Sinänsä hauska osuus tuossa Rautakorven haastattelussa. Hän ihmetteli miten tällaisesta törmäyksestä (tönäisyä ei tietenkään kommentoinut) voi tulla tuon verran, ja Viuhkolan taklauksesta vähemmän. Samalla perustelee sillä, että yksikään hallissa ei ollut tuota mieltä tapauksesta. Samalla sivuutetaan kokonaan tuomioiden perustelut, sillä tapahtui kenen näkemyksen mielestä mitä tahansa, niin Viuhkola sai pelikieltonsa perustelujen mukaan vahingosta, jossa kuitenkin olisi pitänyt pystyä pelaamaan toisin, kun Laakkonen sai perustelujen mukaan tahallisesta tönäisystä. Noilla perusteilla Laakkosen pelikiellon lyhyyteen pitää olla tyytyväinen. Itse sinänsä olen, koska viesti menee varmasti tuolla lyhyemmälläkin perille, eikä tarvitse sitä 10 ottelua heti antaa.
Noh, tuomarithan olivat tuo mieltä antaen OR heti. Viuhkolan tapauksessa taas ei tuomarit olleet tuota mieltä. Siinä mielessä hassusti kerrottu, että hallilla joku oli jotain mieltä tai ei.
Mutta eihän tuossa Laakkosen tilanteessa tuomio tule törmäyksestä. Tuomio tulee tasan tönäisystä. Omasta mielestäni Laakkonen olisi hyvin voinut olla tönäisemättä, vaikka kädet nostikin. Silloin ei olisi tuomarikaan lentänyt tuolla tavoin, ja tilanne olisi ollut luultavimmin takertuminen. Olisi siinä voinut tuomari vielä kaatuakin.
Mutta siltikin pysyn alkuperäisessä näkemyksessäni, että tuomarilla oli melko erikoinen tapa sijoittua. Se ei oikeuta silti tuuppaisua.
Ainoa asia mitä mietin on oikeastaan tuomioiden pituus. Onko ylipäätään rangaistukset liian lieviä vai liian kovia, vaiko peräti juuri oikeita? Minun on pakko kallistua sille kannalle, että mieluummin annetaan liian lieviä ja säästellään ne isot pelikiellot joillekin totaalitilteille, missä pelaaja oikeasti käy tuomarin kimppuun. Ne ovat onneksi melko harvinaisia.