Jarno Pikkarainen HIFK:n päävalmentajana

  • 392 409
  • 2 227

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tämä huhu (ihan sama kuinka luotettava lähde, pidän näitä huhuina kunnes tulee todisteita) pitää paikkaansa, niin paskaa käytöstä Kangasniemeltä. Koutsia ei mennä nolaamaan kopin edessä, se on yksinkertaisesti joukkuehengen päälle kusemista.
Jos nyt tämä oikeasti pitää paikkaansa, niin kyseessähän on 3-4 tappioon päättyneen HIFK-Tappara ottelun aikana sattunut episodi.
Käsittääkseeni Iikka ei ensimmäisen erän jälkeen pelannut ottelussa. Tämän jälkeenhän Iikka on poppareille siirtynyt.

Tietysti tämähän on vastoin eettisiä arvoja, että koutsista sanotaan jotain, mutta kaikkein valitettavin fakta on se että koko joukkue on reagoinut väärin.

Joku puhui siitä ettei valmentajan yläpuolella voida olla, kyllä voidaan ja nimenomaan joukkueessa missä koutsia ei enää arvosteta.

En sano että olis Pikkaraisellekkaan helppo paikka vetää maailmanmestareita ja useita Liiga mestaruuksia vetäneitä..
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Warrington: kuulin tämän mieheltä, joka toi tavaraa työpaikalleni. Hänellä on kontakti yhteen joukkueessamme pelaavaan peluriin. Nämä ovat huhuja, joista en olisi muuten tänne edes kirjoittanut. BOL:in vastauksen jälkeen katsoin kuitenkin, että minun piti avata tätä vähän.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Warrington: kuulin tämän mieheltä, joka toi tavaraa työpaikalleni. Hänellä on kontakti yhteen joukkueessamme pelaavaan peluriin. Nämä ovat huhuja, joista en olisi muuten tänne edes kirjoittanut. BOL:in vastauksen jälkeen katsoin kuitenkin, että minun piti avata tätä vähän.
Osaatko yhdistää kaverin lankoja, onko kyseessä Tappara ottelun aikana käynyt asia kuten yläpuolella mainitsin?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kyllä valmennuskin saa katsoa peiliin. Ei se niin vaan mene että jotkut sankarit eivät joudu poppareille mistään ja jotkut saa huudot niskaansa yhdestä typerästä jäähystä. Pientä johtajuusongelmaa havaittavissa. Kyllä sun pitää olla tekemisissäsi johdonmukainen ja oikeudenmukainen jos haluat että sinua kunnioitetaan johtajana ja että johtamasi ryhmän dynamiikka pysyy kuosissaan. Viime kaudella Pikkaraisen alaisuudessa pelanneelta pelaajalta olen kuullut ettei touhu aina ollut kovin johdonmukaista ja tämä ei perustunut pelaajan omaan kohteluun. Eli kyseinen pelaaja ei ollut henkilökohtainen kauna taskussaan liikkeellä. Siksi en ihmettele että tällaista huhua/juttua pyörii jälleen esillä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kyllä valmennuskin saa katsoa peiliin. Ei se niin vaan mene että jotkut sankarit eivät joudu poppareille mistään ja jotkut saa huudot niskaansa yhdestä typerästä jäähystä. Pientä johtajuusongelmaa havaittavissa. Kyllä sun pitää olla tekemisissäsi johdonmukainen ja oikeudenmukainen jos haluat että sinua kunnioitetaan johtajana ja että johtamasi ryhmän dynamiikka pysyy kuosissaan.

Niin me nähdään asia näin. Kumminkin ongelmat on voineet olleet paljon syvemmällä kuin pelkästään tuossa yhdessä jäähyssä.

Ehkä siellä ei kaikille maistu Pikkaraisen vaatimustaso joka on korkealla mitä on kuulluut edellisistä joukkueista. Ehkä silloin onkin pelaajan aiheellista katsella muualle.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Niin me nähdään asia näin. Kumminkin ongelmat on voineet olleet paljon syvemmällä kuin pelkästään tuossa yhdessä jäähyssä.

Ehkä siellä ei kaikille maistu Pikkaraisen vaatimustaso joka on korkealla mitä on kuulluut edellisistä joukkueista. Ehkä silloin onkin pelaajan aiheellista katsella muualle.
Minä en usko sekuntiakaan että vaatimustaso päivittäisen työntekemisen osalta on tuolla kopissa ongelma kenellekään. Toimimaton pelitapa saattaa olla. Pelaamisesta ja pelitavasta ne rutinat kopissa yleensä tulee, pois lukien sitten nämä Dufvat jotka järjestää sunnuntaisia viivaluisteluita ja Virrat jotka järjestävät ohjattuja alkulämmittelyitä ennne ottelua. Nämä otetaan kopissa suorana vittuiluna vastaan.

HIFK:n kohdallahan vedotaan corsi sitä ja tätä, maaliodottama tuota vaikka oman alueen kiekoton ja kiekollinen pelaaminen on hidasta, passiivista, pelokasta ja täysin luokatonta ja syö aivan suoraan hyökkäyspelaamisesta tehot pois. Kuinka hyviä ne edistyneet tilastot olisivat ja mikä olisi sarjasijoitus jos tuo oman alueen pelaaminen olisi edes liigan keskitasoa?
 

Alanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid.
Ei kyllä kuulosta hyvältä. Kuulostaa siltä, että yhteistä tapaa tehdä asioita ei ole löytynyt. Ymmärrän kyllä pelaajan/pelaajien turhautumisen, jos peliä pakotetaan johonkin muottiin, johon se ei kertakaikkiaan suostu menemään. Tätä sitten jauhetaan ja jauhetaan, eikä kenelläkään ole kivaa. Vähän vastaava pienemmässä mittakaavassa on se, kun joutuu pelaamaan sellaisten ketjukavereiden kanssa, joiden luontainen pelitapa ei sovi itselle yhtään. Kaikki voi olla hyviä pelaajia, mutta kun ei natsaa, niin ei vain natsaa.

Tietenkin tapa miten edellä on kuvattu on vahvasti väärä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BOL: Pikulla ei ole homma oikein hanskassa. Iikka oli hävityn matsin jälkeen hiukan kommentoinnut pukukopissa hänen toimintaansa, jolloin koko koppi oli räjähtänyt nauruun. Tämä episodi oli varmaan yksi syy hänen lähtöönsä. Oli hiukan nolo tilanne Pikulle kuulemani mukaan.

Oma kommenttini tähän; ei olisi ikinä VP:n (oh Captain my Captain) aikana naureskeltu häviön jälkeen pukukopissa valmentajalle tai oikein muillekaan asioille. Kertoo paljon siitä, miten intohimoisesti VP suhtautui ammattiinsa ja miten johto esimerkillään. Samat sanat koskien Södeä.

Sellaista johtajuutta HIFK tarvitsisi joka hemmetin kausi koppiinsa.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Osaatko yhdistää kaverin lankoja, onko kyseessä Tappara ottelun aikana käynyt asia kuten yläpuolella mainitsin?

Siitä hän ei puhunut. Sanoi vain tuon avautumisen ja siitä seuranneen naurun. Luulen kyllä, että kyseessä on sama matsi.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Minä en usko sekuntiakaan että vaatimustaso päivittäisen työntekemisen osalta on tuolla kopissa ongelma kenellekään. Toimimaton pelitapa saattaa olla. Pelaamisesta ja pelitavasta ne rutinat kopissa yleensä tulee, pois lukien sitten nämä Dufvat jotka järjestää sunnuntaisia viivaluisteluita ja Virrat jotka järjestävät ohjattuja alkulämmittelyitä ennne ottelua. Nämä otetaan kopissa suorana vittuiluna vastaan.

HIFK:n kohdallahan vedotaan corsi sitä ja tätä, maaliodottama tuota vaikka oman alueen kiekoton ja kiekollinen pelaaminen on hidasta, passiivista, pelokasta ja täysin luokatonta ja syö aivan suoraan hyökkäyspelaamisesta tehot pois. Kuinka hyviä ne edistyneet tilastot olisivat ja mikä olisi sarjasijoitus jos tuo oman alueen pelaaminen olisi edes liigan keskitasoa?

Eihän tämä kopin kapinointi mikään uusi asia ole. Toivottavasti tämä "edarius" sieltä saadaan pois karsittua.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Eihän tämä kopin kapinointi mikään uusi asia ole. Toivottavasti tämä "edarius" sieltä saadaan pois karsittua.
Edariudella ja sillä ettei pelitapa toimi ei ole tässä tapauksessa yhteistä nimittäjää. Kyllä nuo ovat jaksaneet juosta kulmasta kulmaan omissa koko ajan ja yrittäneet mutta kun ei toimi niin ei toimi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eihän tämä kopin kapinointi mikään uusi asia ole. Toivottavasti tämä "edarius" sieltä saadaan pois karsittua.

Niin onko Salmelainen rakentanut joukkueen, joka ei ole Pikelle/Tanskalle optimaalisin, vai onko se vaan niin, ettei Pike/Tanska ole millekään tosissaan finaaleja tavoittelevalle jengille riittävän hyvä kaksikko. Eli suomeksi sanottuna valmennustaidot eivät (ainakaan vielä) riitä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Edariudella ja sillä ettei pelitapa toimi ei ole tässä tapauksessa yhteistä nimittäjää. Kyllä nuo ovat jaksaneet juosta kulmasta kulmaan omissa koko ajan ja yrittäneet mutta kun ei toimi niin ei toimi.

On totta, että siellä pyöritään ja se on myös tavoitteelista kuten Pikkarainen myös todennut. Viimeisissä otteluissa se puuttuva maalille meneminen myös mennyt hieman parempaan suuntaan. Onhan tuossa Sihvosen tekstissä todettu IFK:n valtaisat määrät ykkössektorin maalipaikoista. Itse näen, että osalta pelaajista puuttuu se tahtotila suorittaa Pikkaraisen haluamaan pelitapaa. Sellainen revolveri prässi vaati fyysistä presenssiä ihan joka pelaajalta.

Jo tänne heittämäni statsi vs Kookoo kertoo, että pajon harvemmin nuo pyöritykset päättyy laukaukseen kuin Kookoolla, se en kyllä asia mikä pitäisi korjata heti ja panostaa laukauksen laatuun.

Niin onko Salmelainen rakentanut joukkueen, joka ei ole Pikelle/Tanskalle optimaalisin, vai onko se vaan niin, ettei Pike/Tanska ole millekään tosissaan finaaleja tavoittelevalle jengille riittävän hyvä kaksikko. Eli suomeksi sanottuna valmennustaidot eivät (ainakaan vielä) riitä.

Onhan siinä tietysti omia ongelmia kun kapteeni on vaihtunut ja tulosyksikön pelaaja vaihtanut maisemaa. Sitten on myös se, ettei Keräsestä ja Petrellistä olla saatu irti sitä mitä haluttu jne. Ei ne valmennustaidot olleellisesti varmasti tässä muutamassa kuukaudessa muutu. Itse uskon, että Pikkarainen voi voittaa mestaruuden IFK:ssa, tie tosin aika kivinen alusta lähtien.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Onhan tuossa Sihvosen tekstissä todettu IFK:n valtaisat määrät ykkössektorin maalipaikoista. Itse näen, että osalta pelaajista puuttuu se tahtotila suorittaa Pikkaraisen haluamaan pelitapaa. Sellainen revolveri prässi vaati fyysistä presenssiä ihan joka pelaajalta.
Minä olen pelaamisen ongelmista kanssasi täysin erimieltä. Ilman toimivaa rakennetta omanpään puolustuspelissä ja hyökkäyksiinlähdöissä jää hyökkäyspelaaminen automaattisesti vajaaksi.Turha oikoa ja etsiä sitä ongelmaa pelkästä hyökkäysalueen pelaamisesta. Kun hyökkäyspelaamisen ajoitukset ovat valmiiksi heikosta omanpään pelaamisesta johtuen perseellään ei ole edes mahdollista kiekonmenetyksen jälkeen toteuttaa sitä kovaa prässiä kun joku on jo lähtökohtaisesti ollut myöhässä tilanteesta. Toisekseen HIFK ei kyllä systemaattisesti saa järjetöntä määrää parhaan sektorin maalipaikkoja. Alkukaudesta sai mutta ei enää aikoihin ole niitä saanut vaan se murtautuminen koko sektorille jää vajaaksi kun ei omissa tuhlatun energian jälkeen enää virta riitä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Minä olen pelaamisen ongelmista kanssasi täysin erimieltä. Ilman toimivaa rakennetta oman alueen puolustuspelissä ja hyökkäyksiinlähdöissä jää hyökkäyspelaaminen vajaaksi. Kun hyökkäyspelaamisen ajoitukset ovat valmiiksi tuosta johtuen perseellään ei ole edes mahdollista toteuttaa sitä kovaa prässiä kun joku on jo lähtökohtaisesti ollut myöhässä tilanteesta. Toisekseen HIFK ei kyllä systemaattisesti saa järjetöntä määrää parhaan sektorin maalipaikkoja. Alkukaudesta sai mutta ei enää aikoihin ole niitä saanut vaan se murtautuminen koko sektorille jää vajaaksi.

Täytyypä tänään seurata tämä kun itse olen asian havainnut juuri päinvastoin. Ei pelkästään alkukausi selitä noita lukemia kun ollaan kautta 3/4 osaa pelattu. En kyllä tiedä mistä Sihvonen tämän tiedon on repäissyt. Itse en ainakaan ole löytänyt tilastoa jossa nuo löytyisi, toki seura ne tilastoi itselleen.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Täytyypä tänään seurata tämä kun itse olen asian havainnut juuri päinvastoin. Ei pelkästään alkukausi selitä noita lukemia kun ollaan kautta 3/4 osaa pelattu. En kyllä tiedä mistä Sihvonen tämän tiedon on repäissyt. Itse en ainakaan ole löytänyt tilastoa jossa nuo löytyisi, toki seura ne tilastoi itselleen.
Miten? HIFK menettää koko ajan kiekon omissa kun on sen ensin saanut riistettyä. Vaihtoehtoisesti menettää luokattomaan ykkössiirtoon koko kentällisen vauhdin. Laitahyökkääjien passiivisuutta omissa en ole Selinin enkä sittemmin Pikkaraisen aikana ymmärtänyt ollenkaan. Melkoisia fakiireja saa pakit ja sentteri olla jos noille staattisille pelaajille saa kiekon rakentavasti lapaan. Kyse kun ei ole siitä että ne pelaisivat vain yksilöinä laiskasti. Näin pelasi molempien alaisuudessa myös Joonas Rask joka on kovin allround duunari jonka olen hetkeen liigassa nähnyt, se vie pohjan yksilöiden vastuuttomuudesta.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Miten? HIFK menettää koko ajan kiekon omissa kun on sen ensin saanut riistettyä. Vaihtoehtoisesti menettää luokattomaan ykkössiirtoon koko kentällisen vauhdin. Laitahyökkääjien passiivisuutta omissa en ole Selinin enkä sittemmin Pikkaraisen aikana ymmärtänyt ollenkaan. Melkoisia fakiireja saa pakit ja sentteri olla jos noille staattisille pelaajille saa kiekon rakentavasti lapaan. Kyse kun ei ole siitä että ne pelaisivat vain yksilöinä laiskasti. Näin pelasi molempien alaisuudessa myös Joonas Rask joka on kovin allround duunari jonka olen hetkeen liigassa nähnyt, se vie pohjan yksilöiden vastuuttomuudesta.

Eli tuon mukaan IFK pitäisi pelata pääsääntöisesti omassa päässä, mutta kumminkin pelaa peliään pääsääntöisesti vastustajan päädyssä. En kyllä oikein näe asiaa miten sinä näet. Laitahyökkääjien passiivisuus ei ole se tahtotila mitä Pikkarainen haluaa, senkin myös todennut.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Minä olen pelaamisen ongelmista kanssasi täysin erimieltä. Ilman toimivaa rakennetta omanpään puolustuspelissä ja hyökkäyksiinlähdöissä jää hyökkäyspelaaminen automaattisesti vajaaksi.Turha oikoa ja etsiä sitä ongelmaa pelkästä hyökkäysalueen pelaamisesta. Kun hyökkäyspelaamisen ajoitukset ovat valmiiksi heikosta omanpään pelaamisesta johtuen perseellään ei ole edes mahdollista kiekonmenetyksen jälkeen toteuttaa sitä kovaa prässiä kun joku on jo lähtökohtaisesti ollut myöhässä tilanteesta. Toisekseen HIFK ei kyllä systemaattisesti saa järjetöntä määrää parhaan sektorin maalipaikkoja. Alkukaudesta sai mutta ei enää aikoihin ole niitä saanut vaan se murtautuminen koko sektorille jää vajaaksi kun ei omissa tuhlatun energian jälkeen enää virta riitä.
Tuosta, että virta ei riitä, olen aivan samaa mieltä. Olin jo viime kaudella sitä mieltä, että yletön koko kentän karvaaminen ja äärettömän intensiivinen, jatkuva hyökkääminen on erittäin raastavaa ja kuuluin epäilijöihin sen kestävyyden suhteen. Yritetty nopeus ei onnistu kuin ihan huipuilta ja taktiikkaa (jos sitä edes aina on ollut) ei ole voitu sopeuttaa toivottuun.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Tuosta Iikka-Jarno-huhusta. Aina on erimielisyyksissä kaksi osapuolta. Niin myös tällä palstalla, jossa toki saa pitää omat mielipiteensä, ilman että se mihinkään vaikuttaisi.

Ei tuossa varmaan Iikan sanomiset ole ihan syyttä tulleet. Uskalsi avata suunsa asiasta. Toki ehkä ei riittävän diplomaattisesti ja ehkä väärään aikaan väärässä paikassa.
Mutta kyllä toisen osapuolen pitäisi pystyä kuulemaan ja kunnioittamaan toisien näkemyksiä.
Kaikesta päätellen vaikeuksia on molemmilla persoonilla ja herää kysymys ovatko oikeita henkilöitä omille paikoilleen.
Pikkaraisesta on kuultu jo aikaisempina vuosina yhtä sun toista, samoin Iikasta.
No, vaikea sen enempää arvioida, kun ei itse ole ollut läsnä, mutta lantilla on kaksi puolta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse ajattelen niin, että joko tällaisen väitetyn käytöksen hyväksyy keneltä tahansa pelaajalta kenen tahansa valmentajan joukkueessa tai sitten ei hyväksy keneltäkään pelaajalta kenenkään valmentajan joukkueessa. Jos hyväksyy väitetyt Iikan toimet, on myös oltava ihan ok, että jonihaverinen sanoo karijaloselle koko joukkueen edessä, että karijalosen pelikirja on paskaa eikä hän sen puoleen myöskään osaa oikein joukkuetta peluuttakaan. Säännöt ja tietty hierarkia joko on tai niitä ei ole. Jokainen joukkueurheilua harrastanut tietää sen ja on kasvanut siihen. Kaikkia kohtaan pitäisi olla tasapuolinen, mutta on ihan selvää, että toisen henkilön oma käytös vaikuttaa myös vastapuolen käytökseen. Omat mielipiteet pitäisi tietenkin voida saada sanoa sopivassa ympäristössä ja sopivalla hetkellä, mutta pitää myös hyväksyä, että joukkueessa yksilön omilla mielipiteillä ei joissain tapauksissa ole yhtään mitään merkitystä.
 

RedIsMyColor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit
Paljon nyt saa Pikkarainen ja aiheesta noottia meiltä faneilta. Ei ole hyväksyttävää, että tällä rosterilla tapellaan tässä vaiheessa kautta siitä että ollaanko sääleissä vai ei. Mutta...

haluan antaa yhdestä asiasta nyt ison kiitoksen valmennus osastolle;

Brad Lambert, nuori superlupaus laitetaan PELIMIESTEN kanssa samaan ketjuun tulosyksikköön eikä neloseen kädettömien åstenien, petrellien jne. kanssa. Tästä saatana (pakko laittaa voimasana) iso kiitos täältä.

Toivottavasti illalla kairataan kolme pistettä kovassa lennossa olevalta Ilvekseltä hyvän esityksen jälkeen!
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Eli tuon mukaan IFK pitäisi pelata pääsääntöisesti omassa päässä, mutta kumminkin pelaa peliään pääsääntöisesti vastustajan päädyssä. En kyllä oikein näe asiaa miten sinä näet.
Otanta illalta toki lyhyt mutta tasaviisikoin Ilves pääsee vauhdilla omista pois HIFK ei. Iso ero. Tuo että se ykköslähtö päätyy jatkuvasti katkoon tai roiskaisuun on hyökkäämisestä pois, siksi tämä jengi ei saa hyökkäysmateriaalinsa veroisia tehoja irti.
 
Viimeksi muokattu:

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Otanta illalta toki lyhyt mutta tasaviisikoin Ilves pääsee vauhdilla omista pois HIFK ei. Iso ero. Tuo että se ykköslähtö päätyy jatkuvasti katkoon tai roiskaisuun on hyökkäämisestä pois, siksi tämä jengi ei saa hyökkäysmateriaalinsa veroisia tehoja irti.

Ilves toki sen omalla liikkeellään tekee hankalaksi, mutta ei myöskään pysty sitä käyttämään hyväksi.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ilves toki sen omalla liikkeellään tekee hankalaksi, mutta ei myöskään pysty sitä käyttämään hyväksi.
Saahan. Estää HIFK:ta hyökkäämästä laadukkaasti muuta kuin satunnaisesti. Ja kyse ei ole tosiaankaan yhden yksittäisen ottelun sisällä esiintyvästä ongelmasta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös