Iron Maiden

  • 377 921
  • 2 069

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Ensimmäistä kertaa 2000-luvulla omat odotukset on ylitetty. Kun se on jo kertaalleen uskallettu sanoa, niin sanon myös, että paras levy sitten Xfactorin(oma top3). Pitää vielä paremmin kuunnella, mutta jessus, että tykkään noista XFactormaisista melodioista.

Joku sanoi, että jatkaa Book Of Soulin hengessä. Itse mietiskelin, että hyvä että lähtivät ihan toiseen suuntaan. Näin erillä tavalla voi musiikin kokea.
 

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
Ekan levyn eka kuuntelu takana. Pakko lepyttää korvia ja hermoja ennen kakkoslevyn kuuntelua.

Avausvalssi menettelee, vaikka siinäkin on lievästi yliarvioitu biisin idean kantaminen kahdeksan minuutin ajan.

Stratego toimii edelleen, tarttuva ja napakka biisi. Writing on the Wall on astetta heikompi, mutta tässä seurassa erottuu edukseen.

Lost in a Lost World. Mitäs paskaa tämä on? Kertosäkeessä teki mieli jo hamuilla skip-nappulaa, mutta sinnittelin loppuun asti. Ei se kyllä siitä parantunut. Instrumentaaliosa oli vähiten huono osuus.

Days of Future Past. Toinen jämäraita heti putkeen, jos edeltävässä päästiin neljässä minuutissa kertsiin asti, niin tämä oli onneksi siinä ajassa kokonaan ohi. Joskus neljä minuuttiakin tuntuu pitkältä.

The Time Machine. Aika mitätöntä tavaraa tämäkin, mutta eroaa edukseen kahden edeltävän jälkeen. Danceofdeath-väliosat piristävät edes vähän.

Book of Soulsin jälkeen ei uskaltanut hirveitä toivoa, mutta jopa sen alle ollaan tässä vaiheessa menossa. Uskaltaakohan kakkoslevyä enää edes kuunnella..

EDIT:

Uskaltaudin sitten kakkoslevyn pariin..

Darkest Hour. Nyt näyttää paremmalta, kertsin pari ekaa säettä lähtevät komeasti, mutta siinä vaiheessa kun pitäisi lyödä tappovaihde sisään, melodia lähtee vähän kummallisille urille ja teho hieman kärsii. Levyn parhaimmistoa tähän asti.

Death of the Celts. Parempi kuin ensimmäinen Harris-eepos, mutta jostain kertoo tässäkin se, että instrumentaaliosiot ovat biisin parhaimmistoa.

The Parchment. Montako kitarasooloa tässä biisissä on? Jossain vaiheessa mukaan tulleet Brucen laulun tuplaukset/stemmat piristivät vähän tasapaksuhkoja säkeistöjä, Harris parantaa koko ajan. Helpotus on myös se, että yksikään näistä eepoksista ei ole vielä toistaiseksi ollut mikään tautologian riemuvoitto..

Hell on Earth. No jumalauta, lopussahan se kiitos seisoo. Ensikuulemalta kevyesti levyn paras biisi. Hienoja melodioita, muutamia osioita olisi kuunnellut jopa useammin. Jättää levystä paremman kokonaismaun suuhun, kuin se oikeasti ansaitsisi.

Kun tästä miksauksesta on ollut polemiikkia, niin kuuntelin kakkoslevyn vastamelukuullokkeilla läpi. Vastamelutilassa on joku oma taajuuskorjaus ja siinä miksaus kuullosti paljon tasapainoisemmalta, kuin ykköslevy kaiuttimista kuunneltuna. Bruce ei hautautunut läheskään samalla lailla äänivallin taakse.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin... Antakaa nyt albumille aikaa. Ennustin tässä ketjussa jo vissiin ekan sinkun jälkeen ettei tämä levy tule aukeamaan ykkösellä edes meille "koville" Maiden faneille. Kuunnellaan nyt ja sitten tiukempaa analyysia myöhemmin, kyllä tää aukee teille jermuille vielä taatusti. Turhan kriittistä menoa nyt.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Täh? Tämä parempi kuin Brave New World? Ei kyllä millään mittarilla eikä ole edes lähellä.

Bnw on hyvä levy ja rankkaan sen kakkoseksi 2000-luvun levyistä. Olen kai vähän ahdasmielinen, kun tykkään synkkyydestä, jota XFactor sekä tämä uusi tarjoavat. Synkkyys ehkä vähän väärä sana, mutta ymmärtänet. Ja eihän tämä uusi selvästikään ihan niin syvälle sukella kuin X. AMOLAD ei itselleni ihan niin ole koskaan iskenyt kuin sitä yleisesti hehkutetaan. Siinä on puolet timanttia ja toinen puoli ei niinkään.

Ja tutustuminen Senjutsuun on toki kesken. Tässä vaiheessa toistot voivat vielä heilauttaa vaakaa. Mutta toistaiseksi tämä kyllä iskee omaan makuun. Mutta se, mikä tätä ja BNW levyjä yhdistää, on se, että yhtään skipattavaa biisiä ei ole. Näiden välissä olevilla albumeilla on jokaisella enemmän kuin yksi.
 
Viimeksi muokattu:

Turkoosisalpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt on vinyylit kertaalleen pyöritelty. Levy on kova. Itse olen ekan Maiden levyn kuunnellut 6-vuotiaana vuonna 84 (Powerslave). Tämä on kuitenkin eka levy, jonka olen ostanut julkaisupäivänä. Tämä on myös mun eka vinyyliuutuusostos vuoden 1992 jälkeen….

Ekan kuuleman jälkeen menee mun top5 Maiden levyn joukkoon komeasti. Itselle huippuhetki ekalla kuulemalla oli The Parchment. Osui ja upposi.

edit: toinen kuulema varmisti, The Parchment on kyllä minun makuuni aivan helvetin hyvä biisi. Ei tarvitse enää Maidenin tehdä biisejä tuon jälkeen.
On kyllä huikeaa, että papat saivat itsestään raavittua itsestään tällaisen pitkäsoiton.
 
Viimeksi muokattu:

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Tekee mieli kirjottaa heti jotain vaikka ei tiedä täysin että mitä. Aloitetaan Writing on the wallista vaikkapa koska nyt sen kuuli 'jo' toista kertaa. Hämmästykseni huomasin jugurtteja selatessa että kertosäe tuli melko hyvin suun kautta hyräillen jo läpi. Aika varmasti tulee tykättyä enemmän ja enemmän kunhan vaan tykittelee lisää kuunteluja.

Samaa vois sanoa koko levystä. Varmasti tykkään kerta kerralta enemmän. En nyt muista mikä biisi se oli, ehkä Stratego? Joka kuulosti eniten hitiltä. Vähän hankala lenkkeillessä ja kaupassa tehdä syväanalyysia mutta tais olla se biisi joka sai kyllä jalat ja pään vispaamaan -heti- eikä kohta. Mitään selkeetä uutta hittiä ei taida kuitenkaan tulla. Oma ykkösbiisi 2000 luvun maidenilta on edelleen Paschendale mutta top3 voi olla uhattuna.

Yksi selkeä positiivinen yllätys oli. Mä en yleensä voi sietää näitä yli 7min biisejä mutta nyt ei kyllä yksikään eepos ärsyttänyt tai tylsistyttänyt. Levylläkin on hyvin pituutta ja ihan sujuvasti menin alusta loppuun, esimerkiksi edellisellä albumilla ehti pariin kertaan nuokkua.

Ei kai siinä. Seuraavaa kuuntelua kohti.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
En ymmärrä musiikin vertaamista toiseen tai edes itseensä. Onko nyt Brave New World parempi kuin tämä uusi; onko Piece Of Mind parempi kuin Fear Of The Dark; tai onko appelsiini parempi kuin hallitunkki. Millä mittarilla niitä voi verrata ja mikä tärkeintä: miksi. Maiden on tehnyt kansanmusiikkaa neljä vuosikymmentä,17 erilaista levyä, joissa on n-määrä erilaisia kappaleita jokaisen makuun. Let us be happy with that. Piruako niitä vertailemaan.

Levystä:
Tarkoituksella haettu, liki mudan rajoille vedetty paksuus soundeissa on kerta kaikkiaan uljas. Hyvänä esimerkkinä tästä massiivisuudesta vaikka Kilroy Kävi Täällä -piisin kohta jossa Harris käynnistää bassonsa. Delicious. Rulettaako sitten niin iPhonella tai Sata-A:n yksnappisella blaukkarilla, en tiedä enkä edes kysy.

Taas kerran biisit paranee kuuntelukertojen myötä. Mikä on aina kiva juttu. Aiemmin julkaistujen raitojen lisäksi korviin tarttui mainioudellaan jo parilla ruuvauksella tittelibiisi, The Time Machine ja Hell On Earth, joka on suorastaan eargastista parhautta.

En silti pitäisi kovin traagisena virheenä, jos Joku aputuottaja kehtaisi joskus vinkata Harrikselle, jotta ihan jokaisen biisin ei tarvi alkaa ja loppua kolmen minuutin sipistelyllä, näppäilemällä osin, edes automaatista käsin tosin.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rulettaako sitten niin iPhonella tai Sata-A:n yksnappisella blaukkarilla, en tiedä enkä edes kysy.

Mulla on jumalauta Genelecit ja 2v vanha Marantzin CD- soitin. No, vahvari on vähän vanhempi, mutta laadukas Marantz sekin. Saatana.

Levy alkaa hiljalleen aukeamaan. Hyvää kamaahan tämä on, joskaan ei nyt mikään välitön klassikko. Joku kaveri sanoi joskus, että Maidenin olisi pitänyt lopettaa Seventh Soniin. Eri bändihän se on pitkälti sen jälkeen ollutkin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Joku kaveri sanoi joskus, että Maidenin olisi pitänyt lopettaa Seventh Soniin. Eri bändihän se on pitkälti sen jälkeen ollutkin.
Kysy siltä kaveriltasi, notta miten maailma olisi ollut vuoden 1988 jälkeen parempi paikka kaikkia sen jälkeen ilmestyneitä loistavia Iron Maidenin lauluja, levyjä ja keikkoja ilman. Kuka siinä olisi voittanut ja mitä?

Blokkasiko Iron Maiden kenties eetterin sen Spice Girls- tai Nickelback-fiilistelyiltä vai mikä sen pyllyä noin kaivaa?
 

SgtMarkov

Jäsen
Jaahas, Senjutsu nyt kahdesti kuunneltu läpi. Vähän yllättäenkin suosikeiksi ovat nousseet Time Machine ja Death Of The Celts. Ensin mainitun intro kuulostaa muuten todella tutulle. Olikohan Janick unohtanut, että oli tuon jutun säveltänyt jo The Legacy-biisille 10 vuotta sitten?

Sama laulu Death Of The Celtsillä, jos Time Machinella Gers jäi kiinni itsensä plagioinnista niin Steve tekee tässä saman, onhan tuo bassointro ihan puhtaasti Clansman-kaavan mukaan vedetty. Mutta mikäs siinä jos homma toimii. Akustinen basso kuulostaa parhaalta sitten X-Factorin (joka taitaa muuten olla Fender Kingman, joka tietenkin on myös minulla kotona). Väliosan riverdance-kohta parani myös huomattavasti toisella kuuntelulla.

Mutta, Parchment ja Hell On Earth eivät oikein aukea vielä. Vaativat selvästi lisää kuunteluita, joten eiköhän se siitä. Kaiken kaikkiaan positiivista hyräilyä aiheuttanut yleisesti ottaen. =)
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Brucen laulut on tosiaan miksattu aika taustalle, mutta hiukan tuntuu että on kuulossa tai vehkeissä vikaa, jos ei laulusta selvää saa.

Hell on Earth menee omissa kirjoissani Iron Maiden-klassikoiden joukkoon, koko levy on muutenkin positiivinen yllätys. Jos tämä jää bändin viimeiseksi studioalbumiksi, niin on ainakin tyylikäs lopetus.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt alkanut Time Machine aukeamaan. Tool fiboja biisin alkupuolella? Ainut mikä ei vaan itselle avaudu on Days Of The Future Past, pitänee antaa vielä lisää kuuntelukertoja. Tuleeko muille mieleen joku Röllin laulu Lost In A Lost World alusta?
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Väkevä esitys rautarouvalta ja kyllähän sedät hauista taas näyttävät, sillä yhä laatu on vankkaa kuin sementti juuri tässä heidän progeheviin yhä enemmän kallellaan vallitsevassa tyylisuunnassa. Hienoja melodioita ja kappalerakenteita ja tunnelma aaltoilee hienosti kappaleesta toiseen.

Ehkä muutamaa nopeampaa ja suoraviivaisempaa ”Different World” - henkistä rosoisempaa lekaa jään kaipaamaan, sillä kymmenminuuttisten biisien vaara on nopea ähky mitä ei ehdi oikein sulattaa. Lisäksi mulle avausbiisi on tärkeä levyllä, joka johdattelee levyn kuulijalle kuin kirjan johdanto tai alkuteksti konsanaan, mutta nyt jäädään vähän ryömimisvaihde päälle. Lisäksi Bruce todella on miksattu kummallisen taka-alalle, aivan kun hän laulaisi jostain teflonpannun takaa.

Yhtä kaikki, kyllä tällä teoksella viitsii taas yhden varmaakin varmemman maailmankiertueen ja livelevy sitä myöten heittää. Maidenilla on yhä sanottavaa eikä toisaalta todistelun tarvetta yhtyeellä ole ollut aikoihin kenellekään.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Pistetäänpä lyhyesti ajatuksia albumin biiseistä:

Senjutsu, Alkuun hyvinkin oudolta kuulostanut biisi. Tämä on kasvanut ja sen intromaisuudella on tarkoitus. Aloittaa varmasti livekeikatkin. Kertsi on hieno.

Stratego, Kiva melodinen lyhyempi biisi. Ehkä Hieman James Bond henkinen. Kertsi on taas priimaa.

The Writing On The Wall, Alkuun pidin tätä vähän tylsänä ja junnaavana. Mutta kuunteluiden myötä on kasvanut. Smithin soolo on levyn kovin sellainen. Pääriffi on hieno.

Lost In a Lost World, Alku on omaan korvaan ihan mahtava. Darkest Houria pidetään lähes balladina, mutta toivoisin, että Maiden tekisi ihan oikeasti balladin tämän biisin alun tyyliin. Sitä seuraa hieman tylsä 2000-luvun kierrätys heviriffi, joka laskee tunnelmia. Sen jälkeen mennään taas hienojen melodioiden ja kertsin kanssa. Hieno biisi. Kertsi tökki alkuun, kun tuntui, että Bruce joutuu liian korkealta vetämään.

Days Of Future Past, Levyn rockeri ja ihan kiva onkin. Biisi alkaa hienolla riffillä ja jatkuu makealla heviriffillä. Myös Brucen laulu on timanttia. Mutta sitten tulee kertsi, joka laskee omia tunnelmia. Se kuulostaa tylsältä ja Brucen äänikin on jotenkin puuroinen. Kertsin jälkeen taas hienoa meininkiä. Harmi, että kertsi ei omaan korvaan toimi, muutenhan tämä ois Rainmaker tasoa.

The Time Machine, Janickin eepos, joka alkuun ei lähtenyt ollenkaan. On kasvanut kuunteluiden myötä ja täyttää paikkansa levyllä. Alku vähän puuduttava, mutta loppua kohti meno paranee.

Darkest Hour, "Balladi", jossa omaan korvaan vähän liikaa tavaraa balladiksi. Mutta ihan mukava biisi, eikä kovin Maidenmainen, mistä plussaa. Kivoja melodioita.

The Death Of The Celts, Kokoelma riffejä Steven pöytäkaatikosta. Siellä on ihan mukavia riffejä, mutta jotenkin tuntuu, että nyt on vedetty riffiä peräperään ilman punaista lankaa.

The Parchment, Perään vähän mietitympi kokonaisuus. Lämmittelee kohti Levyn kliimaksia. Ehkä vähän olisi voinut tiivistää, mutta priimaa.

Hell On Earth, Lopuksi se viimeisen päälle hiottu ja suunniteltu kokonaisuus. Upeaa alusta loppuun. Selkeä klassikko. 5/5.
 

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
Uutta piirrettyä pukkaa:





En tiedä, näitä animaatiovideoita on nyt nähty, välillä joku bändivideo olisi kivaa vaihtelua, mutta porukan kasaan haaliminen maailman eri kolkista on vaivalloista, ainakin näin poikkeusaikoina.

Aika hiljaista on alun jälkeen ollut uutukaisen kommentointi täällä, mutta Kasarien lapsien jaksossa Vesa Winnberg ja Panu "tuttu TV:stä" Markkanen pistivät levyn hienosti ja turhia kaunistelematta nippuun:


Käänteleepä asiaa miten tahansa, niin Senjutsu ei ole vain minusta järin hyvä levy. Myönnetään, se on parempi kuin edeltäjänsä, mutta se ei ole vielä järin iso saavutus.

En ymmärrä, miksi progressiivisuudesta puhutaan tämän bändin yhteydessä, koska ne oikeasti edistykselliset hetket ovat todella harvassa. Tai jos sen ajattelee siinä mielessä, että Progen määritelmä musiikkina on 70-luvulla peräisin ja vanhoja kuvioita tässäkin kelaillaan, niin sitten kyllä. Nimibiisi on oikeasti ainoa, jossa on jotain normaalikaavasta poikkeavaa, muut pitkät biisit seilaavat hyvin tuttuja ja turvallisia latuja. Melkein tuntuu, että Steve Harris nykyään bändin heikoin lenkki - siitäkin huolimatta, että tiedän hyvin, että ilman miestä koko orkesteria ei olisi.

Neljästä Harris - eepoksesta kolme on levyn heikointa antia. Lost in a Lost Worldin upottaa aivan naurettava kertosäe, Death of the Celtsillä Steve melkein parodioi itseään lainailemalla vanhoja tekeleitään.. The Parchment on kuin The Apparition yhdeksän minuuttia pidempänä. En tajua, miksi se on pitänyt venyttää tuollaisiin mittoihin. Kun Steve ei kuitenkaan lyyrikkona mitään Desolation Row'ta tarjoile, niin kyllä tuon biisin heppoinen idea olisi käynyt lyhyemmässäkin ajassa selväksi.

Hell On Earthille annan synninpäästön. Ei sekään ole biisinä hirveän johdonmukainen kokonaisuus, mutta siinä on tarpeeksi hyviä hetkiä pitämään sen pinnalla.

Mietiskelin tuossa jossain vaiheessa, että mitkä ovat viimeisimmät kelvolliset biisit, jotka Harris on yksinään saanut aikaiseksi? Ehkä Blood Brothers ja Sign of the Cross? Eli heikosti on mennyt jo pidempään.

Muutenkin levystä jää jotenkin juosten kustu fiilis. Soundit on mitä sattuu, soitto on epätarkkaa. Eräältä toiselta foorumilta löytyi käyttäjän editoima versio, jossa biiseistä oli saksittu tyhjäkäyntiä pois. Jossain vaiheessa kuuntelin, että onpas editit menneet vähän suurpiirteisesti, mutta sitten kun kuuntelin alkuperäistä, niin tajusin, että ei siitä kohdasta ollut pätkitty lainkaan, vaan leikkaus/liimaus oli perseellään jo originaalituotoksessa. Jossain taidettiinkin mainostaa, että osa biiseistä on saksittu kasaan jälkikäteen.

Uusimpien tuotosten kohdalla bändi on jaksanut mainostaa spontaaniutta ja sitä, että ideat taltioidaan tuoreina, mutta eipä sitä kuulijana oikein osaa arvostaa, kun tuntuu, että asioita ei ole viitsitty tehdä huolella loppuun asti. Yksi harvoista asioista mihin on panostettu on Dickinsonin laulun tuplaukset ja stemmat.

Darkest Hour, Stratego ja Writing on the Wall ovat biiseinä hyviä. Ensin mainittu on ehkä tämän hetken suosikkini, kunhan siitä kertosäkeen oudon sointukäännöksen kanssa pääsi sinuiksi. Kahden jälkimmäisen osalta voi sanoa, että ainakin levyn ennakkomaistiatisten valinta onnistui hyvin. Jos sieltä olisi jotain Harris-tuotosta, Time Machinea tai Days of the Future Pastia tarjottu, niin eipä ne odotukset olisi lattian rajasta nousseet.

Tämä on nyt neljäs Maiden-levy putkeen, josta ei oikein jaksa edes sen ilmestyessä olla järin innostunut. Uutukaisen lomassa on tullut kahlattua tätä 2000-luvun tuotantoa läpi ja siinä missä A Matter of Life and Death ja The Final Frontier ovat tasapaksuja tuotoksia, niin Book of Souls ja tämä uutukainen ovat paikka paikoin jo niin kehnoja, että niiden kuunteleminen ottaa päähän. Kyllä nyt joku paskafiltteri pitäisi olla, ettei mitä tahansa pääse läpi. Kevin Shirleystä selvästikään ei ole siihen hommaan.

Levylle 2,5 tähteä + Harrisille muutama lampaanperse.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Käänteleepä asiaa miten tahansa, niin Senjutsu ei ole vain minusta järin hyvä levy

Jokaisella on toki ehdottomasti oikeus mielipiteeseensä, mutta enpä voisi olla enempää eri mieltä.

Itsellä ensimmäinen kerta meni vähän läpisoittona niin kuin ne aina tuppaavat. Mutta kun laitoin levyn kunnon stressitestiin, eli pyörimään remontin taustalle, aikas nopsasti siinä huomasi, että ei perkele, meillä on handuissa pitkästä aikaa aivan valtavan mahtava levy.

Muunmuassa:

- Kerrankin jokaisen riffin ja rillutuksen olemassa olo on perusteltua ja jokainen niistä sopii helvetin hienosti biisien dynamiikkaan ja fiilikseen. Upeasti rakenneltuja kokonaisuuksia, joista turhat toistot on riisuttu pois.

- Levyllä on aivan vitun hyvät soundit; paikoin jotkut kitarasoundit ovat suorastaan herkulliset.

Pidän todella upeana asiana, että tällainen vanhan liiton jyrä keksii itsensä uudestaan vielä 17. levyllään ja tekee näin superlatiivisen vahvan albumin nykyiseen kertakäyttömusiikkimaailmaan.

Jos joku ei tykkää, niin ei tykkää, minkäs sille voi, mutta komppaan täysin RollingStones -lehden loppukaneettia:

If listeners have the stamina — and the patience — Senjutsu is one of the most rewarding and vital albums in Maiden’s catalog.

"
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Kun ennen julkaisua tuli katseltua niitä videoita joissa bändin tyypit kertovat levyn teosta, niin mieleen jäi Smithin kertomus omista kappaleistaan; minulle jäi ainakin ymmärrys, että Bruce ja Harris ovat sanoittaneet Smithin kappaleet ja siitä tulee tekijätiedoissa mainitut Smith / Dickinson & Smith / Harris -merkinnät. Eli että sävellys olisi täysin Smithin käsialaa.

Olen tähän asti pohtinut, että esimerkiksi Adrian ja Bruce tekisivät kimpassa biisejä ihan sävellyksellisestikin, mutta toisena tekijätiedoissa mainittu nimi (joka onkin nyt asiaa tarkemmin miettiessä ainakin uudemmilla levyillä aina joko Dicksinson tai Harris) onkin ainakin yleensä pelkästään sanoittaja? Eli esim. Gers / Harris tarkoittaa, että Gers on säveltänyt koko biisin? Toki sitten löytyy kappaleita joissa on kolme nimeä tekijätiedoissa jne.

Oman kokemuksen mukaan päivänvaloa kestävän sanoituksen tekeminen on sinällään yleensä huomattavasti suuremman tuskan takana kuin sävellys. Mutta sitten taasen jos ei sanoitus ole todella hyvä, tai todella paska, niin sävellys on sinällään se pääelementti. Ja täten sitten näitä sävellys / sanoitus -roolien jakautumisia aina pohtii ja haluaisi ne erotella toisistaan.
 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Aivan loistava levy Senjutsu. Maiden fani ollut jo pikkupojasta asti (1983) Paras Bändi koskaan ikinä missään. Omasta mielestä Fear Of The Dark ei toimi pl Afraid to shoot a stranger. Muutama muu jotka ei itselle iske on 2 Minutes to midnight, Wasted years ja Can i play with madness...Adrian Smith. Loistava kitaristi noin muuten. Mut joo mistään mitään tiedä. Metallicallakin on 5 hyvää levyä. Neljä ekaa ja St. Anger
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Aivan loistava levy Senjutsu. Maiden fani ollut jo pikkupojasta asti (1983) Paras Bändi koskaan ikinä missään. Omasta mielestä Fear Of The Dark ei toimi pl Afraid to shoot a stranger. Muutama muu jotka ei itselle iske on 2 Minutes to midnight, Wasted years ja Can i play with madness...Adrian Smith. Loistava kitaristi noin muuten. Mut joo mistään mitään tiedä. Metallicallakin on 5 hyvää levyä. Neljä ekaa ja St. Anger
St. Angeria en ole kenenkään kuullut tai nähnyt kutsuvan hyväksi levyksi. Onko tämä nyt vakavasti heitetty?

Uudesta Iron Maiden levystä on sellainen fiilis, että ihan jees. Ei mihinkään top-5 listalle pääse, mutta ihan jees.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kyllä upea levy ja menee heittämällä bändin parhaaseen kolmannekseen. Parasta Maidenia sitten BNW:n. Hienoa että tämä lätty vielä tehtiin ja näytettiin samalla miksi Iron Maiden on yhä edelleen maailman kovin bändi.

Levy lähtee liikkeelle kolmella todella kovalla kappaleella. Senjutsu on hyvä kappale aloittavaksi ja tällä voisi hyvin aloittaa myös keikan. Vitsi että pidän näistä rummuista. Stratego jatkaa samalla tasolla, samoin The Writing on the Wall. Lopuista heti pomppasi esiin Darkest Hour ja tietysti levyn päättävä Hell on Earth, joka menee jo yksittäisenä biisinäkin ihan bändin kirkkaimpaan kärkeen. Muutkin kappaleet alkavat nostaa kuuntelu kuuntelulta päätään. Toki tämä on uudemman Maidenin tapaan kokonaisuudessaan levy, joka ei välttämättä iske ihan täydellä teholla ensimmäisellä tai vielä toisellakaan kuuntelulla.

Huomasinko jo muuten mainita, että tykkäsin levystä ja että IM on kova bändi?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kyllä tämä levy Iron Maidenin parempaan puoliskoon minun kirjoissani kuuluu. Ei nyt sentään mihinkään Seventh Sonin klassikko kategoriaan mene, mutta kyllä tämä musa minuun paremmin iskee, kuin esimerkiksi 80-luvun alkupään levyt.

Paras levy sitten AMOLADin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Junnut vetää aika hyvin!
Tämän tällä videolla olevan tytön (Kala Rose) laulamista on tullut ihasteltua useisiin eri otteisiin tuon saman youtube kanavan eri covereista, joissa hän laulaa. Aivan uskomattoman lahjakas laulaja.

Nykyäänhän hän kuuluu sellaiseen bändiin, kuin Saving Escape. Voin lämpimästi suositella tutustumaan, jos rock-musiikki vähänkään iskee. Ja iskeehän se varmasti, jos lukija tätä ketjua selaa. Ihan vastikään on uusi sinkkukin tullut heiltä ulos.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat


Ensimmäistä kertaa tämä biisi kuulosti hyvältä omaan korvaan. En ole koskaan tykännyt tästä biisistä. Tällaisena rockpoppiversiona avautui jotenkin paremmin biisin ulottuvuudet.

Oikeastaan hämmentävää, miten hyvin tällainen melko progemainen 2000-luvun Maiden biisi taipuu tällaiseen versiointiin. Ja todellakin propsit biisin valinnasta. Mahtavaa, että ei aina niitä kasariklassikkoja. 2000-luvun biiseistäkin varsin persoonallinen valinta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös