Isohan se on, mutta ei kiitos!

• 16 158
  • 151

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Viestin lähetti goldenawe
Kun sen kerran radiossa soisi Beatlesien "Tomorrow never knows", ei "Yesterday".
Jimi Hendrixin "Hey baby (new rising sun)", ei "All along the watchtower".
Black Sabbathin "Wheels of confusion", ei "Paranoid".
Radioheadin "Planet telex", ei "Creep".
Metallican "For whom the bell tolls", ei "Unforgiven".
Aerosmithin "Kings and Queens", ei "I don't wanna miss a thing".
Alice Cooperin "I'm eighteen", ei "Hey stoopid".
CMX:n "Palvonnan eleitä", ei "Ruoste".
David Lee Rothin "Big trouble", ei "Just like paradise".
Pink Floydin "Stay", ei "Learning to fly".
Queenin "Now I'm here", ei "We will rock you".
RHCP:n "Knock me down", ei mitään kolmelta viimeiseltä levyltä.
Soundgardenin "Jesus Christ pose", ei "Blackhole sun".
Deep Purplen "Burn", ei "Smoke on the water".
Van Halenin "Romeo delight", ei "Jump" eikä varsinkaan Hagar-siirappia.
Thin Lizzyn "Little darling", ei "Boys are back in town".

Tulipahan kerran tuossa joskus reilu viikko sitten YleX:ltä sellainenkin kappale kui Bohemian Rhapsody. Olin lähdössä kauppaan ja laitoin radion auki kun sieltähän se lähti soimaan. Joku oli sitä toivonut ja vielä toteuttivat tämän toiveen. Ihan hämmästyin suuresti. Ei varmaan toiste tällä vuosikymmenellä tule tapahtumaan että iltapäivän aikana soitettaisiin radiossa Queenin Bohemian Rhapsodya. Sen kyllä allekirjoitan että tietyiltä artisteilta soitetaan vain ja ainoastaan samoja kappaleita aina. Kuten We Will Rock You tai Paranoid tai muita tuossa yllämainittuja..

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Beatles
Rolling Stones
Radiohead
Oasis

Yliarvostettua paskaa.

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Last DJ

Viestin lähetti teemu_s
Ei varmaan toiste tällä vuosikymmenellä tule tapahtumaan että iltapäivän aikana soitettaisiin radiossa Queenin Bohemian Rhapsodya.

Radio City soitti Bohemian Rhapsodyä taannoin kyrpiintymiseen saakka. Olisi kyllä todellakin suotavaa, että vaikka samat orkesterit pyörivätkin soittolistoilla vuodesta toiseen niin ainakin soitettavien biisien valikoimaa kasvatettaisiin roimasti. Koomista kuunnella Hendrixiltä, Doorsilta yms pumpuilta kahta-kolmea eri biisiä vaikka luulisi että valinnan varaa riittäisi. Tukholmassa on varsin mainio radiokanava, jonka nimi on muistaakseni Vinyl 107 tai jotain vastaavaa. 60-luvun rokkia eikä mitään skeidaa. Ja paljon nimenomaan sellaisia biisejä joita ei kuule mistään muualta.

J. Karjalainen - Jos haluan kuunnella määkinää, etsin jostain lampaita

Hector - Kappaleet täysin järjettömiä, mitäänsanomattomia sanoituksia. Erityisen kammottava se American pien raiskaus-käännös "hei hei suomi-neitonen hei..."

U2 - huoh

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Viestin lähetti Ossi
Anteeksi vain, mutta en oikein ymmärrä tämän ketjun motiivia. Musiikin suurkuluttajana minulle on karkeasti jaettuna vain kahdenlaista musiikkia: hyvää ja huonoa. Ei siis isoa ja pientä. Minua ei levykaupassa kiinnosta kovinkaan paljon, kuinka täyteen stadionit tulevat. Jos musiikki ei sytytä, en kuuntele sitä. En valitse suosikkejani myyntilukujen perusteella. Jos suuri joukko ihmisiä pitää jonkun artistin/yhtyeen musiikista, se ei ole minulta pois eikä minun tarvitse perustella itselleni - eikä varsinkaan muille, miksen ole samaa mieltä heidän kanssaan.

Saat anteeksi ;) silla nyt et ymmartanyt mita tassa haettiin. Tassa haettiin juuri sita mita tuossa hapuilit, mutta mihin et osunut:

Nyt haetaan sinun inhoasi, joka jostain syysta (joka sinulle ei ole ikina auennut) on helvetin iso bandi tai artisti. Itse et sita ymmarra, mutta jostain syysta miljoonat muut nayttavat ymmartavan. Sina (mina, han me, te, he) et vain ymmarra miksi. Hirveeta skeidaa...

Itse lisaan listaani tosiaan (mitens taa hei unohtuki??) super-inhoni ja kaikkien epauskottavien jeesusteluiden aidin: Bonon ja U2sen

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
AC/DC ja Kiss
En varsinaisesti vihaa, mutta edustavat minulle rokkia tasapaksuimmillaan

Bon Jovi
Ihan oikeasti vihaan.

Pink Floyd, Deep Purple
Ymmärrän kyllä, että bändien legenda-arvo on merkittävä ja ymmärrän mainiosti, miksi monet diggaavat, mutta itselle ei kolise yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta.

Nirvana, Guns N' Roses
Omistan jopa kohtuullisen paljon näiden levyjä, mutta viime vuosina näitä on glorifioitu turhan paljon. Peruskamaa.

Radiohead
Kuinka moni fani kuunnellessaan oikeastaan ajattelee, että "vittu kun on hyvää musiikkia", eikä "vittu kun mä oon älykäs, kun kuuntelen tällaista musiikkia".

Kokonaisista genreistä (jos "itsestäänselvyydet" jätetään pois) puistattaa eniten 80-luvun tukkahevi.

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Ei voi kuin ihmetellä miten paljon idiootteja tällekin palstalle mahtuu. Kaksi maailman parasta bändiä U2 ja Pink Floyd eivät ole kovin suuressa huudossa.

Ette vaan osaa.

Hymiö.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Moto

Kokonaisista genreistä (jos "itsestäänselvyydet" jätetään pois) puistattaa eniten 80-luvun tukkahevi.

80-luvun tukkahevibändeistä noin 95% on levy-yhtiöiden kokoamia tuotteita ja musiikillesti ihan kauheeta paskaa. Itse kuuntelen tukkahevibändeistä ainoastaan W.A.S.P.:ia ja Skid Row'ta ja silloin tällöin Twisted Sisteriä.

Jos genreistä puhutaan niin tämä uusgrunge tyyliin 3 Doors Down on ihan täyttä kuraa.

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Näkkäri
Itseäni vaan naurattaa tämä ketju enkä jaksa alkaa maailman parasta yhtyettä puolustelemaan. (ei ole Bruce minulle)/B]

Joo, ei mulla mitään palkokasveja ole missään. Vaikka vihreää olisi aina hyvä syödä enemmän. Oli hyvä paikka vaan heittää tuo, kun Bruce oli justiin ajankohtainenkin liputtaessaan Kerryn puolesta USA:n vaalikampanjan aikana.

Samahan se minulle lopulta, mitä kukakin kenestäkin artistista tai bändistä ajattelee. Bruce vaan tuntuu olevan yllättävän monelle joku amerikkalaisen punaniskapatriotismin edustaja, lähinnä juuri tuon yhden biisin takia. Totuushan on toinen. Mutta kuten totesin, se siitä, jokaiselle omansa.

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Wade says :

U2 käsittämättömän tylsää ,mitäänsanomatonta ,kaupallista ja ylihypetettyä paskaa!
Ainoa hyvä biisi on Batman 3.sen soundtrackillä.

Bruce Springsteen : Yhden hitin ihme ja tyyliin yhden biisin kuullut kaikki kuullut.

Pink Floyd : Huumeveikkojen perseilyä ja niin ikään yhden hitin ihme.

Rolling Stones : Äijät ne vaan jaksaa ja jaksaa ,mutta minä en!

Bon Jovi : AOR sucks!

Bob Dylan : Voi miksei se tajua lopettaa?!

Britneyt ,Eminemit ja muu nykyinen soittolistapaska jääkööt nyt erikseen nimeämättä.

Peoplez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Cmx, Yup, Zen Cafe -nää on kaikki tämmöstä mukaälykkösyvällistä musiikkia. Täyttä paskaa mun mielestä.

Radiohead, Coldplay -aneemista paskaa.

Metallica, Iron Maiden - Molemmilta löytyy hyviäkin biisejä mutta lähes järjestään levyt on tyyliin: 2 hittibiisiä, loput kuraa. Yliarvostettuja varsinkin Suomessa.

Pakko sanoa sitten vielä itsekin:
U2 ja rem -tylsää "aikuis"rokkia.

Tuosta Aerosmithistä sen verran että kannattaa tutustua bändin 70-luvun levyihin. Ne on kovaa kamaa. Viimeiset vuosikymmenet ne on tehny pelkkää paskaa.

Tunnettujahan ne on, mutta ei kiitos!

Meillä...

CMX

Karjukoon demonit yössä kaipaustaan kuuraisessa maassa, ei kiinnosta ei pätkääkään. A.W.Yrjänä kertoo mielellään haastatteluissa "opiskelleensa yliopistossa". Tämä tee-se-itse mystikko ei koskaan valmistunut.

Timo Rautiainen ja Niskalaukaus

Viinaa, pakkasta ja köysi. Siinä Trio Niskalaukauksen biisien henkinen anti tiivistettynä. Soittaisivat vaikka reggaeta, eivätkä ottaisi tätä kaikkea niin hirveän tosissaan.

Eppu Normaali

Kato, Martti teki taas hitin Toyota-junteille: "Sinua muistelen / sinut päästäni puistelen.." Entisestä punk-bändistä on tullut steriiliä radiopoppia, jota voi soittaa taustamusiikkina ajaessaan Nurmijärvelle.

Ja maailmalla...

The Scorpions

Naisten kanssa puljaavan kyläkauppiaan saksalainen rockia ja balladeja soittava suosikkibändi. Laulaja KlausAugenthalerin viikset ja nahkahousut ovat camp-arvoltaan kovia, mutta valitettavasti jätkät eivät ilmeisesti ymmärrä että kaikki nauravat heille.

Limp Bizkit, Korn, Slipknot

Rage Against Machines oli vielä jossain määrin itsenäinen bändi, mutta Limp Bizkit, KoRN ja esim. Slipknot ovat alkulevyjensä kohtuullisen omaperäisen meininkinsä jälkeen muuttuneet täysin merkkivaateiden ja levymyynnin menekinedistäjiksi. Uudella Slipknotin levyllä on muuten balladi moottorisahamusiikin keskellä ilmeisesti radiosoittoa hakemaan, ja Adidashan on vaatettanut KoRNia jo usean vuoden. 'nuff said.

Gunther

Mukahauskaa teinispedeilyä. Se on hassua, kun on äijä jolla on havajipaita ja takatukka plus se laulaa saksalaisittain teknoa. Pahinta on, että yhdellä vitsillä (jota osa kuuntelijoista ei edes huomaa) päästään Suomen listan kärkipaikoille.

Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti wade

Bruce Springsteen : Yhden hitin ihme ja tyyliin yhden biisin kuullut kaikki kuullut.

Sanoisin että nämä ainakin:

Metallica
Iron Maiden
Megadeth
Guns'n' Roses
ym. vastaavat

Suomesta niinikään kaikki "isot" hevibändit sekä Kolmas Nainen ja Yö.

Muuten: jos ei tykkää niin ei tykkää, eikä siinä mitään vikaa, mutta "yhden hitin ihmeeksi" nimittely ei kerro muusta kuin omasta tietämättömyydestä. Springsteen ja Pink Floyd eivät ole yhden hitin ihmeitä. Sen sijaan esim. Four non Blondes ja Men at Work ovat yhden hitin ihmeitä.

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Olisit nyt saatana laittanut edes äänestyksen pystyyn että oltaisiin kaikki voitu purnata jonkun vittumaisen esiintyjän takia.

Mielipiteistä tosiaan kannattaa kinastella, siitä on todellakin hyötyä - varsinkin niin tärkeässä asiassa kun musiikkiteollisuuden isoissa nimissä.

Tsiisus - vihaan Frederikiä jolla on niin vitun iso lerssi ja ei kelpaa edes ääni sen takia.

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Lätty
..ja diggailtua vähemmän tunnettua musaa osittain myös niiden "cool-pisteiden" takia.
Ei perkele! Älä myönnä mitään! Erilaisesta musiikista pidettiin, koska oltiin aitoja!

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti Brett
1. Björk; täyttä jaskaa koko tuotanto, laulaja rääkyy kuin kituva kissa, eikä melodiaa ole ollenkaan kappaleissa. Mikä tässä mahtaa viehättää ? Yksi tämän maailman suurimmista arvoituksista...

Olisit vain jättänyt perustelut pois ja sanonut että "Björk on paskaa", niin et olisi itse puhunut paskaa.

Lienet kuullut yhdestä Björkin kipaleesta neljä sekuntia, vittuuntunut lauluääneen ja päättänyt, ettei kappaleissa ole edes melodiaa.

Makuasioista ei voi kiistellä mutta että Björkin kappaleista puuttuisi melodia..?

Itse aiheeseen sanoisin, että Yläpesä sanoi jo kaiken sanottavan.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Viestin lähetti wade

Tämä nyt on tyhmintä mitä tällä palstalla on koskaan kuullut.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hei hei hei! Peli poikki!

Toivoin jo avauskommentissa sita, etta herneita ei vedella, silla naa on makuasioita. Jokaisella on omat syynsa miksi ei diggaa jostain artistista/bandista, mutta ei ne tietenkaan ole mitaan faktoja niista. Jokaisella on omat kriteerinsa kuunnella tai inhota tiettya musiikkia tai sen esittaja...

Rennompi meininki nyt hei!

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Kyllähän nuo meikäläisenkin inhokit ovat jo täällä tulleetkin oikeastaan esille.

- Björk, käsittämätöntä paskaa. En tajua mitä joku saa neidon tuotannosta irti.

- Alanis Morrisette, menee samaan sarjaan kuin edellinenkin. Tasapaksua tavaraa.

- Iron Maiden, pitäisi olla kovinkin legendaarinen yhtye, mutta ei vaan mitenkään iske meikäläiseen. Ei tarvitse vaihtaa taajuutta, mutta taustamusiikiksi korkeintaan.

-U2, Pari menevää joikua, mutta siinä se.

Lisäksi nykyinen kotimainen poppiskene on perseestä, kuten myös ulkomailtakin tulevat gunterit jne..

Ei tule näin väsyneessä mielentilassa kyllä enempää mieleen..

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Hip-hei, kaikki joka myy on siis paskaa. Vanha nelikymppinen Johannes-setä taitaa kaivaa 70-luvun lopun stallari-paidan esiin kaapista. Sen jälkeen lauletaan lasten kanssa kuorolauluja Mikko Alatalon johdolla. Leikitään rauhanleikkiä piirissä ja ollaan tasapuolisia kaikille.

No joo, ei tämä niin totista ole, mutta kaikki joka myy, ei siis ole paskaa. Mä tykkään Madonnasta, Brucesta ja Juu kakkosestakin. Kyllä kaikki ns. parempi musiikkikin aikanaan sulautuu valtavirtaan ja muuttuu "kaupalliseksi paskaksi". So it goes.

Suosikkijoukkue
Haukat
Iron Maiden. Ei ole ikinä iskenyt ja tuskin tällä asenteella tai edes muutoin iskeekään.

AC/DC. Tylsää musiikkia. Ylihomogeenistä.

Elvis. En yksinkertaisesti jaksa arvostaa, vaikka kuka tahansa jaksaisi legendaksi julistaa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti 1Timer
Saat anteeksi ;) silla nyt et ymmartanyt mita tassa haettiin. Tassa haettiin juuri sita mita tuossa hapuilit, mutta mihin et osunut:

Nyt haetaan sinun inhoasi, joka jostain syysta (joka sinulle ei ole ikina auennut) on helvetin iso bandi tai artisti. Itse et sita ymmarra, mutta jostain syysta miljoonat muut nayttavat ymmartavan. Sina (mina, han me, te, he) et vain ymmarra miksi. Hirveeta skeidaa...
Eli minun pitää toitottaa maailmalle, miksei levyhyllystäni löydy tiettyjä megaluokan artisteja ja vielä jakaa ilosanomaani ja tehdä käännytystyötä niiden parissa, jotka ovat hairahtuneet? Enkö voi vain yksinkertaisesti olla kuuntelematta musiikkia, mistä en pidä?

Ja sitäpaitsi juurihan minä sanoin, etten ymmärrä, mitä tässä haetaan. Tai siis ymmärrän, mutta en ymmärrä miksi. Saako siitä jotain ylimääräistä katu-uskottavuutta, jos julkisesti tunnustaa inhoavansa Britney Spearsin musiikkia?

Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Moto
Radiohead
Kuinka moni fani kuunnellessaan oikeastaan ajattelee, että "vittu kun on hyvää musiikkia", eikä "vittu kun mä oon älykäs, kun kuuntelen tällaista musiikkia".
Vittu hei kamoon, mä voin ylpeillä älykkyydelläni Radioheadin tahtiin ja tyhmyydelläni AC/DC:n tahtiin. Sen tiätsä se tasapaino niinq.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Ossi
Saako siitä jotain ylimääräistä katu-uskottavuutta, jos julkisesti tunnustaa inhoavansa Britney Spearsin musiikkia?
Saa. Kuten julistaessaan inhoavansa ihan mitä tahansa, esim. tämmöistä ketjua niinkuin sinä. Inhoaminen on aina coolimpi vaihtoehto, sitä ei koskaan myöskään tarvitse perustella. Jostain syystä esim. vaikkapa Blues-faniutta tarvitsee perustella, vihaamista ei.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Ossi
Eli minun pitää toitottaa maailmalle, miksei levyhyllystäni löydy tiettyjä megaluokan artisteja ja vielä jakaa ilosanomaani ja tehdä käännytystyötä niiden parissa, jotka ovat hairahtuneet? Enkö voi vain yksinkertaisesti olla kuuntelematta musiikkia, mistä en pidä?

Ja sitäpaitsi juurihan minä sanoin, etten ymmärrä, mitä tässä haetaan. Tai siis ymmärrän, mutta en ymmärrä miksi. Saako siitä jotain ylimääräistä katu-uskottavuutta, jos julkisesti tunnustaa inhoavansa Britney Spearsin musiikkia?

(Peukku ylos!)

Tolla asenteella maailma on tosiaan helpompi mesta. Huumorintaju ja asioihin kevyemmin suhtautuminen on muutenkin yliarvostettua paskaa!

Ride on!

**edit** Sita en vaan ymmarra, miksi jonkun taytyy tulla mesoamaan jostain tallaisesta asiasta atnne toikkiin, josta ei itse loyda mitaan jarkevaa? Osoittaakseen jaykkyytensa? Vai ehka suuren humanistin piirteita? Ei ei ei, ei ymmarra :D

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy