Jarno Pikkaraiselle kenkää!

  • 204 940
  • 1 251

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Mä olen varmaan väärässä ja tämä ei tietenkään juuri mitään ratkaise, mutta jotenkin mua häiritsee tällaisissa peleissä Kangasniemi. Vaikka tekee hyviä asioita, niin silti ei ole jerkkua vääntää kulmissa ja hakata kiekkoja maalilla. Toki syötti ainoa maalin ja oli reippaalla jalalla liikenteessä, mutta huomaan usein miettiväni, että jos hänen tilalla olisi toisenlainen pelaaja, toisiko se jotain lisäarvoa näihin vaikeisiin peleihin. Toki voi olla että Iikka tekee liikkeellä paljon tilaa ja paikkoja ja mä en ehkä jotenkin vain näe sitä vaan keskityn vääriin asioihin.


Mietin ihan samaa tänään. Diggaan kyllä kun on tollanen taituri mutta vähän liian harvoin ne kikkailut kuitenkaan johtaa tehtyyn maaliin ja homma menee vaan sellaiseksi (kieltämättä näyttäväksi) surffailuksi. Jatkaa vähän viime kevään kaltaisia esityksiä, ja ymmärtäähän sen jos jotain kremppaa ollut mutta silti... Jos lähtee tän kauden jälkeen niin ehkä en sittenkään jää liikaa ikävöimään.
 

444

Jäsen
Kiitos Pikachu Pikkelström. Osoitit juuri, että viikonloppuun ei ole tarvetta raivata aikaa kalenteriin matseja varten. Lopputuloksen (tappion) näkee nopeammin suoraan liigan sivuilta. Vituttaakin huomattavasti vähemmän, kun ei tarvitse katsoa tuota laamailua.

Ei tälle harjoittelijalle toki kenkää sovi antaa. Jatkosoppari kauden 2044 loppuun mieluummin. Ei potkuja. Samalla toivon, että itse kyllästyisi Helsinkiin ja ottaisi lopputilin. Tanska ykköseksi. Tai joku muu yhtä hajuton ja väritön hahmo. Sopisi paremmin tuon ”joukkueen” taakse.
 

Gneisenau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Metropolitans
Nyt kaivataan malttia sillä projekti on pahasti kesken, kuulin tuulen mukana huhun että nyt ollaan 21v kestävän projektin ensimmäisessä vaiheessa.

20v tulemme tekemään rauhallista työtä perustan valamisen kanssa ja vasta sitten päästään niittämään satoa menestyksen kentiltä.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Voihan Turbulenssi tätä elämää!

Onko nyt niin, että pari rysää omiin ja Piksulla loppuu eväät samantien? Joka pelissä, jossa onni hetkeksi kääntyy ollaan pulassa, kun ei ole keinoja/osaamista kääntää peliä enää??

Eilenkin tokan erän täydellisen ohipuhaltamisen jälkeen, ei kolmannessa erässä ollut enää mitään, mitä olisi voitu tehdä taistellakseen pisteistä. Ei hemmetti, näyttää siltä, että tämäkin valmentaja on nähty ja jäämme innolla odottamaan seuraavan nimen lanseeraamista (milloin se nyt ikinä tapahtuukaan).
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä ainakin toivon, että Pikkarainen miettii ennemmin muun valmennuksen ja joukkueen kanssa rauhassa, mikä meni pieleen kuin laukoo heti pelien jälkeen fanien perseitä nuolevaa jargonia, kuten ”joukkue ei ollut valmis, otan sen omaan piikkiini”, ”kyllä oli anteeksiantamattoman huono esitys joukkueelta ja olemme anteeksipyynnön velkaa kaikille katsojille” tai ”kyllä on nyt tosissaan mietittävä, miten tästä eteenpäin”. Tuollaiset lausunnot esitetään vain siksi, että kuulija haluaa ne kuulla. Ja että koutsi ikään kuin ymmärtää, että fanit haluaa jonkun olevan syyllinen. Eli, täysin turhaa lätinää. Peli ei ole valmista. Peli ei näytä juuri nyt järin hyvältä. Mutta ei kai kukaan nyt oikeasti kuvittele, että valmennus olisi jotenkin tilivelvollinen yleisölle?

Joukkue on sarjataulukossa sijalla 5 ja runkosarjaa on jäljellä vielä yli puolet. Kärpät ja Tappara karkasivat alun perseilyjen vuoksi, mutta siitä nyt on vain päästävä yli. Ja joukkue näyttää näin tehneenkin. Kärppiin ja Tapparaan verrattuna annetaan rutiinissa suurta tasoitusta, mutta sille ei nyt vain voi mitään. Ehkä joskus etu on meillä. Toivottavasti. Minä en tiedä, miten pelit keväällä sujuu eikä tiedä kukaan muukaan. Sen olen kuitenkin viime vuosista oppinut, että joku marraskuun nönnönnöö-peli ei sitä kerro.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Mä ainakin toivon, että Pikkarainen miettii ennemmin muun valmennuksen ja joukkueen kanssa rauhassa, mikä meni pieleen kuin laukoo heti pelien jälkeen fanien perseitä nuolevaa jargonia, kuten ”joukkue ei ollut valmis, otan sen omaan piikkiini”, ”kyllä oli anteeksiantamattoman huono esitys joukkueelta ja olemme anteeksipyynnön velkaa kaikille katsojille” tai ”kyllä on nyt tosissaan mietittävä, miten tästä eteenpäin”. Tuollaiset lausunnot esitetään vain siksi, että kuulija haluaa ne kuulla. Ja että koutsi ikään kuin ymmärtää, että fanit haluaa jonkun olevan syyllinen. Eli, täysin turhaa lätinää. Peli ei ole valmista. Peli ei näytä juuri nyt järin hyvältä. Mutta ei kai kukaan nyt oikeasti kuvittele, että valmennus olisi jotenkin tilivelvollinen yleisölle?

Joukkue on sarjataulukossa sijalla 5 ja runkosarjaa on jäljellä vielä yli puolet. Kärpät ja Tappara karkasivat alun perseilyjen vuoksi, mutta siitä nyt on vain päästävä yli. Ja joukkue näyttää näin tehneenkin. Kärppiin ja Tapparaan verrattuna annetaan rutiinissa suurta tasoitusta, mutta sille ei nyt vain voi mitään. Ehkä joskus etu on meillä. Toivottavasti. Minä en tiedä, miten pelit keväällä sujuu eikä tiedä kukaan muukaan. Sen olen kuitenkin viime vuosista oppinut, että joku marraskuun nönnönnöö-peli ei sitä kerro.

Erittäin vahva sama. Kaikkein viimeisin asia, mitä Pikkaraiselta toivon, on minkään nuoleskelua. Tai kenenkään.
Kärpät voitti Jukurit kotonaan jatkoajalla tehdyllä ylivoimamaalilla. Lähellä oli kylmät sielläkin. Eli ei Jukurit mikään mestisjengi ole. Niitä ei vaan liigassa pelillisesti ole, vaikka pistetaulukosta voisi kuvitella pohjimmaisia ihan vastaantulijoiksi. Jokaisessa jengissä on pelaajia, jotka haluaa oikeasti urallaan eteenpäin, ja paikan tullen tekevät vaikka mitä. Eilen jonkunmoisen maalintekijän maineessa olevalta Dykiltä Rajaniemi torjui kaksi avopaikkaa pois. Eli vastusmokke oli ihan oikeasti liekeissä, eikä vain seisoskellut logo-vetojen tiellä. Maalipaikkoja saatiin paljon, mutta ei kun ei. Puolustussuuntaan vuodettiin pahasti, vajaalla läpiajo, Turunen hävisi kaksinkamppailunsa, jolloin kaveri ohjasi maalin tyhjiin, Puistola jätettiin kaksin Aten kanssa, Motin hävisi oman kaksinkamppailunsa, ja taas helähti. Ansaittu voitto Mikkeliin.

Uskon vahvasti, että eilen osalla joukkueesta ajatus oli karannut jo Kärpät-Tappara kaksosiin. Itseasiassa minullakin. Sitten nähdään aikuisten oikeasti, missä mennään. Voittaa ei tarvitse kumpaakaan, mutta tasaväkiseen peliin pitää pystyä. Silloin ollaan oikealla tiellä. Runkosarjasijoitukselle en anna kummoistakaan merkitystä, kevään viimeisen pelin voitto on se juttu.

Pikkaraiselle hatunnosto Heljangon peluuttamisesta. Mulle olisi neljä läpi hiihdeltyä matsia riittänyt, mutta eilenhän junnu oli suorastaan mainio. Nyt vasta minäkin näin katsomoon sen, minkä valmennus on nähnyt, ja miksi peliaikaa on annettu. Rasmuksella on todellakin jääkiekkotulevaisuutta. Hyvä Rasmus, hyvä Kibe, hyvä koko tiimi!

Eilisessä pregamessa oli Kibe ja Mälkiä jubaamassa Kollien ja Liigan eroista. Kibe painotti sitä, että vaatimustaso liigassa on ihan eri levelillä, vaikka Kolleissa koitetaan tehdä töitä jopa Liigaa kovemmalla vaatimustasolla. Suurin kompastuskivi on kuulema henkinen valmius, jossa on suuria yksilökohtaisia eroja, jotka eivät ole suoraan sidoksissa pelaajan ikään. Ja tätä ajattelin syyksi sille, että mun mielestä Rasmus ei vaan yksinkertaisesti uskaltanut aiemmin pelata. Toivottavasti hän on nyt nähnyt valon, ja saa itsestään kaiken irti.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Erittäin vahva sama. Kaikkein viimeisin asia, mitä Pikkaraiselta toivon, on minkään nuoleskelua. Tai kenenkään.
Kärpät voitti Jukurit kotonaan jatkoajalla tehdyllä ylivoimamaalilla. Lähellä oli kylmät sielläkin. Eli ei Jukurit mikään mestisjengi ole. Niitä ei vaan liigassa pelillisesti ole, vaikka pistetaulukosta voisi kuvitella pohjimmaisia ihan vastaantulijoiksi. Jokaisessa jengissä on pelaajia, jotka haluaa oikeasti urallaan eteenpäin, ja paikan tullen tekevät vaikka mitä. Eilen jonkunmoisen maalintekijän maineessa olevalta Dykiltä Rajaniemi torjui kaksi avopaikkaa pois. Eli vastusmokke oli ihan oikeasti liekeissä, eikä vain seisoskellut logo-vetojen tiellä. Maalipaikkoja saatiin paljon, mutta ei kun ei. Puolustussuuntaan vuodettiin pahasti, vajaalla läpiajo, Turunen hävisi kaksinkamppailunsa, jolloin kaveri ohjasi maalin tyhjiin, Puistola jätettiin kaksin Aten kanssa, Motin hävisi oman kaksinkamppailunsa, ja taas helähti. Ansaittu voitto Mikkeliin.

Uskon vahvasti, että eilen osalla joukkueesta ajatus oli karannut jo Kärpät-Tappara kaksosiin. Itseasiassa minullakin. Sitten nähdään aikuisten oikeasti, missä mennään. Voittaa ei tarvitse kumpaakaan, mutta tasaväkiseen peliin pitää pystyä. Silloin ollaan oikealla tiellä. Runkosarjasijoitukselle en anna kummoistakaan merkitystä, kevään viimeisen pelin voitto on se juttu.

Pikkaraiselle hatunnosto Heljangon peluuttamisesta. Mulle olisi neljä läpi hiihdeltyä matsia riittänyt, mutta eilenhän junnu oli suorastaan mainio. Nyt vasta minäkin näin katsomoon sen, minkä valmennus on nähnyt, ja miksi peliaikaa on annettu. Rasmuksella on todellakin jääkiekkotulevaisuutta. Hyvä Rasmus, hyvä Kibe, hyvä koko tiimi!

Eilisessä pregamessa oli Kibe ja Mälkiä jubaamassa Kollien ja Liigan eroista. Kibe painotti sitä, että vaatimustaso liigassa on ihan eri levelillä, vaikka Kolleissa koitetaan tehdä töitä jopa Liigaa kovemmalla vaatimustasolla. Suurin kompastuskivi on kuulema henkinen valmius, jossa on suuria yksilökohtaisia eroja, jotka eivät ole suoraan sidoksissa pelaajan ikään. Ja tätä ajattelin syyksi sille, että mun mielestä Rasmus ei vaan yksinkertaisesti uskaltanut aiemmin pelata. Toivottavasti hän on nyt nähnyt valon, ja saa itsestään kaiken irti.

Oli muuten avausmaalikin lähellä. Nyt näki että oli paremmin pelin sisällä ja pelasi rohkeammin. Kesällä kun saa vielä lisää voimaa niin voi olla hyvä ensi kaudella. Toivottavasti ovat jo tehneet 2+1 sopparin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No lisääkö se nyt sitten uskottavuutta, jos ei ole munaa myöntää ja korjata virhettään? Jos UJ hankkii meille maalivahdin joka ei saa kiekkoja kiinni niin onko se niin huono veto vaihtaa mokke sellaiseen joka saa? Ketä kiinnostaa jatkuvuus sellaisessa tilanteessa.
Kyllä me tuolla joukkueella raivataan tie jatkopeleihin mutta melkoisen taidokkaasti Pikkarainen piilottelee omaa erinomaisuuttaan mikäli takataskussa on mestaruustason pelikirja.

Mä oon kuunnellu Pikkaraisen haastatteluja pelien jälkeen jne. ja jotenki ne on sellasia ympäripyöreitä slouganeita tyyliin, että käänty vastustajalle tai ei jaksettu vääntää loppussa tai mitä lie tän tyylistä. Siltä ei tule konkreettisia ajatuksia, millä keinoilla peli saadaan paremmaksi. Tää on mun suurin huoli. Mun mielestä se kuulostaa keskinkertaiselta divarivalmentajalta eikä miltään mestarijoukkueen valmentajalta.

Niin, en minä tiedä onko Pikkarainen mestarivalmentaja vaiko ei, mutta sanotaan tämä nyt näin päin, että ei melkein mistään valmentajasta kaiveta sitä potentiaalia esille näin lyhyessä ajassa. Kyllä minuakin huolestuttaa muutama asia, mutta mielestäni Pikkarainen ei ole vielä nähty kortti ja oma mielipide on, että tämä kortti tulee katsoa loppuun asti.

Maalivahtiin vertaaminen on siinä mielessä vähän kinkkistä, että maalivahti on se joukkueen (ylivoimaisesti) tärkein yksittäinen palanen. Paskalla maalivahdilla et voita hyvälläkään pelillä ja päinvastoin hyvällä maalivahdilla voitat huonollakin pelillä. Maalivahditkin ovat vaikeasti ymmärrettäviä kun itseluottamus on niin järjettömän iso osa heidän peliään, mutta yleisesti kyllä maalivahdin tason pystyy nopeammin arvioimaan kuin valmentajan. Valmentaja ajaa kumminkin sisään isoa kokonaisuutta, maalivahdilla on yksi tehtävä, torjua niitä kiekkoja.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK
Miten helvetissä tällä materiaalilla on mahdollista edes pelata noin huonosti? Turha jossitella jollain parilla hassulla poissaololla, katsokaa vaikka illan vastustajan kokoonpanoa.

Suomi ei voita Kanadaa lätkän MM-kisoissa. Kattokaa nyt vaikka kokoonpanoja! Ja sit ne voitti. Kahdesti. Ilmiöllä on nimikin: "Urheilun viehätys".
 
Suosikkijoukkue
IFK
Juuri näin ja siksi siksi katseeni kääntyykin valmennukseen. Minulle se ei ole ainakaan mitään "urheilun viehätystä", että tulee turpaan divarijengiltä.
Ai. Minulle se on. Oulussa katsojat äänestää jaloillaan Kärppien tämänhetkisen ylivoiman vuoksi. Turussa alivoiman. Veikkauksen toiminta lakkaisi lätkässä välittömästi, jos pelit menisi sarjataulukon sijoitusten mukaisesti. Jukurit pelasi eilen hyvän pelin heikosti latautunutta IFK:ta vastaan, ja voitti. Näin se universumissa menee laajemminkin. Ja yhdenkään valmentajan taidot ei riitä siihen, että nyt kun mä sanon että voitetaan, niin sit kans voitetaan. Kyllä pelaajat on itse vastuussa tekemisistään, ja eilen ei voinut kovinkaan montaa siitä kiittää.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ai. Minulle se on.

Hyvä sinulle. Eilinen oli niin hirveää ripulipaskaa, että itse en saa sitä kaunisteltua mihinkään "urheilun hienous"-kategoriaan vaikka kuinka yrittäisin.

Ja yhdenkään valmentajan taidot ei riitä siihen, että nyt kun mä sanon että voitetaan, niin sit kans voitetaan. Kyllä pelaajat on itse vastuussa tekemisistään, ja eilen ei voinut kovinkaan montaa siitä kiittää.

Onpa erikoinen näkemys. Itse olen ollut siinä luulossa, että valmentajallakin on jonkinnäköinen tulosvastuu. Jos valmistautuminen on mennyt kollektiivisesti pieleen, niin vähän kummelimeininkiä sysätä vastuu kokonaan pelaajille ja sanoa, ettei valmentaja olisi voinut asialle mitään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

444

Jäsen
Hyvä sinulle. Eilinen oli niin hirveää ripulipaskaa, että itse en saa sitä kaunisteltua mihinkään "urheilun hienous"-kategoriaan vaikka kuinka yrittäisin.



Onpa erikoinen näkemys. Itse olen ollut siinä luulossa, että valmentajallakin on jonkinnäköinen tulosvastuu. Jos valmistautuminen on mennyt kollektiivisesti pieleen, niin vähän kummelimeininkiä sysätä vastuu kokonaan pelaajille ja sanoa, ettei valmentaja olisi voinut asialle mitään.
Ei katsos kun se menee niin, että pelaajat ovat kentällä täysin itseohjautuvia, ja valmentaja on vain sellainen kiva koriste puku päällään siinä penkin takana. Se on täysin tuuripeliä, että minkä joukkueen taakse milloinkin pääsee patsastelemaan; toisten pelaajien takana voitetaan ja toisten takana ei.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
koko hela teksti

Agreed, hyvää settiä. Pännittäähän se mutta jos jonkin tunteen kanssa on HIFK:n hc:nä oppinut elämään niin juuri sen. Siksi se sun taivas aika onkin niin kutkuttelevaa.

Mut jooh. Kenkää vaan kaikille ja sen jälkeen joku tanska puikkoihin. Uudella sopparilla. Siitäs saisit Pikkarainen, saatanan tunari.

Riläks, kuten frankie sanoo.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oispa muuten virkistävää se, jos vaihteeksi tällaisessa uutisoinnissa lukisi joukkueen kohdalla IFK. Vaan onhan siellä tosiaankin IFK saanut (armon vuonna) vuonna 2005 peräti yhdeksän ottelun voittoputken. On btw melkoista toi luettavaa toi kärppien tilasto tältä(kin) kaudelta. Huh huh!
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joukkue on sarjataulukossa sijalla 5 ja runkosarjaa on jäljellä vielä yli puolet. Kärpät ja Tappara karkasivat alun perseilyjen vuoksi, mutta siitä nyt on vain päästävä yli. Ja joukkue näyttää näin tehneenkin. Kärppiin ja Tapparaan verrattuna annetaan rutiinissa suurta tasoitusta, mutta sille ei nyt vain voi mitään. Ehkä joskus etu on meillä. Toivottavasti. Minä en tiedä, miten pelit keväällä sujuu eikä tiedä kukaan muukaan. Sen olen kuitenkin viime vuosista oppinut, että joku marraskuun nönnönnöö-peli ei sitä kerro.
No hyvä. Sitten ei niin haittaa pelata paskaa peliä, koska sillä ei marraskuussa ole mitään väliä. Päinvastoin silleen mukavasti pitää mielen virkeänä ja iloisena kun nönnönnöö pelejä kattoo. Jess.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Oispa muuten virkistävää se, jos vaihteeksi tällaisessa uutisoinnissa lukisi joukkueen kohdalla IFK. Vaan onhan siellä tosianakin IFK saanut vuonna 2005 peräti yhdeksän ottelun voittoputken. On btw melkoista toi luettavaa toi kärppien tilasto tältä(kin) kaudelta. Huh huh!
Siis me olemme noissa aika keskivaiheilla. Ei paha! Emme ole viimeisiä tai edes häntäpäässä, joten ei ole rahat menneet hukkaan.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
No hyvä. Sitten ei niin haittaa pelata paskaa peliä, koska sillä ei marraskuussa ole mitään väliä. Päinvastoin silleen mukavasti pitää mielen virkeänä ja iloisena kun nönnönnöö pelejä kattoo. Jess.
Siinäpä olisi Valtaselle uusi idea. Myydään kausarit marraskuulle tai syyskaudelle 1/3 hinnalla nykyisestä ja sitten loppukaudelle viisinkertaisella hinnalla. Halli aina täyteen.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, en minä tiedä onko Pikkarainen mestarivalmentaja vaiko ei, mutta sanotaan tämä nyt näin päin, että ei melkein mistään valmentajasta kaiveta sitä potentiaalia esille näin lyhyessä ajassa. Kyllä minuakin huolestuttaa muutama asia, mutta mielestäni Pikkarainen ei ole vielä nähty kortti ja oma mielipide on, että tämä kortti tulee katsoa loppuun asti.

Maalivahtiin vertaaminen on siinä mielessä vähän kinkkistä, että maalivahti on se joukkueen (ylivoimaisesti) tärkein yksittäinen palanen. Paskalla maalivahdilla et voita hyvälläkään pelillä ja päinvastoin hyvällä maalivahdilla voitat huonollakin pelillä. Maalivahditkin ovat vaikeasti ymmärrettäviä kun itseluottamus on niin järjettömän iso osa heidän peliään, mutta yleisesti kyllä maalivahdin tason pystyy nopeammin arvioimaan kuin valmentajan. Valmentaja ajaa kumminkin sisään isoa kokonaisuutta, maalivahdilla on yksi tehtävä, torjua niitä kiekkoja.
Onko sulla jotenkin fiilis, että Pikkarainen on jotenkin keltanokka valmentajanako? Kyllä siellä nyt sen verran mielestäni on historiaa jo, että ei ihan voi tonkaan taakse mennä. Kyllä siellä pitäisi alkaa potentiaali näkymään, vana ehkä se näytetään vasta sitten keväällä kun ne "tosipelit" pelataan.
 
Viimeksi muokattu:

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuollaiset lausunnot esitetään vain siksi, että kuulija haluaa ne kuulla. Ja että koutsi ikään kuin ymmärtää, että fanit haluaa jonkun olevan syyllinen. Eli, täysin turhaa lätinää. Peli ei ole valmista. Peli ei näytä juuri nyt järin hyvältä. Mutta ei kai kukaan nyt oikeasti kuvittele, että valmennus olisi jotenkin tilivelvollinen yleisölle?

Joo aikamoista jargonia laukonut koko kauden. Sinänsä sama mitä puhuu, mutta olisi mukava edes jossain yhteyksissä kuulla vähän pelistä. Onko tämä pystysuunnan pakonomainen viljely ja vaahtosuupielissä karvaaminen se mihin Pikkarainen on tyytyväinen? Tällaisella sapluunalla vastustajan kilpikonna -taktiikat ottaa meiltä naurettavan helposti pisteitä. Jokainen seura tietää tarkalleen miten IFK tulee pelaamaan, ja varmin tapa hyydyttää IFK on sumputtaa keskusta ympäri kenttää ja pakottaa IFK puskemaan. Hyvinä iltoina yksilösuorituksilla saadaan pisteitä, ja asennehan pelaajilla on pääosin hyvä, eli vastustajien pitää kyllä olla työteliäitä. Mielenkiintoista saada viikonloppuna kaksi vastustajaa jotka todennäköisesti lähtee pelaamaan eikä peruuttelemaan. Ei missään nimessä mahdottomia vastustajia, mutta taso pitää olla tapissa, eikä sekään välttämättä riitä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinäpä olisi Valtaselle uusi idea. Myydään kausarit marraskuulle tai syyskaudelle 1/3 hinnalla nykyisestä ja sitten loppukaudelle viisinkertaisella hinnalla. Halli aina täyteen.
Juuh. Marraskuinen nönnönnöö-kausari, ja sitten hitoksen kalliimpi "tosipelit"-kausari. Ihan loistava bisnesidea. Ja jos oikein mietitään, niin voisi marraskuussa olla vain ilmaispeljä tai IFK maksaa, koska nönnönnöö ei juurikaan ole kovin kiinnostava satsaus millään hinnalla.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Agreed, hyvää settiä. Pännittäähän se mutta jos jonkin tunteen kanssa on HIFK:n hc:nä oppinut elämään niin juuri sen. Siksi se sun taivas aika onkin niin kutkuttelevaa.

Mut jooh. Kenkää vaan kaikille ja sen jälkeen joku tanska puikkoihin. Uudella sopparilla. Siitäs saisit Pikkarainen, saatanan tunari.

Riläks, kuten frankie sanoo.
Vaikka ketjuonkin se perinteisnen "kenkää"-ketju, niin aika harva täsäs on vielä sitä kenkää ehdottanut, vaikka ei juuri nyt tunnistakaan kaikkea sitä taktista neroutta joka Pikkaraisessa on piilotettuna. ehkä kaveri vaan on niin kovahermoinen, että peluuttaa marraskuussa paskaa peliä, että saadaan taas kamppailla keväälläettä päästäänkö ylipäätään poffeihin, ja sitten siellä kaikki onkin taktista huikeutta ja Pikkarainen vie muita kuin kuoriämpäriä. Jos näin, niin on se sälli.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo aikamoista jargonia laukonut koko kauden. Sinänsä sama mitä puhuu, mutta olisi mukava edes jossain yhteyksissä kuulla vähän pelistä. Onko tämä pystysuunnan pakonomainen viljely ja vaahtosuupielissä karvaaminen se mihin Pikkarainen on tyytyväinen? Tällaisella sapluunalla vastustajan kilpikonna -taktiikat ottaa meiltä naurettavan helposti pisteitä. Jokainen seura tietää tarkalleen miten IFK tulee pelaamaan, ja varmin tapa hyydyttää IFK on sumputtaa keskusta ympäri kenttää ja pakottaa IFK puskemaan. Hyvinä iltoina yksilösuorituksilla saadaan pisteitä, ja asennehan pelaajilla on pääosin hyvä, eli vastustajien pitää kyllä olla työteliäitä. Mielenkiintoista saada viikonloppuna kaksi vastustajaa jotka todennäköisesti lähtee pelaamaan eikä peruuttelemaan. Ei missään nimessä mahdottomia vastustajia, mutta taso pitää olla tapissa, eikä sekään välttämättä riitä.
Kyllä mää vahvasti uskon, että IFK voi voittaa vaikka molemmatkin pelit viikonloppuna. ei se mahdotonta ole, koska joukkue useinkin nostaa ja laskee tasoaan vastustajan mukaan. Mutta en oikein usko että nyt nähtävällä pelillä paras seitsemästä sarjaa voitetaan kuin munkilla.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK on pelannut nyt yli 15 ottelua 2 pisteen keskiarvolla. Ensimmäiset 9 matsia meni penkin alle, mutta sen jälkeen IFK on pelannut hyvin. IFK on muuten 5, 10 ja 15 ottelun kuntopuntarissa muun muassa Tapparan edellä. Sepä se vasta paska jengi onkin ja siellä on valmentaja joka tuo korkeintaan hopeaa.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK on pelannut nyt yli 15 ottelua 2 pisteen keskiarvolla. Ensimmäiset 9 matsia meni penkin alle, mutta sen jälkeen IFK on pelannut hyvin. IFK on muuten 5, 10 ja 15 ottelun kuntopuntarissa muun muassa Tapparan edellä. Sepä se vasta paska jengi onkin ja siellä on valmentaja joka tuo korkeintaan hopeaa.
Ihan validia tilastoa toki, mutta edelleen pidän sarjataulukon korutonta kertomaa todisteena IFK:n keskinkertaisuudesta tälläkin kaudella, ja jos ei ilme muutu, niin se tilasto kertoo IFK: lla tekevän tiukkaa päästä kotietuun, ja parh...ei kun pahimmassa tapauksessa taistelemma jälleen paikasta sääleihin.
Kuntopuntaristakin huolimatta näet IFK on hyvin vahvasti muutaman yksilön varassa, ja tilastot kertovat myös aivan liian epätasasisesta suorittamisesta. Myös viimeinen matsi kertoo jotakin siitä missä mennään, joten en nyt itse osta mainitsemaasi tilastoa todistelemaan IFK:n huikeaa lentoa, vaikka se kivalta toki kuulostaakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös