Itsemurha

• 349 864
  • 950

Luolis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo, Montreal Canadiens
Joskus se aurinko paistaa myös risukasaan.
Sieltä tulikin puhelua heti aamulla ja tarjottiin työtä mitä lähdin hakemaan. Aloitus heti vuoden vaihduttua.
Kyllä putosi iso kivi harteilta. Ei tarvinnut kovin pitkään ihmetellä että mistä niitä haasteita löytää.
Kiitoksia kaikille tuesta ja kannustuksesta
Onneksi olkoon todella paljon! Hieno kuulla että asiat menevät parempaan suuntaan!

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sieltä tulikin puhelua heti aamulla ja tarjottiin työtä mitä lähdin hakemaan. Aloitus heti vuoden vaihduttua.
Kyllä putosi iso kivi harteilta. Ei tarvinnut kovin pitkään ihmetellä että mistä niitä haasteita löytää.
Hieno juttu, ja onnittelut uudesta duunista ja positiivisesta käänteestä kaiken kaikkiaan!

Kuten kulunut sanonta kuuluu, yhden oven sulkeutuessa toinen ovi avautuu. Minulla ei ole omakohtaista kokemusta aivan nimimerkin @Gostisbehere tilanteesta, mutta monenlaisista takaiskuista ja ovien sulkeutumisista toki. Kun pöly on jälkeenpäin laskeutunut, niin kummasti sitä kokee olevansa piirun verran viisaampi, kokeneempi ja vahvempi kuin aiemmin.

Kaikkea hyvää sinne.

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Vilpittömät onnittelut täältä ja nyt lupaus itsellesi että vastaavat hölmöilyt loppuvat ja hoidat itsesi kuntoon on se syy mikä tahansa, niin apua löytyy kun sitä vaan haluaa etsiä.

peksa

Jäsen
Hei vielä, joulu tulossa ja hommat on taas sillä mallilla että. Mitään herkkuja ei pöytään tuu tänä vuonna ja yksin ollaan. Kiitos palstalaiset tuesta aiemmin. Oma terveys on tällä hetkellä mitä on ja lähtö voi tulla senkin puolesta.

Hyvää joulua kuitenkin ja pysyn tästä edes täällä taustalla. Yksityisesti voi viestiä pistää mut julkiselle en vastaile. Kiitos, end.

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Päivitellään tänne kuulumisia pienen tauon jälkeen.
Tosiaan nyt vuoden alussa aloittanut aivan uudet työt.
Hyppäsin tavallaan altaan syvää päätyyn että mulla ei ollut mitään kunnon kokemusta tämmöisestä työstä. Alkuun kokeilin imeä mahdollisimman paljon oppia työkavereilta.
Ainakin vielä pysytään ihan hyvin pinnalla. Sen verran hyvin mennyt että parin viikon päästä saan kontolleni pari isompaa projektia joissa toimin vastuuhenkilönä.
Vielä en osaa sanoa että onko tämä se työ mitä haluan loppuelämäni tehdä? Ainakin tuntuu että tässä työssä on mahdollisuus hyvinkin edetä.
Vielä kerran iso kiitos kaikille kannustuksesta ja tuesta.

sammakkosaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi tässä saatanan paskavaltiossa ei saa apua?
Taustaa:
Perus perheväkivalta avioero perhe, höystettynä leskentekijällä.
Yläasteen jälkeen en tiennyt minne mennä, ja rupesin kiinnostumaan päihteistä. Niiden myötä mulla on vuodelta 2015 virheelinen kannabipsykoosidiagnoosi omakannassa. Oikea termi asialle on "akuutti, ohimenevä psykoottinen häiriö." Psykooottinen kohtaus ei johtunut kannabiksen käytöstä, vaan äärikristitityt sukulaiset "halusivat auttaa". Ensimmäinen kerta olisi mennyt vahingon piikkiin mutta sen jälkeen ku tullaan mun kotiin kehoitetaan "kuvittele että jesse istuu tossa ja rukoile, se auttaa" + lahjoitetaan KariKorhosen paskakirjaa jossa hän itse on kokenut olevansa kuolemankauppias kun myy laittomia päihteitä. Psykoottiset kohtaukset uusi näiden tahallisten tapahtumien seurauksena. Lähimenneisyydessä faija kuoli, ja siitä mulla on ollut post traumaattista stressihäiriötä. Lisäksi mun pitäs päästä neuropsykiatrisiin tutkimuksiin, ADHD:llä selittyy minun aikuisiän ongelmat. Mutsilla on lähimuistihäiriötä, siskoa tai broidia ei kiinnosta auttaa paskaakaan. Tai muitakaan sukulaisia.

Miksei ketään tässä yhteiskunnassa kiinnosta minua auttaa? Minulla ei ole päihdeongelmaa mutta en näillä taustoilla pysty selviytymään päivittäisestä ahdistuksesta lääkkeittä, jotka joudun ostamaan kadulta, koska olen muka päihdeongelmainein.

#hyvinvointivaltiosuomi #javitut

Eilen soitin itselleni lanssin. Sovin heidän kanssaan et mun broidi ois heittänyt yhteispäivystykseen. EI heittänyt. Tänään kävin yhteispäivystyksessä lanssin kyydillä ja jäin tiedottomaksi miten minun kuuluisi edetä saadakseni itselleni asiaankuuluvaa hoitoa.

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Taustaa:
Yläasteen jälkeen en tiennyt minne mennä, ja rupesin kiinnostumaan päihteistä. Niiden myötä mulla on vuodelta 2015 virheelinen kannabipsykoosidiagnoosi omakannassa. Oikea termi asialle on "akuutti, ohimenevä psykoottinen häiriö." Psykooottinen kohtaus ei johtunut kannabiksen käytöstä, vaan äärikristitityt sukulaiset "halusivat auttaa". Ensimmäinen kerta olisi mennyt vahingon piikkiin mutta sen jälkeen ku tullaan mun kotiin kehoitetaan "kuvittele että jesse istuu tossa ja rukoile, se auttaa" + lahjoitetaan KariKorhosen paskakirjaa jossa hän itse on kokenut olevansa kuolemankauppias kun myy laittomia päihteitä. Psykoottiset kohtaukset uusi näiden tahallisten tapahtumien seurauksena. Lähimenneisyydessä faija kuoli, ja siitä mulla on ollut post traumaattista stressihäiriötä. Lisäksi mun pitäs päästä neuropsykiatrisiin tutkimuksiin, ADHD:llä selittyy minun aikuisiän ongelmat. Mutsilla on lähimuistihäiriötä, siskoa tai broidia ei kiinnosta auttaa paskaakaan. Tai muitakaan sukulaisia.

Miksei ketään tässä yhteiskunnassa kiinnosta minua auttaa? Minulla ei ole päihdeongelmaa mutta en näillä taustoilla pysty selviytymään päivittäisestä ahdistuksesta lääkkeittä, jotka joudun ostamaan kadulta, koska olen muka päihdeongelmainein.

Eilen soitin itselleni lanssin. Sovin heidän kanssaan et mun broidi ois heittänyt yhteispäivystykseen. EI heittänyt. Tänään kävin yhteispäivystyksessä lanssin kyydillä ja jäin tiedottomaksi miten minun kuuluisi edetä saadakseni itselleni asiaankuuluvaa hoitoa.
Kiitos kirjoituksestasi ja voimia avun löytämiseen. Julkiselta puolelta on kyllä usein hankalaa päästä etenemään. Pitäisi olla keino päästä eteenpäin silloin kun on itse valmiina hoitoon.

Usein diagnosoimaton ADHD päätyy itselääkitsemään oloaan puolivahingossa ja päätyy lopulta ongelmiin. ADHD-tutkimuksiin taas on hankalaa päästä jos on päihteiden käyttöä. Pitäisi ensin luopua omin konstein päihdekäytöstä, jotta pääsisi tutkimuksiin ja se ei kovinkaan helppoa ole. ADHD on merkittävä asia ja se on todella tärkeää saada selvitettyä. Pelkästään tieto omasta ADHD:sta auttaa jo moneen tunne-elämän haasteeseen mitä on mahdollisesti lapsuudessa päässyt syntymään, kuten vaikkapa ulkopuolisuuden tai erilaisuuden tunne.

Olettaisin sinun asuvan Helsingissä. En tarkemmin tiedä miten nämä kuviot Helsingissä menee, mutta kyllä kaikista kaupungeista apua saa lopulta. Vaikka koet, ettei sinulla ole päihdeongelmaa, niin olisiko sinun mahdollista päästä eteenpäin päihdepalveluiden kautta? Vaihtoehtoisesti on myös erilaisia järjestöjä. Tuo on vähän syvältä, että apua hakevan täytyy olla sitkeä etsimään erilaisia hoitopolkuja, kun apua ei selkeästi ja helposti yhteiskunta tarjoa.

Tämän enempää en osaa auttaa, mutta toivottavasti tästä jotakin apua oli!

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Taustaa:

Kuulostat aika vahvasti lääkeriippuvaiselta ja itsesääliin turvautuvalta ihmiseltä. Selittelet lääkkeiden käyttöä läheisen kuolemalla. Suosittelisin ryhdistäytymistä sen sijaan, että uliset täällä yhteiskunnan julmuutta. Olen töissäni tavannut niin paljon noita oman kohtalonsa surkuttelijoita, vaikka itse ovat tilanteeseen ajautuneet. Aika paljon on niitäkin, jotka ovat surkeista lähtökohdista huolimatta kyenneet itsestään ihan kelpo veronmaksajiksi tekemään.

Ei todellakaan näin. Käyttäjä päätyy kurinpitokäsittelyyn - Modet

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Kuulostat aika vahvasti lääkeriippuvaiselta ja itsesääliin turvautuvalta ihmiseltä. Selittelet lääkkeiden käyttöä läheisen kuolemalla. Suosittelisin ryhdistäytymistä sen sijaan, että uliset täällä yhteiskunnan julmuutta. Olen töissäni tavannut niin paljon noita oman kohtalonsa surkuttelijoita, vaikka itse ovat tilanteeseen ajautuneet. Aika paljon on niitäkin, jotka ovat surkeista lähtökohdista huolimatta kyenneet itsestään ihan kelpo veronmaksajiksi tekemään.
Mikä on ollut sinun oma panos siihen, että olet selvinnyt elämässäsi? Päätitkö maan mihin synnyit? Päätitkö vanhempasi? Päätitkö kasvuympäristösi?

Elämässä on tapahtunut monta asiaa johon et ole voinut vaikuttaa yhtään mitään jo ennen kuin pääsit alakouluun. Jos sinulla onkin käynyt tuuri, niin älä nyt hyvä ihminen rupea arvostelemaan sitä mitä toiset kokevat.

Jotain tasoa!

Spire

Jäsen
Voi vittu mikä viesti ja vielä ketjuun jonka aihe on näin vakava. Pieni silaus empatiaa ei olisi pahitteeksi, jos sitä ei löydy niin onko pakko alkaa aukomaan päätä.

Mutta kai sitä on jostain saatava annos ylemmyydentuntoa. Syyllistyn siihen toisinaan itsekin. Ei silti tulisi mieleenkään tehdä sitä tällaisessa ketjussa.

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Ehkä tahdittomin viesti, jonka olen tällä palstalla koskaan lukenut. Taidettu nousta sängystä väärällä jalalla?

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Kokonaisuudesta on annettu pelikieltoa.

Kuka vittu sinä olet toisen ongelmia vähättelemään ja tekemään päässäsi analyyseja. Jo se että valitset viestin sävyn tuoksi, kertoo teikäläisestä eniten. Jos et tiedä asiasta ja et osaa olla empaattinen, niin pidä vaikka pääsi kiinni. Aivan älytön viesti ja mauttomimpia mitä tällä palstalla lukenut.

Suoraan sydämestä, haista Reverent vittu.

Tincat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Carolina Hurricanes
Jos mielenterveys ongelmat ja riippuvuudet hoituis sillä et vaa ryhdistäytyy ni ei kellää ois ongelmia. Ehkä idioottimaisinta mitä voi sanoa "neuvoksi".

Tiedän lähipiiristä et adhd tutkimuksiin pääsyä saa odottaa parhaimmillaan pari vuotta. Se on hurjan pitkä aika kun sitä apua oikeesti tarvis mahdollisimman pian.

Suosikkijoukkue
paraikaa tekohengityksessä

Eiks sua yhtään hävetä? Sietäisit.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Kuulostat aika vahvasti elämäntapa mulukulta ja pumpulissa kasvatetulta. Suosittelisin vetämään sen kultalusikan perseestä ja maistamaan siitä sitä elämän paskaa.
Aika paljon on niitäkin jotka hienoista lähtökohdista huolimatta ovat onnistuneet vetämään kaiken ihan vituiksi, aivan tappiin asti.
Tiedän niitä tapauksia monta, ja siinä ehkäpä syy jottei tätä ketjua tule juurikaan availtua koska sinällään aihe on arka, ja sitten kun satun avaamaan niin joku avautuu, pyytää jeesiä ja se vaatii isosti munaa. Toisin kuin sinä töissäsi surkuttelevia tapaavana paljastit vaan munattomuutesi. Mahdat olla alasi ammattilainen tuolla empatia kyvylläsi. Tänne sitten tollalailla purat anonyymisti anonyymille kun ei ole munaa töissäsi sitä tehdä tai toisaalta ei varmaan varaakaan pitääksesi työsi. Toivon toki että saat potkut sillä eihän sun pidä tehdä työtä ihmisten kanssa? Eihän?

@sammakkosaari toihan on valitettavan yleistä että napit pitää ostaa kadulta kun ei muuten saa. Itsensä lääkintä on aina itselääkintää mutta mielestäni täysin ymmärrettävää, mutta jollei kunnaliseen päihdeyksikköön ole ovet säpissä, niin suosittelisin siellä selvittämään tämän juurisyyn, ja ymmärrystä omaava vastapuoli voi hyvinkin lämmetä lääkitykselle jonka kautta olet sinällään hoidon piirissä kun lääkkeiden käyttösi on hoitavan tahon hallinnassa eikä omissasi, ja terapiat kylkeen. Tiedän tämän toimineen, tiedä sitten nykytilannetta. Ja jos pissa on ganjalta puhdasta niin ei voi vääriin diagointeihin oikein perustaa päihdeongelmaa. Aika surruttahan tuntuvat paskaa Kantaan suoltavan, mutta potilasasiamiehen kautta selvittämään ja mahdollista tietojen korjausta vaatimaan.
Muutenhan apua voi kysellä erinnäisiltä mieli.ry.iltä jne. Ja hyvän Diakonin jos löytää niin voi saada paljonkin apua siihen kuinka edetä. Eikä niiden kanssa tarvitse jeesustella.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Sinä saarnaaja kuka kirjoitit oksettavan viestin niin tämä taitaa olla palstan ainoa ketju missä ei saa lässyttää eikä haukkua toisia, 99.99% palstasta on sitoutunut siihen ja sinä päädyit sit tähän ratkaisuun. Lue vaikka alla oleva punainen teksti niin tajuat kuinka tärkeä tämä ketju on!!
Onneksi modet ovat ottaneet syyniin.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kriisi-Espoo
Ah, tuju tuulahdus tuo Reverentin viesti siitä ajasta kun mielenterveysongelmat kuitattiin lähinnä naureskelulla ja olankohautuksilla, kyllähän nyt suomalainen MIES pitää mölyt ja murheet omassa mahassaan eikä ala parkumaan muille omista ongelmistaan, eihän sellainen mikään kunnon mies ole! Elämä on kärsimystä ja heikot sortuu ja miten ne sanonnat nyt meneekään.

Tilannetajua joko on tai ei ole.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Katohan, tässä saattaa olla koko Jatkoajan historian kusipäisin viesti. Toivottavasti tämä ääliö heitetään hevon vittuun täältä.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Katohan, tässä saattaa olla koko Jatkoajan historian kusipäisin viesti. Toivottavasti tämä ääliö heitetään hevon vittuun täältä.
Taitaisi olla herralle toinen kerta kun tulee porttikielto, jos se nyt tästä tulee. Mikäli hän oikeasti on mielenterveys/päihde puolella töissä kuten on joskus vihjannut olevansa niin ei ihme jos monet ihmiset kokevat että siellä saa huonoa ja tylyä palvelua.

@sammakkosaari Koita pärjätä siellä, itsellä kesti aikaa päästä ADHD tutkimuksiin mutta sitten kun siihen varsinaiseen tutkimukseen pääsee niin ihan sukkelaan se sujui. Koita pärjätä.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Tässä mennyt kans tärkein ohi, että Veli @sammakkosaari saa toivottavasti apua ja tämä on ehkä hyvä alku. Etsä yksin ole ainakaan tällä palstalla jopa mietteisesi kanssa. Tsemiä äijä!!

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä vittua? Eikö tällä saa keskustella asioista niiden oikeilla nimillä? On aika vahva kokemus näistä lääkkeiden ja muiden päihteidenkäyttäjien selittelyistä ja about 90%:a niistä on ihan täyttä paskaa. Hyssyttelyllä kun ei oikein päästä mihinkään tuloksiin.
Ja jos tästä jotain sanktiota tulee, niin sitten tulee. En vaan ymmärrä, mitä pykälää olen tässä rikkonut. En tiennytkään, että täältä voi pistää pihalle, jos kritisoi jonkun palstaihmisen lääkkeidenkäyttöä. Jos joku pykälä empatian puutteesta löytyy, niin sitten otan mahdollisen sanktion mukisematta vastaan.

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
@Reverent päästäisikö kuitenkin vähän pidemmälle jos kokeillaan myötätuntoa?

Ihan selkeästi et näytä ymmärtävän miten herkkä aihe tämä on ihmiselle joka on tuossa tilanteessa. Itse olen myös kohdannut täydellisen pimeyden, pelkän mustan 2022 marraskuussa ja sen voin sanoa että tuo kaltainen mitä kirjoitit aikaisemmin ei auta yhtään mitään. Päinvastoin se pahentaa asioita todella paljon.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Reverent päästäisikö kuitenkin vähän pidemmälle jos kokeillaan myötätuntoa?

Ihan selkeästi et näytä ymmärtävän miten herkkä aihe tämä on ihmiselle joka on tuossa tilanteessa. Itse olen myös kohdannut täydellisen pimeyden, pelkän mustan 2022 marraskuussa ja sen voin sanoa että tuo kaltainen mitä kirjoitit aikaisemmin ei auta yhtään mitään. Päinvastoin se pahentaa asioita todella paljon.
Olen töiden puolesta kuunnellut aika paljon päihde- ja lääkeriippuvaisten selittelyitä, joten myötätuntoa ei enää hirveästi riitä. Muutaman paskasta irti päässeenkin kanssa olen jälkeenpäin juttellut ja ovat todenneet, että hyssyttely ja korvaushoidot eivät oikein johda mihinkään.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viesti yhdessä muun kokonaisuuden kanssa on johtanut pelikieltoon.
Mitä vittua? Eikö tällä saa keskustella asioista niiden oikeilla nimillä? On aika vahva kokemus näistä lääkkeiden ja muiden päihteidenkäyttäjien selittelyistä ja about 90%:a niistä on ihan täyttä paskaa. Hyssyttelyllä kun ei oikein päästä mihinkään tuloksiin.
Aivan saman olen huomannut omassa työssäni, jossa kohtaan paljon ihmisiä, joiden elämää päihteet ohjaavat. Ongelmien edessä taipumus syyllistää järjestelmää on säännönmukaista. Tässä kommentissa en ota kantaa @sammakkosaari nimimerkin tilanteeseen, kun en siitä tarpeeksi tiedä. Tukea ja voimaa toivon hänelle.
Jos joku pykälä empatian puutteesta löytyy, niin sitten otan mahdollisen sanktion mukisematta vastaan.
En näkisi, että sinulta empatiaa puuttuu, joten siitäkään sinua ei voi sanktioida. Sulla on suoraviivainen tulokulma, jolla uskot saavutettavan paremman lopputuleman kuin hyssyttelyllä.

Ketjunootti:
Muista, että apua mielenterveyden ongelmiin on tarjolla. Jos sinun tai läheisesi tilanne on kiireellinen, soita suoraan yleiseen hälytysnumeroon 112. Apua saa myös mm. Mieli ry:n ympäri vuorokauden päivystävästä puhelinnumerosta 09 2525 0111. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja täysin luottamuksellisesti.

Katso tarkemmat tiedot Mieli ry:n palveluista näistä linkeistä:
Kriisipuhelin (24h) MIELI Kriisipuhelin 09 2525 0111
Chat-palvelu Chattaa tai kirjoita
Kriisikeskusten yhteystiedot: Keskusteluapua kriisivastaanotoilla
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy