HIFK - muita ei oo . Minä olen valinnut kaikki eri lajien suosikkiseurani jo kansakouluiässä, eikä muutoksia niihin ole tiedossa koskaan. Tai no on sen verran muutoksia tapahtunut, että en enää innostu kaikista eri kaupunkien IFK-jengeistä, kuten aikoinaan. Tuolloin jopa ajattelin, että Turustakin tulee jotain hyvää , ÅIFK. Ja olihan niitä muitakin vastaavia: MIFK, VIFK, GrIFK, etc. Sympatiapisteitä noille heruu kyllä vieläkin jonkin verran.
HIFK on joka tapauksessa yhä ykkössuosikkini kaikissa lajeissa, joissa se on mukana, olkoot mitä marginaalilajeja tahansa. Tosiasia on kuitenkin se, että seuraan vain jääkiekko-HIFK:n pelejä paikan päällä. Esimerkiksi pääsarjatason futista alan seuraamaan paikan päällä vasta, kun HIFK sinne joskus nousee (jos nousee). HJK:lle menee sympatiat (kuten meni jo sen lätkäaikana), mutta sen mestaruudet/häviöt eivät juurikaan järkytä mun mielenrauhaani. Salibandyä tuskin menen koskaan katsomaan, vaikka HIFK siellä vielä kovimmassa sarjassa mukana onkin. Silti seuraan mielenkiinnolla urheilu-uutisista, miten HIFK kussakin lajissa pärjää.
Hyvä menestys missä tahansa lajissa on peeärrää muillekin HIFKeille. Ja sama pätee negatiivisestikin - ei ole kiva lukea lehdestä otsikoita, että "Taas HIFK murskattiin... " tms., vaikka kyseessä olisi keilailu. Kummasti, ainakin hetken, kirpaisee Wanhan sydäntä tuo tuollainen.
Jääkiekko-HIFK:ta tulen seuraamaan katsomosta käsin, vaikka jengi putoaisi Mestikseen. Hockey-HIFK on kaikkien hifkien isä. Hyväksyn kuitenkin fanien boikotit nykyisenlaisissa tilanteissa. Seuran johdolle pitää saada viesti perille, että heidän kyvyttömyytensä on kaiken kansan tiedossa ja muutoksia pitää tehdä, vaikka Country Clubin sisäpiirissä onkin niin mukavaa puuhastella.