Viestin lähetti wade
Wade says :
Bruce Springsteen : Yhden hitin ihme ja tyyliin yhden biisin kuullut kaikki kuullut.
Pink Floyd : Huumeveikkojen perseilyä ja niin ikään yhden hitin ihme.
Tässä on kyllä saavutettu koko Jatkoajan historian tyhmyysennätys. Jos jonkun bändin tuotanto viuhuu näin totaalisesti yli hilseen tai ei ole edes hiukankaan vertaa tutustunut koko asiaan, en kehtaisi olla asiasta mitään mieltä. Itseäni pitkän linjan Floyd-miehenä ja Springsteen-diggarina kyllä kiinnostaisi kuulla nimim. Waden mielipiteet kyseisten artistien yhdestä hitistä. Springsteenillähän hittejä on jumalattoman pitkä liuta ja Pink Floyd taas albumiyhtyeenä viis veisaa yksittäisten kappaleiden hittistatuksesta tai radiosoitosta.
Sen verran haluaisin korjata myös, että Men At Work ei suinkaan ole yhden hitin ihme vaan kahden. Who Can It Be Now? on jo parikymmentä vuotta soinut radiokanavilla suht taajaan joten kai senkin voi hitiksi laskea ja vielä kestohitiksi. Way to go.
Muutenkin on mielenkiintoista nähdä, kuinka palava tarve ihmisillä on sivukaupalla päästä mollaamaan laatuyhtyeitä ja leuhkimaan omalla tyhmyydellään. Mutta tätähän se nykyään on, tyhmyys on valttia. Minua ainakin suunnattomasti harmittaisi jos esimerkiksi Pink Floydin musiikki ei minulle tyhmyyttäni avautuisi. Varmasti en kehtaisi asiaa edes ääneen mainita, siksi paljon se minua hävettäisi.
Mutta huumoriahan tämmöinenkin kai on, ja huumoriahan ei voi koskaan olla maailmassa liikaa. Eikä varsinkaan tahatonta.