Isohan se on, mutta ei kiitos!

• 16 157
  • 151

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Madonna

80-luvun Britney Spears. Hyvän näköinen daami joka sykähdytti asuillaan ja kalentereillaan mutta musiikillisesti Samantha Foxin tasoa. Viimeisimpiä levytyksiä voisi käyttää esim. rikoksista epäiltyihin pakottamalla kuuntelemaan niitä tunnustuksen toivossa.

Bruce Springsteen

Yhden rallin asuntovaunu-porukan jumala.

Eppu Normaali

Olenko minä ainoa joka ei ole odottanut eppujen uusinta levyä? Tunnevammaisten kaamosmasentuneiden musiikkia. Eiköhän lauleta yhdessä baarikärpästä tai murheellisten laulujen maata.

Nightwish

Wannabe-hevareitten ykkösbändi joka ei ole heviä nähnyt kuin korkeintaan kavereiden levyhyllyissä.

Radiohead

Ei putoa niin ei putoa. En vain pysty käsittämään mikä tässä vinkuna-musiikissa on niin hienoa ja erikoista?

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vision
Bruce Springsteen

Yhden rallin asuntovaunu-porukan jumala.
I love this guy! Kerro ihmeessä lisää, päästä kaikki ulos vaan. Tai älä vielä, mä en pääse varmaan pitkään aikaan nettiin, mun vaunussa ei tietsä oo mitään nettiyhteyksiä. Onneks sain lainata kaverini hienoa konetta. Se asuu ihan oikeessa talossa, vitsi kun mäkin voisin joskus. No, mut se hei haaveiluista.

Ja sit, mä tiiän, et se tokan levyn Wild Billy's Circus Story oli niin massiivinen, et sitä ei voi ylittää. Mut ei oo reilua tommonen, mies kuitenkin yrittää. Anna sille tsäänssi, tai jotain.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Se älypää joka sanoi Pink Floydia yhden hitin ihmeeksi tarkoitti lienee sitä, että bändi otti "hittiä" eli osumaa siinä vaiheessa kun Syd Barrettin vintillä petti valot.

Bruce - sama homma, hänenkin "yksi hittinsä" lienee kuvaannollinen ilmaus: tiputtanut varmaan silitysraudan varpaalleen tai ottanut Hämptonin asemagrillillä pataan jonottaessaan Hotsia kahdella. On kuitenkin lyhyt kaveri eikä pärjää vertailussa fyysisesti kookkaampia nälkäisiä turenkilaisia vastaan.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Johnny99
I love this guy! Kerro ihmeessä lisää, päästä kaikki ulos vaan. .

Anteeksi kauheasti, jos loukkasin tunteitanne. Springsteen on kyllä ihme ukkeli. Samaa veisua vääntää vuodesta toiseen ja aijai mikäli häntä arvostellaan.. Ei siinä kummempia, toinen tykkää toinen ei.

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vision
Anteeksi kauheasti, jos loukkasin tunteitanne. Springsteen on kyllä ihme ukkeli. Samaa veisua vääntää vuodesta toiseen ja aijai mikäli häntä arvostellaan.. Ei siinä kummempia, toinen tykkää toinen ei.
No mutkun ei se oo saanu mitään koulutusta saatika musiikin opintoja kun asu pienestä pitäen asuntovaunussa moottorien laidalla. Yritä nyt siinä sitten. Urheesti kuitenkin opetteli kitaraa rämpyttämään ja jotain horisemaan.

Ja saahan sitä arvostella, tietty, ja erityisesti musiikillisista jutuista, tieks. Niihin mä en oo ottanu kantaa, enkä ota. Toinen tykkää äidistä, toinen isomummista.

Iso-Horst

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NY Islanders
No inhokkejahan riittää. Otetaan alkuun kaikkein ilmeisimmät:

BON JOVI
- Ihme, että useampi ei ole maininnut näitä lahjattomia puudeleita.

SCORPIONS, IRON MAIDEN JA LÄHES KAIKKI MUUTKIN 80-
LUVUN HEVIBÄNDIT
- Rumia miehiä aivan liian tiukissa nahkahousuissaan + nolostuttavat sanoitukset.

THE EAGLES
- Nousee joka joulu myyntilistojen kärkipäähän. Kuka puusilmä niitä kokoelmia oikein ostaa.

QUEEN
- Käsittämättömän suosittu. Ei mene jakeluun mikä tässä pömpöösissä camp-meiningissä ihmisiä innostaa.

NIGHTWISH
- Resepti: Laita astiaan surkea "heavy"-yhtye, vatkaa sekaan ällöttävää "oopperaa". Lisää vesi.

BRYAN ADAMS
- Nuorempana mukiinmenevää musaa. Valitettavasti viimeiset 15 vuotta imelääkin imelämpiä balladeja.

NELJÄ RUUSUA
- Uskomatonta , että Ilkka ja Ismo Alanko ovat veljeksiä. Talenttikulho oli ilmeisesti päässyt tyhjenemään, kun tuli pikkuveljen vuoro. Eritoten englanninkielinen levy saavutti vaivaannuttamisen Suomen Ennätyksen.

KISS
- Hieno markkinointi. Musiikissa on löydetty amerikkalaisnuorison pienin yhteinen nimittäjä.

Mielenkiintoista huomata miten monet ikisuosikkini ovat useiden aikaisempien kirjoittajien listalla. Pink Floydko yhden hitin ihme ? What the fuck !?! Eipä silti, makuasioistahan nimen omaan pitää kiistellä. Myös Radiohead, Springsteen, U2 ja Stones näyttävät herättävän runsaasti aggressioita. Kaikkihan ovat tai ainakin joskus olivat ihan perkeleen hyviä. Täytyy tosin myöntää, että viimeinen myyntipäivä on useimpien kohdalla ollut ja mennyt.

Muutenkin sellaisia artisteja, joiden uran alkupuoli on ollut jopa loistava, mutta ideat ovat loppuneet ajat sitten tuntuu riittävän: Bowie, Elton John, edellä mainittu U2, Van Halen, Sting ja Oasis tulevat mieleen näin äkkiseltään. Muita vastaavia riittää satoja.

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heitän tähän vielä sanasen. Vaikka Bruce-diggari muun puuhastelun muassa olenkin, en ole mikään sokea uskovainen. Totta on, että Brucen biisinkirjoitus on hieman tökkinyt jo pitemmän aikaa, mitään maatamullistavaa ei ole ulos tullut aikoihin, vaikka helmiä aina joukossa onkin. Junttimainen lokerointi on kuitenkin eri asia kuin artistin viime aikaiset, tai ylipäätään, edesottamukset.

Uusi levy on kuullemma tulossa, toivottavasti se on tuoreilmeinen. Brucen pahimpia vikoja on turha hautominen, levyjä julkaistyaan pirun hitaalla aikataululla. Ei se liika miettiminen mitään paranna, tappaa vaan luovuuden.
Tämä olisi ollut periaatteessa jonkun Bruce-ketjun tavaraa, mutta menköön tähän, kun on äijästä jo tässä puhetta ollut.

Sitten arka heitto: Iso, mutta ei kiitos, The Beatles. Monella tavalla nerokas ja uraauurtava, ei kahta sanaa, mutta en hemmetti jaksa jantuksissa kuunnella, en millään. Ei iske henkilökohtaisella tasolla, sanotaanko näin. Yritetty on, monen monituista kertaa.

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Täällä on mainittu useita omia suosikkejani: U2,Stones, Maiden, Metallica...
Itse otsikon mukaisia eli -ei kiitos osastoa- minulle ovat ulkomaisista Queen ja Elton John. Kotimaisista CMX,YUP ja ehdoton inhokkini Nightwish.
Tähän aikaan yöstä en jaksa perustella valintojani.

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Re: Re: Isohan se on, mutta ei kiitos!

Viestin lähetti Haukka68
Sulla on selvästi mun mieli tai maku, tosin tuon Queenin lopunajan tuotantoa jaksoin kuunnella.
Tuohon listaan haluaisin vielä lisätä muutamia omia suosikkeja/vähemmän suosikkeja:

U2 - ei ole vaan pudonnut millään, vaikka on yritetty
Rush - siinä sitä kiekumista on ihan riittävästi
Rem - ei toimi niin ei toimi
Lisäyksiä:
Bruce Springsteen - juu ei
Elton John - sininä vasta imelää touhua, yäk
Billy Joel - vieläkö se elää?
Nirvana - no se ei edes elä
Red hot chili peppers - no huh

Lisätään kun tulee mieleen, on niin aktiivisesti yrittänyt unohtaa nimet joita ei halua kuulla.

Muuten yhdyn listaasi, mutta Rush on itselleni ehkä kaikkien aikojen kovimmin kolahtanut bändi. Loistava. Springsteenin vanhat olivat hyviä Born in the USA:an saakka.

Radioheadia en ikinä ole ymmärtänyt, masentavaa paskaa, jota kuunnellessa ensimmäinen ajatus liittyy siihen, että miten saa helpoiten itsensä hengiltä...

Myös U2 ja Rolling Stones on tämmöistä "hyi helvetti" kamaa, jota en kuunteleisi missään olotilassa.

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Suomen mittakaavassa Yö-yhtye on kaikkineen "hitteineen" jotain niin kuvottavaa. Esimerkkinä Rakkaus On Lumivalkoinen...yök!

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Viestin lähetti Äänittäjä-Esko
Tietämättömille: tällä "yhdellä rallilla" viitataan kappaleeseen "Born in the U.S.A.", ilmestynyt saman nimisellä albumilla vuonna 1984.

Tietämättömälle/mille: En välitä kyseisestä artistista juuri lainkaan, mutta jos ei tosiaankaan Brucelta tiedä muita biisejä kuin tuon on kuunnellut lyhyen elämänsä pelkkää Kiss FM:ää ja katsonut Popstarsien extralähetystä muna pystyssä.

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin kyllähän tässä ketjussa hilpeyttä nimen omaan tarjoavat nämä kaiken karvaiset perustelut siitä, miksi se ja se bändi ei iske. Ymmärtäähän sen, jos jollekin ei Pink Floyd avaudu, se on ihan jees, tuskin yhtyettä on alun alkaenkaan tarkoitettu kaikkien suosikiksi. Jos joku vielä haluaa loistaa omalla typeryydellään niin siitä vaan.

Jälleen kerran kuitenkin päästään nautiskelemaan ihmisten heikolla yleissivistyksellä ja taipumuksella toitottaa joskus kuulemiaan yleistyksiä. Yhden hitin ihmeitä ovat olleet vuorollaan niin Pink Floyd kuin Springsteenkin. Rolling Stonesin suosio taas johtuu siitä, että 60-luku nyt vaan oli rock-musiikissa niin köyhää aikaa että molemmista niistä kahdesta rämpyttelijästä tuli monikymmenvuotisia kestosuosikkeja aivan automaattisesti. Onneksi nykypäivänä elämme aikoja, jolloin laadukkaita bändejä putkahtelee joka nurkan takaa, jottei tällaisia vahinkoja enää pääse sattumaan.

Mielipiteet on tietysti mielipiteitä, mutta toivoisi kuitenkin ettei suoranaisia valheita leviteltäisi ympäriinsä. Eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka joku herkässä iässä oleva nuorukainen sattuu lukemaan tätä ketjua ja saa aivan vääriä mielikuvia päähänsä tyhmien munapäiden sanomisista. Eikä sitten koskaan löydä populäärimusiikin helmiä vaan joutuu tuskailemaan asuntovaunussaan nuuskamälliä pureskellen ja pontikkaa juoden ilman Brucen musiikkia. Kuvitelkaa tilanteen ankeus.

Tästä ketjusta tulee mieleen joskus pari vuotta sitten aloitetu keskustelu huonoista elokuvista. Tarkoitus oli alunperin tietysti naureskella yhdessä kaiken maailman splätter-pöljäilyille ja Kurkunleikkaajien saari-Zandalee -akselin metsään menneille möhköfanteille. No eipä aikaakaan kun listalle rupesi ilmestymään laatuelokuvia Kummisedästä ja Citizen Kanesta alkaen ja lopulta kuravelliin sotkettiin liki kaikki huippuohjaajat Kubrick ja Hitchcock mukaan lukien. Koko ketju menikin inttämiseksi siitä, että mikä se nyt sitten tekee elokuvasta hyvän ja eikö nyt ole kaikilla oikeus mielipiteeseensä, vaikka kuinka nolaisikin itsensä. Puolet porukasta mollasi huippuelokuvia ja toinen puolikas yritti suojella sitä toista puolikasta omalta tyhmyydeltään. Alkuperäinen idea hassuille paskafilmeille naureskelusta muuttui aivan eri tason komiikaksi, mutta tosin on myönnettävä, että hauskaa se oli silti.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Dave

Jälleen kerran kuitenkin päästään nautiskelemaan ihmisten heikolla yleissivistyksellä ja taipumuksella toitottaa joskus kuulemiaan yleistyksiä. Yhden hitin ihmeitä ovat olleet vuorollaan niin Pink Floyd kuin Springsteenkin.

Yleissivistys ja Springsteenin tuotannon hittien tunteminen ei oikein täsmää? On miehellä varmasti ollut paljonkin hittejä, samalla tavalla kuin Bryan Adamsilla. Sama biisi eri sanoilla ja näin.

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Dave
Mielipiteet on tietysti mielipiteitä, mutta toivoisi kuitenkin ettei suoranaisia valheita leviteltäisi ympäriinsä.

Juuri näin. Itse pitkälti kotimaiseen musiikkiin orientoituneena en ole pätevä arvioimaan paljonkaan tässä ketjussa esitetyistä arvioista, mutta uskomattomia väitteitä on sinkoillut.

Sitä itsekin hämmästyy, kun huomaa kuinka monenlaisesta musiikista voi oppia pitämään intensiivisellä kuuntelulla. Jälleen kerran joudun turvautumaan samoihin esimerkkeihin kuin joskus aiemminkin tällä palstalla. Aluksi esimerkiksi osa Ismo Alangon tuotannosta (etenkin Sielun Veljien) ja CMX tuntuivat kamalalta hutulta, johon on muutama laadukas (=hieman tarttuvampi) kappale eksynyt joukkoon. Nykyisin kyseisten artistien tuotanto on kaikkein lähimpänä sydäntäni.

Työstämistä vaativien levykokonaisuuksien avautuessa joukkoon jää kuitenkin usein vielä huonolta tuntuvia kappaleita. Bändien fanit saavat näistä mielenkiintoisia keskustelunaiheita, ja tavallinen lopputulos lienee, että osapuolet hyväksyvät musiikkimakujensa eroavaisuudet ilman torailua. Tosin alhaalta hitaasti huipulle nousseiden yhtyeiden siirtyessä aina vaan lähemmäs mainstreamia kannattajakunnan kahtiajaosta tulee jyrkempi.

Älkää hyvät ihmiset uskoko kaikkea mitä toiset ensivaikutelman perusteella päästävät suustaan. Päinvastoin, usein kannattaa yrittää uppoutua entistä syvemmin tuotantoon, jos löytää edes jonkin verran punaista lankaa musiikista.

Väkisin ei toki kannata yrittää, sillä maailmassa on uskomattoman paljon hyvää musiikkia monenlaiseen makuun. Kummia pitää tapahtua, että minä joskus AC/DC:tä alkaisin luukuttaa tiuhaan tahtiin soittimessani. Mutta mikä minä olen yhtyettä kärjekkäämmin arvioimaan, kun en kuitenkaan ole tuotantoa kuunnellut kuin pintapuolisesti?

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti vision
Yleissivistys ja Springsteenin tuotannon hittien tunteminen ei oikein täsmää? On miehellä varmasti ollut paljonkin hittejä, samalla tavalla kuin Bryan Adamsilla. Sama biisi eri sanoilla ja näin.

No sehän tässä on jo pitempään naurattanut, että ihmiset tässä ketjussa toitottavat omaa typeryyttään ja tietämätömyyttään ja vielä ylpeilevät sillä. Vittuakos tuosta Springsteenista avaamaan sanaista arkkuaan, jos ei siitä mitään tajua eikä asia edes kiinnosta. Jos tosiaan korvat ovat niin puuta että eri kappaleetkaan eivät erotu toisistaan muuten kuin sanoitusten perusteella.

Yleissivistys nyt on mitä on, useimpien mielestä se on tietämystä niistä asioista mistä itse sattuu tietämään. Kaikki muu on paitsi turhaa myös naurettavaa. Minusta populäärikulttuurin tietämys on ihan hyödyllistä ja Springsteen yhtenä sen keskeisimpänä edutajana melko itsestäänselvä tutustumiskohde.

Mitäs muuten Bryan Adams tekee samassa virkkeessä The Bossin kanssa?

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
HIM ei kolahda sitten ollenkaan. Keskivertoa lyhytkulutus-rockia, joka ei puhuttele mutta ei tavanomaisuutensa takia juuri ärsytäkään. Solisti välillä laulaa mutta enimmäkseen hönkii ja huokailee. Kerran olen livenä nähnyt, ja ihan äkkiä ei tule apaattisempaa live-esiintymistä mieleen.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Dave
Jos tosiaan korvat ovat niin puuta että eri kappaleetkaan eivät erotu toisistaan muuten kuin sanoitusten perusteella.

Myönnän, että on tyhmää tuomita 'theboss' saman veisun veisaajaksi mutta samaa kaavaa kaikki miehen kappaleet toistavat enkä ymmärrä mikä siinä on niin hienoa? Mies laulamassa tarttuvia kertsejä kitaran ja bändin kanssa. Mikä on tehnyt Springsteenin tuotoksista niin ylivertaisia muihin verrattuna?

Viestin lähetti Dave
Minusta populäärikulttuurin tietämys on ihan hyödyllistä ja Springsteen yhtenä sen keskeisimpänä edutajana melko itsestäänselvä tutustumiskohde.

Mitäs muuten Bryan Adams tekee samassa virkkeessä The Bossin kanssa?

Bryan Adams, toinen miljoonia myyvä mies kitaran kanssa laulamassa tarttuvia kertsejä. Mikä hänet ja Springsteenin erottaa toisistaan? Springsteen on varmasti enemmän rock kuin Adams ja omaa erilaisen tulkinnan ja näin. Samalla tavalla voisi sanoa Adamsin olevan keskeinen osa nykyistä populäärikulttuuria siinä missä Springsteenkin on mielestäsi ja samalla itsestäänselvä tutustumisen kohde.

Mikä muuten tekee miehestä the bossin?

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Iron Maiden, Metallica, HIM ovat orkesterita, joihin en ole juurikaan tutustunut. Klassikoista Black Sabbath ja muu Ozzy saa saman kohtalon. En myöskään ruiki seinälle Nightwishin soidessa ja kanavaa käännän, kun kuulen CMX:n teennäistä paatosta.

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti CFO
Käsittääkseni Bruce sai lisänimensä joskus 70-luvun alussa, koska Asbury Parkin musiikkiscene pyöri hänen ympärillään. Vihasi aluksi lisänimeään, mutta on kait sittemmin tullut sinuiksi siihen.

Tai oikeastaan häntä sanottiin pomoksi, koska hän oli bändin johtaja ja maksoi muille palkat eli oli heidän pomonsa. Nimi sitten levisi sisäpiirin ulkopuolelle myöhemmin.

Bryan Adams on kyllä Springsteeniin verrattuna melko mitätön ilmestys. Häntähän nyt ei oikeastaan ole koskaan pidettykään mitenkään vakavasti otettavana rock-muusikkona ja onkin ollut enimmäkseen naisten suosikki. Ei kovin innovatiivista ja kaavoja murtavaa matskua. Ja tutustuttu on, taitaapa olla joku kasettikin hallussa ja keikallakin olen käynyt, mikä tosin harmittaa, siksi aneemisen keikan mies heitti. Ainoa keikka mistä toivon että en olisi vaivautunut paikalle.

Ja jos nyt todellakin on jossakin päin maailmaa vallalla harhakäsitys siitä, että Bruce olisi veivannut samaa viisua ikänsä, niin kannattaa pyytää levykaupan sedältä vaikkapa miehen joko ykkös- tai kakkoslevyä. Näitä biisejä ei kuule radiosta, harmi kyllä. Ainakin luutuneimmista käsityksistään voi päästä eroon tai ainakin kannattaa yrittää. Tuohon aikaanhan Bruce kuljeskeli baskeri päässään ja oli mahdollisimman kaukana duunarijuntista. "Kertsejä" sai etsiä niitäkin suurennuslasilla rönsyilevistä sanoituksista. Lost in the Flood, Growin Up, The Wild, The Innocent & The E Street Shuffle... Pitääkin laittaa heti soimaan kun tuli puheeksi...

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Bruce Sprinsteenin puolustelijat ovat ottaneet hiukan itseensä täällä. Itseni puolesta voin sanoa, että olen yrittänyt oppia tykkämään koska siskon mies tätä tavaraa tuputtaa. Mutta kun ei iske niin iske. Tyhjältä kuulostaviai ralleja toinen toisensa perään. Olen kokeillut myös toiston voimaa, mutta biisit tulevat vain huonommiksi. Jos se ei kaikille iske niin se ei iske.

Itsekin olen ihmetellyt joiden perusteluja Iron Maidenin paskuudesta. Bändi on minulle se suurin ja kaunein. Ehkä paras kommentti tuli tuossa joku viesti sitten. Rumia ukkoja aivan liian kireissä nahkahousuissa tai jotain.. (kannattaa tutustua tarkemmin myös maidenin sanoituksiin)Kyllähän sen ymmärtää jos mtv:n perusteella valitsee musiikin mitä ostaa. Ulkonäöllä ja musiikilla on hyvin vähän merkitystä, jos vain musa ratkaisee. Kyllä määki voin tsiikata Britneyn ja näiden kaiken maailman räppäreiden musavideot, mutta mielummin ilman ääniä. Mutta eipä tässä tarvi pelihousuja repiä sen takia, että kaikki ei tykkää meitin suosikista. Paitsi te jotka valitsette tosiaan musiikkinne artistien ulkonäön perusteella niin menkää keskusteleen sinne teinixxixix.comiin.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Eddie
Bruce Sprinsteenin puolustelijat ovat ottaneet hiukan itseensä täällä. Itseni puolesta voin sanoa, että olen yrittänyt oppia tykkämään koska siskon mies tätä tavaraa tuputtaa. Mutta kun ei iske niin iske. Tyhjältä kuulostaviai ralleja toinen toisensa perään. Olen kokeillut myös toiston voimaa, mutta biisit tulevat vain huonommiksi. Jos se ei kaikille iske niin se ei iske.

Itsekin olen ihmetellyt joiden perusteluja Iron Maidenin paskuudesta. Bändi on minulle se suurin ja kaunein.
Käsitätkö itse, kuinka suuri ristiriita noihin kahteen kirjoittamaasi kappaleeseen (poistin idioottimaisuudet lainauksesta) sisältyy? Brucen puolustelijat ottavat itseensä arvostelusta, mutta Iron Maidenin haukkujat ovat väärässä?

Itse en kuuntele Brucea (aivan sama kumpaa, Springsteeniä vai Dickinsonia), mutta on hän tehnyt sentään "enemmän" kappaleita kuin sen soittolistojen vakiosuosikin. Jo pelkästään ykköshiteistä löytyy kyllä aika erityyppisiä biisejä. Sen verran minäkin musiikista ymmärrän.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy