Mä olen käyttänyt iPod Touchia reilun parin vuoden ajan, joten vaikka kyseessä ei olekään iPhone vaan sen puheliton malli, niin tässä jotain omia havaintoja tuosta laitteesta.
- Nettiselaus toimii oikein mukavasti. Tosin nyt kun on tullut nokialaisellakin aika paljon surffailtua, niin tuo kosketusnäyttö vähän hämää. Jatkoaikaa lukiessa tulee paineltua vähän väliä vääriä linkkejä jne. Pitäisi varmaan zoomailla enemmän. Näppäin puhelimella noita ongelmia ei ole, kun kursorin voi asettaa haluamansa linkin päälle.
- Toi iPodin/iPhonen selain on välillä vähän hitaan oloinen. Ja kun sivu latautuu, niin scrollau latauksen aikana johtaa usein epätoivottuun klikkailuun -> ratkaisu: Odota, kunnes sivu on latautunut.
- 8 gigaa on vähän turhan pieni tila musiikille, joten tuo 16 gigaa on varmasti hyvä.
- Hallinnointi tapahtuu vain iTunesin kautta. En ole oikein oppinut sen käyttäjäksi, turhan raskaan tuntuinen softa. Lisäksi on bugittanut aika paljon. Kaverilla, joka käyttää kotona Macia ja töissä Windowsia on tehnyt myös havainnon, että iTunesin winkkari versio on epävakaamman oloinen.
- OS päivitykset maksaa yleensä jonkun euron, joten olen jättänyt ostamatta ainakin joka toisen version. Lähinnä jos selkeästi on jotain uusia hyviä ominaisuuksia uudemmassa versiossa, olen raottanut kukkaron nyörejä.
- AppStore on tosiaan todella hyvä ja suuri. Toisaalta en ole löytänyt kovinkaan montaa itseäni hyödyttävää softaa, mutta se nyt ei ole Applen tai kenenkään muun vika. En käytä puhelimessakaan kovinkaan montaa lisäohjelmaa.
- Akku on alkanut nyt heiketä selvästi. Saa nähdä, hiipuuko kohta kokonaan vai hiljalleen. Toivon jälkimmäistä.
- Käytettävyys on hyvä. Jotain pieniä bugeja on ollut matkan varrella, mutta missäs nyt ei olisi.
- Parilla kaverilla on omista Toucheistaan hajonnut tuo Menu-nappi, jonka jälkeen laite on käyttökelvoton. Apple on toimittanut uudet laitteet takuuajan jälkeenkin, pienen nihkeilyn jälkeen tosin.