Viestin lähetti Flonaldo
Viime vuonnahan oli rangaistuslinjassa myös näitä extrakymppejä ym., mutta ne eivät sinne kyllä kuulu ja toivottavasti niistä nyt Muukkosen myötä on päästy eroon. Joko teko on pelikiellon arvoinen tai sitten se ei ole.
Ihmettelen kyllä mitä turhaa tilanteessa oli ja miten Niinimäki oli muka tilanteesta pois? Molemmathan olivat menossa kovaa vauhtia päädyssä olevaan kiekkoon kiinni. Siinä tilanteessa ukko viedään seinille, piste. Jos näin ei olisi käynyt, niin Niinimäki olisi varmasti hyvin pikaisesti siitä maalin värkännyt.
Kiitos ja OK, kysymys oli lähinnä akateeminen, muistelin itsekin nätä jälkikäteiskymppejä aiemmin annetun.
Tuohon toiseen lainattuun kappaleeseen: Juurikin tämän 'selästä taklaus' -säännön c) kohdan mukaan, jos tilanteessa oli jotain väärää, niin käsittäkseni ainoa mahdollinen tuomio olisi ollut 5+20. Eli siis rike, jonka seurauksena Jesse törmäsi laitaan voimatta suojata itseään ja loukkaantui. Sen siitä olisi voinut tuomita, en sano että olisi pitänyt, olen nähnyt tilanteen ainoastaan livenä & yhden huonon videoklipin. Ainoa syy, mistä oli voinut OR:en (ja pelikieltoja) antaa olisi ollut 'vastustajan tahallinen vahingoittaminen' ja tästähän ei kai edes HN:n mielestä ollut kyse. Näin siis ihan sääntökirjan mukaan tai siis miten minä sitä kirjaa tulkitsen.
Tämä muuten itse asiassa koskee aika montaa parin viime kauden pelikieltoa. The Kirjassa on oikeastaan aika vähän OR:en arvoisia rikkeitä, jollei lasketa sitä tahallista vahingoittamista. Edelleenkin olen sitä mieltä, että moni pelikielto on tullut seurauksesta, paljon pahempia on mennyt ja menee läpi kun loukkaantumista ei tapahdu. Loukkaantuminen on kyllä kirjattu sääntöihin, se yleensä tekee kakosesta 5'+aprkn, ulkomuistista vain keihästys ja mailanpäällä lyöminen antavat loukkaantumistapauksessa heti aina OR:n.
Vaikkei Muukkonen OR:ia pienempiä jälikäteen tuomitsekkaan (hyvä!), niin olisin perusteluissa mieluusti kyllä nähnyt hänen mielipiteensä siitä, olisiko 2' tai 5'+aprk ollut hänen mielestään paikallaan. Siis ihan tuomareita syyllistämättä, miten kurinpitäjä olisi tilanteen tuominnut nähtyään sen hidastuksena noin kuudelta eri suunnalta.
t. Hanu