Jarno Pikkarainen HIFK:n päävalmentajana

  • 392 541
  • 2 227

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Tämä on mun ylivoimainen suosikkiväite tällä palstalla (eikä mitenkään ole osoitettu yksin lainaamaani kirjoittajaa kohtaan). Väite, jonka paikkansa pitävyyttä tai pitämättömyyttä ei saada ikinä tietää. Itse muistan oikein hyvin, kun jengi olisi ottanut päävalmentajaksi mieluummin Pekka Tirkkosenkin, kun Jypillä meni lujaa liigassa. Miten on nyt, vieläkö Tirkkonen napostelisi? Tokihan täällä saa väittää, mitä tahansa, niin kuin väitetäänkin, mutta mun mielestä ne ovat lähinnä huvittavaa viisastelua, kun totuutta ei koskaan saada tietää. Vähän sama kuin väittäisin, että kyllä Suomella menisi nyt paremmin, jos oltaisiin kuningaskunta tai ei olisi koskaan menty EU:hun. Kenties siis jonkinlaista tunneperäistä lätkäpopulismia?

Pikkaraista arvostellaan huonosta peluuttamisesta ja korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eihän Pikkarainen edes peluuta ketään. Ei maalivahteja, ei hyökääjiä eikä puolustajia. Eikö kritiikki peluuttamisesta pitäisi osoittaa Kaltolle ja Tanskalle?

Tuli sitten taas lainattua koko viesti. Anteeksi siitä.
Mutta Tanska peluuttaa, eli ulos saatanan kykenemätön turhake. Siinä se meidän "syöpä" on.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Kuten @F#21 toi ilmi, niin ainakin Telian mikrofonien perusteella Pikkarainen vastaa hyökkääjien peluutuksesta.

Eli olin toisessa ketjussa liian nopea, Tanska takaisin. Ai mut eihän se perkele lähde kulumallakaan.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli olin toisessa ketjussa liian nopea, Tanska takaisin. Ai mut eihän se perkele lähde kulumallakaan.
Osaako kukaan täältä palstalta edes suht hyvän lähteen kautta kertoa miksi Tanska on aina saanut jatkas roolissaan? Kaikki koutsit, Nybari ja nyt vielä Salmelainenkin? Onko kaverilla ikuinen työsopimus esim Mikael Granlundin hankintaan johtaneista jutuista vai mikä helvetti sen pitää täällä muun ryhmän vaihtuessa ympäriltä?
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Osaako kukaan täältä palstalta edes suht hyvän lähteen kautta kertoa miksi Tanska on aina saanut jatkas roolissaan? Kaikki koutsit, Nybari ja nyt vielä Salmelainenkin? Onko kaverilla ikuinen työsopimus esim Mikael Granlundin hankintaan johtaneista jutuista vai mikä helvetti sen pitää täällä muun ryhmän vaihtuessa ympäriltä?

No tämä oli minulta lähinnä huumoria. Mutta kyllähän se pikkasen ihmetyttää että Tanska pönöttää milloin missäkin vaikka kaikki muu ympärillä vaihtuu.
Välillä se peluuttaa, jotain? Välillä se vaan... On?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Täytyy kyllä melkoisen satumainen muutos tapahtua keväällä, jos meinaavat itsensä finaaleihin vääntää. Vanha kliseehän on, että poffit on oma maailmansa. Noh, onhan se niinkin, ja Kärpät oli aika hädässä meidän kans välierissä viime keväänä. Mutta onko tolla jengillä eväitä/potentiaalia sellaseen ihmeeseen, kun varsinkin Nordiksella oltu välillä tosi heikkoja. Erikoista kuinka se onkin mennyt niin tällä kaudella.

On Pikkaraisella melkoisesti työsarkaa nyt.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tulosvastuu on mielenkiintoinen sana.. Mitä se esimerkiksi tarkoittaa Jarno Pikkaraisen kohdalla?

Emme halua menestystä lyhytjänteisesti vaan sen pitää tulla oikealla tavalla. Ensin pitää luoda mahdollisuus mestaruusviirien tavoitteluun. Sitä meillä ei ole ollut, Salmelainen näkee.

Kaikki tapahtuu sitoutumisen ja arjen työn kautta. Laitetaan imagot ja äijämäisyydet sivuun ja mennään töihin. Tulos tulee joku päivä.


Nämä otteet Salmelaisen haastattelusta 11.9

Kerho pelin jälkeen Pikkarainen kertoi junnujen ja edustusjoukkueen pyrkivän samaan pelitapaan. Tämä työ on aloitettu oikeastaan tänä syksynä. Tässä kokonaisuudessa on koko lössillä Marjetasta ja Töykkälästä lähtien oma roolinsa. Myös tuossa viimeisessä virkkeessä voi olla se syy miksi Tanska on siellä vuodesta toiseen.

Valmentajien ammattikunta tuolla tasolla on suhteellisen pieni joten kaikki tuntee jollain tasolla toisensa(tämä tuli esille artikkelissa tällä viikolla jossa käsiteltiin valmentajien irtisanomisia), Pikkarainen ei ole Tanskaa valmennusryhmäänsä valinnut, mutta tietää Tanskan vahvuudet. Otteliden aikana itselle pistänyt silmään, että kommunikoi myös Tanskan kanssa suhteellisen usein.

Toimintakulttuurin muuttaminen ei ole koskaan helppoa vaan vaatii pitkäjänteistä työtä. Kärpät ja Tappara ovat olleet kärjessä ja tehneet asioita oikein. Meidän täytyy tehdä mahdollisimman paljon asioita oikein päivittäisessä urheilutoiminnassa, Salmelainen, 34, paaluttaa.

Jotenkin näiden lausuntojen jälkeen tulee mieleen, että tämän kauden tulos ei ohjaa toimintaa niin, että Pikkaraiselle näytetään ovea.

Ja kun täällä tilastot on valkopesua niin joukkueelle ne ei sitä ole.

Kun katsotaan peliä eikä ainoastaan tulosta, niin olemme pelanneet kyllä hyvin, mutta emme ole olleet aivan riittävän tehokkaita. Meidän pelimme on tuottanut koko ajan paljon paikkoja ja vaikka olemme hävinneet, olemme pelanneet pääsääntöisesti hyvin

Varmasti, kun tietyt yksilöt saivat onnistumisia, niin sitä kautta itseluottamus nousi. Myös maalinedustan tukitoimet ovat onnistuneet, kun on tullut maaleja ohjauksista sekä irtokiekoista. Ja kyllä fakta on myös se, että onnellakin on tietty merkitys

Pelimme on tuottanut paikkoja ja olemme laukoneet eniten. Tämän lisäksi meitä vastaan on lauottu vähiten koko Liigassa. Lisäksi meillä on ollut eniten hyökkäyspään aloituksia ja toisaalta taas meidän päästä on aloitettu vähiten koko sarjassa, Ahokas avaa.


Tässä oli Jussi Ahokkaan valkopesua. Otteet 4.1 tehdystä Jatkoajan haastattelusta.

IFK on pisteiden odotusarvo taulukossa 2. heti Kookoon jälkeen
IFK:lla oman pään aloituksia toiseksi vähiten, Kookoolla kolmanneksi vähiten.
IFK ottanut vähiten 5v5 laukauksia vastaan, Kookoo heti seuraavaksi vähiten
Laukauksissa ja hyökkäyspään aloituksissa IFK 4. kun edelleen Kookoo molemmissa 1.

Kotipelaaminen kondikseen ja tie auki kannuun. IFK tulee lähtemään play-offeihin sijoilta 5.-6. ja tässä hyvä hetki ottaa asetelmia tulevia vastustajia vastaan. Tarkoitan voittamalla pellit, ei tutinaa tötinää osastoa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Täytyy kyllä melkoisen satumainen muutos tapahtua keväällä, jos meinaavat itsensä finaaleihin vääntää. Vanha kliseehän on, että poffit on oma maailmansa. Noh, onhan se niinkin, ja Kärpät oli aika hädässä meidän kans välierissä viime keväänä. Mutta onko tolla jengillä eväitä/potentiaalia sellaseen ihmeeseen, kun varsinkin Nordiksella oltu välillä tosi heikkoja. Erikoista kuinka se onkin mennyt niin tällä kaudella.

On Pikkaraisella melkoisesti työsarkaa nyt.
Jos edetään pitkälle poffseissa, se on Turusen-Paajasen ja Dykin, Saarisen sekä Lundellin ansiota + Teräväisen + muutaman muun nuoren ja Nykoppin peluuttamisesta johtuen. Silloin pitää kylmästi jättää miinusukot pois ja myös 0-0 pelaajat.
Molemmat maalivahdit hoitavat tonttinsa, siitä tuskin tulee ongelma.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL kiitos kattavasta vastauksesta kysymyksiini. Kun nyt viestiä lähdin kirjoittamaan, niin todetaan, että en osannut loukkaantua diplomi-heitosta. Lähinnä otin tuon esille, koska uskon mainitun kaltaisissa heitoissa porttiteoriaan. Harmittavasti moni hyvä keskustelu on muuttunut pelkäksi vittuiluksi, enkä siksi koe, että keskustelua saataisiin mitenkään edistettyä turhilla piikittelyillä. Valitettavaa, että niitä on kohdistettu sinuun, ehkä jopa minunkin toimesta.

Olen samaa mieltä kanssasi kanssakirjoittajien kunnioittamisesta ja ihan suoranaisesta vittuilusta. Palstaa on viime aikoina ollut toisinaan epämiellyttävää lukea. Tuntuu, että välillä jopa hakemalla haetaan epäolennaisuuksia, mihin tarttua tai että jotkut kirjoittajat ärsyttävät toisia niin paljon, että vastausviestit ovat käytännössä pelkkää vittuilua eivätkä tuo oikeasti mitään lisäarvoa keskusteluille. Miksikään palstapoliisiksi en aio ryhtyä, mutta eihän se kovin kypsää käytöstä ole, varsinkaan aikuisilta ihmisiltä. Mutta kukin tietysti tyylillään. Jos mun kirjoitukset jotain kovasti ärsyttää ja erityisesti se, että ne ovat mun nimimerkin kirjoittamia, suosittelen skippaamaan kirjoitukseni suosiolla, koska eihän vitutus hyvää tee eikä tämä nyt niin vakavaa ole, että kannattaisi omia fiiliksiään pilata.

@F#21, onko sulla (tai jollain muulla) muuta ”kättä pidempää” noista peluutuksista, kun noi mikitykset ovat vain pieni osa peliä. Ja ymmärtääkseni koutsit saavat tiedon, että mikki on just nyt auki ja jutut ovat välillä ihan pelkkää puutaheinää. Ja jotta olisi jotain sanottavaa ja mikitys toisi ”odotettua lisäarvoa lähetyksiin”, mikitetty (pää)valmentaja heittää sitten vain seuraavan ketjun eetteriin. En siis väitä, etteikö Pikkarainen voisi hyökkääjiä peluuttaa, mutta pelkän telian lähetysten mikitysten perusteella en yksin siihen usko.
 

RedNumber9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jonkin verran on eri ketjuissa ollut puhetta siitä, että Pikkaraisen pitää saada potkut tämän kauden jälkeen, jos tulos on huonompi kuin X. Tähän täytyy todeta, että tuollainen ei vaikuta minusta laadukkaalta urheilujohtamiselta. Tämä on tulosurheilua ja tulosta pitää ehdottomasti kunnioittaa, mutta sokeasti sitä ei pidä seurata henkilöstövalinnoissa.

Sanoisin niin, että jos valmentajalla on vielä sopimusta jäljellä, järkevää toimintaa on about tällainen:

1) Jos joukkue suorittaa about odotusten mukaisesti (HIFK:n tapauksessa sijat 1-4), valmennus lähtökohtaisesti jatkaa.

2) Joukkue alisuorittaa. (Tämän hetken todennäköisin skenaario. HIFK on runkosarjassa kuudes ja tippuu viimeistään välierissä). Valmennuksen pää on pölkyllä mutta potkut eivät ole automaattiset. Tässä tilanteessa urheilujohdon on pohdittava ainakin seuraavia asioita:

a) onko nykyisen valmennuksen tilalle saatavilla parempia vaihtoehtoja? Tähän liittyy olennaisesti se fakta, että ensi kauden joukkue on luultavasti rakennettu vahvasti kuunnellen nykyisen valmentajan mielipiteitä. Löytyykö markkinoilta siis valmentajaa joka saa Pikkaraisen toivomasta materiaalista enemmän irti kuin Pikkarainen itse?

b) Onko nykyisellä valmennuksella potentiaalia parantaa suoritustaan ensi kaudella? Tässä olennaisia kysymyksiä ovat esim. seuraavat: onko päivittäisen tekemisen laatu riittävän korkealla tasolla? Onko tällä kaudella tehdyt virheet tunnistettu ja onko niistä otettu opiksi? Tästä hyvä esimerkki on HPK ja Pennanen. Pennanen veti kauden 17-18 aivan vihkoon. Hän kuitenkin tiesi missä oli tehnyt virheitä ja osasi korjata ne. Tuloksen tiedämme kaikki. Vihkoon mennyt kausi ei siis automaattisesti tarkoita, että seuraavakin kausi epäonnistuisi.

c) Miltä peli näyttää tulosten takana? Onko joukkue pelannut pääosin sellaista kiekkoa, mitä seuran johto haluaa? Onko peli viihdyttävää? Antaako joukkue kaikkensa jäällä?

3) HIFK floppaa täysin (jää sääleihin, tippuu siellä tms). Tässä tapauksessa suorat potkut ovat oletus: tarvitaan jotain todella poikkeuksellisia perusteluja, jotta nykyinen valmennus voisi jatkaa.

Ainakin tämmöisiä juttuja toivon Salmelaisen pohtivan, kun mietitään potkujen antamista sopimuksen alaiselle valmentajalle. Jos valmentajan sopimus on päättymässä, on tilanne tietysti erilainen.
 

F#21

Jäsen
@F#21, onko sulla (tai jollain muulla) muuta ”kättä pidempää” noista peluutuksista, kun noi mikitykset ovat vain pieni osa peliä. Ja ymmärtääkseni koutsit saavat tiedon, että mikki on just nyt auki ja jutut ovat välillä ihan pelkkää puutaheinää. Ja jotta olisi jotain sanottavaa ja mikitys toisi ”odotettua lisäarvoa lähetyksiin”, mikitetty (pää)valmentaja heittää sitten vain seuraavan ketjun eetteriin. En siis väitä, etteikö Pikkarainen voisi hyökkääjiä peluuttaa, mutta pelkän telian lähetysten mikitysten perusteella en yksin siihen usko.

No en nyt ihan usko, että pelkästään mikitysten takia Pikkarainen siellä peluutusta hoitaa. Katson itse lähes kaikki pelit Telian kautta niin HIFKn vaihtoaitiota kuvattaessa Tanska näyttäytyy aikamoisena kivikasvona, joka ainoastaan puhuu Pikkaraiselle.
Kyllä mulle tuosta on jäänyt kuva, että Tanska käy mikrofonin välityksellä Halttusen kanssa keskustelua ja Pikkarainen hoitaa sitten sen peluutuksen.

Ja sen verta lisään, että vaikka saisivatkin tiedon mikin olevan auki, niin ei Pikkarainen siltikään siellä mitään ylimääräistä höpise. Välillä antanut aika suoraa palautetta, mutta usein on aivan hiljaa kunnes sanoo seuraavan ketjujärjestyksen.

edit. Aloin muuten kyseenalaistamaan omaa muistia. Pitääkö Kalto nykyään yhteyttä Halttusen kanssa?
 
Viimeksi muokattu:

Stigu

Jäsen
b) Onko nykyisellä valmennuksella potentiaalia parantaa suoritustaan ensi kaudella? Tässä olennaisia kysymyksiä ovat esim. seuraavat: onko päivittäisen tekemisen laatu riittävän korkealla tasolla? Onko tällä kaudella tehdyt virheet tunnistettu ja onko niistä otettu opiksi? Tästä hyvä esimerkki on HPK ja Pennanen. Pennanen veti kauden 17-18 aivan vihkoon. Hän kuitenkin tiesi missä oli tehnyt virheitä ja osasi korjata ne. Tuloksen tiedämme kaikki. Vihkoon mennyt kausi ei siis automaattisesti tarkoita, että seuraavakin kausi epäonnistuisi.
Hyvä pointti, mutta yksi iso ero on se, että Pennasen HPK:ssa ns. valmiiden pelaajien suhde kehittyviin pelaajiin on kaudesta toiseen (hieman karrikoidusti) 20/80, kun se Pikkaraisen IFK:ssa on 80/20. IFK:n ja Pikkaraisen kohdalla on enemmänkin kyse siitä, oppiiko Pikkarainen valmentamaan laumaa valmiita nimimiehiä, Pennasaen HPK:ssa on myös pitkälti kysymys siitä, miten Pennanen kehittää noita kehittyviä pelaajia.

Pikkarainenhan on tunnettu siitä, että vaatii itselleen nimivahvan joukkueen. Mun on vaikea nähdä, että esim. ensikään kaudella jengin rakenne olisi jotenkin erilainen kuin tällä kaudella. Ymmärrän jollain tavalla, että Salmeialinen on untuvikkona haalinut jengin täyteen palkka-armeijalaisia, mutta toivon että hän ensi kaudeksi malttaa rakentaa jengin hieman tasapainoisemmaksi. Muuten nuo puheet jatkuvuuden rakentamisesta tuntuvat melko oudoilta. Itselleni tämän kauden IFK:sta tulee ensimmäisenä mieleen se, että Pikkaraiselle yritetään nyt keinolla millä hyvänsä rakentaa mestaruusjoukkuetta. Voihan tuolla jengillä mestaruuden voittaa, mutta kyllähän tuo jengi hieman persoonattoman näköinen on.

Jännä juttu mnuuten, että tuon HPK-matsin jälkeen kun on jutellut IFK-fanien kanssa duunissa ja siviilissä, niin melkoinen konsensus on vallinnut siitä, että IFK:ssa pitäisi peluuttaa enemmän näitä kehittyviä pelaajia.

Ja Pikkarainen saanee kenkää ainoastaan kahdessa tapauksessa: Jos runkosarjan yleisökeskiarvo on hälyttävän huono tai jos IFK tippuu pleijareiden ensimmäisellä kierroksella. Raha on se, joka IFK:ssa taitaa edelleenkin vaikuttaa eniten päätöksiin.
 
J

Just-Ice-Hockey

BOLin kanssa käymäni keskustelun jälkeen olen huomannut pohtineeni Jarno Pikkaraista IFK:n päävalmentajana melko paljon, varmuudella liian paljo. Mitä enemmän olen asiaa pohtinut, sitä vakuuttuneemmaksi olen tullut siitä, että tässä ja nyt Jarno Pikkarainen ei ole oikea mies IFK:n päävalmentajaksi.

Vika ei varsinaisesti ole Pikkaraisessa valmentajana, koska hän kiistatta tietää mitä penkin takana tekee. Osaamisesta kertoo ennen kaikkea mestiksessä voitetut mestaruudet, mutta myös se, että mies on vaikeiden vaiheiden jälkeen yhä edelleen ollut siinä määrin haluttu mies valmentajamarkkinoilla, että työttömänä ei ole tarvinnut olla. Eikä miehestä kuullut arviotkaan kerro mistään tunarista.

Ongelmallisen Pikkaraisen päävalmentajuudesta IFK:ssa tekee urheilujohtaja Salmelainen. Kahdella kriittisellä paikalla, ehkäpä kaikkein kriittisimmillä paikoilla koko organisaatiossa, on kovin kokemattomat tekijät. Onko puheena olevalla kaksikolla riittävästi kokemusta ohjaamaan IFK:ta? Tulevatko Salmelaisen näkemykset ja suunnitelmat riittävästi haastetuiksi Pikkaraisen taholta? Ja saman kolikon kääntöpuolena, uskaltaako Pikkarainen kokemattomana ja liigatasolta käytännössä kannuksettomana päävalmentaja sanoa mielipiteensä Salmelaisella?

Tämän kauden joukkueessa tuntuvat sekä hyökkäys että puolustus olevan rakenteeltaan kovin homogeenisia. Puolustuksessa on puukätisiä oman pään luutia riesaksi asti siinä missä hyökkäyksessä on painotettu pieniä kiekollisia pelaajia. Jotenkin tämä minusta vähän kielisi siitä, että tietty näkemys ja kritiikki on joukkuetta rakennettaessa puuttunut. Tämä on kaiketi niitä oppirahoja mitä hommassa kuin hommassa on aloittelijoiden pakko maksaa. Jotenkin minun on vaikea nähdä, että vaikkapa Jukka Holtarin kasaama joukkue olisi vastaavalla tavalla epätasapainoinen. Yhtälailla uskon, että kokeneemman valmentajan, esimerkiksi Pekka Tirkkosen, joukkueessa ei olisi painotettu pelaajien roolituksia enemmän ja paremmin.

Sinänsä minun ajatuskulkuni johtaa väärään lopputulokseen, koska kaikki edellä kuvattu kaatuu viime kädessä Salmelaisen niskaan. Hän on kokemattomana urheilujohtajana palkannut liigatasolla kokemattoman päävalmentajan. Silti, vain koska se on seuralle paljon helpompaa, näistä kahdesta Pikkarainen on se, joka tulisi korvata kokeneemmalla vaihtoehdolla. Sellaisella valmentajalla, joka osaa vaatia Salmelaisella eikä tyydy ennen kuin tämä on haalinut oikeat pelaajat oikeisiin rooleihin. Tällä kaudella näin ei ole tapahtunut.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaako kukaan täältä palstalta edes suht hyvän lähteen kautta kertoa miksi Tanska on aina saanut jatkas roolissaan? Kaikki koutsit, Nybari ja nyt vielä Salmelainenkin?

En osaa tähän vastata, mutta onhan tuo Tanskan ammattitaidon kyseenalaistaminen mennyt vähän yli. Jos Tanska olisi oikeasti pelistä ymmärtämätön puusilmä, niin tuskin hän olisi kolmessa eri valmennusryhmässä ollut. Eiköhän joku Törmäsestä, Selinistä tai Pikkaraisesta olisi vaatinut toista apuvalmentajaa, jos hän on ihan pihalla. Ei Tanska toki varmaan mikään Liigan paras apuvalmentaja ole. Jos tämä Pikkaraisen projekti karahtaa kiville, toivottavasti Tanskakin laitetaan vaihtoon.

Katson itse lähes kaikki pelit Telian kautta niin HIFKn vaihtoaitiota kuvattaessa Tanska näyttäytyy aikamoisena kivikasvona, joka ainoastaan puhuu Pikkaraiselle.
Kyllä mulle tuosta on jäänyt kuva, että Tanska käy mikrofonin välityksellä Halttusen kanssa keskustelua ja Pikkarainen hoitaa sitten sen peluutuksen.

Sen mitä Telian mikityksistä on kuulunut, Tanska vastaa ainakin pelin aikaisesta reagoinnista taktisella puolella, ja jossain haastattelussa sanoi että vastaa myös aloituksista, eli heittänee tipsejä sinne. En usko että peluuttaa siis pakkeja tai hyökkääjiä, vaan enemmänkin heittää tipsejä ja huomioita videokoutsin kanssa. Ja tuota taktista reagointia hoitaa tietenkin koko valmennustroikka, Tanska varmaan vähän tarkemmalla kammalla jos ei tarvi keskittyä peluutukseen.

Kaltolla olen myös nähnyt korvanapin, joten jos ei kuuntele Celine Dionia, niin olisikohan myös yhteydessä videokoutsin kanssa? Jos joku on ''sisäpiirissä'' niin voisi kertoa, tai kysyä valmennukselta.

On Pikkaraisella melkoisesti työsarkaa nyt.

Silmäpusseista päätellen työskentelee yötä myöten. Silmäpussit käy Stadin yöelämässä ja Jarno opiskelee pelikirjoja. Vakavasti ottaen työsarkaa on joo, ja paineet on melkoiset. Puolivälierissä ulos ja Jarpalle nauraa koko Suomi. Intohimoinen koutsi, joten uskon että Pikkarainen kyllä kääntää kaikki kivet keväällä, en yllättyisi jos lähtisi jopa ''lätkä koodiston'' päälle kusemaan jos ei pärjätä. Aika monta kiveä saa Jarppa kääntää, jotta etumatka kärkeen saataisiin kiinni.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johtava kertoo mietteitään Pikkaraisesta.

Vaikka Sihvosta ei näissä asioissa kovin vakavasti voi ottaa, niin tuskin hän paskaa lähtee puhumaan ainakaan kovinkaan voimakkaasti. Se miten ihmiset reagoivat täällä mun kirjottamiin juttuihin siitä mitä mä olen kuullut HIFK:n kopista, Pikkaraisen käytöksestä yms. sellaisesta, niin ne saavat vain vahvistusta Sihvosen mielipiteistä.
Mun lähde on tähän sellainen, että en ihmettelisi vaikka olisi Sihvosen kanssa asioista keskustellut.
Kuten itse totesin, mä en paskaa lähde suoltamaan näihin ketjuihin ja perustan lähes 99,99% kommenteistani faktaan ja siihen mitä oikeasti tiedän, kärjistetysti.

"Mutta en ole voinut välttyä siltä, miten kollegani kertovat tällä hetkellä kuulemiaan tarinoita HIFK:n sisältä. Ne eivät mairittele Pikkaraista."
"Ettei nyt vain se kuuluisa vaatimustaso olisi mennyt päävalmentajalta yli – ja vieläpä siihen vanhanaikaiseen tyyliin."


Tälläinen uutinen on aina huolestuttava, ihan sama tuoko sen esille Sihvonen, Hoffren, Sasha Ikonen tai kuka tahansa. Ei savua ilman tulta. Puhutaan koutsista joka on johtanut HIFK:ta alle vuoden ja nyt kirjoitellaan jo ylimenemisistä.
Nyt jos Salmelainen/Pikkarainen joutuu oikaisemaan tai puuttumaan Sihvosen lausuntoon, on se lähes varma merkki siitä että tilanteessa on mätää.



 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Sihvonen kirjoittaa myös: "...HIFK:n kauden mittaan tuottamat valtavat määrät ykkössektorin maalipaikkoja"

Eikös täällä nimenomaan olla yhtä mieltä, että kaikki maalipaikat on vaan oljen-corsi -juttuja ja IFK oikeasti vetää vaan punaselta ilman maskia?

Nojoo, en kyllä joka tapauksessa anna Sihvosen jutuille kummoista painoarvoa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Sen verran samaa mieltä Sihvosen kanssa, että jotenkin en vain pelikirjan ja maalipaikkojen piikkiin ole tätä kauden 6-sijaa laittamassa.

Toi pelaajien henkinen puoli on itseänikin mietityttänyt. Jotenkin sellaisen ”jumin” tai lukon vain aistii. Ja toi surullinen maalipaikkojen tuhlailu kertoo myös samaa kieltä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Sihvosen juttuihin tarttuessa kannattaa ottaa huomioon, että on journalisti eikä valmentaja/analyytikko. Sitten kannattaa miettiä IFK on suhteen minkälainen juttu "myy", negatiivinen vai positiivinen? Trendiä eri keskusteluryhmissä ja tällä palstalla seuranneena niin sanoisin ensin mainittu. Ja ihminen on siitä erikoinen laji, että tarttuu niihin asioihin mitä haluaa kuulla.

Ja varmaan jollain tasolla Sihvonen on hajulla. Se pystyy jokainen päättelemään pelkästään Petrellin ja Kangasniemen tilanteilla. Toimintakulttuurin muutos aiheuttaa aina kipuilua. Sen muutoksen tekemiseen tarvitaan juurikin Pikkaraisen luonteinen valmentaja. Voi olla, että esimerkiksi Ahonen olisi jäänyt sen ummehtuneen kulttuurin alle.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Provider lta hyvää pohdintaa, tuon omia ajatuksiani siihen kirjoitukseen liittyen myöhemmin esille, mutta ensin on Sihvosen jutun vuoro.

Ihan ensin on pakko todeta, että Sihvosen kirjoitus on täynnä olettamuksia ja hän haluaa shokeerata näillä olettamuksillaan. Toiseksi, kuka itseään kunnioittava ihminen edes kertoo Sihvoselle yhtään mitään, ilman omaa henkilökohtaista agendaa? Ei Sihvonen ole missään sisäpiirissä, hän on kotona kirjoittamassa juttuja ja sieltä on helppoa huudella, että kaverilta kuulin Pikkaraisen masentaneen HIFK:n herkät tähtipelaajat. Kapteenin natsatkin otettiin päin helvettiä pelanneelta Lennulta pois ja Iikalta vietiin mahdollisuus loistaa. Sihvoselta sopivasti unohtuu, että Lennulla oli vaikeuksia mahtua kokoonpanoon ja ilmeisesti HIFK:n kapteenilta odotettiin ja tarvittiin pelillistä johtajuutta, jolloin hänellä ei ollut edellytyksiä enää olla kapteeni. Unohtui sopivasti myös se, että Iikka ei annetuista mahdollisuuksista huolimatta pystynyt nostamaan omaa pelillistä tasoaan sille tasolle, että se olisi hyödyttänyt joukkuetta. Mutta viis näistä faktoista, nyt voi jälkikäteen huudella, että hänelle on kerrottu, ettei kaikki ole sujunut kuin tanssi. No shit! Totta kai, kun yksittäisillä pelaajilla ei peli kulje odotetusti ja sitä kautta joukkueenkin peli sakkaa, pipo kiristyy. Se on ihan normaalia, varsinkin joukkueeseen sitoutuneilla pelaajilla ja se myös tarttuu, kunnes yleensä yksittäiset pelaajat saavat onnistumisia, itseluottamus kasvaa ja yhtäkkiä se tarttuu myös muihin, kun tappiot kääntyvät voitoiksi.

Lisäksi Sihvonen sopivasti unohtaa, että Tepsille hävittiin varsin sekavalla seurakunnalla pelaajia, yli 10 pelaajan ollessa sairastuvalla. Mihin unohtui maininta hienosta voitosta HPK:sta, vaikka siinä ehkä kaikki tähdet olivatkin kohdillaan? Eikö siitä voitosta pitäisi antaa krediittiä Pikkaraiselle edes vähän, että nuoret pelaajat uskalsivat tulla edariin pelaamaan omilla vahvuuksillaan ja rennosti? Mihin unohtui maininta KalPa-pelistä, mikä oli täysin joukkueen näpeissä, kunnes yksittäinen puupää kusi sooloilullaan kaiken? Nämä unohtuivat, koska eivät sovi omaan agendaan. Ei ole ensimmäinen kerta. Sihvonen tietysti kirjoittaa, mistä ja miten haluaa, mutta jonkinlainen rehellisyys olisi suotavaa, jos haluaa olla uskottava.

Kaikki liigakoutsit ovat Selinin puolella, kun Pike nostettiin Atun tilalle? Selvä. Selin ja Pikkaraisen keskinäisistä väleistä Sihvonen ei tiedä, mutta tietää muuten sisäpiirin juttuja? Selinin ja Pikkaraisen välit ovat kunnossa, tämän ovat molemmat todenneet julkisesti monta kertaa. Tämän voi myös todeta, jos on nähnyt kaksikon kommunikoivan toisilleen vaikkapa jäähallin kahvilassa, minne mediallakin on vapaa pääsy. Loukkaantuivatko Sihvonen ja monet muut ansioituneet valmentajat siis Selinin puolesta turhaan?

Journalistisesta näkökulmasta olisi myös tarpeellista tietää, mitä nämä Sihvosen kuulemat ”huolestuttavat asiat” todellisuudessa ovat? Mitä on tapahtunut ja kuka on loukkaantunut? Eikö väitteisiin pitäisi pyytää myös valmentajan kommentit ja jos hän ei halua niitä kommentoida, juttuun kirjoitettaisiin, että kommentteja pyydettiin, mutta valmentaja ei halunnut kommentoida? Nyt on vain heitelty ilmaan huhuja, mutta tarkalleen ottaen mitään ei ole sanottu.

Nollatason paskaa ja tällaisia juttuja ei pitäisi edes julkaista. Tällaiset jutut takaavat sen, ettei Sihvonen jatkossakaan kuulu yhtään mihinkään sisäpiiriin ja hänelle kerrotaan jatkossakin asioita vasta sitten, kun halutaan käyttää julkisuutta oman asian ajamiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös