Isohan se on, mutta ei kiitos!

• 16 158
  • 151

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti wade
Wade says :
Bruce Springsteen : Yhden hitin ihme ja tyyliin yhden biisin kuullut kaikki kuullut.

Pink Floyd : Huumeveikkojen perseilyä ja niin ikään yhden hitin ihme.

Tässä on kyllä saavutettu koko Jatkoajan historian tyhmyysennätys. Jos jonkun bändin tuotanto viuhuu näin totaalisesti yli hilseen tai ei ole edes hiukankaan vertaa tutustunut koko asiaan, en kehtaisi olla asiasta mitään mieltä. Itseäni pitkän linjan Floyd-miehenä ja Springsteen-diggarina kyllä kiinnostaisi kuulla nimim. Waden mielipiteet kyseisten artistien yhdestä hitistä. Springsteenillähän hittejä on jumalattoman pitkä liuta ja Pink Floyd taas albumiyhtyeenä viis veisaa yksittäisten kappaleiden hittistatuksesta tai radiosoitosta.

Sen verran haluaisin korjata myös, että Men At Work ei suinkaan ole yhden hitin ihme vaan kahden. Who Can It Be Now? on jo parikymmentä vuotta soinut radiokanavilla suht taajaan joten kai senkin voi hitiksi laskea ja vielä kestohitiksi. Way to go.

Muutenkin on mielenkiintoista nähdä, kuinka palava tarve ihmisillä on sivukaupalla päästä mollaamaan laatuyhtyeitä ja leuhkimaan omalla tyhmyydellään. Mutta tätähän se nykyään on, tyhmyys on valttia. Minua ainakin suunnattomasti harmittaisi jos esimerkiksi Pink Floydin musiikki ei minulle tyhmyyttäni avautuisi. Varmasti en kehtaisi asiaa edes ääneen mainita, siksi paljon se minua hävettäisi.

Mutta huumoriahan tämmöinenkin kai on, ja huumoriahan ei voi koskaan olla maailmassa liikaa. Eikä varsinkaan tahatonta.

Sininen Lanka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Moto
AC/DC
Radiohead
Kuinka moni fani kuunnellessaan oikeastaan ajattelee, että "vittu kun on hyvää musiikkia", eikä "vittu kun mä oon älykäs, kun kuuntelen tällaista musiikkia"..

Radioheadilla on myös kunnia omistaa maailman tyhmin kappaleen nimi: 2+2 = 5.

YUP
Kappaleissa lauletaan lentävistä jääkaapeista yms. Lisäksi solistilla on tapana haastatteluissa käyttää sivistyssanoja enemmän kuin laki sallii. Ärsyttävä bändi kaiken kaikkiaan.

CMX
Joo raamattua luettu ja silleen. Kaikki kappaleet kuulostavat toisensa kopioilta.

U2
Onneksi joku muukin on huomannut tämän yhtyeen keskinkertaisuuden.

Absoluuttinen Nollapiste
Ensimmäisen vuosikurssin kirjallisuusopiskelijat varmaan pitävät. En kuulu heihin.

Primus
Basisti osaa soittaa. Mitä sitten?

Rage Against The Machine
Jos haluan kuulla politiikka, kuuntelen Päivärintaa. Minun korvilla kappaleista ei saa mitään selvää.

Metallica ja vastaavat
Kuusitoistavuotiaan korvin kuulosti kovinkin hyvältä. Ei sen jälkeen...

Kotiteollisuus ja Timo Rautiainen etc.
Ei, en halua tehdä itsemurhaa.

Toisaalta kriitikon ammatti on maailman helpoin.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Dave: oletko jo oman listasi esille laittanut? Vai onko niin, etta sulla on kaikkien maailman "suur"bandien levyja hyllyssasi ja tykkaat niista kaikista? Eli olet jokaisen miljoonia myyvien bandien/artistien fani? Kaikki uppoaa?

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti 1Timer
Tolla asenteella maailma on tosiaan helpompi mesta. Huumorintaju ja asioihin kevyemmin suhtautuminen on muutenkin yliarvostettua paskaa!
Eli kun en ole samaa mieltä kanssasi, olen huumorintajuton ja jäykkä. Helppoa tämä ihmisten luokittelu. Jotta sinullekin selviäisi huumorini laatu, voit lisätä mielessäsi hymiön kaikkien kirjoitusteni perään, jos se huumori on niistä kiinni.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Ossi
Eli kun en ole samaa mieltä kanssasi, olen huumorintajuton ja jäykkä. Helppoa tämä ihmisten luokittelu.

Ei todellakaan, vaan koska tulet tallaiseen toikkiin ihmettelemaan sita kun joku ei tykkaa jostain bandista. Sita en vaan ymmarra.

Mun kanssa saa olla eri mielta ja moni onkin. Mita sitten? Olen minakin eri mieltansa monen kanssa, mutta ei sen takia pida ruveta jeesustelemaan. Inhotkoon kuka mistakin syysta mita bandia tahansa. Hauska niita on lukea. Eika nypyta yhtaan.

Rennommin nyt vaan hei.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti 1Timer
Ei todellakaan, vaan koska tulet tallaiseen toikkiin ihmettelemaan sita kun joku ei tykkaa jostain bandista. Sita en vaan ymmarra.
En ole hetkeäkään ihmetellyt, miksei joku tykkää jostain bändistä. Olisi aika ainutlaatuista, jos kaikki tykkäisivät kaikesta musiikista. Ihmettelin sitä, miksi pitää perustella muille, miksei tykkää. Avataanko seuraavaksi sama ketju elokuville? Otetaanko kriteeriksi kassa- vai arvostelumenestys?

Mutta selvennetään nyt vielä, koska olet selkeästi hukannut alkuperäisen pointtini aivan täydellisesti. Minun suhtautumiseni musiikkiin on se, että tykkään monenlaisesta musiikista. En tee valintaa tykkäämisen ja inhoamisen suhteen minkään muun perusteella kuin sillä, että jaksanko kuunnella jotain bändiä/kappaletta vai en. Minua ei pysty pakottamaan tykkäämään jostain bändistä, kuten ei myöskään inhoamaaan. Varsinkaan valintaani ei hetkauta ko. musiikin myyntiluvut sitten tipan vertaa. Ja jos inhoankin jotain bändiä, pidän silti täysin mahdollisena, että siltä tulee vastaan biisi, josta tykkään oikein paljon.

Musiikista kiistely on siitä jännää hommaa, että jossain vaiheessa jollekin osapuolelle tulee paha mieli, kun huomaa tykkäävänsä ihan väärästä musiikista. Ihan epistä.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Viestin lähetti Ossi
Musiikista kiistely on siitä jännää hommaa, että jossain vaiheessa jollekin osapuolelle tulee paha mieli, kun huomaa tykkäävänsä ihan väärästä musiikista. Ihan epistä.

Jep, tästä aiheesta on helppo provosoida ihmisiä. Vielä kun meille joillekin se on lähes uskonnon asemassa.

1timer, tämä ketjukin kyllä on aika kieliposkella-touhua, mutta kai täälläkin on lupa polttaa vihollisia roviolla/kammiossa.

Jatkoaika über alles!!!

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Viestin lähetti Sledge Hammer!
Led Zeppelin. Olen yrittänyt ja yrittänyt, mutta ei: meistä ei tule ystäviä. Sitä paitsi vaikka Jimmy Page on cool, niin kaverinsa Plant on vanhemmiten muuttunut arrogantiksi kusipääksi joka kuvittelee keksineensä rockin lanaamalla esim. Black Sabbathia.

Nyt en pysty allekirjoittamaan mitään tuosta (paitsi Pagen cooliuden). Toki olen niin äärimmäinen Ledi-fani kun vaan voi olla. Lainaamalla Sabbathia? Voitko perustella. Itselläni ainakin tuottaa vaikeuksia syyttää kumpakaan toisiensa kopioinnista, niin samaan aikaa he vaikuttivat samaan asiaan, ihan eri tavoilla ja perjaatteilla. Sitä paitsi Plant on maailman historian parhaita rock laulajia jota moni myöhempi rokkikukko on kopioinut törkeästi, etunenässä Coverdale.

Itse en ymmärrä Iron Maiden suuruutta.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Köntsä
Nyt en pysty allekirjoittamaan mitään tuosta (paitsi Pagen cooliuden). Toki olen niin äärimmäinen Ledi-fani kun vaan voi olla. Lainaamalla Sabbathia? Voitko perustella. Itselläni ainakin tuottaa vaikeuksia syyttää kumpakaan toisiensa kopioinnista, niin samaan aikaa he vaikuttivat samaan asiaan, ihan eri tavoilla ja perjaatteilla. Sitä paitsi Plant on maailman historian parhaita rock laulajia jota moni myöhempi rokkikukko on kopioinut törkeästi, etunenässä Coverdale.

Itse en ymmärrä Iron Maiden suuruutta.

Liityn väärinkohdeltujen ja hämmentyneiden Zeppelin-fanien listaan. Sitäpaitsi, molemmat bändit toimivat samoihin aikoihin?

Kopiota olivat korkeintaan käytetyt instrumentit, kotimaa sekä miehistön määrä. Myös samoja "substansseja" esiintyi molempien yhtyeiden pukuhuoneiden pöydillä.

Ehkä kyseessä oli samanlainen kusetus kuten Beatlesillä joka varasti Oasiksen biisit 30 vuotta etuajassa?

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Jean S - nou tänk juu!

Jean S Suomi-bändeistä. Kauheaa junttipaskaa joka on vielä aivan ruokottoman mauttomasti soitettua ja laulettua. Bonuksena HAUSKAT keikka-asut. Hyi saatana!

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Köntsä
Sitä paitsi Plant on maailman historian parhaita rock laulajia jota moni myöhempi rokkikukko on kopioinut törkeästi, etunenässä Coverdale.

Plant on Led Zeppelinin heikoin lenkki kuten olen aiemminkin Jatkoajassa todennut. Whitesnake ei ole koskaan kolahtanut, joten se Coverdalesta. Coverdalen Deep Purplen ajat ei kiinnosta, koska parhaat levyt ko. bändi teki sitä ennen.

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti goldenawe
Kopiota olivat korkeintaan käytetyt instrumentit, kotimaa sekä miehistön määrä. Myös samoja "substansseja" esiintyi molempien yhtyeiden pukuhuoneiden pöydillä.

Plant-Page laittoi aika surutta mustien blues-artistien riffejä ja tekstejä (vrt. esim. Whole Lotta Love) omiin nimiinsä. Myös USA:n länsirannikon psykedelia maittoi Spirit -rip offin muodossa (Stairway To Heaven). Kaupan päälle kajahtanutta kelttimytologiaa, joka oli Spinal Tap-elokuvalle ymmärrettävästi henki ja elämä - juuri Zeppeliniltä tulivat nämä mittavirheiset Stonehenget ja tanssivat druidit ym. huvittavuus. Eli ei ihan puhtaita pulmusia nämä kaverit kuitenkaan.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Ossi
Ihmettelin sitä, miksi pitää perustella muille, miksei tykkää. Avataanko seuraavaksi sama ketju elokuville? Otetaanko kriteeriksi kassa- vai arvostelumenestys?

Mun alkuperainen ajatus oli nimenomaan se, etta selvias miksi joku ei tykkaa jostain bandista, josta esim itse tykkaan. Mulle se on vaan janna pointti tassa niinkin henkilokohtaisessa asiassa kun musiikki. Herneita en edes ajatellut asiasta vetaa.

Avaa jo hei samanlainen ketju leffoista. Siitakin saadaan varmasti hyva lista.

Viestin lähetti Ossi
Mutta selvennetään nyt vielä, koska olet selkeästi hukannut alkuperäisen pointtini aivan täydellisesti. Minun suhtautumiseni musiikkiin on se, että tykkään monenlaisesta musiikista. En tee valintaa tykkäämisen ja inhoamisen suhteen minkään muun perusteella kuin sillä, että jaksanko kuunnella jotain bändiä/kappaletta vai en. Minua ei pysty pakottamaan tykkäämään jostain bändistä, kuten ei myöskään inhoamaaan. Varsinkaan valintaani ei hetkauta ko. musiikin myyntiluvut sitten tipan vertaa. Ja jos inhoankin jotain bändiä, pidän silti täysin mahdollisena, että siltä tulee vastaan biisi, josta tykkään oikein paljon.

Taa menee nyt hieman jo vaikeaksi tama selittaminen, kun kerran olet varsin hyvin alkuperaisen ideani ymmartanyt, mutta katsot sita hieman vaarasta vinkkelista.

Itse olen taysin samanlainen kuin sina: tykkaan kaikenlaisesta musiikista, mutta se ei silti tarkoita sita, etta tykkaisin kaikesta musiikista ja kaikista bandeista.

ELI, tassa ketjussa halusin ensisijaisesti saada esille jengin "inho"bandeja, jotka toissijaisesti sattuvat olemaan myos laajalti pidettyja ja siten myyvia. Kyse ei siis alunperin (eika edelleenkaan) ollut siita, etta inhoat jotain KOSKA se on suosittu ja myyva, vaan juuri toisinpain. Ja sen jalkeen viela "miksi"? Toisella tavalla laitettuna olisin voinut alussa kysya: "En pida bandista, enka ymmarra miksi miljoonat muut pitavat. Tassa syyni, miksi MINA en pida"

Ja kun tuossa lopuksi sanot, etta "jos inhoankin jotain bandia", niin NYT olet asian ytimessa: listaapa nuo bandit nyt tanne. Sitten kun olet sen tehnyt, olet ymmartanyt mita ajoin takaa.

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti 1Timer
Dave: oletko jo oman listasi esille laittanut? Vai onko niin, etta sulla on kaikkien maailman "suur"bandien levyja hyllyssasi ja tykkaat niista kaikista? Eli olet jokaisen miljoonia myyvien bandien/artistien fani? Kaikki uppoaa?

Ehei toki, ei läheskään kaikki uppoa, päinvastoin. Eikä minulle ole paskankaan merkitystä sillä, minkä verran muut ihmiset minkäkin bändin levyjä ovat ostaneet. Suurbändejä ovat minulle ne, joita itse diggailen. Onhan siinä tietysti jonkinlainen yhteys, että jos yhtye myy pitkän ajan kuluessa paljon levyjä, se on normaalisti melko laadukas. Joitakin voi kusettaa jonkin aikaa, mutta ketään ei koko aikaa, kuten sanottu.

Tässäkin ketjussa on lueteltu monia melko ainutlaatuisia yhtyeitä, R.E.M., AC/DC, Pink Floyd ja vaikka mitä, jopa Beatleskin on tainnut saada kannatusta. Sellaisia bändejä kumminkin, että jos niitä ei olisi, niin sitten populäärimusiikin kirjo olisi juuri sen verran köyhempi. Lisäksi tukku matkijabändejäkin olisi jäänyt syntymättä, joita kaikilla huippuyhtyeillä tietysti on.

Meikäläiselle yksi melko huonostiuppoava bändi on Iron Maiden. Se on mielestäni pelkkä genre-bändi, joka ikävällä tavalla käynnistää jokaiseen biisiin samanlaisen typerän kuuloisen kompin kuin jostain automaatista ja räikyttävät päälle saman biisin uudestaan ja uudestaan. Laulujen aihepiiritkin ovat kummallisen ikäviä, väkivaltaisia ja sotaisia. Tunnen monia bändin diggailijoita, jotka ovat oikein yrittämällä yrittäneet todistaa minulle bändin hyvyyttä soittamalla biisejä laidasta laitaan, mutta kun ei. "They got their fast song and they got their slow song", kuten Bono kerran määritteli tusinabändit, on vaikutelma joka kerran. Silti, niin suosittu Iron Maiden on, että täytyyhän siinä olla jotain hyvää. Periaatteessahan bändi on kuitenkin ihan laadukas, vaikkakaan ainakaan minun mielestäni ei missään nimessä nerokas tai ainutlaatuinen. Aivan turhaa olisi silti ryhtyä tieten tahtoen ärsyttämään diggareita turhalla mollaamisella, koska kyseessä on kumminkin ihan hyvä bändi. Ei vaan uppoa meikäläiselle.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jep, tästä aiheesta on helppo provosoida ihmisiä. Vielä kun meille joillekin se on lähes uskonnon asemassa.

1timer, tämä ketjukin kyllä on aika kieliposkella-touhua, mutta kai täälläkin on lupa polttaa vihollisia roviolla/kammiossa.

En ymmarra koko pointtiasi?? Tarkoitus ei ollut provosoida ketaan. Jos tasta on joku provosoitunut (loukkaantunut), niin kehottaisin katsomaan peiliin. Miten sina voit loukkaantua/provosoitua siita, etta esim mina en pida jostain bandista? Ei ymmarra :( Provosoidutko siitakin kun joku ei pida kannattamastasi latkajoukkueesta? Tai ihan mista tahansa.

Tein taman ketjun todellakin kieliposkella -mielessa ja oletin, etta jengi osaa ottaa tan rennosti ja "kieli poskella". 95% osasikin. Harmi vaan, etta ei kaikki. Pahoittelen.

Musiikki on useimmille meista ollut lahes uskonnon asemassa, se kuuluu nuoruuteen. Jo viisas aitini (joka omistaa mm kaikki Suomen ekat The Beatles levyt) sanoi ollessani nuorempi, etta katso vaan kuinka suhtautumisesi musiikkiin muuttuu kun elamaan tulee tarkeampia asioita. Nuorena se on lahes kaikki kaikessa, vanhempana vain yksi osa hyvaa elamaa.

Oli oikeassa.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Dave

Tässäkin ketjussa on lueteltu monia melko ainutlaatuisia yhtyeitä, R.E.M., AC/DC, Pink Floyd ja vaikka mitä, jopa Beatleskin on tainnut saada kannatusta. Sellaisia bändejä kumminkin, että jos niitä ei olisi, niin sitten populäärimusiikin kirjo olisi juuri sen verran köyhempi. Lisäksi tukku matkijabändejäkin olisi jäänyt syntymättä, joita kaikilla huippuyhtyeillä tietysti on.

Joo, tata itsestaanselvyytta en kysynytkaan tassa ketjussa. Kylla se on kaikille varmasti selvaa, etta esim juuri nuo mainitsemasi bandit on ainutlaatuisia, jotka ovat helvetin ammattitaitoisia ja joidenka merkitys populaarikulttuuriin todella suuri. Aivan sama on (ja sen toki myonnan) myos oman listani bandien kanssa. Ei se kuitenkaan tarkoita sita, etta mina pitaisin niista. Toisia voin jopa "inhota", koska niiden tuotanto ei minulle yksinkertaisesti uppoa.

Mainitsemastasi asiasta voidaan keskustella siihen kuuluvassa ketjussa, tassa oli kysymys jostain ihan muusta (omasta mielipiteesta, ei musiikkimaailman itsestaanselvyyksista).

Kiitos muuten vastauksestasi!

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti 1Timer
Jo viisas aitini (joka omistaa mm kaikki Suomen ekat The Beatles levyt) sanoi ollessani nuorempi, etta katso vaan kuinka suhtautumisesi musiikkiin muuttuu kun elamaan tulee tarkeampia asioita. Nuorena se on lahes kaikki kaikessa, vanhempana vain yksi osa hyvaa elamaa.

Oli oikeassa.
Vastaankin tähän, koska se sopii minulle paremmin kuin suora minulle osoittamasi kysymys. Nuorempana inhosin jotain bändejä enkä ostanut niiden levyjä, saati sitten kuunnellut muutenkaan. Nykyään en enää inhoa mitään bändiä, edelleenkään en osta niiden levyjä. Minulla ei ole tarvetta inhota ketään eikä mitään. Voin olla pitämättä jostain, mutta inho on aivan väärä sana. Jos rupean luettelemaan bändejä, joiden musiikkia en kuuntele, siihen menee koko loppuvuosi. Perusteluksi riittää kaikille sama: en pidä niiden musiikista riittävästi. Mitä muita perusteluja voi olla?

PS. Katsonko asiaa väärästä vinkkelistä vai eri vinkkelistä?

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Pressiboxi
Plant-Page laittoi aika surutta mustien blues-artistien riffejä ja tekstejä (vrt. esim. Whole Lotta Love) omiin nimiinsä. Myös USA:n länsirannikon psykedelia maittoi Spirit -rip offin muodossa (Stairway To Heaven). Kaupan päälle kajahtanutta kelttimytologiaa, joka oli Spinal Tap-elokuvalle ymmärrettävästi henki ja elämä - juuri Zeppeliniltä tulivat nämä mittavirheiset Stonehenget ja tanssivat druidit ym. huvittavuus. Eli ei ihan puhtaita pulmusia nämä kaverit kuitenkaan.

Kysymys kuului mitä he ovat kopioineet nimenomaan Black Sabbathilta. Eivät minulle Zeppelinin juuret ole pimennossa, ymmärsit kommenttini väärin.

Kommenttina postiisi muuten näkisin mainitsemasi asiat lähinnä positiivisina. Zeppelin ammensi paljon vanhasta musiikista, mutta myös toi sitä suuren yleisön tietoisuuteen. Kaikki liimautui mallikkaasti yhteen tiukkaakin tiukempana.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti 1Timer
En ymmarra koko pointtiasi?? Tarkoitus ei ollut provosoida ketaan. Jos tasta on joku provosoitunut (loukkaantunut), niin kehottaisin katsomaan peiliin. Miten sina voit loukkaantua/provosoitua siita, etta esim mina en pida jostain bandista? Ei ymmarra :( Provosoidutko siitakin kun joku ei pida kannattamastasi latkajoukkueesta? Tai ihan mista tahansa.

Et sinä provosoinut minua henkilökohtaisesti, eikä se ollut ketjusi tarkoitus, mutta muihin vastauksiin nyt vain sisältyi tyhmääkin tyhmempi kommentti Pink Floydistä jota keskustelupalstalla piti kommentoida. Ei siitä kukaan ole herneitä nenään vetänyt, ei sillä ole väliä jos joku on noin kuupo, tiesinpähän vaan välittömästi että flammenwarferille tuli töitä. Auf marsch!

Provosoidutko sinä jos ketjuasi arvostellaan tai joku ei pidä ketjusi vastauksista ;)

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällähän on kunnon vääntö menossa! Pakko kommentoida: Sabbath ja Zeppelin on saundeiltaan ihan erilaisia, joten mistään kopioimisesta on ihan turha syyttää ketään! Pink Floyd taasen on muusikkia, jota ymmärtääkseen pitää kuuntelemalla kuunnella eikä soittaa taustamusana. Ei mitään kertakäyttömusaa.

Edit: Minä hali ja pusi teitä kaikki ja tarjota olut.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Blackie
Täällähän on kunnon vääntö menossa! Pakko kommentoida: Sabbath ja Zeppelin on saundeiltaan ihan erilaisia, joten mistään kopioimisesta on ihan turha syyttää ketään! Pink Floyd taasen on muusikkia, jota ymmärtääkseen pitää kuuntelemalla kuunnella eikä soittaa taustamusana. Ei mitään kertakäyttömusaa.

Edit: Minä hali ja pusi teitä kaikki ja tarjota olut.

Itse nautin Pink Floydista ja muista vinyyleistäni parhaiten menemällä pohjoisessa porukoideni merenrantamökille - 70-lukulaisessa levysoittimessa on paremmat saundit kuin yhdessäkään muussa kohdanneessani stereosysteemissä.

Söin just vattan täyteen kanaa...noh, kai se yksi bisse vielä menee. Reenipäivä huomenna.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse nautin Pink Floydista ja muista vinyyleistäni parhaiten menemällä pohjoisessa porukoideni merenrantamökille - 70-lukulaisessa levysoittimessa on paremmat saundit kuin yhdessäkään muussa kohdanneessani stereosysteemissä.

Vinyylisoittimen rahina tuo lähes orgastisen fiiliksen! Ymmärrän pointtisi.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue

Provosoidutko sinä jos ketjuasi arvostellaan tai joku ei pidä ketjusi vastauksista ;)

En provosoidu yhtaan mistaan :D Olisin aivan vaarassa paikassa, jos provosoituisin ihmisten sanomisista.

Ja toisaalta en edes tajunnut, etta ketjua"ni" arvostellaan. Koin taman niin, etta pari tyyppia ei tajunnut koko kysymyksen asettelua ja nainpa paatin korjata tilannetta.

Ja lopuksi kylla ihmettelin hieman muutaman tyypin herneilya, silla varta vasten toivoin alustuksessani, etta nain ei kavisi, silla naa on makukysymyksia ja niista ei sovi kiistella. Keskustella kyllakin.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Ossi
Vastaankin tähän, koska se sopii minulle paremmin kuin suora minulle osoittamasi kysymys. Nuorempana inhosin jotain bändejä enkä ostanut niiden levyjä, saati sitten kuunnellut muutenkaan. Nykyään en enää inhoa mitään bändiä, edelleenkään en osta niiden levyjä. Minulla ei ole tarvetta inhota ketään eikä mitään. Voin olla pitämättä jostain, mutta inho on aivan väärä sana. Jos rupean luettelemaan bändejä, joiden musiikkia en kuuntele, siihen menee koko loppuvuosi. Perusteluksi riittää kaikille sama: en pidä niiden musiikista riittävästi. Mitä muita perusteluja voi olla?

PS. Katsonko asiaa väärästä vinkkelistä vai eri vinkkelistä?

Koko inho sanaa ei alkuperaisessa kysymyksen asettelussa ollut. Kysymykseni kuului:

Mika tai mitka bandit/artistit eivat teille iske, ei sitten millaan, vaikka heilla onkin "plakkarissa" kymmenia miljoonia myytyja levyja, loppuunmyytyja stadionkeikkoja ja "statusta" rock, pop ym skenessa?

Kaytin jaljenpana toki itse sanaa inho, mutta lainausmerkeissa, koska tajuan sen itsekin olevan aika vahva sana eika kuvaa hakemaani asiaa taydellisesti.

Katsoimme asiaa siis taysin samasta vinkkelista, mutta sina et siis vaa lukenut kysymysta oikein. "Ei iske" ja "inhota" kun ovat taysin eri asiat.

Peace. Nyt taa selittely riittaa mulle :)

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti 1Timer
Ja lopuksi kylla ihmettelin hieman muutaman tyypin herneilya, silla varta vasten toivoin alustuksessani, etta nain ei kavisi, silla naa on makukysymyksia ja niista ei sovi kiistella. Keskustella kyllakin.
Väärin alustettu.

Mitä keskustelua tällainen luettelu on? "Luettele bändejä. Ps. Älä keskustele eri tavalla kuin minä olen tarkoittanut."

Nokka on kyllä lievästi tukossa, mutta ei siellä herneitä ole. Päinvastoin, sain hyvät naurut noista "yhden hitin ihmeistä". Olisi kiva kuulla wadelta, mikä on Pink Floydin tai Bruce Springsteenin se yksi hitti. Saan nauraa lisää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy