Jarno Pikkaraiselle kenkää!

  • 204 537
  • 1 251

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Koska minä kirjoitin lainaamasi viestin 6.10.2019, käytännössä siis 16 vuorokautta ennen M. Keräsen sopimuksen julkaisua. Olisiko tuolloin pitänyt tietää Keräsen tulevasta sopimuksesta ja kirjoittaa "M. Keräsen liityttyä ja osoittauduttua hyväksi hankinnaksi hankitaan siirtorajalla Zabo, Ramstedt, Ainali tai Kalapudas"? Sori, mun kristallipallo oli rikki. Mutta joo, noloksi menee, en vaan tiedä kenellä.

ehkä pointti oli siinä, että kyseenalaistit järjenjuoksuni koska heitin Keräsen top ysiin ja sanoit minun tarkoittaneen J.Kerästä. Silloin Michael oli jo IFK:n pelaaja. Rohkeasti vain kättä pystyyn.
 
J

Just-Ice-Hockey

ehkä pointti oli siinä, että kyseenalaistit järjenjuoksuni koska heitin Keräsen top ysiin ja sanoit minun tarkoittaneen J.Kerästä. Silloin Michael oli jo IFK:n pelaaja. Rohkeasti vain kättä pystyyn.

Oletin, että järkevämpi kirjoittaja olisi huomannut lainauksensa älyllisen epärehellisyyden. Yliarvioin selkeästi kykysi. Hienoa kuitenkin, että nostat rohkeasti kättä pystyyn. En siis kyseenalaistanut järjenjuoksuasi siksi, että Keränen oli top 9, vaan siksi, että lähdit koko keskusteluun virheellisestä lähtökohdasta.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Olisiko esim. eilen "pitänyt mukautua vastustajan peliin"? Olisiko esim. Tapparaa vastaan pitänyt panna kilpparia maalin eteen? IFK:han on kaikesta sekavuudesta huolimatta esittänyt jopa variaatioita; hidastetaan kun pitää koota porukka kasaan ja ajoittan haetaan pitkällä vauhtiin (josta onkin tullut hyvä määrä läpiajoja/vastaiskuja, mutta varjopuolena myös pitkiä ja roiskimista).

Valmennuksella on iso vaikutus peliin, mutta mun mielestä on ihan fiksua, että tolla materiaalilla ei lähdetä liikoja muuttelemaan omaa pelitapaa vastustajan mukaisesti. Jätetään se heikommilla kokoonpanoilla operoiville, jotka tekevät sitä pakon edessä.


Jep, Jalosella oli jo kolme kultaa taskussa kun tuli IFK:hon. Jalonen sai toki aika karmivan nipun ekalle kaudelleen, mutta sai rauhassa tehdä hommiaan. Ja itse asiassa pienestä oli kiinni, ettei olisi jääneet hommat puolitiehen KOLMANNELLA Jalosen kaudella (kiitos Riksman!).


Ni että sementoidaan kokoonpanot heti kauden alussa ja "näillä mennään"?


...Mutta sitten seuraavassa lauseessa oletkin jo tuomassa nuoria kokoonpanoon, vaikka kokoonpanoa ei saisi "vaihtaa jatkuvasti"?

Etenkin kun joukkue puristi mailaa, on mun mielestä tärkeää, että kokoonpanossa on kokeneita pelaajia, jotka on ennenkin olleet pahoissa paikoissa. Toki muakin vituttanut katsoa esim. kapteenin sekoilua tuolla kentällä, mutta kyllä se paniikki ja epävarmuus olisi ihan next levelillä, jos sinne yhtäkkiä ilman loukkeja tuotaisiin kentällinen junnuja kokeneiden kavereiden tilalle.


Kyllä, siis aivan varmasti on lukenut...Jos tuo ei ollut kieliposkella heitetty läppä niin kyseenalaistan sun mielenterveyden.


Aah, Nybondaksen haamu. Nyt se jopa yrittää estää menestyksen olemalla antamatta junnuja liigan käyttöön! Saatanan karavaanari!


Ässät otti just kakkoseen JYP:ltä himassaan. Päävalmentajanaan Selin. En edes jaksa mennä vertailemaan tämän hetken maali- tai piste-eroja. Ei nää kaudet koskaan ole vertailukelpoisia keskenään; oma jengi eri, vastustajan jengit eri, vastakkain pelatut matsit eri, valmentajat eri...
EDIT: Ensin anteeksi, että viestini karkasi ennenaikaisesti näppikseltä! Siksi korjaus.

Kiitos @Pekka Kaukalo, minulta nousee peukalo, kun kirjoitukseni saa tällaisia kommentteja.

En ole ihan ammattilainen näissä lainauksissa ja useat lainauksesi vaikeuttavat vastaamistani ja toivottavasti emme saa modeja niskaamme (olen saanut moitteita siitä, että ei kappaleiden välillä ole tyhjiä rivejä. Olen kuitenkin lukenut 2-3 Nobel-palkintojen saajien kirjoja, joissa on pitkiäkin kappaleita ilman tyhjiä rivejä, esim. Isaac Bashevits-Singer).

Ensimmäiseen kohtaan:
Ilmaisin itseäni ehkä hieman epämääräisesti, mutta mukautuminen ei mielestäni tarkoita, että pelataan vastustajan taktiikan mukaisesti, vaan scoutataan vastustajan peli ennen ottelua ja valitaan taktiikka sen mukaisesti, mutta pelataan aina "omaa" peliä. Ymmärsin, että Jääskä olisi jossakin haastattelussa todennut, ettei näin tehty, mutta se on vaikea uskoa.
En ikinä valmentajana suostuisi siihen, että umpimähkään mennään vain pelaamaan.
Olemme aika pitkälti samaa mieltä tässä asiassa.

Toinen kohta: Minä kyllä huomioisin vastustajan peliä, joten tästä hieman eri mieltä.

Kohta kolme: Jalonen oli todella jo valmis valmentaja tullessaan ja meriittejä oli esittää. Tätä ei voi sanoa Pikkaraisesta ja olemme siis samaa mieltä. Enkä usko Pikkaraisen yltävän ihan samaan. Ensi keväänä nähdään osittain missä mennään.

Neljä: Ihanne olisi, että voisi sementoida, mutta se nyt ei edes teoriassa ole mahdollista, kun tiedämme, että loukkaantumisia tulee lähes aina. Tietty lukitus on toki hyvä sillä silloin pelaajat oppivat tuntemaan omat ketjukaverinsa, mutta toki pitää olla muitakin variaatioita kaiken varalle.
Jatkuvalla kokoonpanojen vaihtamisella (kuten Törmänen teki ainakin eräällä kaudella - ei tainnut olla yhtäkään pelaajaa, jolla ei olisi ollut useita ketjukavereita) pelaajat eivät enää tiedä mitä heiltä odotetaan, eivätkä tiedä kuka seuraavaksi on vieressä.

Kohdat viisi ja kuusi: Aivan. On niitä junioreita aikaisemminkin otettu jopa kokonaisena ketjuna herättämään joukkuetta. En tiedä minkä ikäinen olet ja oletko sellaista kokenut, mutta minä olen. Ja se herättää helposti kokeneemmat huomaamaan, ettei heidän paikkansa ole sementoitu.
Uskon, että Engbergin pelit ovat vaikuttaneet juuri tällä tavoin, mutta toivon myös että hän saa jatkaa joukkueessa.
Näin ei käynyt näköjään Winbergin osalta eikä myöskään Ulanderin, joka kyllä on saanut pelejä, mutta istunut niissä penkillä, joka varmasti on turhauttavaa.

Seitsemän: Varmasti osittain läppänä, mutta kyllä kyseenalaistan tuon juniorien kokeilematta jättämisen, sillä he saattavat jatkossa olla tärkeässä roolissa muissa joukkueissa. Mielenterveydelläni tähän tuskin on osuutta, vaikka höperö saatan ollakin.

Kohta kahdeksan:
En koskaan ole Nybondasta haukkunut karavaanariksi, enkä pahemmin muutenkaan. Hän ei mielestäni kuitenkaan ihan onnistunut edellisessä hommassaan, mutta kommenttini oli hieman oikaistu. Oletan, että HIFK:n organisaatiolle on erittäin tärkeää osoittaa, että myös junioritoiminnassa ollaan leveästi pyrkimässä menestykseen. Se ei kuitenkaan saa olla este edareiden menestykselle.

Viimeinen kohta (huh): Olen ihan samaa mieltä kanssasi, ettei kausia voi verrata täysin keskenään, mutta menestyksen odotusarvo on kuitenkin verrattavissa. Kyllä valmentajia verrataan myös esim. mestaruuksien määrässä, joten...

Toivottavasti sinulla ei ole jotain kengässä tai hampaankolossa minua vastaan. Jos on ehdotan, että kerrot sen suoraan, niin voimme välttyä jatkossa juupas-eipäs väittelystä, kun kuitenkin olemme pitkälti samaa mieltä ja kannatamme samaa punaista.
 
Viimeksi muokattu:

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Millä perustein "karavaanari" on haukkumasana? Nybondakselta kysyttiin haastattelussa 30.7.2012 "Lähdetäänkö IFK:ssa pelaamaan siitä mestaruudesta kuitenkin?" (vaikkei Petua korvattu) ja vastaus oli "Joo ilman muuta [lähdetään pelaamaan mestaruudesta], ei meillä ole ku yks tavoite ja se on menestyä ja voittaa". Jatkokysymyksenä oli "Mitä sanot niille IFK-faneille jotka miettii, että onkohan tämä sittenkään oikea ratkaisu?" (kyse taisi siis olla päätöksestä nostaa Sormunen ykköskoutsiksi)

ja vastaus oli tämä legendaarinen: "Terveisiä heille [IFK-faneille jotka miettii, että onkohan tämä sittenkään oikea ratkaisu] vaan, että IFK menee eteenpäin, että.. Karavaani kulkee, koirat haukkuu!".

Kyllähän Nybondas tässä aivan itse määritteli rakentamansa projektin ns. Karavaaniksi, ja siten itsensä sen vetäjänä Karavaanariksi. Samalla tuli myös määrittäneeksi fanit, jotka epäilivät tätä ratkaisuaan, haukkuviksi koiriksi.

Kauden 2012-2013 lopullinen sijoitus oli 8. Eli olikohan ne sittenkään oikeita ratkaisuja? Kuka oli oikeassa, Karavaanari vai "haukkuvat koirat"? Ja ennen kaikkea, kumpi näistä ("Karavaanari" vai "koirat") on haukkumasana?

---

No, Sormusella mentiin kenties koska ei ollut muita vaihtoehtoja, mutta kyllähän Matikaisen lähdöstä liikkui monta kuukautta huhuja, joten siihen olisi pitänyt pystyä myös paremmin varautumaan. Matikaisen palkkaamisen yhteydessä ei luotettu Kari Jaloseen (virhe1), eikä tunnistettu Espoo-parivaljakosta sitä aidompaa talenttia Marjamäkeä (virhe2). Pennasen potentiaali sentään nähtiin (tai Matikainen näki?), kunnes sitten Sormusen potkujen yhteydessä ei kummasti enää nähtykään(virhe3), mutta kyllähän Karavaanin vankkurinohjaajaksi valittiin kummallekin kaudelle väärä mies - ja soppahan siitä syntyi.

Puhumattakaan sitten siitä turbulenssista, johon ajauduttiin, kun Sormusen-Pennasen valmennus heitettiin junan alle, seuran johdon kieltäytyessä kantamasta omaa vastuutaan kaikista niistä vääristä ratkaisuistaan (mukaanlukien kymmenisen legendaarisen paskaa pelaajaa, joita suunniteltiin isoihin rooleihin). Tällaista en soisi enää toistuvan ikinä, että kaikki syyt vieritetään valmennuksen niskoille, vaan Salmelaisen on vastaavassa tilanteessa kyettävä käsittelemään asiat neutraalimmin, ottamatta itseensä, ja myös myöntämään virheensä, jos sellaisia tulevaisuudessa tekee. Lukuisat fanitkin ovat tuosta vastuussa, sillä kaiken maailman soppatykit, kipinävuorot ja joulukeräykset suuntautuivat pääasiallisesti juuri valmennuksen, eikä urheilutoimen, potkujen vaatimiseen. Kovasti silloinkin muutama meistä pienistä soraäänistä koitimme sanoa, ettei se ongelma ole siellä valmennuksessa per se, eikä mikään muutu pelkillä potkuilla paremmaksi. No, toivottavasti tuollaisia hulluja vuosia ja tuollaista turbulenssia ei joudu enää koskaan todistamaan. Tai niin totaalisen paskasti koottuja kokoonpanoja.

---

En oikeastaan näe juurikaan yhtäläisyyksiä tai samanlaisia/-suuruisia vaaramomentteja Pikkaraiseen peilatessa. Pikkaraisessa ei ehkä ole yhtä paljon taktisen osaamisen potentiaalia kuin JJalosen-Marjamäen klaanissa, Pennasessa tai Mannerissa, mutta onhan hän selkeästi VL-koutsi kokemukseltaan ja auktoriteetiltaan, toisin kuin esim. Soppa aloittaessaan tuon surullisen 2012 syksyn. Surulliseksihan se syksy muodostui monilta muiltakin osin, ehkä osittain tuosta valmennuksen kokemattomuudesta johtuen.

Varmasti tuonne nykyiseenkin valmennusryhmään mahtuisi yksi kunnianhimoinen visionääri ja taktiikkanero mallia "muutaman vuoden takainen Manner/Pennanen", mutta eihän sitä tiedä näin ulkopuolisena, jos vaikka Kalto sellaiseksi olisi kasvamassa. Tanskan rooli lienee ainakin lähempänä tätä kyynikkojen toistamaa myyrän/vakoojan roolia kuin mitään taktiikkaneroa (vaikka Sormusen potkujen yhteydessä taisi juuri Pennasen tilalle tulla...), mutta tämän myyräroolin olen jostain syystä vain hyväksynyt. Ainakin hän on käsittääkseni motivoitunut, ahkera ja omistautunut työntekijä, eikä sellainenkaan nyt huono lisä ole valmennustiimissä. Ainakaan tuskin on kenenkään arvovaltaa murentamassa kulisseissa, vaan todellinen team player.

Olisi hemmetin siistiä kuulla huhuja siitä, miten Tanska itse asiassa on valtakunnan johtava henkinen guru, joogi ja zenmaster, tai miten Kaltoa pidetään sisäpiireissä taktisena nerona, mutta tällaisia huhuja en ole ikinä kuullut. Ketään ei mielestäni pidä nytkään potkia pois, mutta lisäosaamisen hankkiminen ei kai koskaan olisi pahitteeksi. Kuten ei etenkään olisi ollut keväällä/kesällä 2012.
 
Viimeksi muokattu:

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Pikkaraiselle ja varsinkin Tanskalle kenkää. Miten me voidaan olla niin paljon esim. oululaisia perässä? Hävitään himassa jollekin vitun jokerijukureille.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kyllä parempaan pitää pystyä, olkoonkin että muutama pelaaja on saikulla!

Minun tiimalasissa on aikaa sitten alkanut Pikkaraisen hiekat valua viimeistä kertaa.

Enää en käännä lasia ellei ihmeitä tapahdu.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pikkaraiselle ja varsinkin Tanskalle kenkää. Miten me voidaan olla niin paljon esim. oululaisia perässä? Hävitään himassa jollekin vitun jokerijukureille.
Vaikka ei pitiäisikään lähteä tälle tielle, ja en sitä kuitenkaan kannata, niin just nyt tuntuu siltö että ei toi IFK:n peli kyllä kehity yhtään mihinkään. Se on kyllä melkoista sontaa juuri nyt, ja ei tässä oikein tiedä mihin suuntaan sormen pitäisi osoittaa kun valmennus kuuleman mukaan on ihan A-luokkaa.
Ja paskat siellä mitään "kliinisiä" taktiikkavoittoja vieraissa (tai edes kotosallakaan) on otettu. Ihan yksilöillä on menty ja taktiikasta ei kyllä tiedä kukaan yhtään mitään. Ei edes pelaajat näemmä. Mutta saahan sitä toki itselleen uskotella (ja muillekin) että näkee sen punaisen langan jossakin. IFK pelaa jonkinlaista "selvitymiskiekkoa" pelistä toiseen, ja onnekseen on niidne yksilöidesnä varassa onnistunut niitä kohtuullisesti kuitenkin kääntämän voitoiksi, mutta kyllähän tuo IFK:n tilastot sarjataulukonkin osalta kielivät karusti sitä samaa keskinkertaisuutta jota kaudesta kauteen on luvassa ollut. Prkl!
 
Viimeksi muokattu:

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
En käsitä miten jotkut jaksaa olla tyytyväisiä kun saadaan 3p joltain jämä jengeiltä ja ihan hirveällä pelillä. "Tärkeitä nää 3p pelit marraskuus" joo on mutta samaan aikaan kärkijengit ottaa niit illast toiseen ihan keltä vaan ja peli on ihan eri planeetalta kuin meillä... Pikkarainen ULOS! Jotain vitun rotia tähän touhuun!!!! Vie Lyytinen mukanas!
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Ehkä Mike Babcock voi tulla loppukaudeksi Piken tilalle. Saadaan samala arvokasta tietoa siitä, kuka on joukkueen ahkerin ja kuka laiskin pelaaja.

En ole vaatimassa Pikkaraiselle kenkää, mutta toisaalta olen myös tyytyväinen etten tällä kaudella ole kausikortilla tuota haista paska -kiekkoa katsomassa. Näitä pakkopulla-matseja, joissa on pelkkää hävittävää, on ylipäätään liikaa.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Niin eikös se oo valmentajan homma valmistaa pelaajat (isot miehet ei muuten osaa) peliin? Luullaan olevan jotain mitä ei ollakkaan. Ja siellä irokeesi ja se muutaman kehuma Tanska vaan seisoskelee tekemättä mitään!?
Ja ennen kuin Tanskafanit suolaa mut, no eipä tämän hepun touhu ole MINUA vakuuttanut.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös Salmelaisen yksi peruste tälle pukukoppivalmentajan palkkaamiselle ollut se, että vientiä olisi ollut muuallekin.
Vieläköhän sitä kysyntää olisi?
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
On se. IFK:n näköinen. Ainakin sen IFK:n joka tänään esiintyi kotiyleisön edessä. Ehkä vierailu kuuden joukossa nousi hattuun ja nyt voi sitten vähän suoristaa selkää.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotain tarttis tehä.

Mutta se jotain ei todellakaan ole potkut.
No ei, mutta edellenkin on alettava hyvin kriittisesti tarkastelemaan sitäkin vaihtoehtoa, että onko se IFK:n valmennuksenkaan dynamiikka ja osaaminen sellaisella tasolla kuin kuviteltu tahi annettu ymmärtää. En mä ainakaan näe mitään sellaista kehitystä pelissä, joka antaisi valmennukselle jonkinlaisen "vapaudut vastuusta" kortin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Musan Salama, Ulvilan Pesä-veikot, Arsenal
Se jotain voisi olla vaikka se, ettei anneta viikonloppuna näille parhaille porukoille kahta erää eteen...tänään ei toki niin ollut (paitsi surkea toinen erä), mutta Tapparat ja Pohjoisen Porot saattavat olla liikaa, jos taululla komeilee molemmissa peleissä kahden tai kolmen maalin johtoasema niillä 40 minuutin kohdalla...monessa pelissä ollut nin, esim. maanantaina, että pitänyt ajaa vastuksen johto kiinni....nyt pitää pysyä vähintäänkin pelissä mukana heti 2 ekaa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on ainakin tullut kotipeleissä selväksi, ettei Pikkaraisella ole avaimia "momentumin" muuttamiselle, jos peli jossain vaiheessa lähtee väärille urille.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kari Jalonen ja Hifk
Eikös muuten KJn sopimus Sveitsissä lopu samaan aikaan kuin Pikkaraisen meillä, eli keväällä 2021. Olisikohan jo sopiva aika kosiskella Kojoa takaisin Suomeen kaikkien aikojen mottipäisimmällä summalla? Taitaa vaan valitettavasti olla niin, että Liiga on Jalosen kohdalla ”pelattu läpi”, joten olisiko suunta Ruotsiin seuraavaksi?
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Mutta se jotain ei todellakaan ole potkut.
Ei potkuja potkujen vuoksi mutta jos jostain vapautuu/löytyy laadukkaampi valmentaja (joka ei ihan hirveästi vaadi) niin mitä syytä asiaa on pitkittää ja keskinkertaisuutta roikottaa puikoissa? HIFK:n päävalmentaja saa kuitenkin kohtuullisen korvauksen palveluksestaan ja häneltä tulisikin odottaa ihan eri luokan panosta kuin mitä nyt ollaan nähty.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Se on ainakin tullut kotipeleissä selväksi, ettei Pikkaraisella ole avaimia "momentumin" muuttamiselle, jos peli jossain vaiheessa lähtee väärille urille.

Siltä toi munkin mielestä näyttää. Ihan kuin liikaa pidettäisiin kiinni siitä mitä on suunniteltu/sovittu, vaikka pitäisi vaihtaa suunnitelmaa.

Jotkut taisi tässä (tai sittent toisessa) ketjussa tuoda esille näkemystä että ei ole pelitapaa. Mun mielestä pelitapa on mutta sen säätely ei toimi. Välillä IFK paineistaa hyvin todella korkealta (tänään ei oikein onnistunut kuin lopussa) ja pääsee kääntämään peliä ja välillä taas saadaan keskialue tukittua ja käännettyä nopeasti. Yksi minkä valmennus on tuonut myös on se että omista lähdetään nopeasti ja sekin toimii välillä tosi hyvin ja välillä huonosti. Nyt Jukurit tuli tukkimaan ja viemään tilan ja IFK ei löytänyt tilaa vaan Jukurit oli askeleen edellä varsinkin 2. erässä. Vaikutti että vaikka päästää hyökkäysalueelle, niin ei oikein maalille päästä ylivoimalla. Veikkaan että oli Jukureiden kauden kovin taistelupeli ja ihan kuin IFK ei olisi valmistautunut tähän ollenkaan. Vasta 3. erässä alettiin tapella ja vääntää kunnolla.

Mä olen varmaan väärässä ja tämä ei tietenkään juuri mitään ratkaise, mutta jotenkin mua häiritsee tällaisissa peleissä Kangasniemi. Vaikka tekee hyviä asioita, niin silti ei ole jerkkua vääntää kulmissa ja hakata kiekkoja maalilla. Toki syötti ainoa maalin ja oli reippaalla jalalla liikenteessä, mutta huomaan usein miettiväni, että jos hänen tilalla olisi toisenlainen pelaaja, toisiko se jotain lisäarvoa näihin vaikeisiin peleihin. Toki voi olla että Iikka tekee liikkeellä paljon tilaa ja paikkoja ja mä en ehkä jotenkin vain näe sitä vaan keskityn vääriin asioihin.

Jos tänään oltaisiin menty 2-0 johtoon, olisi varmaan hoidettu matsi helposti himaan, mutta tappio asemasta ei ollut enää mitään jakoja kääntää.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En kannata kenenkään potkuja, mutta viime aikojen sekoilua katsoessa sitä on väkisinkin tullut pohtineeksi, että joukkue pelaisi todennäköisesti paremmin ilman valmentajaakin. Miten helvetissä tällä materiaalilla on mahdollista edes pelata noin huonosti? Turha jossitella jollain parilla hassulla poissaololla, katsokaa vaikka illan vastustajan kokoonpanoa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mulla ei oo mitään henkilökohtaista Pikkaraista vastaan, mutta toi jätkä ei tuo meille yhtään mestaruutta. Sopisi hyvin johonkin keskitason jengiin, mutta ei oo mestarijoukkueen valmentaja. Vittuun vaan ja joku Jalosen tasoinen valmentaja tilalle.

Tietysti tämmöisen Jukurit-tappion jälkeen on aika vittumainen fiilis, mutta miten näin voi sanoa tässä vaiheessa? Tapolan Tappara oli kaudella 2015-16 vielä syvemmällä kuin HIFK on ollut vielä tässä vaiheessa kertaakaan, niin vain sekin kitisevä pelle toi pari mestaruutta yhden meidän kustannuksella vaikka silloin 2015 joulukuussa olisi ollut helppoa sanoa että Tapparan finaaliputki katkeaa siihen kauteen ja Tapola ei uutta vuotta Tapparassa näe. Pitää nyt kuitenkin muistaa, että Pikkaraisella on jo IFK:n kanssa voitto playoff-sarjasta selvästi kovemmin runkosarjan suorittaneesta joukkueesta viime keväältä ja nyt ollaan jaetulla neljännellä sijalla Ilveksen kanssa.

Vaikka nyt tuntuu siltä, että kaikki on paskaa niin on tuolla jotain oikeinkin tehty ja top-3 sijoitus on omissa näpeissä. Tässä rakennetaan pohjaa uudelle aikakaudelle, tiedän jatkuvien rakennusprojektien vituttavan, mutta tämä on ensimmäinen Salmelaisen semmoinen niin ehkä meidän on nyt vain annettava aikaa tälle? Kärsivällisyyttä tarvitaan nyt ja itse menisin tämän kauden ihan ehdottomasti Pikkaraisella ja myös ensi kauden jos tästä kaudesta ei tule katastrofia (ei palyoffeissa neljän joukkoon eikä kotietua avauskierrokselle).

Nyt potkut Pikkaraiselle niin Salmelainen romuttaa kaiken sen mihin hän on uskonut ja ylipäätään kaikki uskottavuus menisi siinä. Nybondaksella oli tapana poukkoilla joukkueen rakentamisen ja päävalmentajien suhteen äärilaidasta toiseen, hyvinhän se toimi eikö niin? Itse en kaipaa tuota aikaa.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Nyt potkut Pikkaraiselle niin Salmelainen romuttaa kaiken sen mihin hän on uskonut ja ylipäätään kaikki uskottavuus menisi siinä.
No lisääkö se nyt sitten uskottavuutta, jos ei ole munaa myöntää ja korjata virhettään? Jos UJ hankkii meille maalivahdin joka ei saa kiekkoja kiinni niin onko se niin huono veto vaihtaa mokke sellaiseen joka saa? Ketä kiinnostaa jatkuvuus sellaisessa tilanteessa.
Kyllä me tuolla joukkueella raivataan tie jatkopeleihin mutta melkoisen taidokkaasti Pikkarainen piilottelee omaa erinomaisuuttaan mikäli takataskussa on mestaruustason pelikirja.
 

AngieRainbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietysti tämmöisen Jukurit-tappion jälkeen on aika vittumainen fiilis, mutta miten näin voi sanoa tässä vaiheessa? Tapolan Tappara oli kaudella 2015-16 vielä syvemmällä kuin HIFK on ollut vielä tässä vaiheessa kertaakaan, niin vain sekin kitisevä pelle toi pari mestaruutta yhden meidän kustannuksella vaikka silloin 2015 joulukuussa olisi ollut helppoa sanoa että Tapparan finaaliputki katkeaa siihen kauteen ja Tapola ei uutta vuotta Tapparassa näe. Pitää nyt kuitenkin muistaa, että Pikkaraisella on jo IFK:n kanssa voitto playoff-sarjasta selvästi kovemmin runkosarjan suorittaneesta joukkueesta viime keväältä ja nyt ollaan jaetulla neljännellä sijalla Ilveksen kanssa.

Vaikka nyt tuntuu siltä, että kaikki on paskaa niin on tuolla jotain oikeinkin tehty ja top-3 sijoitus on omissa näpeissä. Tässä rakennetaan pohjaa uudelle aikakaudelle, tiedän jatkuvien rakennusprojektien vituttavan, mutta tämä on ensimmäinen Salmelaisen semmoinen niin ehkä meidän on nyt vain annettava aikaa tälle? Kärsivällisyyttä tarvitaan nyt ja itse menisin tämän kauden ihan ehdottomasti Pikkaraisella ja myös ensi kauden jos tästä kaudesta ei tule katastrofia (ei palyoffeissa neljän joukkoon eikä kotietua avauskierrokselle).

Nyt potkut Pikkaraiselle niin Salmelainen romuttaa kaiken sen mihin hän on uskonut ja ylipäätään kaikki uskottavuus menisi siinä. Nybondaksella oli tapana poukkoilla joukkueen rakentamisen ja päävalmentajien suhteen äärilaidasta toiseen, hyvinhän se toimi eikö niin? Itse en kaipaa tuota aikaa.

Siis kyllähän tää mun kommentti perustuu tietysti omaan fiilikseen ja vitutukseen, mutta ei pelkästään tämän iltaiseen tappioon. Mä oon kuunnellu Pikkaraisen haastatteluja pelien jälkeen jne. ja jotenki ne on sellasia ympäripyöreitä slouganeita tyyliin, että käänty vastustajalle tai ei jaksettu vääntää loppussa tai mitä lie tän tyylistä. Siltä ei tule konkreettisia ajatuksia, millä keinoilla peli saadaan paremmaksi. Tää on mun suurin huoli. Mun mielestä se kuulostaa keskinkertaiselta divarivalmentajalta eikä miltään mestarijoukkueen valmentajalta. Kyllä mäkin pystyisin sanomaan, että vastustaja oli kovempi tai pitää tehdä enemmän hommia tai ei saatu paikoista sisään. Mun mielestä meillä ei ole huippu valmentajaa. Siis en halua vaihtaa Pikeä toiseen keskitason valmentajaan vaan ihan alan huippuun. Jos siihen ei pystyttä, niin sitten mennään tällä. Mun mielestä IFK:n ei pitäisi tyytyä mihinkään muuhun kuin parhaaseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös