Viestin lähetti Ossi
Ei meillä varmaan kovin paljon liene eroa mielipiteessä tämän asian suhteen. Minä en osta vähän tunnetun kulttibändin levyä siksi, että se on vähän tunnettu kulttibändi. En myöskään jätä ostamatta megabändin uutta levyä siksi, että se on megabändin uusi levy. Ostopäätökseni pohjautuu ainoastaan siihen, mitä olen kuullut levyn materiaalia tai mitä tietyissä tapauksissa odotan siltä. Esimerkiksi The Blue Nilelta on ilmestynyt uusi levy, jonka ostan joka tapauksessa, kuulin materiaalia etukäteen tai en, lyttäävätkö kriitikot levyn tai ei. U2:n vanhat levyt ostin siksi, kun tykkään niistä. Uusia en osta siksi, kun ne ovat mielestäni sontaa. Radioheadin koko tuotanto on aivan loistavaa. Paitsi ne huonot kappaleet. Seuraavaa levyä odotellessa.
Sillä huitaisuasenteella minäkin tähän vastasin notta on olemassa bändejä ja artisteja jotka ovat saattaneet joskus tehdä hyvääkin musaa, mutta huolimatta siitä mitä bändi on touhunnut viimeiset 5-25 vuotta artistien uusi levy/saapuminen Suomeen stadikalle mainostetaan puhki, jaetaan firmalippuja ja haastatellaan viikon tähtivieraana. Näin ma tän ketjun jummarsin.
Ärsytystä niin monelle lisää myös se että radiokanavat soittavat osalta bändejä vain ja ainoastaan juuri niitä samoja 1-3 biisiä, usein vielä poppiystävällistä hittiä jotka antavat usein aivan liian suppean näkemyksen ko. bändistä. Voi vittu kun joskus päiväsaikaan kuulisi radiosta jonkun Norpan tasoisen neron soittamassa juuri niitä biisejä mistä se itse tykkää eikä sen soittolistan.
Kun sen kerran radiossa soisi Beatlesien "Tomorrow never knows", ei "Yesterday".
Jimi Hendrixin "Hey baby (new rising sun)", ei "All along the watchtower".
Black Sabbathin "Wheels of confusion", ei "Paranoid".
Radioheadin "Planet telex", ei "Creep".
Metallican "For whom the bell tolls", ei "Unforgiven".
Aerosmithin "Kings and Queens", ei "I don't wanna miss a thing".
Alice Cooperin "I'm eighteen", ei "Hey stoopid".
CMX:n "Palvonnan eleitä", ei "Ruoste".
David Lee Rothin "Big trouble", ei "Just like paradise".
Pink Floydin "Stay", ei "Learning to fly".
Queenin "Now I'm here", ei "We will rock you".
RHCP:n "Knock me down", ei mitään kolmelta viimeiseltä levyltä.
Soundgardenin "Jesus Christ pose", ei "Blackhole sun".
Deep Purplen "Burn", ei "Smoke on the water".
Van Halenin "Romeo delight", ei "Jump" eikä varsinkaan Hagar-siirappia.
Thin Lizzyn "Little darling", ei "Boys are back in town".
Edes kerrankin Opeth, Danko Jones, Kingston Wall, Rage against the machine, MC5, Anthrax, Melissa Auf Der Maur, Johnny Cash.
Ei Linkin park, Bryan Adams, Nightwish, Creed, Nickelback, Papa Roach, Bon Jovi.
Toisaalta, vittuako ma tässä purnaan. Soittolistat on ja pysyy, toivottavasti myös mun vinyylit kestävät. Lähden juomaan.