iPhone

  • 378 801
  • 1 786

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nokian Commarissa tämä onnistui jo n. vuonna 2000, jolloin kännykkäni soittoääni oli aito Daruden "Sandstorm". Ei tarvinnut apuohjelmia, että onnistui.
Ja tämän voit mennä kertomaan vaikka Nokia -ketjuun.
Kerro mitä hyötyä sinun lässytyksistäsi Nokian "Commarin" ominaisuuksista tähän ketjuun on?

Jos haluat käyttää Nokian "Commaria", niin käytä. Siinä kun on hienot kaukosäätimet ja omat soittaritkin saa helposti.
 

trap

Jäsen
Meni muuten oma iPhone paskaksi jonkin aikaa sitten kännihulinoissa. Näyttö ei toimi kunnolla ja ainakin Mafia Wars -peli (heh) on bugittanut jonkin verran. Täytyy viedä huoltoon, tietääkö kukaan että meneekö tuo takuuseen? Putosi siis ilmeisesti lattialle...
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Meni muuten oma iPhone paskaksi jonkin aikaa sitten kännihulinoissa. Näyttö ei toimi kunnolla ja ainakin Mafia Wars -peli (heh) on bugittanut jonkin verran. Täytyy viedä huoltoon, tietääkö kukaan että meneekö tuo takuuseen? Putosi siis ilmeisesti lattialle...

No itse aiheutetut vahingot eivät mene valmistajan piikkiin. Etenkin kun kyse on amerikkalaisen firman tuotteesta, niin se disclaimer-osio lienee suht pitkä, joten siellä todennäköisesti löytyy myös "takuu ei korvaa kännipäissä tapahtuneita vahinkoja, kuten lattialle putoamisia".

Kotivakuutuksesta voi kysellä, jos korjauksen hinta nousee selkeästi yli omavastuun ja vakuutus on kunnossa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No itse aiheutetut vahingot eivät mene valmistajan piikkiin. Etenkin kun kyse on amerikkalaisen firman tuotteesta, niin se disclaimer-osio lienee suht pitkä, joten siellä todennäköisesti löytyy myös "takuu ei korvaa kännipäissä tapahtuneita vahinkoja, kuten lattialle putoamisia".

Kotivakuutuksesta voi kysellä, jos korjauksen hinta nousee selkeästi yli omavastuun ja vakuutus on kunnossa.

Suomen kuluttajasuojaa ei vittuakaan kiinnosta jenkkien disclaimerit vaan jos tuotetta on Suomessa virallisesti myyty niin kuluttajasuoja ajaa kaikkien lakimiesten tekstien ohi.

Mutta jos laite on selkeästi hajonnut tapaturman seurauksena niin takuu ei korvaa. Vakuutus saattaa korvata mutta silloinkin omavastuu on luokkaa ei kannata.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
No itse aiheutetut vahingot eivät mene valmistajan piikkiin. Etenkin kun kyse on amerikkalaisen firman tuotteesta, niin se disclaimer-osio lienee suht pitkä, joten siellä todennäköisesti löytyy myös "takuu ei korvaa kännipäissä tapahtuneita vahinkoja, kuten lattialle putoamisia".

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Kyllä Suomesta ostetun laitteen tulee kestää normaalia käyttöä, vaikka kuinka olisi amerikkalainen valmistaja ja pitkä disclaimer-osio. Sikäli mikäli laite on pudonnut normaalisti (niin kuin kännykkä joskus voi pudota, ilman heittelyä ym.) lattialle, niin olettaisin tämän menevän takuuseen. Täysin varma en siis ole, kun ei kokemusta ole.
 

Tuamas

Jäsen
Mutta jos laite on selkeästi hajonnut tapaturman seurauksena niin takuu ei korvaa. Vakuutus saattaa korvata mutta silloinkin omavastuu on luokkaa ei kannata.

Noniinno, itse juurikin hain ja sain korvauksen kotivakuutuksesta astetta kalliimmasta puhelimesta. Omavastuu oli reilun huntin ja sain kännykästä saman kuin olin siitä alunperin pari vuotta sitten maksanut.
iPhonen tapauksessa kannattaa kyllä jo lyödä puhelin kotivakuutuksen piikkiin, jos ei takuuhuollossa korjata.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ja tämän voit mennä kertomaan vaikka Nokia -ketjuun.
Kerro mitä hyötyä sinun lässytyksistäsi Nokian "Commarin" ominaisuuksista tähän ketjuun on?

Jos haluat käyttää Nokian "Commaria", niin käytä. Siinä kun on hienot kaukosäätimet ja omat soittaritkin saa helposti.

No, olet komedian paras "Apple-fani". Heti keittää, kun oma kiva kännykkä onkin jollain osa-alueella ihan olematon kapula, joka ei kykene edes ikiaikaisten Nokian kännyköiden perusjuttuihin. : )
 

J.Petke

Jäsen
No, olet komedian paras "Apple-fani". Heti keittää, kun oma kiva kännykkä onkin jollain osa-alueella ihan olematon kapula, joka ei kykene edes ikiaikaisten Nokian kännyköiden perusjuttuihin. : )

Tämä asetelma on kääntynyt päälaelleen kun nykyään minua ainakin naurattaa enemmän juuri nämä "minun nokiani"-intoilijat.

Itse omistan iPhonen ja se on minun puhelimistani tähän asti paras. Seuraavaksi voisin ostaa ehkä HTC:n tai seuraavan iPhonen jos siinä on oikeasti jotain uutta. En voi luokitella itseäni millekään "puolelle" vaan kiinnitän enemmän huomiota laatuun ja minulle tärkeisiin ominaisuuksiin.
 

fedorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Seuraavaksi voisin ostaa ehkä HTC:n tai seuraavan iPhonen jos siinä on oikeasti jotain uutta. En voi luokitella itseäni millekään "puolelle" vaan kiinnitän enemmän huomiota laatuun ja minulle tärkeisiin ominaisuuksiin.

Mites tosiaan tuo HTC-Desire tai Google Nexus One (pienin eroavuuksin kai sama puhelin) suhteutuu iPhoneen? Itse olen lähdössä jenkkeihin viikon kuluttua ja ajattelin jonkun näistä sieltä tuoda mukanani (jos/kun niitä ilman operaattorilukituksia saa)...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tämä asetelma on kääntynyt päälaelleen kun nykyään minua ainakin naurattaa enemmän juuri nämä "minun nokiani"-intoilijat.

Itse omistan iPhonen ja se on minun puhelimistani tähän asti paras. Seuraavaksi voisin ostaa ehkä HTC:n tai seuraavan iPhonen jos siinä on oikeasti jotain uutta. En voi luokitella itseäni millekään "puolelle" vaan kiinnitän enemmän huomiota laatuun ja minulle tärkeisiin ominaisuuksiin.

En minäkään ole millään puolella ja se on myös tosi koomista. kun edes pienet Nokian kännyköiden edelläkävijän jutut saa huikeita aggressioita aikaan Applen kännyköiden omistajien suunnasta.

Nokian "ongelma" oli se, ettei firma edes kertonut kaikkia ominaisuuksia jo vuosia sitten, joihin heidän valmistamat kännykät pystyvät, jos vain loppukäyttäjä jaksoi vähän käyttää omaa mielikuvitusta, mutta mitäpä tuostakin asiasta.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mites tosiaan tuo HTC-Desire tai Google Nexus One (pienin eroavuuksin kai sama puhelin) suhteutuu iPhoneen? Itse olen lähdössä jenkkeihin viikon kuluttua ja ajattelin jonkun näistä sieltä tuoda mukanani (jos/kun niitä ilman operaattorilukituksia saa)...

Duunikaverilla on nyt jokusen viikon ollut tuo googelin puhelin. En kyllä kelpuuttaisi oman iLuurini tilalle tuota. Omasta mielestäni googelin luuri on 3gs:ään verrattuna ruma, kädessä muovisen ja halppiksen tuntuinen ja epäloogisempi käyttää. Nej tack. Toki makuasioitahan nämä peruspuhelinkäyttäjän vinkkelistä ovat.

Nokiasta kun oli puhe niin Nokian N-sarjalaisten puhelimien "kaatuilut" ja runkojen muovimaiset nitinä-natinat olivat suurimmat syyt kokeilla iPhonea. Eipä ole kaduttanut hetkeäkään merkin vaihto. Totta on se että osalle "heavy-usereista" ei Applen ominaisuudet riitä. So what, maailma on pullollaan muitakin luureja.
 
Viimeksi muokattu:

toothfairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mites tosiaan tuo HTC-Desire tai Google Nexus One (pienin eroavuuksin kai sama puhelin) suhteutuu iPhoneen? Itse olen lähdössä jenkkeihin viikon kuluttua ja ajattelin jonkun näistä sieltä tuoda mukanani (jos/kun niitä ilman operaattorilukituksia saa)...

Olen vajaan pari kuukautta käyttänyt Nexus Onea ja olen laitteeseen kyllä todella tyytyväinen. Mielestäni laite ei toiminoillaan häviä iPhonelle, vaikka myönnän kyllä että ainoat kokemukseni laitteesta ovat tulleet kaverin puhelinta käpistellessä.
 

jason

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En minäkään ole millään puolella ja se on myös tosi koomista. kun edes pienet Nokian kännyköiden edelläkävijän jutut saa huikeita aggressioita aikaan Applen kännyköiden omistajien suunnasta.

Nokian "ongelma" oli se, ettei firma edes kertonut kaikkia ominaisuuksia jo vuosia sitten, joihin heidän valmistamat kännykät pystyvät, jos vain loppukäyttäjä jaksoi vähän käyttää omaa mielikuvitusta, mutta mitäpä tuostakin asiasta.
Nokian ongelma ei ole tuo vaan se, että Nokia ei ole osannut tehdä sellaista käyttöliittymää puhelimiinsa, että Pertti Peruskäyttäjä osaisi käyttää/löytäisi kaikkia ominaisuuksia, jotka puhelimissa ovat. Apple sen sijaan osaa, esimerkkinä App Store, josta "kuka tahansa" osaa ladata haluamansa ohjelman. Muistaako kukaan Nokia Software Marketia, se oli todella huono. Ovi Store on hieman parempi, mutta ainakin omassa N97:ssa vähintään joka kolmas lataus ei onnistu.

Nokian pitäisi uudistaa rajapintansa puhelimia ja käyttöliittymiä suunnittelevien insinöörien ja loppukäyttäjien välillä.

Ja kyllä, turha tässä mitään puolia on valita. Nokialaisilla pystyy tekemään paljon asioita, joita iPhonella ei, mutta iPhonen käyttömukavuus on omaa luokkaansa verrattuna mihin tahansa Symbianiin tai Maemoon.
 

fedorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen vajaan pari kuukautta käyttänyt Nexus Onea ja olen laitteeseen kyllä todella tyytyväinen. Mielestäni laite ei toiminoillaan häviä iPhonelle, vaikka myönnän kyllä että ainoat kokemukseni laitteesta ovat tulleet kaverin puhelinta käpistellessä.

Mukava kuulla! Kaipa se on sitten tuo Nexus One ostettava kun kerran jenkeistä halvalla sen saa. Tai no, suhteellisen halvalla ainakin verrattuna Verkkokaupan hintoihin.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Ja kyllä, turha tässä mitään puolia on valita. Nokialaisilla pystyy tekemään paljon asioita, joita iPhonella ei, mutta iPhonen käyttömukavuus on omaa luokkaansa verrattuna mihin tahansa Symbianiin tai Maemoon.
Näistä on puhuttu varmaan ziljoona kertaa, mutta sanottakoon että iPhonen käyttömukavuus on vahva erityisesti levynkansityylisessä pläräilyssä. iPhonessa on nastaa katsoa säätä, pörssikursseja tai katsella mitä ympärillä tapahtuu jostain googlemapsista. Mutta tekstinsyöttö - oli kyse tekstiviestistä tai mailista on paljon vaikeampaa kuin Nokialaisissa. Itselläni ei ole hirveän isot sormet, mutta siitä huolimatta kirjoittaminen on huomattavasti vaikeampaa kuin esim. halpis Nokia 5800MusicXpress puhelimella. Perustan mielipiteeni kolmen viikon käyttökokemukseen iPhonella (1+2vkoa).

Applella on erittäin hyvä ekosysteemi ja varsinkin jos kotona on jo Mac, niin tuohon bandwagoniin on helppo hypätä. Aivan samoin jos elämä on googlen palveluissa, niin Android on jollekin hyvä valinta. Se mitä olen Samsungin Galaxy Spicaa kokeillut niin itse en tuosta oikein perustanut, mutta eikös tuossa ole vielä se vanhempi android (ei 2.0)?

Se Nokian kunniaksi on sanottava, että jos vertaa jotain N95:sta niin on symbianin käyttökokemus siitä parantunut rutkasti. Turhia prompteja ei tule läheskään niin paljoa ja ikoneita myöten valikot ovat selkiytyneet.

Maemoon en ole vielä tutustunut. Se kyllä kiinnostaa varsinkin nyt kun upgrade path on kerrottu olevan kunnossa.
 

jason

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näistä on puhuttu varmaan ziljoona kertaa, mutta sanottakoon että iPhonen käyttömukavuus on vahva erityisesti levynkansityylisessä pläräilyssä. iPhonessa on nastaa katsoa säätä, pörssikursseja tai katsella mitä ympärillä tapahtuu jostain googlemapsista. Mutta tekstinsyöttö - oli kyse tekstiviestistä tai mailista on paljon vaikeampaa kuin Nokialaisissa. Itselläni ei ole hirveän isot sormet, mutta siitä huolimatta kirjoittaminen on huomattavasti vaikeampaa kuin esim. halpis Nokia 5800MusicXpress puhelimella. Perustan mielipiteeni kolmen viikon käyttökokemukseen iPhonella (1+2vkoa).
Tätä iPhonella kirjoittamisen vaikeutta olen ihmetellyt, koska esim. itse kirjoitan huomattavasti nopeammin ja vähemmillä virheillä iPhonella kuin noilla muilla tällä hetkellä käytössä olevilla luureilla (N97&N900). Toki iPhonen pitää olla kirjoitettaessa vaakatasossa, pystyssä kirjaimet ovat näille nakkisormille liian pienet.

Kaikista mobiililaitteista kirjoittaminen on ollut vaikeinta E71/E72:llä, sillä ei pikkujurrissa saanut (kuulemma) yhtään selkeätä viestiä lähtemään =)
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Omalla muutaman viikon kokemuksella voi sanoa, että Applen iPhonessa ei sinällään ole mitään ominaisuuksia, jotka olisivat mullistavasti Nokiaa parempia ja sen lisäksi puhelimen personointimahdollisuus on todella pieni. Mutta silti iLuuri on ylivoimainen ja sen takana on juuri tuo käyttöliittymän helppous, loogisuus ja nopeus. iTunes ja iAppStore ovat vastaavista syistä Nokian vastaavia edellä. Nokia: Made by engineers – for the engineers.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Ja niille tiedoksi jotka eivät ole vielä huomanneet, niin AppStoresta saa nyt ladattua justin.tv:n oman sovelluksen iLuuriin. Joo ei ole kuva ehkä maailman selvin, yms itsestäänselvyyksiä, mutta kyllä siitä ihan kivasti katseli viime yönä Minnesotan peliä. King of Queens pyörii aina tupakilla... Suosittelen!!!
 

J.Petke

Jäsen
Onko kenelläkään muulla ollut sää-aplikaation kanssa ongelmia? Itselläni laite kyllä löytää Hämeenlinnan mutta se näyttää tällä hetkellä 30astetta lämmintä ja kun katson ulos niin en ole hyvällä tahdollakaan samaa mieltä. Esim Rengon sää näyttää ihan normaalia mutta Hämeenlinna ei.. Kyse ei ole Fahrenheit-asteikosta vaan epäilen yahoo weatherin päätä. Onko kukaan löytänyt ratkaisua ongelmaan?
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onko kenelläkään muulla ollut sää-aplikaation kanssa ongelmia? Itselläni laite kyllä löytää Hämeenlinnan mutta se näyttää tällä hetkellä 30astetta lämmintä ja kun katson ulos niin en ole hyvällä tahdollakaan samaa mieltä. Esim Rengon sää näyttää ihan normaalia mutta Hämeenlinna ei.. Kyse ei ole Fahrenheit-asteikosta vaan epäilen yahoo weatherin päätä. Onko kukaan löytänyt ratkaisua ongelmaan?
Itse olen löytänyt ratkaisuksi AccuWeatherin ohjelman, mielestäni paljon kattavampi ja asteet lähempänä oikeita. 15 päivän sääennusteet ja niin edelleen...
 

J.Petke

Jäsen
Itse olen löytänyt ratkaisuksi AccuWeatherin ohjelman, mielestäni paljon kattavampi ja asteet lähempänä oikeita. 15 päivän sääennusteet ja niin edelleen...

Tuo taas ei toimi itselläni jailbreakatussa koneessa Lockinfo-ohjelmassa. Se ottaa sään tuolta iphonen omasta ohjelmasta.
 

breakin

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Mites on tämän iPhonen karttaohjelman kanssa, lähinnä ulkomaanmatkailua silmälläpitäen. Käsittääkseni tuossa ei ole mitään built-in karttapalvelua, vaan käyttää ainoastaan netin kautta google mapsia. Esim. TeleFinlandin (tai Sonera) 9.90 kuukausi/nettiin ei kuitenkaan sisälly ulkomailla tapahtuva netissä surffaillu. Eli tässä tapauksessa ulkomailla jäisi käyttämättä varsin tärkeä karttaominaisuus. Vai olenko täysin väärässä? Tai onko tuohon mahdollista saada mitään valmista ladattavaa, sisäänrakennettua karttasovellusta, johon ei tarvitsisi ulkomailla nettiyhteyttä ja josta ei tulisi ulkomailla ylimääräisiä kustannuksia vain jostain kartan käytöstä? Puhelimen karttasovellus ulkomailla kun olisi varsin hyvä juttu.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Mites on tämän iPhonen karttaohjelman kanssa, lähinnä ulkomaanmatkailua silmälläpitäen. Käsittääkseni tuossa ei ole mitään built-in karttapalvelua, vaan käyttää ainoastaan netin kautta google mapsia. Esim. TeleFinlandin (tai Sonera) 9.90 kuukausi/nettiin ei kuitenkaan sisälly ulkomailla tapahtuva netissä surffaillu. Eli tässä tapauksessa ulkomailla jäisi käyttämättä varsin tärkeä karttaominaisuus. Vai olenko täysin väärässä? Tai onko tuohon mahdollista saada mitään valmista ladattavaa, sisäänrakennettua karttasovellusta, johon ei tarvitsisi ulkomailla nettiyhteyttä ja josta ei tulisi ulkomailla ylimääräisiä kustannuksia vain jostain kartan käytöstä? Puhelimen karttasovellus ulkomailla kun olisi varsin hyvä juttu.

Löytyy. Esim. OffMaps http://offmaps.com/
 

breakin

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk


Kiitos! Tuo vaikuttikin ihan hyvältä. Vielä olisi kysymys liittyen tuohon OffMapsiin. Voiko tuolla yhdellä lataushinnalla ladata vaikka kuinka monen maan tai kaupungin kartat, vai joutuuko jokaisesta eri paikasta maksamaan aina uudelleen? Lähinnä perus Euroopan isot kaupungit tai maat kiinnostavat, kun niissä tulee eniten vierailtuakin. Onko käyttökokemuksia, miten hyvin tuo on toiminut? iPhone on siis vasta hankittuna, eikä ennen ole juurikaan App-storesta yms. hirveästi käyttökokemuksia.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Kiitos! Tuo vaikuttikin ihan hyvältä. Vielä olisi kysymys liittyen tuohon OffMapsiin. Voiko tuolla yhdellä lataushinnalla ladata vaikka kuinka monen maan tai kaupungin kartat, vai joutuuko jokaisesta eri paikasta maksamaan aina uudelleen? Lähinnä perus Euroopan isot kaupungit tai maat kiinnostavat, kun niissä tulee eniten vierailtuakin. Onko käyttökokemuksia, miten hyvin tuo on toiminut? iPhone on siis vasta hankittuna, eikä ennen ole juurikaan App-storesta yms. hirveästi käyttökokemuksia.

Kartat saa ladattua muistaakseni ilmaiseksi, erilliset Guidet, jotka sisältävät ravintola- ym. tietoja maksavat hiukan. Ensimmäiset kaksi Guideakin saa ilmaiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös