Jarmo Muukkosesta SM-liigan kurinpitopäällikkö

  • 597 747
  • 4 394
Olisi hyvä nähdä tilanne että voisi edes kommentoida asiaa. Enkä ole nähnyt kyllä kuin HPK-leiristä muutaman nimimerkin selittelemässä asiaa muuten ne jotka ilmeisesti on jotain nähneet on olleet aika yhtenäisesti sitä mieltä että samankaltainen rangaistus, ehkä vähän isompi kuin Viuhkolalle lienee luvassa.

En kyllä tarkoittanut selittelyä tilanteesta, vaan juurikin sitä, että Viuhkolan tilanne tuomittiin törkeimmäksi ikinä missään, ja hyvä kun enää saa ammattiaan harjoittaa. Ihan pikkuisen karrikoidusti :) Ja tosiaan, ottelukoosteistahan tuo löytyy.

Tänään Jokeripelissä Jyrki Louhi joutui luopumaan kiekosta hyökkäyspäässä kun Markku Kruus ei edestä osannut lukea tilannetta että olisi väistänyt tieltä pois, joten Jykä otti itseltään vauhdin pois ettei törmännyt Kruusiin mutta menetti siinä samalla kiekon.

Noin kai se on tarkoitettu tapahtuvaksi. Tuomari on kuitenkin se luonnollinen este. Yleensähän peleissä ei montaa tilannetta ole, jossa joutuu pelaaja harmistumaan tuomarin sijoittumisesta, joten ei se ole mikään ongelma. Ei ole oikeastaan koskaan ollutkaan.
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hämäläisen aikoinaan saama oliko se nyt neljän pelin kielto perusteltiin muistaakseni tahalliseksi teoksi, kun Eepi työnsi susikädellä linjuria hieman sivuun, kun jostain syystä se roikkui Eepissä kiinni.

Vanhoihin tapauksiin yleensä näitä verrataan, joten neljän pelin kielto varmasti olisi linjan mukainen. Kyseessä kuitenkin oli tarkoituksenmukainen tuomarin kaataminen.

Lieventävänä seikkana tässä on linjurin ihmeellinen sijoittuminen tilanteessa, ihan niinkuin olisi peruuttanut suoraan Laakkosen eteen. Tuon takia tässä on myös kyllä mahdollisuus tulikita tämä tahattomaksi, jolloin kaksi ottelua lienee tulossa.

Se on varma, että tuota videota kyllä kelataan urakalla kurinpitäjien toimistolla.
 

Gerbiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eiköhän se Laakkonen saa sen kaksi peliä penaltia mitä Viuhkolakin sai, jos saa kolme niin en sitäkään pidä minään huutavana vääryytenä. Se on pakko tosta kuitenkin todeta, että ei se tuomarikaan mitenkään loisteliaasti tilanteessa sijoittunut, mutta se ei kuitenkaan vähennä mitenkään Laakkosen vastuuta tapahtuneesta.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Paljo raskauttavampana nään tässä tilanteessa sen, että Laakkonen ei näytä millään tavoin yrittävän estää törmäystilanteen syntymistä. Okei, tulee nopeasti ja diipadaapa, mutta silti uskon, että Laakkosella olisi ollut mahdollisuus välttää tuon kaltaisen kontaktin syntyminen.

Ehkä olen niin puusilmä, että mielestäni Laakkonen korostaa vaan käsillään ja jaloillaan kontaktin syntymistä. Mun mielestä tilanne ei siis näytä täysin refleksinomaiselta, vaan enemmänkin; "Lähe nyt pässi menemään suoraan pelin keskeltä" -ajatuksen kaltaiselta tempulta.

Viuhkolan tilanteessa tuomari sattui jäämään mottiin ja mielestäni siinäkin Viuhkola pääsi pari peliä liian kevyesti.

Sitä en ymmärrä, että jos joku nyt pelitilanteessa esim. työntää dumarin kädellä syrjään (ei siis kaada), että miksi siitä rangaistaan? Mun mielestä se on kohtelian tapa pelikentällä huomauttaa dumaria asiasta.
 
Sitä en ymmärrä, että jos joku nyt pelitilanteessa esim. työntää dumarin kädellä syrjään (ei siis kaada), että miksi siitä rangaistaan? Mun mielestä se on kohtelian tapa pelikentällä huomauttaa dumaria asiasta.

Tuossa lienee kyse tulkintaongelmista. Mikäli tulkitaan, että kaikki on kielletty niin ei tarvitse pohtia milloin mentiin rajan yli ja milloin ei. Mielestäni aivan oikea lähestymistapa kyseiseen asiaan.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Miksei kukaan vaadi elinkautista? Dumarin sijoittuminen tosiaan perseestä, mutta mitä sitten, vähemmästäkin on tullut loppukausi huilia vai miten se oli? Täähän vetää täysillä vasta vai onko tuo nyt myötäpalloon... Tuomarin koskemattomuus, tuomari on osa peliä, tahallisuus aste...? Pannaan Viuhkola Laakkosen housuihin niin Jatkoaika jumissa ja sähkötuolikaan ei todellakaan olisi kaukana.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Jaahas. Jos Muukkone&Co pysyy valitsemallaan linjalla niin 2-4 peliähän tästä on rapsahdettava. Viuhkolan selkäänajoa vauhdikkaamman, vaarallisemman&kummallisemman näköinen tilanne että en ihmettele hetkeäkään jos rapsahtaa neljän pelin panna.

Mikä ihmeen trendi dumareiden kolaamisesta nyt yht´äkkiä on tullut? Ottakaa nyt saatana ne silmät siellä kaukalossa käteen jos ette muuten niitä raitapaitoja huomaa. Tai lopettakaa turha protskujen ja piristeiden popsiminen.

Ja miten helvetissä osa oululaisista kärsii niin saatanan huonosta itsetunnosta että täällä ollan isolla porukalla itkemässä "et miks kukaan ei nyt vaadi elinkautista? Jos toi ois Viuhkola niin ..." Ei terve!! Aika nopeasti se on Kärppä-faneiltakin itsetunto kadonnut. Jos se todellakin olisi taas Viuhkola joka olisi tuomarin kolannut niin todennäköisesti täällä vaadittaisiin elinkautista. Ihan siitä syystä että tyhmyydestä kuuluu sakottaa, aivan kuten kurinpitovaliokunta tulee varmasti Laakkosta "sakottamaankin". Uskokaa tai älkää niin "itkijöiden" määrä on kovin pieni jos Laakkonen saa tästä vaikkapa tuplarangaistuksen Viuhkolaan nähden.

Viuhkola selvisi niin pienellä sanktiolla omasta hölmöilystään että saattaapi siinä rangaistuksista määräävillä olla ihmettelemistä kun ei ihan kamalan paljon isompaa sanktiota kehtaisi Laakkosellekaan antaa. Laakkonenkaan kun ei ole tunnettu minään rähinähenkenä.

P.S. Laakkonen sentään muuten oli "äijä" ja veti uransa ensimmäisen pommin avojällä. Eikä edes ajanut selkään...harmi vaan että sekä Laakkonen että Viuhkola päättivät aloittaa fyysisenpelin alkeet dumareista.
 
Viimeksi muokattu:
Ja miten helvetissä osa oululaisista kärsii niin saatanan huonosta itsetunnosta että täällä ollan isolla porukalla itkemässä "et miks kukaan ei nyt vaadi elinkautista? Jos toi ois Viuhkola niin ..." Ei terve!! Aika nopeasti se on Kärppä-faneiltakin itsetunto kadonnut.

Pata kattilaa soimaa. Niin se on unohtunut "noillekin sakkoja kun meillekin". Ja mikä itsetunnon katoamisen merkki tuo on? Minua lähinnä huvittaa koko asia. Sen kyllä ymmärrän, ettei ihmiset jaksa jauhaa samanlaisesta asiasta heti perään samalla intensiteetillä, mutta mikäli noita viestejä katsot niin Viuhkolahan ajaa monen mielestä niin tahallaan, että 10 peliä olisi aivan minimi.

EDIT: Ja sääliksi käy ihmisiä, joiden näkökyky estää näkemästä mitä peleissä tapahtuu. Viuhkola ei taklannut ensimmäistä kertaa, vaikka en tuomarin töytäisyä varsinaisesti taklaukseksi laskekaan. Samaisessa pelissä oli piru ties kuinka mones taklaus. Jännä juttu, että mikäli ei aja vastustajia tajuttomaksi, tarkoittaa se ettei pelaaja taklaa ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Pata kattilaa soimaa. Niin se on unohtunut "noillekin sakkoja kun meillekin".

Siis kun asian vierestä haluat välttämättä jauhaa niin meiltähän tuo ongelma onneksi katosi Penan poistuttua estradilta kuin humalaisen rahat Porin torilla. Edelleen olen tosin sitä mieltä että pk-seudun jengeille on aika paljon ekstraa jaettu. Pistä nyt sinäkin sormet ristiin ettei ne älyä siellä liigan konttorilla sitä faktaa että siellä pohjoisessa sitä rahaa vasta onkin ja ala rokottamaan Junnon kirstua. Jumalauta 30 000 euroa jostain viiden sekunnin sinne&tänne hutkimisesta? Sillähän saa jo nelosketjunhyökkääjät koko kaudeksi!

Mutta mitä tekemistä sillä olikaan dumareiden kolaustalkoiden kanssa? Sano nyt vielä ettei Viuhkolalle ja Laakkoselle pitäisi antaa mitään sanktioita ja että itseasiassa dumareita pitäisi saada sääntöjen puitteissa taklata ihan siinä missä vastustajiakin...
 
Siis kun asian vierestä haluat välttämättä jauhaa niin meiltähän tuo ongelma onneksi katosi Penan poistuttua estradilta kuin humalaisen rahat Porin torilla. Edelleen olen tosin sitä mieltä että pk-seudun jengeille on aika paljon ekstraa jaettu. Pistä nyt sinäkin sormet ristiin ettei ne älyä siellä liigan konttorilla sitä faktaa että siellä pohjoisessa sitä rahaa vasta onkin ja ala rokottamaan Junnon kirstua. Jumalauta 30 000 euroa jostain viiden sekunnin sinne&tänne hutkimisesta? Sillähän saa jo nelosketjunhyökkääjät koko kaudeksi!

Asian vierestä? Sinun mielestähän se kärppäfaneilta on itsetunto kadonnut. Itse kuuluun siihen koulukuntaan, joka ei halua muillekin typeriä rangaistuksia mikäli itse saan, vaan kokonaan ne typerät pois. Ja tällä tarkoitan juurikin niitä sakkoja tappeluista.

Mutta mitä tekemistä sillä olikaan dumareiden kolaustalkoiden kanssa? Sano nyt vielä ettei Viuhkolalle ja Laakkoselle pitäisi antaa mitään sanktioita ja että itseasiassa dumareita pitäisi saada sääntöjen puitteissa taklata ihan siinä missä vastustajiakin...

Kuten olen jo aiemmin todennut niin Viuhkola sai liian vähän pelikieltoa, kun miettii päätöksen perusteita. Jotenkin jäi sellainen kuva siitä, että pitivät tekoa enemmän tahallisena kuin tahattomana, vaikkakin vähän molempiin kallistuivat.

Laakkonenkin ansaitsee pelikieltoa, koska tuo näytti sellaiselta "meneppäs vittuun siitä edestä" tuuppaukselta.
 

Torspo82

Jäsen
En kyllä oikein ymmärrä tätä Kärppä-fanien itkemistä. Miltä tällainen matemaattinen funktio kuulostaisi: Viuhkolalle vaadittiin kymmenen ottelun (olkoon tämä x) huilia törkeästä tuomariin kohdistuneesta taklauksesta. Kurinpitäjät antoivat kaksi (= x/5). Laakkoselle vaaditaan ehkä keskimäärin kolmen ottelun pelikieltoa (= y/5). Näin ollen ilman case Viuhkolan ennakkopäätöstä Laakkoselle olisi vaadittu karkeasti ottaen viidentoista ottelun pelikieltoa (=y). Miten siis Jatkoaikaan kirjoittava yleisö tuomitsee Viuhkolan rankemmin kuin Laakkosen?
 

Vankikarkuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se tulee mitä on tuleman! Mie antaisin neljä joka voi olla liikaa!
Onneksi sitä ei tartte itse päättää! Tuomari hölmöilee ja Laakkonen hölmöilee
ehkä vähän enemmän!
Toivon että nämä tapaukset myös herättävät liigan johtoa edelleen panostamaan tuomarien koulutukseen sekä linjaamaan selkeästi tuomiot vastaavista tilanteista ettei joka kerta tartte arpoa!
Muissakin tilanteissa!
Niin ja siitä kun joku huuteli että pk-seudulla saa isompia sakkoja ja helpommin niin ei se voi olla vaikuttamatta että saatte myös iltapäivälehtien palstatilaa huomattavasti enemmän kuin maakunta, niin hyvässä kuin pahassakin!
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
... Viuhkola sai liian vähän pelikieltoa, kun miettii päätöksen perusteita. Jotenkin jäi sellainen kuva siitä, että pitivät tekoa enemmän tahallisena kuin tahattomana, vaikkakin vähän molempiin kallistuivat.

Laakkonenkin ansaitsee pelikieltoa, koska tuo näytti sellaiselta "meneppäs vittuun siitä edestä" tuuppaukselta.
Itse vasta nyt rupesin katsomaan ko. tilanteita ja nopea tuomio ilman värilaseja ja maantieteellistä sijaintia huomioimatta antaisin Viuhkolalle enemmän kuin Laakkoselle. Molemmat olisivat voineet halutessaan välttää kovan kontaktin tuomareihin. Laakkonen olisi voinut hiljentää vauhtia ja ilman käsillä tönäisyä linjuri olisi pysynyt pystyssä. Viuhkolan pari peliä tuntuu aika vähältä kun katsoo videolta tilannetta. Siinä ei tuomarin syyksi pysty minun mielestä paljonkaan laittamaan ei edes sitä vähää mitä Laakkosen torppaamalle linjurille.

Ongelma tässä on juurikin se että Viuhkolalle annettiin liian vähän.
Kun pari peliä on annettu Viuhkolalle niin Laakkoselle antaisin 1-2 peliä. Saa haukkua Kärppävihaajaksi tai kertoa Laakkosen olevan Kuopion kiekkokoulun kasvatti, näin minä silti näen videoilta nämä kaksi tilannetta.
 
Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ongelma tässä on juurikin se että Viuhkolalle annettiin liian vähän.
Kun pari peliä on annettu Viuhkolalle niin Laakkoselle antaisin 1-2 peliä. Saa haukkua Kärppävihaajaksi tai kertoa Laakkosen olevan Kuopion kiekkokoulun kasvatti, näin minä silti näen videoilta nämä kaksi tilannetta.
Naulan kantaan. Laakkosen tönäisy vaatii kovan tuomion. Mutta koska Viuhkola sai naurettavan vähän tuomarin TAKLAAMISESTA, Laakkoselle ei voi mitenkään antaa sellaista sanktiota, mikä olisi jossain suhteessa teon vakavuuteen ja tähän Viuhkolan tapaukseen. Itse vertaisin tätä tilannetta Eepin ravisteluun (Eepin eduksi). Eli hiukan enemmän kuin Eepille.

Siis miettikää nyt, kaksi peliä tuomarin ajamisesta laitaan. Se on käytännössä tukkapöllyä tilanteesta, mistä Nielikäinen (komppaan cobolia) olisi saanut 10 peliä - loppukauden penalttia.

Ja se tuomari alasarjoihin sijoittumista opettelemaan.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Jos se todellakin olisi taas Viuhkola joka olisi tuomarin kolannut niin todennäköisesti täällä vaadittaisiin elinkautista.

Kysymys ei ole siitä että Viuhkola kolaisi uudelleen, ja jos näin todella kävisi niin voi vain kuvitella siitä seuraavan jeesustelun määrää!! Nythän tämä Laakkosen tapaus ei näytä enää kiinnostavan ketään vaikka näyttäisi olevan selvempi tapaus ja johtanut myös OR:een.

Sikäli huvittavaa kuinka nimi ja joukkue painaa näissä. Jos Viuhkola olisi tehnyt Laakkosen tempun silloin tiistain SaiPa-pelissä niin Jatkoaika olisi varmasti ollut tukossa ja jeesustelua olisi tullut vähintäänkin kymmenen sivua. Nythän Laakkosen ollessa kyseessä juttua on tullut hädin tuskin 2 sivua eikä kukaan ole edes vaatinut pitempää huilia toisin kuin Viuhkolalle, jolle osa oli vaatimassa loppukautta todellakin erittäin kyseenalaisesta tilanteesta.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen reippaat pojat
Eroa näillä kahdella casella on myös se, että Viuhkolan laitataklaus Vauhtoniemeen sai erotuomarin nupin niin sekaisin, ettei reppana tajunnut edes viheltää jäähyä Viuhkolalle. Vastustaja ei siis hyötynyt tästä sikailusta lainkaan.

Laakkosen avojääpommi linjatuomariin taas vaikutti itse peliin JYPin 5min ylivoiman muodossa.
 
Eroa näillä kahdella casella on myös se, että Viuhkolan laitataklaus Vauhtoniemeen sai erotuomarin nupin niin sekaisin, ettei reppana tajunnut edes viheltää jäähyä Viuhkolalle. Vastustaja ei siis hyötynyt tästä sikailusta lainkaan.

Laakkosen avojääpommi linjatuomariin taas vaikutti itse peliin JYPin 5min ylivoiman muodossa.

Tuolla ei ole yhtään mitään merkitystä rangaistusta ajatellen. Ainoa millä tuosta on merkitystä, että erotuomareiden ei tarvitse liigan toimarilta pyytää tutkintaa. Näin ollen tapauksissa on muutenkin eroa, erotuomarit pitivät jo pelin aikana tuota tahallisena, kun taas Viuhkolan tapauksessa kyse taisi olla enemmän periaatteesta.

Laakkosen tilanne näyttää lähtökohtaisesti tahallisemmalta, mutta kevyemmältä. Siinä kun ei ole mitään laitaa johon törmätä.

Muukkosen kurinpitoryhmän avainkysymykset lienevätkin:

-Kuinka tahallinen tilanne oli
-Pitäisikö Laakkosen pelikokemuksen omaavan pelaajan kyetä välttämään tuo tilanne

Päätökseen ei voi liittyä tuomarin oma kokema tilanteesta. Ei siihen voi myöskään liittyä pelaajan lausunto. Videota siis arvioimaan. En tosin millään jaksaisi uskoa, että Laakkonen saisi enemmän pelikieltoa, vaikka tahalliseksi toteaisivatkin.
 
Siis miettikää nyt, kaksi peliä tuomarin ajamisesta laitaan. Se on käytännössä tukkapöllyä tilanteesta, mistä Nielikäinen (komppaan cobolia) olisi saanut 10 peliä - loppukauden penalttia.

Siis mikäli luet Viuhkolan casen päätöstä, niin tuomion tekijät eivät samaan aikaan usko tahallisuuten, mutta pitävät sitä tietoisena valintana. Niillä perusteilla Viuhkolan olisi pitänyt se kymmenen peliä saada. Minun mielestäni tilanne joko oli tahallinen tai tahaton, eikä siltä väliltä. Ajatuskatkoskin voidaan aivan hyvin laittaa jomman kumman piikkiin.

Laakkosen tilanne näyttää tahalliselta. Mikäli se tulkitaan tahalliseksi, pitäisi tuomion olla enemmän kuin 2 peliä. Mikäli se tuomitaan tahattomaksi niin linja olisi juurikin se 2 peliä.

Minä en kuitenkaan päätä tahallisuudesta enkä tahattomuudesta. Mielestäni tuomari oli Laakkosen tilanteessa liikkeineen vähintäänkin omituinen. Muistelikohan olevansa puolustaja vai mikä siinä oli vikana?
 

ileis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis mikäli luet Viuhkolan casen päätöstä, niin tuomion tekijät eivät samaan aikaan usko tahallisuuten, mutta pitävät sitä tietoisena valintana. Niillä perusteilla Viuhkolan olisi pitänyt se kymmenen peliä saada. Minun mielestäni tilanne joko oli tahallinen tai tahaton, eikä siltä väliltä. Ajatuskatkoskin voidaan aivan hyvin laittaa jomman kumman piikkiin.

Laakkosen tilanne näyttää tahalliselta. Mikäli se tulkitaan tahalliseksi, pitäisi tuomion olla enemmän kuin 2 peliä. Mikäli se tuomitaan tahattomaksi niin linja olisi juurikin se 2 peliä.

Minä en kuitenkaan päätä tahallisuudesta enkä tahattomuudesta. Mielestäni tuomari oli Laakkosen tilanteessa liikkeineen vähintäänkin omituinen. Muistelikohan olevansa puolustaja vai mikä siinä oli vikana?


Minä taas en alkuunkaan ymmärrä minkä takia tahattomasta törmäyksestä tulisi lainkaan tuomita. Eli kuten jo aiemmin kirjoitin, tulisi tuomion tahallisesta teosta olla 10+ peliä ja tahattomasta 0 peliä. Oli kyseessä sitten Viuhkola, Laakkonen, Nielikäinen, Brennan tai kuka tahansa tässä ketjussa mainituista pelaajista. Toki tässä on ongelmallisinta se tahallisuuden määrittely, mutta sen tulkitseminen ei onneksi olekkaan minunkaan ongelmani.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä taas en alkuunkaan ymmärrä minkä takia tahattomasta törmäyksestä tulisi lainkaan tuomita. Eli kuten jo aiemmin kirjoitin, tulisi tuomion tahallisesta teosta olla 10+ peliä ja tahattomasta 0 peliä. Oli kyseessä sitten Viuhkola, Laakkonen, Nielikäinen, Brennan tai kuka tahansa tässä ketjussa mainituista pelaajista. Toki tässä on ongelmallisinta se tahallisuuden määrittely, mutta sen tulkitseminen ei onneksi olekkaan minunkaan ongelmani.


Aivan. Tahattomasta korkeasta mailasta, tai tahattomasta kiekon katsomoon ampumisesta ei mitään rangaistusta, mutta jos teet tahallasi, niin sitten kovimman mukaan. Sama koskee tahatonta kamppia ja tahatonta tappelua.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Todellakin veljet. Missä on puoli Espoota huutamasta kuolemantuomiota tissiposki-Laakkoselle?

Totta puhuen, tässä Laakkosen tapauksessa toteutuu tahallisuus mitä edellisessä casessa ei ollut. 10+ peliä tiedossa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Totta puhuen, tässä Laakkosen tapauksessa toteutuu tahallisuus mitä edellisessä casessa ei ollut. 10+ peliä tiedossa.
Höpö-höpö. Ihan samalla tavalla kuin Viuhkola yritti peittää kiekon kulkureittiä laidassa, Laakkonenkin yritti osua kiekkoon käsillään. Harmi, että tuomari oli edessä. Eikä kumpikaan voinut tuomarin luontaisen suojavärin takia erottaa tätä kentällä.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Hauskaksi tämän tekee se, että tuo Viuhkolan tapaus oli ihan äskettäin. Tuskin olen pahasti väärässä, kun väitän, että ilman tuota Viuhkolan taklausta tuomariin, tämä tuomarin sijoittumisvirheestä aiheutunut kolari ei olisi poikinut mitään rangaistusta missään vaiheessa.

No mutta se kaksi peliä sieltä tulee, jos/kun tämä tulkitaan tuomarin koskemattomuuden rikkomiseksi.
 
Minä taas en alkuunkaan ymmärrä minkä takia tahattomasta törmäyksestä tulisi lainkaan tuomita. Eli kuten jo aiemmin kirjoitin, tulisi tuomion tahallisesta teosta olla 10+ peliä ja tahattomasta 0 peliä. Oli kyseessä sitten Viuhkola, Laakkonen, Nielikäinen, Brennan tai kuka tahansa tässä ketjussa mainituista pelaajista. Toki tässä on ongelmallisinta se tahallisuuden määrittely, mutta sen tulkitseminen ei onneksi olekkaan minunkaan ongelmani.

Sillähän tässä ei ole merkitystä, että mitä mieltä minä olen. Itse en olisi vahingoista ylipäätään rankomassa, mutta vaikeaan tilanteeseen joutuvat kurinpitäjät, jos pitää arpoa mikä oli vahinko ja mikä ei. Sen takia on varmaan heillä helpompi antaa vahingoistakin jotain penaltia, ja sitten selkeistä tahallisista isompia.

Mutta onneksi tosiaan saavat itse tulkita :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös