Nyt näyttää siltä, että tuo järjetön pitkien hyökkäyksien hakeminen on lopetettu. Nyt haetaan parilla siirrolla laukaisupaikka. Aivan selkeä ero tuohon vanhaan pelaamiseen, jossa pyrittiin pitämään kiekkoa hinnalla millä hyvänsä. Tämä lähes pakosti tarkoittaa myös ylipitkiä välejä, koska muuten tuota kiekkoa ei yksinkertaisesti voi pitää itsellä pitkiä aikoja. On pysyttävä kaukana kaverin mailoista, ja se tekee myös maalipaikoille murtautumisen hyvin vaikeaksi.
Tällä nipulla pystyy pelaamaan teräviä hyökkäyksiä pienillä väleillä. Nopeasti pelattu maalipaikka on aina parempi kuin hitaasti. Hyvähyvä!
Mun mielestä ero "vanhan" ja "uuden" väillä ei ole niin selkeä kun tässä annat ymmärtää, nyt vaan pelaajat haistavat tilanteet ehkä hiukan paremmin?
Eikä tuo "hitaasti pelattu maalipaikka" todellakaan ole välttämättä huono asia. Nopeasti pelatuista pääsee vastustaja aina kääntämään vielä jokseenkin tuoreella jalalla. Vedät vaikka ohi, niin siellä on kaverin rintamasuunta oikea ja joudut kääntymään kannoilla. Sama kuin ribareista, mikäli niihin ei itse pääse ekana. Pitkillä pyörityksillä saadaan mehut pois, kuten KooKootakin vastaan (vaikka niitä ei ehkä ihan niin paljoa nähtykään kuin yleensä). Siinä tosin olet oikeassa, että nyt pyrittiin enemmän maalia kohti. Välillä jopa huonommastakin kulmasta vedettiin.
KooKoo pelissä pysyttiin yhä hyvin kiekossa. Ei ehkä koko peliä, mutta vastustajakin pelasi hiukan erilailla kuin nämä vakio sumputtajat. Etenkin toka erä ja muutama pitkä hyökkäys tuntuivat syövän aika hyvin KooKoon mehuja, eikä kunnon takaa-ajoa nähty.
KooKoota vastaan tuntui toimivan myös tuo kokoajan kääntäminen. Oli se sitten keskialueella tai omissa, niin montaa kertaa ei palauteltu vaan heti pystyyn ja "revolveriprässi" päälle – kauheella kiimalla kiinni. Omissakin annettiin kova paine kiekolliseen, välillä jopa kolmella.
Nää Ilves ja KooKoo pelit on mun mielestä ollu vähän samanlaista kuin alkukaudesta, mutta sillon ei vaan uponnu mistään. Nyt menee jo vähän onnellakin (Lundell + Saarinen) ja pelaajien itseluottamus nousee kohisten.
Ei myöskään voi yhtään väheksyä jumala-Turusen paluuta. Tuntui, että kun Teemu tuli kokoonpanoon, joka jätkällä kasvo pari munakarvaa lisää. Aivan kuin joukkue olisi jotenkin huojentunut kun edestäjohtaja palasi kentälle. Myöskään kapteenin roolia ei voi väheksyä, pelasi aika sairaan nätisti yhteen Turusen kanssa.