Jalkapallon Euro 2004

  • 123 875
  • 1 586

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Iker
Ps. Mietin Figosta ihan samaa, että miten mahtaa käydä, jos Portugali jatkaa. Näytti tosiaan joukkuepelaajan ominaisuutensa, ja haluaisin tietää, minkälaiset ovat välit valmentajaan. Silloin todennäköisesti uhkasi pelanneensa viimeisen ottelunsa Scolarin joukkueessa, kun luuli Portugalin lähtevän lauluun. Tuntia myöhemmin varmaan nöyrästi vihjaillut olevansa "käytettävissä" myös keskiviikon välieräottelussa.

Itse en Figoa juurikaan enää peluuttaisi.

Mielestäni olen jostain lukenut/kuullut että Figo olisi jo ennen kisoja ilmoittanut jättävänsä maajoukkueen kun tämä turnaus on ohi. Ja eikös Figo ole uhannut Real Madridistakin lähteä, kun joku joukkuekaveri, Beckham tai muu, jätti jossain pelissä syöttämättä hänelle?

Että semmoinen tapaus, lapsellinen ja yliarvostettu kusipää, jota ilman Portugali onneksi nousi voittoon.

Asiasta kolomanteen: mikä rooli Eusebiolla on Portugalin maajoukkueen taustalla?

Kun olen noita kisoja katsellut, niin en mielestäni ole kuullut kenenkään hänen rooliaan kommentoivan, olen lähinnä kuvitellut hänen olevan vaan katsojana parhaalla VIP-paikalla mutta tuossa Englannin pelissä hän näytti olevan melkein suuremmassa ja tärkeämmässä osassa kuin valmentaja Scolari.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Ei kai kukaan Eusebion asioita voi kommentoida koska suomalaiset selostajat eivät tiedä kuka kaveri on ;-)

Eilinenkin studiovieras, "seebra"Vuorela, esitti täysin dorkan kommentin. Tresegeen (en jaksa yrittää kirjoittaa oikein) käsivirhettä ei aikaisemmassa matsissa huomattu ja kaveri teki maalin. Vuorelan mielestä tilanne olisi pitänyt tuomita toisin.
VÄÄRIN! Tilanne tuomittiin aivan oikein, koska säännöt sanoo, että kentällä oleva tuomari tuomitsee näköhavaintojensa perusteella. Hän ei tilannetta nähnyt, eikä näinollen viheltänyt = OIKEIN!

Ja eikun Hollanti-Svedu pelia katsomaan.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Hyi saatana kun oli tylsä matsi...Onneksi Ruotsin tuurikiintiö tuli näissä kisoissa täyteen Ljungbergin pilkun myötä. Pidin sen jälkeen melkein varmana että Ruotsi hoitaa senkin, mutta Van Der Saar oli eri mieltä. Kisat pelastettu. In your face, Tesla!
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tähän sopii vain yksi asia:
kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa
Sweden....Sucks!

Mutta oli kyllä vastenmielistä peliä molemmilta, hollanti voisi vaihtaa turnauksen ajaksi nimeään, sellaista häpäisyä tuo on menneitten aikojen Hollannille.
 
Viestin lähetti Master Chief
Onneksi Ruotsin tuurikiintiö tuli näissä kisoissa täyteen Ljungbergin pilkun myötä.

Samaa täälläkin. Ljunbergin pilkun jälkeen lupauduin itselleni hakata kaukosäätimen tuhannen paskaksi jos Ruotsi vielä jatkoon menee tuollaisen osuman jälkeen. Jo rankkukisan alussa oli nähtävissä (oranssien lasien läpi), kumpi vie voiton. Ruotsalaiset istuivat vierekkäin hiljaa nurmikolla ja Hollanti ryhmittyi siistiin riviin kädet olkapäillä. Henkistä yliotetta. Nyt näyttää siltä että rahaa on tulossa, mikäli Hollanti selvittää itsensä finaaliin ja mestaruuteen....
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ottelun katsominen otti niin koville, että olen yhä melkeinpä itkun partaalla. Mutta kerrankin, kerrankin rakas Hollanti voitti rp-kisan! Viimeisen rankkarin selostin puhelimitse veljelleni, kovaa oli huuto molemmissa päissä. Matsi oli tylsä ja Hollanti olisi tappion tullessa saanut syyttää vain itseään omasta saamattomuudestaan, mutta se lakkasi kummasti kiinnostamasta heti, kun viimeinen rangaistuspotku upposi.

Tähän mennessä kaikki puolivälierät ovat päättyneet suosikkini voittoon; tässähän kohta alkaa uskoa, että huomenna putoaa Tshekki. Hollanti, Tanska ja van Nistelrooy voivat tuoda minulle vieläpä rahaa, niin kuin tosin myös Hollannin ja Tshekin välinen finaali.

Huh.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Hohhoijjaa

Kisojen paskin peli oli toivottavasti sitten siinä. Hyvä ettei nukahtanut tuota päätöntä roiskimista katsoessa. Kumpikin joukkue pelasi äärettömän tylsästi kytäten toisten virheitä joita ei sitten loppujenlopuksi tullut. Hollanti jatkoon ja se sitten onkin kaikki sanottavan arvoinen tästä pelistä...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Eka jakso oli kyllä varsin tylsää peliä ja tasapelin sekä mahdollisen rp-kilpailun aisti jo siinä. Pikkasen peliä piristivät Ruotsin vaihto ottaa Källström kentälle ja Hollannin vaihto (Makaay sisään). Mutta aika tylsä peli oli kyseessä, kirjaa lueskellessa ja sivusilmällä seuratessa toisen jakson alusta pilkkukisaan saakka peli eteni.
Noh, ehkä huomenna näemme tasokkaampaa futista.

Isäntämaa Portugali kohtaa siis Hollannin välierässä, joka sai vihdoinkin pyyhittyä pois epäonnistumiset pilkuilta..alkoi olla jo aikamoinen legenda Hollannin tappiot rp-kilpailuissa.
Mielenkiintoista nähdä, pystyvätkö Portugalin topparit pimentämään RvN:n yhtä hyvin kuin Olof Mellberg tänään. Ja kuinka Nuno Valente pärjää Arjen Robbenin kanssa. Siinä pari ratkaisun avainta jo välierään.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Nämä kisat todistivat viimein, ettei Ruotsin "jumala" Zlatan ole vielä maailmanluokkaa. Hän on tavallinen ammattilainen.
Ensimäisessä ottelussa (Bulgaria) ja osittain myös Italia-ottelussa kaveri esitti jotakin, mutta suorituskäyrä on ollut koko ajan laskusuunnassa.
Ruotsin telkkari näytti ennen eilistä peliä Johan Cruyff -haastattelun, jossa Cruyff sanoi, että Ruotsilla on kaksi maailmanluokan pelaajaa, Larsson ja Ljungberg.
Toimittaja kysyessä Zlatanista tokaisi Cruyff, että ensin pitää tehdä Hollanin liigassa enemmän kuin 10-15 maalia / kausi, jotta voisi olla ns. huippupelaaja. Cruyff lisäsi, että Zlatanin pitää oppia PALJON päästäkseen edes Larssonin tasolle.

God natt Sverige!
(Ja tähän päättyi minun "ilotteluni" Ruotsin finaalipaikasta)
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Ai niin, yks´juttu vielä...

Eilisen matsin jälkitunnelmissa Hollanin pelaajat kiittivät iloisesti kannattajiaan pitkässä rivissä . Huomioni osui P. Kluivertiin, joka tosi iloisena oli mukana "juhlallisuuksissa".
Kaveri on istunut penkillä koko kisan enkä ole mistään lukenut, että olisi tuittuillut siitä. Kiva katsella kun maailmanluokan pelaaja iloitsee koko muun joukkueen kanssa.

Mitä teki Figo? Viddu mikä ääliö!
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Svante
Ai niin, yks´juttu vielä...
Huomioni osui P. Kluivertiin, joka tosi iloisena oli mukana "juhlallisuuksissa".
Kaveri on istunut penkillä koko kisan enkä ole mistään lukenut, että olisi tuittuillut siitä.

Kyllä Kluivert on jo asiasta oman kantansa sanonut ja ihmetellyt miksei pääse pelaamaan. Totesi myös, että oli outoa juhlia alkulohkon jälkeen jatkopaikkaa ja jotakin "puuttui", kun ei ollut itse kentällä minuuttiakaan. Hollannin pelisysteemi ei vaan tue edes kahden ei-peliätekevän hyökkääjän peluuttamista samaan aikaan ja Ruudia on vaikea syrjäyttää. Eilen olikin mielenkiintoista, kun Makaay otettii sisään ja Van Nistelrooy jäi kentälle. Mielestäni hollanti voisi kyllä peluuttaa vaikkapa juuri Makaayta enemmän Van Der Meyden paikalla. Olisi ainakin tulivoimaa hyökkäyksessä.

Onneksi Hollanti viimeinkin meni jatkoon myös pilkkukisasta. On tullut todistettua jo kolmissa viime kisoissa, missä pilkuille ollaan menty tappiota. Kiitos jalkapallojumalat! Pelin pitää kuitenkin vielä parantua, tuurilla on ollut suuri osuus tähän asti etenemisessä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lose-Lose tai Win-Win. Toivoin nimittäin kummankin joukkueen tippuvan. Toki Hollannin pullahtaminen olisi ollut kivempi asia, mutta toivotaan Portugalin hoitavan homman.

Oli kyllä varsin tylsää peliä, puolustusvoittoisuus ja varovaisuus oli yllätys noilta joukkueilta. Maalipaikkoja ei montaakaan ollut - ja silloin harvoin kun niitä avautui näimme käsittämätöntä tuhrintaa.

Rankkuskabastakin puuttui suurin jännitys. Uskoin kyllä historiaan: Ruotsi voittaa tiukat pelit melken aina, Hollanti putoaa rankuissa. Mutta ei kestänyt Zlatanin hermot.

Muuten näiden kisojen tuomarityöskentely on ollut minusta kiitettävää, mutta mistä lähtien puolustajat ovat saaneet pelata omalla rankkualueella palloa kädellä? Eilenkin nähtiin molemmissa päissä melko selvältä vaikuttanut tilanne. Luulisi tuomarin edes joskus moisen huomaavan, kun huomaavat hyökkääjienkin virheet aina...
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Pieni "herätys" tapahtui Ranska-Kreikka ottelussa kun yht´äkkiä maalintakana katsomossa näkyi Suomi-lippu. No, eihän tuo sinänsä mitään mutta kun siniristiin oli kirjoitettu FC JOKERIT.

Ja eilisessäkin pelissä näkyi kuvaruudussa vasemmalla siniristilippu. Hienoa pojat ja tytöt!

Näistä rankkarialueiden "käsistä" on tullut mieleeni omat ajat, jolloin tuomari huomautti usein, että epäselvissä tilanteissa tuomitaan AINA puolustavan joukkueen hyväksi. Vieläkö näin?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Svante
Näistä rankkarialueiden "käsistä" on tullut mieleeni omat ajat, jolloin tuomari huomautti usein, että epäselvissä tilanteissa tuomitaan AINA puolustavan joukkueen hyväksi. Vieläkö näin?

Juu, ainahan tuomarit viheltävät epäselvän tilanteen puolustuksen eduksi. Joko tietoisesti tai ei. Rikkeen viheltämättä jättäminen kun ei tunnu niin ratkaisevalta kuin väärän pilkun määräys. Vaan sitäpä ihmettelen, kuinka nuo kaikki voivat olla "epäselviä"? Vaikuttaako kuuma ilma tuomareihinkin niin, etteivät jaksa juosta ja sijoittautuvat täten huonosti, vai miksi juuri tässä turnauksessa noita virheitä tuntuu jääneen niin paljon viheltämäti?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Toivottavasti tänään nähdään sellaista iloista ja viihdyttävää peliä, jota Tshekiltä ja Tanskalta odotetaan. Sympatiani on oikeastaan molempien puolella, joten parempi voittakoon. Puolestani tämän pariskunnan voittaja saisi edetä aina mestariksi asti.

Tasaiseksihan tuota matsia on pakko veikata. Rommedahlista, Grönkjäristä ja Jon Dahlista huolimatta laskisin tshekkien olevan hitusen edellä hyökkäyspäässä ja varsinkin keskialueen hyökkäyksiin lähdössä ja pelinrakentelussa. Vastaavasti taas Tanska on puolustanut paremmin. Gravesen ja tiukka puolustuslinja ovat vaikeasti murrettavissa. Maalivahdithan on molemmilla huipputasoa.
 
Minulle on jäänyt sellainen kuva, että jos "käsi" on selvästi tahaton, esim. pusku tilanteessa pallo osuu käteen etc, kättä ei vihelletä. Mutta mitä tehdään jos maalivahti seikkailee ja puolustaja torjuu hyökkääjän vedon kädellä? Tuomitaanko pilkku, punainen, maali vai epäsuora?
 

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti Pullamössö
Minulle on jäänyt sellainen kuva, että jos "käsi" on selvästi tahaton, esim. pusku tilanteessa pallo osuu käteen etc, kättä ei vihelletä. Mutta mitä tehdään jos maalivahti seikkailee ja puolustaja torjuu hyökkääjän vedon kädellä? Tuomitaanko pilkku, punainen, maali vai epäsuora?

- Jos puolustaja torjuu tahallaan kädella, niin muistaakseni tuomarituttu sanoi, että silloin vihelletään rankkari ja annetaan punainen, tai ainakin annetaan kortti.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Pullamössö
Minulle on jäänyt sellainen kuva, että jos "käsi" on selvästi tahaton, esim. pusku tilanteessa pallo osuu käteen etc, kättä ei vihelletä. Mutta mitä tehdään jos maalivahti seikkailee ja puolustaja torjuu hyökkääjän vedon kädellä? Tuomitaanko pilkku, punainen, maali vai epäsuora?

Pilkku (mikäli rankkarialueella) ja suurimalla todennäköisyydellä myös punainen. Näin minä.


Edit: Kaimani Tuamas ja hänen dumarituttunsa ehti jo vastata.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Dave
Pelien kuninkaan arvokisat ovat menossa, se herättää tietysti suuria tunteita täällä Härmässäkin. Niin pitääkin ja itsekin tapitan kisoja taas kuten pikkulapsena eli joka pelin ja intoa täynnä. Maajoukkuejalkapallossa vielä on vähän jäljellä sitä vanhaa hyvän ajan jalkapalloa. Tokihan jätkät on multimiljonäärejä, jotka kyynikkojen mielestä eivät pistä tikkua ristiin alle miljoonan, mutta niin vaan pojat ovat vaivautuneet pelaamaan ihan vaan kunniasta ja maansa eteen. Hyvä meininki, mitä nyt joillakin ei ego näytä kestävän vaihtoon joutumista mutta tätähän se on.

Yksi asia minua nyt vähän pakkaa naurattamaan. Täällä nippu Suomi-poikia inttää lähes verissä päin omien suosikkijoukkueidensa puolesta, kenellä on Saksa, kenellä Englanti, kenellä Italia. No, ymmärtäähän sen, kun oma isänmaamme menestyy vähän niin ja näin, että mielellään sitä välillä haluaa olla voittajienkin puolella. Kun suosikkijoukkuetta valikoi, hulluahan se olisi vaihtaa Suomi vaikka Islantiin tai Liettuaan, samanlainen tuskailu jatkuisi yhä vaan. Kannattaa ilman muuta ryhtyä suoraan Saksan tai Brasilian kannattajaksi ja olla edes joskus voittajien puolella. Samahan se oli kymmenkunta vuotta sitten täällä pohjoisessakin, kun kaiken maailman jokeri-lippispäisiä molopäitä käveli vastaan siellä ja täällä. Jokerien puolellahan oli todella mukava olla kun melkein kaikki pelit voitettiin ja mestaruuksiakin tuli aivan liukuhihnalta ja tiedotusvälineet ja pikkutytötkin tykkäsivät iki-ihanista Jokereista. Kuka hullu nyt olisi gloorihuntannut vaikka JYPpiä tai FoPSia vaikka olivathan nekin sen aikaisia Kärppiä parempia. Suoraan huipulle vaan.

Toki sen nyt ymmärtää että eri maat keräävät sympatiapisteitä enemmän ja jotkut vähemmän, näin se on itsellänikin. Tanskahan on varsin sympaattinen maa, jonka puolella tässä nyt taas väkisinkin pikkuisen on, mutta en minä nyt sentään kehtaa tekeytyä Tanskan faniksi, höpö höpö. Ruotsi sitten siellä toisessa päässä, ikinä en ole tykännyt ruotsalaisista urheilijoista, en tiedä miksi. Huippumaat taas, kuten Brasilia, Ranska, Italia, Argentiina, Hollanti tuskin minun sympatioitani tai vihojani kaipaavat, melko neutraalisti näihin noin ylipäänsä pystyy suhtautumaan ja pelkästään nauttimaan niiden esittämästä pelistä. Portugali-Englanti –pelissä luonnollisesti tarvittiin Portugalin maali ottelun saamiseksi uudelle tasolle, mitä toivoin ja se tulikin. Ottelusta muodostui klassikko, mitä se ei olisi ollut Englannin voittaessa 1-0 kilpikonnapelillä ja yhdellä säkämaalilla. Hieno ottelu, mahdoton valita puolia tuommoisessa. Nimiään historiaan kirjoittivat ainakin Ricardo avokäsitorjunnallaan ja perään itse vedetyllä maalilla kuten myös tietysti Beckham, jonka Socrates ja van Basten toivottivat lämpimästi tervetulleeksi rankkarikisan pissanneiden supertähtien kerhoon.

Mutta ei muuta kuin vittuilu jatkukoon, hauskaahan tämä on, en minä sitä kiellä.

Isänmaani ei ole Suomi, laske 1+1. Saksaa kannatettu siitä asti, kun aivot ovat osanneet urheilua noteerata.


MACK
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mack
Isänmaani ei ole Suomi, laske 1+1. Saksaa kannatettu siitä asti, kun aivot ovat osanneet urheilua noteerata.
Asiaa puhut.

Itse olen aikanaan muuttanut Tanskaan 9-vuotiaana, vuonna 1990. Olen tuolloin ollut täysin tietämätön suomalaisesta jalkapalloilusta, (kuinka paljon Suomi-futis sai silloin ylipäätään huomiota?) vaikka olinkin aivan nappulasta asti futismiehiä, PK-35:ssä. Tanskassa puolestaan tuli jatkuvasti televisiosta liigapelejä, Europelejä, sekä luonnollisesti koko kansan intohimoisesti seuraamia EM- ja MM-karsintoja.

Itsekin juniorina FC Kööpenhaminassa pelatessani oli suht´luonnollista, että Tanskasta tuli "the" futismaa, jota olen aina kannattanut vahvimmin. Brian Laudrup, John "Faxe" Jensen sekä Flemming Povlsen olivat suursuosikkejani ennen kuin tiesin esim. Jari Litmasen olemassaolosta. Euroopanmestaruus 1992 oli aivan käsittämätön kokemus siinä maassa, ja sitä muistellen nousee kylmät väreet kun mietin, että vastaava toistuisi esim. tänä vuonna. Tämän takia oikeasti jännittää jo nyt tämäniltainen Tsekki-ottelu. Vanha maajoukkuepaita on uskollisesti esillä. DBU-logo roikkuu rinnassa mukana kolmella narunpätkällä.

Muistan, kun vuonna 1995 Suomi ja Tanska kohtasivat harjoitusmaaottelussa, enkä Litmasta lukuunottamatta tiennyt muistaakseni yhtään Suomen pelaajista ennalta. Tanskan maajoukkue sen sijaan oli täynnä tuttuja pelaajia, joita olin käynyt katsomassa mm. Lyngbyn, Bröndbyn sekä FC Kööpenhaminan liigapeleissä, sekä tietysti kansainvälisiä tähtiä, joiden pelejä näytettiin viikottain televisiosta.

Jos Tanska ja Suomi nyt kohtaisivat, olisin periaatteessa Suomen puolella, koska olisi hienoa voittaa Tanska, mutta toisaalta taas... Tanska-fanina olisi harmi "hävitä jollekin Suomelle"...
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Oloneuvos
Ai niin... ja se naurettava kaatuilu alkaa jo tympiä. Jos ammattilaisurheilijat ovat niin heikkoja ja huonosti harjoitetelleita, että menevät nurin pelkästä vastustajan läheisyydestä, olisi syytä käydä lääkärissä. Surkeaa teeskentelyä tuollainen touhu.

Jalkapalloilu huipputasolla sairastaa pahasti.


Tämä olisi helppo ottaa pois. Jokaiselle kierittelijälle keltainen kortti automaattisesti. Oikeasti loukkaantunut pelaajahan ei tee nurmen pinnassa kevätjuhlaliikkeitä.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Dave
Yksi asia minua nyt vähän pakkaa naurattamaan. Täällä nippu Suomi-poikia inttää lähes verissä päin omien suosikkijoukkueidensa puolesta, kenellä on Saksa, kenellä Englanti, kenellä Italia.

Suunnilleen tästähän minä puhuin jo ennen kisoja.

Yksi ihmettelemäni asia on myös se, miten jääkiekossa suomalaisilla on suosikkina vain isäntämaa. Tai no kyllä kai siinäkin jonkun verran poikkeuksia löytyy, mutta hyvin harvoin arvokisojen aikaan saa lukea "hyvä, Tshekki!" tai "hyvä, Kanada!" -tyylisiä kirjoituksia, kuten jalkapallokisoissa juuri "Saksa jyrää" ja "Hollanti voittoon" -tekstejä. Tai no ei kai tätä sikäli ihmetellä tarvitse, kun vastaus lienee selvä: jääkiekossa Suomi pelaa aina arvoturnauksissa, toisin kuin jalkapallossa. Siitä päästäänkin jo myös ennen turnausta esille ottamaani asiaan, onko monilla suomalaisilla, julkkiksillakin, suosikki jalkapallon lopputurnauksissa vain ns. väkisin valittu, kun oma kotimaa ei niissä ikinä esiinny.

Omaan luonteeseeni on aina liittynyt ihan turhankin kriittinen ja vahvasti epäilevä suhtautuminen moniin asioihin. En kuitenkaan voi sille mitään, että jotenkin tähänkin ketjuun ilmestyneitä "ah, kun maailmani romahti, kun Saksa lähti ulos" -viestejä en ainakaan minä pysty kunnolla nauramatta lukemaan. Täytyy kuitenkin muistaa, etten minä ymmärrä oikein suomalaisten faniutta esim. NHL-joukkueittakaan kohtaan, joten kyse ei ole pelkistä jalkapallon MM- tai EM-kisoista.

Luulen, että tällaisilla viesteillä saa omalle kohdalle lähinnä vain pahaa aikaan, mutta se onkin minulle tuttu tunne täällä Jatkoajassa. :) Joten ei muuta kuin "lähetä vastaus" -nappi vaan pohjaan, kun "Dave" otti asiaa uudelleen esille.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Oloneuvos

Ai niin... ja se naurettava kaatuilu alkaa jo tympiä. Jos ammattilaisurheilijat ovat niin heikkoja ja huonosti harjoitetelleita, että menevät nurin pelkästä vastustajan läheisyydestä, olisi syytä käydä lääkärissä. Surkeaa teeskentelyä tuollainen touhu.

Jalkapalloilu huipputasolla sairastaa pahasti.

Tää on yhtä surkea asia kuin lätkän kahvaaminen. Vittu, että tympii. Hiukan samoilla linjoilla kuin "Pressiboxi", ainakin tuomareiden tulisi kitkeä nämä teeskentelijät hevon kuuseen sieltä kentältä. Montako kertaa Litmanen on jäänyt kieriskelemään kentälle kun vastustaja on "rapannut"?
Ei montaa kertaa ja siitä hatun nosto Litille (ja muille vastaaville).
 

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Näkkäri
Hollannin pelisysteemi ei vaan tue edes kahden ei-peliätekevän hyökkääjän peluuttamista samaan aikaan ja Ruudia on vaikea syrjäyttää. Eilen olikin mielenkiintoista, kun Makaay otettii sisään ja Van Nistelrooy jäi kentälle. Mielestäni hollanti voisi kyllä peluuttaa vaikkapa juuri Makaayta enemmän Van Der Meyden paikalla. Olisi ainakin tulivoimaa hyökkäyksessä.

Kyllä Advocaat saa näissä kisoissa kiittää onnea (ja Nilsteroyta siitä), että Hollanti on noinkin pitkällä. Paskaa peliä Saksaa vastaan, huonoilla vaihdoilla peli sekaisin Tsekkiä vastaan ja vielä munattoman halju esitys Ruotsia vastaan. Silti oranssipaidat porskuttivat välieriin, vaikka viimeisellä kierroksella jatkopaikka ei ollut edes omissa käsissä. Onneksi Saksan "viimeistely" pelasti Hollannin jatkoon...

Joukkeessa on hävyttömän paljon taitoa ja potentiaalia, joten mestaruus on hyvinkin mahdollinen. Oikean miehen löytäminen keskikentän kärkeen auttaisi, jos peliä jatketaan nykyisellä yhden kärjen taktiikalla. Seedorf ei paikkaan oikein istu, vaikka ihan kelvollisesti onkin pelannut. Davids ei ole oikein vakuuttanut pallollisessa pelissä, joten keskustassa on muutenkin puutteita. Van Der Mayden jääräpäinen peluuttaminen huonoista esityksistä huolimatta ja tämän hetken kärkimiesten (maailmassa) topvitoseen lukeutuvan Makayn homehduttaminen penkillä eivät mahdu minun päähäni, mutta Robbenin Dick sentään on tajunnut pitää mukana. (Arjenilla on tosin jopa Decoa huonompi tasapaino, joten hän on nurmen pinnassa alvariinsa...)

Nilsteroy on oivallinen boxissa, mutta jää siellä lähes aina täysin yksin. Kolmen miehen puristuksessa Nilsteroylläkin alkaa tehdä tiukkaa, joten Makay laitakärkenä ei asiaa ainakaan heikentäisi. Roy ajaisi boxiin useammin ja lisäisi painetta toppareille. Lisäksi Makayn veto on oivallinen kauepaakin(osaa Meydekin vetää, muttei näissä kekkereissä ole päässyt kykyään esittelemään).
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös