Jalkapallo – yleinen keskustelu

  • 1 095 826
  • 7 341

tooMi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JP#13, MG#64, Real Madrid
Eikös twitterissä ollut että edellisten vuosien ballon dor voittajat äänestävät Kopa trophyn voittajan.

Itse ihmetellyt hetken että miksihän lehdistön ja kavereiden jakama sinä-minä gaala on niin uskomattoman arvostettu ja haluttu pelaajien keskuudessa. Ihan puhtaasti siis omia pohdintoja, koska ei ole ensimmäinen eikä toinen kerta kun näistä herää vähintäänkin isoja kysymyksiä ihan riippumatta seurasta tai vuodesta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Yritin kattoa, mutta missä se argentiinalainen kirppu tuolla listassa on? Eikö se kuitenkin jotenkin ole pelannut PSG:ssä? Jos Ronaldo on 20. niin pitäisi senkin tuolla jossain olla. Nehän on aina kaikkialla. Kumpikin. En minä ymmärrä yhtään mitään.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tuli vastaan mielenkiintoinen kysymys Twitterissä ja olisi hauska kuulla vain jalkapallosta mielipiteitä. Eli mikä on jalkapallossa suurin tarinallistettu bluffi?

Mulle se on aina se, että Pelé olisi kaikkien aikojen parhaimpia jalkapalloilijoita. Ei ollut edes paras brasilialainen jalkapalloilija tuolloin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Tuli vastaan mielenkiintoinen kysymys Twitterissä ja olisi hauska kuulla vain jalkapallosta mielipiteitä. Eli mikä on jalkapallossa suurin tarinallistettu bluffi?
Heti tuli mieleen pari Valioliiga-aiheista:

Arsenalin Voittamaton on kaikkien aikojen paras Arsenal-joukkue.
Väärin: ei ollut, vaan 1998 oli paljon parempi. Toki Invincibles vältti tappiot (Valioliigassa, huom!), mutta ei tuo samanlainen monsteri ollut kuin tuo 90-luvun lopun joukkue.

Man United käytti eniten rahaa pelaajiin 90-luvulla.
Väärin: Ei todellakaan käyttänyt. Mm. Pool, Newcastle ja muutamat muutkin käyttivät enemmän.

Fabien Barthez oli maailman huippuja maalivahtina.
Väärin: väärin.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Kai se Maradona silti on. Kiistatta maailman paras jalkapalloilija, mutta kaikki muu painetaan aina enemmän tai vähemmän villaisella. Vähän niin kuin Roy Keane, paitsi tuo kohta "paras".
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Kai se Maradona silti on. Kiistatta maailman paras jalkapalloilija, mutta kaikki muu painetaan aina enemmän tai vähemmän villaisella. Vähän niin kuin Roy Keane, paitsi tuo kohta "paras".
Mitä Roy Keanelta on uran aikana painettu villaisella? Taitaa olla julkisuudessa riepoteltu kaikki tapahtumat moneen kertaan, kiitos myös hänen melko rehelliseltä vaikuttavan elämäkerran.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kerro lisää. Mua on Pele ihan muuten vain perinteisesti ärsyttänyt.
Lyhyesti ja ranskalaisilla viivoilla:

- Se ”maaliennätys”. Tämä nyt tuntuu nousevan joka kerta kun miestä haastatellaan. Samoin montaa mieltä voi olla siitä, kuinka kilpailullisia otteluita Pelé oikeasti pelasi urallaan. Ja siis, Pelé oli ensimmäinen todellinen markkinoitu supertähti jalkapallossa joka oli tunnettu kaikkialla maailmassa. Pelen maaleista 526 tuli harjoitusotteluissa. Oikea maalimäärä on täten 757 eikä itsensä mainitsema 1283. 470 maalia näistä Pelé teki Campeano Paulista-liigassa, joka oli enemmänkin paikallinen turnaus kuin kilpailullinen liiga. Brasialian pääsarjassa Pelé teki 34 maalia 84:ssä ottelussa. About sama tahti kuin Giroudilla Arsenalissa.

- 1958 MM-kisoissa kuusi maalia, jotka kolmessa ottelussa. Fontainella 13.

- 1962 ja 1966. Yksi maali ja kaksi ottelua.

- 1970. Parhaat MM-kisat. Mutta Pelé ei koskaan voittanut maalikuninkuutta MM-kisoissa ja oli vain kerran Brasilian paras maalintekijä. Garrincha, Vava, Jairzinho ja Didi olivat tärkeämpiä joukkueelle.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
470 maalia näistä Pelé teki Campeano Paulista-liigassa, joka oli enemmänkin paikallinen turnaus kuin kilpailullinen liiga. Brasialian pääsarjassa Pelé teki 34 maalia 84:ssä ottelussa. About sama tahti kuin Giroudilla Arsenalissa.

Tuon paikallisen turnauksen taso on minua mietityttänyt. Mitä tulee Maradonaan niin hänen sähellyksistään on kiitettävästi puhuttu, mutta löytyy sitä Peléltäkin lehtolasta vähän jokaisesta maakunnasta.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Tuli vastaan mielenkiintoinen kysymys Twitterissä ja olisi hauska kuulla vain jalkapallosta mielipiteitä. Eli mikä on jalkapallossa suurin tarinallistettu bluffi?

Mulle se on aina se, että Pelé olisi kaikkien aikojen parhaimpia jalkapalloilijoita. Ei ollut edes paras brasilialainen jalkapalloilija tuolloin.
Pep Guardiola on huippuvalmentaja. No voi se hyvä olla, mutta uskon että noilla miehistöillä joku olisi operoinut muutaman pytyn enemmän. Saa teilata näkemykseni. En loukkaannu enkä raportoi.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Itse ajattelen, että osa Guardiolan hyvyyttä on juuri joukkueiden rakentaminen.
Joukkueiden rakentamista voi tosiaankin tehdä monella tavalla. Itselläni on se kuva, että Pep on saanut aina lähes pohjattoman kassan ja hankkinut valmiita parhaita pelaajia. Täysin eri asia on toimia rajallisilla resusseilla, ostaa kehityskelpoisia pelaajia ja kehittää heistä voittava joukkue.
Olisi mukava nähdä Pep vaikkapa Aston Villan valmentajana. Tai että Mancesterin joukkueet vaihtaisi valmentajia päittäin.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Ja se on kyllä totta, että Guardiolan joukkueet pelaa kaunista jalkapalloa. Itse tykkään noiden pelaajien teknisestä taituruudesta ja mahtavista puolenvaihdoista. Toki aina olen vastustajan puolella.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kotimainen bluffi:

Suomen miehet arvokisoihin. Okei, melkein kova juttu, mutta sinnehän pääsi puolet maista. San Marino ei kai päässyt.

Ja ratkaisuottelusta AIVAN MAHTAVA VOITTO. Ikävä sanoa, mutta vastassa oli vitun Liechtenstein. Jengi ryntäsi kentälle onnesta soikeana, mutta vittu Liechtenstein, no joo, rynniminen siksi että pääsivät arvokisoihin (joihin pääsivät melkein kaikki), mutta vittu Liechtenstein.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Fordél

Jäsen
Kotimainen bluffi:

Suomen miehet arvokisoihin. Okei, melkein kova juttu, mutta sinnehän pääsi puolet maista. San Marino ei kai päässyt.

Ja ratkaisuottelusta AIVAN MAHTAVA VOITTO. Ikävä sanoa, mutta vastassa oli vitun Liechtenstein. Jengi ryntäsi kentälle onnesta soikeana, mutta vittu Liechtenstein, no joo, rynniminen siksi että pääsivät arvokisoihin (joihin pääsivät melkein kaikki), mutta vittu Liechtenstein.
1. Suomi ei ole kunnon länsimainen sivistysvaltio ja urheilumaa, kun se ei ole päässyt miesten futiksen arvokisoihin. Suomi pääsee lopulta futiksen arvokisoihin, mutta sinnehän pääsevät lähes kaikki.

2. Suomessa ei ole kunnon futiskulttuuria. Suomessa juhlitaan railakkaasti pääsyä arvokisoihin, mutta se tapahtuu ratkaisevan Liechtenstein-ottelun voiton jälkeen. Väärin juhlittu.

3. Suomi voittaa heti avauspelinsä miesten futiksen arvokisoissa, mutta vastassa oli vain Tanska ja joukkueen peli meni sekaisin Eriksenin sydänkohtauksen takia. San Marinokin olisi kisoihin päästessään voittanut tuon matsin.

4. Vaikka Suomi olisi voittanut Euroopan mestaruuden, eipä olisi ollut erityinen suoritus, koska vastaavaan on pystynyt myös mm. Kreikka ja Tanska.

Palaamme kohtiin 1 ja 2: Suomi ei ole kunnon länsimainen sivistysvaltio ja urheilumaa eikä täällä ole vieläkään kunnon futiskulttuuria, koska täällä ei osata arvostaa saavutuksia.
 
Viimeksi muokattu:

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Tällainen aika käsittämätön fakta tuli eteen Twitterissä. Piti hieraista silmiä, koska en meinannut ensin uskoa, ja täytyi oikein tarkistaa asia ja sen jälkeen tarkistaa vielä uudelleen, jonka jälkeen vielä kolmannen kerran, niin hullulta kuulosti. Mutta fakta on, että pitää paikkansa: viimeisen puolen vuoden aikana Comanilla 2kpl punaisia kortteja ja 1kpl maaleja kaikki kilpailut huomioiden...noh, joka tapauksessa parempi, kuin Gnabry. Parempaakin voisi kait vaatia kavereilta, jotka tienaavat kaudessa about saman verran, kuin mitä mm. Haaland ja de Bruyne Cityssä...


 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Futisforumin puolella käyttäjä Lord Bendtner jakoi tällaisen tilaston Euroopan isojen liigojen punaisten korttien määrästä alkukaudella

Ligue 1: 45
La Liga: 36
Serie A: 20
Bundesliga: 18
Valioliiga: 7

On kyllä hämmentävän isot erot, Ligue 1 ei tule kyllä itse juuri seurattua mutta sen verran olen kartalla että siellä taitaa pari jengiä olla jotka vähintään yhden punaisen ottavat joka peliin. Ja eikös tuonne viime kaudelle tullut joku uudistus mikä tiukensi huomattavasti linjaa? Tyyliin mussuttamisesta tuomarille tms.

Valioliigassa taas kyllä ihan älyttömän vähän joulukortteja, ja tuohonkin seitsemään mahtuu esimerkiksi Nunezin älynväläys alkukaudesta joten kovin helposti ei Valioliigassa punaista saa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Futisforumin puolella käyttäjä Lord Bendtner jakoi tällaisen tilaston Euroopan isojen liigojen punaisten korttien määrästä alkukaudella

Ligue 1: 45
La Liga: 36
Serie A: 20
Bundesliga: 18
Valioliiga: 7

On kyllä hämmentävän isot erot, Ligue 1 ei tule kyllä itse juuri seurattua mutta sen verran olen kartalla että siellä taitaa pari jengiä olla jotka vähintään yhden punaisen ottavat joka peliin. Ja eikös tuonne viime kaudelle tullut joku uudistus mikä tiukensi huomattavasti linjaa? Tyyliin mussuttamisesta tuomarille tms.
Juuri näin. About kaikesta mussuttamisesta tulee keltainen kortti suoraan. Tähän päälle tuomarien kyseenalainen taso ja säännöt joiden yksityiskohdista seuratkaan eivät aina ole selvillä niin tulos tämä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös