Viestin lähetti Mike
Jalkapalloileva maailma on ehdotuksen tyrmännyt kerta toisensa jälkeen, joka kertoo sekin siitä, että maailman hienoimpaan peliin kuuluvat olennaisena osana myös tuomariratkaisut. If it ain't broken, why fix it?
Ihan ensi alkuun on todettava, etten ole hirveän innostunut tuomaan jalkapalloon videotuomareita.
Sitten itse asiaan... Toteat tuossa viestissäsi, että "jalkapalloileva maailma on ehdotuksen tyrmännyt kerta toisensa jälkeen" johon huomauttaisin, että eikö jalkapalloileva maailma ole yhtä kuin ihmiset jotka ovat tekemisissä jalkapallon kanssa? Jokaisissa kisoissahan nimittäin jonkun joukkueen (ellei jopa kaikkien) kannattajat itkevät vääriä tuomiota, kuten englantilaiset tänä vuonna ja italialaiset kaksi vuotta sitten. Katkeran tappion hetkellä nämä jalkapalloilevan maailman kansalaiset vaativat oikeutta, jota kyseisissä tilanteissa videotarkistus eittämättä toisi, mutta muutoin kaikki ovat niitä vastaan. Tässä piilee ristiriita.
Mutta kuten todettua, itse olen sitä mieltä, että videolaitteita ei tarvitsisi tutkiskella kesken pelin. Kunhan vain ihmiset muistaisivat tappion hetkellä tuomarin tehtävän hankaluuden ja osaisivat edes jossain määrin astua hänen kenkiinsä, niin tätä keskustelua ei edes käytäisi.
Eräs asia, jossa videoita voitaisiin käyttää hyväksi on (mainitsin tästä jo aiemmin tässä ketjussa) filmausten pois kitkemisessä. Eli, kun arvokisoissa jokaista peliä televisio kymmeniä kameroita, voitaisiin niiden kuvia tutkia pelin jälkeen ja lätkäistä sukelteluista keltainen kortti jälkeenpäin. Tällä tavalla hyvin suurella todennäköisyydellä päästäisiin tänäänkin nähdyistä kaatuiluista eroon.