Syöminen, evästely ja ravintotasapainosta huolehtiminen
Noniin, kun tästä ruokapolitiikasta ei nyt kukaan muu suostu keskustelua avaamaan, niin teenpä sen sitten itse. Eli ihan alkajaisiksi sanoudun irti kenenkään syöttämisestä/ruokkimisesta. Jokainen vastaa omasta syömingistään itse ja huolehtii ravinnostaan.
Saamme mökit käyttöömme klo 16:00 perjantaina ja aion silloin olla Streiderin kanssa paikalla. Siinä on muutama tunti aikaa käydä hankkimassa esim. muutama kookas pallogrilli + hiilet/briketit vaikka Heinolan Citymarketista (lähin kauppa jossa on valikoimaa...). Toisaalta voimme hankkia tullessa jo Lahdesta tarvittavat grillausvälineet tullessa. Toisaalta myös joku iso muurikka + poltin voisi olla huikea (eihän kellään satu olemaan?).
Ruokaa voi valmistaa mökeissä sisälläkin. Siellä on liesi ja uuni, jossa voi pistää vaikka hornetteja / ranskalaisia / nakkeja / mitäikinä. Eli ei pakko grillaamiseen ole osallistua. Siellä on myös astiat ja muistaakseni astianpesukonekin, joten sekin puoli on hoidossa. Jääkaapit noissa aina loppuu kesken, kun jengi tunkee ne täyteen kaljaa... Mut eiköhän tuohonkin jokin kompromissi löydetä. Ruokaahan voi säilyttää kylmälauku(i)ssa jotta jää enemmän tilaa kaljalle. Suosittelen ottamaan oman kylmälaukun mukaan. Itse otan ainakin, ehkä jopa 2.
Huomatkaa että kannattaa ostaa koko viikonlopun ruoat jo tullessa. Läheisestä Salesta saa vain lämmintä kaljaa ja jotain hikisiä grillitussuja, eli jos mielii jotain herkkuja laittaa niin kannattaa piipahtaa jossain isommassa automarketissa eikä laskea paikallistarjonnan varaan mitään. Lauantainakin on vielä pelien jälkeen mahdollista käydä esim. Heinolassa autolla hakemassa täydennystä toki.
Keskustellaan ja suunnitellaan. Ideointi on vapaata. Itse ajattelin laittaa varmaan perjantaina kunnon setin (josta riittänee kaikille) nachoja uuniin ja sitten vasta lauantaina grillata. Ainakin tulipalloja olisi tarkoitus tehdä...
Mokit on tämmösiä:
http://www.vierumaki.fi/vierumaen-palvelut/majoitus/kuntokylan-ja-kuntorinteen-mokit/
Ihan jees!
ps. Ainii, ja voihan jotain kiuasmakkaraa tehdä jne...