Iron Maiden

  • 378 363
  • 2 069

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
No mutta Di’Anno! Siinä vasta oli mahtava laulaja kerrassaan. Hänen aikaiset levyt ovat itselle ne suosikit - Charlotte the Harlot!

Kaverin jalat ovat muuten ihan hirveässä kunnossa, kuulemma odottanut polvileikkausta vuosia, mutta jotain muutakin on pahasti pielessä kun jalkaan ympärysmitta on tuota luokkaa.


Niin ja ei ole Clive Burrin voittanutta tämän yhtyeen kannuissa.
 
No mutta Di’Anno! Siinä vasta oli mahtava laulaja kerrassaan. Hänen aikaiset levyt ovat itselle ne suosikit - Charlotte the Harlot!

Kaverin jalat ovat muuten ihan hirveässä kunnossa, kuulemma odottanut polvileikkausta vuosia, mutta jotain muutakin on pahasti pielessä kun jalkaan ympärysmitta on tuota luokkaa.


Niin ja ei ole Clive Burrin voittanutta tämän yhtyeen kannuissa.
Viikonloppusoturit podcastissa oli maininta että joku kirurgi/lääkäri joka on Iron Maidenin fani oli suostunut ottamaan Herran hoitoonsa sillä hinnalla mikä saatu kerättyä, en nyt kotimaatansa muista tai tarkkaan miten meni mutta on kuitenkin saanut hoitoa.

Otetaan tähän väliin perjantain kevennys, legendaarinen veto Charlotte the Harlotista.


 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kiinnostaa tietää millainen Maiden tausta näillä Bayley fanipojilla mahtaa olla? Onko kukaan, joka on kuunnellut bändiä sieltä Di'anno ajoista sitä mieltä että Blaze olisi edes kelvollinen Iron Maiden laulaja?
1992 Fear Of The Darkista lähtien. Silloin alkuun kuunneltiin kasarin niin puhki, etten vieläkään ole siitä oikein toipunut :). Ja ihmefanipojittelua sinulta. Eivät laulajat ole toisiaan poissulkevia. Pidän kaikista Maiden ajanjaksoista. Alkuun Diannon levyt vähän tökki, kun olin niin kova Brucefanipoika, mutta nykyään ymmärrän paremmin. Hienoja levyjä ne kaksi ekaakin. Blazen ajalta VirtualXI on Maidenin kenties huonoin ja X Factor kenties jopa parhain IMO. Näin se joskus menee.

Ja jos nyt vaikka jotain perspektiiviä näihin niin tiedän, että vaikkapa Ozzy ja Rob Halford ovat oikein hyviä laulajia, mutten voi itse sietää heidän lauluaan, enkä näin ollen kuuntele heidän musiikkia. Tiedän, että Blaze ignoorajia ja jopa vihaajia on maailma täynnä, mutta minulle maistuu, vaikka teknisesti ja äänialaltaan on varmasti huonompi laulaja kuin nuo kaksi haukkumaani. Pidän myös In Flamesin Fridenistä, vaikka tämä tuskin karaokekilpailuja voittaisivoittaisi, puhumattakaan Mustainen Davesta.
 
Viimeksi muokattu:

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiinnostaa tietää millainen Maiden tausta näillä Bayley fanipojilla mahtaa olla? Onko kukaan, joka on kuunnellut bändiä sieltä Di'anno ajoista sitä mieltä että Blaze olisi edes kelvollinen Iron Maiden laulaja?
No kyllähän herra Bayley kuuluu ehdottomasti Maidenin top 3 laulajiin. Fanipojasta en tiedä kun kaikkien 3 levyttäneen laulajan levyt itselle uppoaa. Faktahan se on että Blazen ääniala ei vastaa Brucen äänialaa. Mutta turha verrata omenaa appelsiiniin. Mun mielestä nää Brucefanipojat on pellejä kun elämäntehtävänä tuntuu olevan Blazen dissaaminen. Vähän samaa on havaittavissa Gersin dissaamisessa, räpellystä yms. Mutta fakta on että ilman näitä 2 herraa Iron Maidenia ei enää olisi. Jokainen nauttikoon Maidenista niin kuin haluaa, itse haluan nauttia mahdollisimman laajasti paitsi että NPFTD ei eksy soittoon koskaan. Paska levy.

1. Bruce
1. Blaze
1. Paul

Siinä ranking laulajista.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja ihmefanipojittelua sinulta.
Et kuitenkaan puuttunut tuohon Thombsonin aloittamaan fanipojitteluun?

Alkuun Diannon levyt vähän tökki, kun olin niin kova Brucefanipoika, mutta nykyään ymmärrän paremmin. Hienoja levyjä ne kaksi ekaakin. Blazen ajalta VirtualXI on Maidenin kenties huonoin ja X Factor kenties jopa parhain IMO.
Minä aloitin Iron Maiden kuunteluni ekasta levystä, joten näkökulma on varmasti eri. Ja siksi mietinkin mahtaako olla ketään, joka noista ajoista bändiä digannut, jaksaisi noita Bayley levyjä kuunnella. On mullakin se X Factor hyllyssä, ja silloin tällöin kokeillut sitä kuunnella, muta ei se vaan toimi.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kyllähän The X Factor pesee Brave New Worldia lukuunottamatta aika pitkälti kaikki levyt jotka Maiden on tehnyt sitten The Seventh Sonin.
Tuo 80-luvun kvintetti on tietysti aika omassa luokassaan, mutta sen jälkeen omassa listauksessa on melkein The X Factor.
 

Spire

Jäsen
No kyllähän herra Bayley kuuluu ehdottomasti Maidenin top 3 laulajiin. Fanipojasta en tiedä kun kaikkien 3 levyttäneen laulajan levyt itselle uppoaa. Faktahan se on että Blazen ääniala ei vastaa Brucen äänialaa. Mutta turha verrata omenaa appelsiiniin. Mun mielestä nää Brucefanipojat on pellejä kun elämäntehtävänä tuntuu olevan Blazen dissaaminen. Vähän samaa on havaittavissa Gersin dissaamisessa, räpellystä yms. Mutta fakta on että ilman näitä 2 herraa Iron Maidenia ei enää olisi. Jokainen nauttikoon Maidenista niin kuin haluaa, itse haluan nauttia mahdollisimman laajasti paitsi että NPFTD ei eksy soittoon koskaan. Paska levy.

1. Bruce
1. Blaze
1. Paul

Siinä ranking laulajista.
Muuten viesti on täyttä asiaa, mutta NPFTD on loistava levy. En edes osaa sanoa miksi pidän siitä niin. Pari filleriä sille on eksynyt, mutta muuten materiaali on silkkaa Maiden-laatua. Paljon parempi kokonaisuutena kuin FOTD.

DiAnno on loistava kahdella ensimmäisellä levyllä, mutta ei hän olisi muille sopinut lainkaan. Oma fanittamiseni alkoi nuoresta iästä johtuen vasta 2000-luvulla, eikä minulla ole hirveän voimakkaita mielipiteitä Blazesta. Ei hän Maidenin nokkamieheksi sopinut lainkaan, mutta nuo kaksi laulamaansa Maidenin albumia ovat ihan kuunneltavia. Eivät silti mitään verrattuna kasarilevyihin toki.
 
Viimeksi muokattu:

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Minä aloitin Iron Maiden kuunteluni ekasta levystä, joten näkökulma on varmasti eri. Ja siksi mietinkin mahtaako olla ketään, joka noista ajoista bändiä digannut, jaksaisi noita Bayley levyjä kuunnella. On mullakin se X Factor hyllyssä, ja silloin tällöin kokeillut sitä kuunnella, muta ei se vaan toimi.
En ihan ensimmäisen levyn mukaan ehtinyt, The Number Of The Beast oli ensimmäinen. Olin 8v kun kaverin isoveli tuota luukutti kovaa -82 kesällä, ja olin samantien myyty. Omasta mielestä molemmat Bayleyn aikaiset levyt toimii ihan hyvin ja Bayley juuri sopiva laulaja Steven tuon aikaisen sielunmaailman tuotoksiin.

Kyllähän Blaze on heikoin Maidenin laulaja triosta, mutta ei hän huono laulaja ole.
 
Bruce on se paras koskaan ikinä missään Iron Maiden laulaja, mutta biisejä ainakin itselle löytyy missä Paul vaan vetää paremmin.



Hyvä veto Paulilta kieltämättä.

Makuasioita ja näistä voisi kiistellä loppumattomiin mutta kaikella kunnioituksella Burrin rumpaloinnille ei toi laahaava basari tue tota biisiä niin hyvin kuin McBrainin vetämänä.


 

SgtMarkov

Jäsen
Asiaa, levyllä +80 minuuttia eli kovin montaa muuta biisiä välispiikkien ja muiden systeemien kanssa settiin ei sitten mahdukaan, mutta Trooperit ja Wrathchildit on kuultu niin monta kertaa eli on syytäkin päivittää sitä listaa, vaikka loistavia kipaleita sinänsä ovat. Olin paikalla myös 2006 jolloin soittivat AMOLADin kokonaisuudessaan ja itse kyllä tykkäsin vaikka yleisöön näitä haukottelijoitakin mahtui.

Toivottavasti tämä tapahtuu jo ensi kesänä ja etenkin Suomen Rockfestillä johon itselläni tietenkin on liput olleet jo ikuisuuden.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti tämä tapahtuu jo ensi kesänä ja etenkin Suomen Rockfestillä johon itselläni tietenkin on liput olleet jo ikuisuuden.
Ei tapahdu. Hallikiertue tulee olemaan, jos tuo toteutuu, ei festarit taikka stadionit
 
Hyvinkäällä vielä perus keikka Troopereineen mutta sen jälkeen maistuisi tiivistunnelmainen show pienemmälle yleisölle uusimman albumin myötä, voi veljet. Ostaisin lipun. Todellakin.
 
Onko Viikonloppusoturit podcast vielä kuuntelussa jengillä? Onhan tuo semmoinen viikon kohokohta, tykkään äijien tekemisestä ihan helvetisti. Harmi etten päässyt paikalle sinne pubiin jossa soi koko illan Maiden ja jengi pääs tapaamaan Teroa ja Henkkaa, ja nauhoittivat sieltä myös jakson. Joku päivä täytyy kyllä käsipäivää heittää herrojen kanssa tuopin ääressä, sen verran loistavaa duunia tekevät podcastin parissa. Arvostan!
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Onko Viikonloppusoturit podcast vielä kuuntelussa jengillä? Onhan tuo semmoinen viikon kohokohta, tykkään äijien tekemisestä ihan helvetisti. Harmi etten päässyt paikalle sinne pubiin jossa soi koko illan Maiden ja jengi pääs tapaamaan Teroa ja Henkkaa, ja nauhoittivat sieltä myös jakson. Joku päivä täytyy kyllä käsipäivää heittää herrojen kanssa tuopin ääressä, sen verran loistavaa duunia tekevät podcastin parissa. Arvostan!
Jokainen jakso on tullut kuunneltua, ja todella antoisaa on ollut meininki. Suuri hatunnosto tekijöille! Yhdessä vaiheessa hieman innostus laski, kun monen jakson verran käsiteltiin levyä No Prayer for the Dying, joka mielestäni on Maidenin heikoin lätty, mutta sen jälkeen kiinnostus kasvoi jälleen. Erityisen antoisaa on mielestäni ollut ensimmäisen levyn käsittely, samoin Piece of Mindin. Ehkä mielenkiintoisin jakso on kuitenkin ollut rumpaleita käsittelevä jakso, jossa pureuduttiin nuoruuteni suuren idolin, Clive Burrin, soittoon. Samoin kokonainen Phantom of the Opera -jakso oli silkkaa timanttia!

Olen vähän sellainen vanhan polven Maiden-fani, johon iskee lähinnä 80-luvun tuotanto Somewhere in Timeen saakka. Odotankin vielä innolla, ottavatko Viikonloppusopurit käsittelyyn kaikkien aikojen lempilevyni, Killersin.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Janick Gersin pojalta Dylan Gersiltä tuli ensimmäinen biisi. Tokikaan hän ei ole ensimmäinen Maiden jälkikasvu musiikin parissa. Ainakin Brucen pojat, Steven tytär ja poika ovat musiikkia julkaisseet eri bändeissä. Ne eivät ainakaan itselleni ihan niin kiinnostavia olleet, mitä nyt olen joskus testaillut.

Tämä biisi on varsin simppeli 60-70luku henkinen tunnelmallinen biisi. Sattumaa tai ei niin myös Janick on säveltänyt 2000-luvulla varsin kauniita melodioita ja biisejäkin Maidenille.

 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt on tullut laitettua kuunteluun omalta osaltani vähän paitsioon jääneitä levyjä. Aiemmin olen dissannut No Prayer For The Dying maanrakoon, mutta nyt tehokuuntelulla siinä on kuitenkin ihan hyviä ralleja ja pääsee jo taistelemaan Fear Of The Darkin kanssa toiseksi huonoimman levyn tittelistä. Aiempien suosikkien, Holy Smoke ja Bring Your Daughter rinnalle noussut nyt nimikkobiisi ja Run Silent Run Deep. Meneviä ralleja.

Toinen unohdettu Virtual XI sen sijaan on iskenyt nyt kuin salama kahdesti. Levy olisi täyttä timanttia jos yhdestä biisistä olisi nipistetty muutama toisto pois. Ei kalpene yhtään 80 luvun tuotannolle ja tällä hetkellä väittäisin että kokonaisuutena parempi levy kuin Powerslave! Powerslavella toki 3 ehdotonta huippubiisiä mutta liikaa fillereitä omaan makuun ja tule skipattua Aves High-Powerslave väliset biisit. Virtual XI pesee myös valtaosan post reunion levyistä.

Tulisipa joku yhteiskiertue vielä jossa Blaze ja Paul pääsisivät lauteille esittämään levyttämiään hittejä mikäli äijien terveydentila vain sen sallii, tämä taitaa olla ongelma lähinnä Paulin kanssa.
 

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa
Nyt on tullut laitettua kuunteluun omalta osaltani vähän paitsioon jääneitä levyjä. Aiemmin olen dissannut No Prayer For The Dying maanrakoon, mutta nyt tehokuuntelulla siinä on kuitenkin ihan hyviä ralleja ja pääsee jo taistelemaan Fear Of The Darkin kanssa toiseksi huonoimman levyn tittelistä. Aiempien suosikkien, Holy Smoke ja Bring Your Daughter rinnalle noussut nyt nimikkobiisi ja Run Silent Run Deep. Meneviä ralleja.
E ole itse oikein ikinä ymmärtänyt No Prayerin dissaamista. Joo, linja vaihtui aikalailla täysin edeltäjästään, mutta levyllä on monta todella hyvää biisiä. Mainitsemiesi lisäksi (okei, Holy Smoke kyllä omasta mielestä levyn jämäosastoa) on pakko nostaa esiin Public Enema Number One. Ihan siellä topkympissä omalla listallani Maidenin rokkaavamman osaston biiseistä. Bruce antaa säkeistöissä parastaan raspiosastolla, tuo säkeistöjen junnaava riffi on epämaidenmaisuudessaankin tosi hyvä ja kertsissä kuultavissa ihan klassista Dickinsonia. Murrayn upea soolo kruunaa kokonaisuuden. Tämän kun joskus pääsisi livenä kuulemaan:





Jännä muuten, että livevedossa Dickinson vetää säkeistöt levyllä kuultua paljon puhtaammalla laululla. Murrayn soololle kyllä vielä extrapointseja tuossa livevedossa.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iron Maidenin tuotanto on sen verran laaja, solististeja ollut kolme kappaletta ja tyylikin vaihdellut, joten ihan ymmärrettävästi jengi tykkää tai ei tykkää eri levyistä. Itse olen myös aina pitänyt No Prayerista.

Oma levyjen top 3 on:

1: 7th Son
2: BNW
3: Senjutsu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös