iPhone

  • 379 537
  • 1 786

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Osaisiko joku auttaa ihka uuden iphoneni ongelmassa? 3-v poikani sai luurin käteensä ja sai vehkeen sekaisin. Eli ongelma on sellainen, et poika sai jotenkin sen perusnäytön suurennettua niin isoksi, et pari kuvaketta näkyy siinä työpöydällä, mitenkähän tuon sais takaisin normaali kokoon. Pari tuntia nyt koittanut saada, mut ei oikeen pysty ede asetuksia selaamaan, kun ei tahdo liukua näyttö. Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan..
 

J.Petke

Jäsen
Osaisiko joku auttaa ihka uuden iphoneni ongelmassa? 3-v poikani sai luurin käteensä ja sai vehkeen sekaisin. Eli ongelma on sellainen, et poika sai jotenkin sen perusnäytön suurennettua niin isoksi, et pari kuvaketta näkyy siinä työpöydällä, mitenkähän tuon sais takaisin normaali kokoon. Pari tuntia nyt koittanut saada, mut ei oikeen pysty ede asetuksia selaamaan, kun ei tahdo liukua näyttö. Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan..


Koitapa selailla täältä niin voi olla, että ratkaisu löytyy.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Koitapa selailla täältä niin voi olla, että ratkaisu löytyy.


ISO kiitos, sieltähän se ratkaisu löytyi: Double tap with 3 fingers and it should go back to normal. Yes. Kiitos.

Edit. On tämä jatkoaika aika tehokas, pari tuntia kaivelin ja googletin ja värkkäsin, ilman tulosta. Sitten kysymys jatkoaikaan ja ongelma ratkeaa 5 minuutissa.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
ohjelmista...

Ohjelmista semmoinen kymysys, että ( ilman mitään äänestystä) voisiko porukka laittaa vaikka top 5- parhaat ilmaiset ladattavat ohjelmat tänne?

En siis kaipaa mitään kinaa siitä, että mikä on parempi, vaan itseäni ärsyttää, kun tarjonta on niin järkyttävä, ettei osaa aina ladata oikeita ohjelmia. Esimrkiksi radio-ohjelmat tuottaneet ongelmia. Siellä on niin järkyttävä määrä tavaraa, ettei jaksa oikein aina kahlata.
 

J.Petke

Jäsen
Ohjelmista semmoinen kymysys, että ( ilman mitään äänestystä) voisiko porukka laittaa vaikka top 5- parhaat ilmaiset ladattavat ohjelmat tänne?

Puhutaanko nyt jailbreak-puhelimesta vai iTunes sovelluksista?

Omat suosikit iTunesista ovat

1. Radio 0,79€
2. Shazam (ilmainen)
3. Facebook (ilmainen)

Nykyään tulee haettua paljon Cydiasta sekä Rockista ohjelmia tuohon breikattuun kapulaan. Ja en ole katunut päivääkään, että jailbreikkasin tuon luurin.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
En nyt enää muista mikä on ilmainen ja mikä maksullinen, mutta jos ohjelma maksaa 0,79 euroa tai jotain, niin se on aika samantekevää.
Tässä kaikkein hyödyllisimpiä ohjelmia:
1. Teksti-tv-sovellus (minulla iTeletext, muitakin on)
2. WeatherPro (sääohjelma, jossa sadetutka ja euroopan satelliittikartat)
3. Wikiamo (Wikipedia sovellus, jolla on ratkottu monet vedonlyönnit)
4. Evernote (sanele, ota kuva, kirjoita – ohjelma siirtää matskun nettiin josta voit onkia sen esille millä tahansa koneella, jossa on nettiyhteys)
5. Sleep Cycle (ohjelma tunnistaa milloin olet kevyessä univaiheessa ja herättää juuri silloin, heräät pirteänä)

Bonus: Hyvä radio-ohjelma on RadioBOX.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Tämä on ohjelma minkä olen aina luullut olevan humpuukia mutta toimiiko tuo oikeasti? Ja jos toimii niin miten?

Uskomatonta, mutta kyllä se tuntuu toimivan.
Idea on se, että puhelin laitetaan patjan reunalle piuhan ollessa laturissa.
Testausmoodissa voi kokeilla, kuinka puhelin reagoi aina, kun piehtaroit sängyssäsi tai kääntelet kylkeä. Laite siis tulkitsee, että pyöriessäsi vuoteessa, olet uniennäkövaiheessa ja pölkkynä koisatessasi syvässä unessa. Kun ohjelmasta valitsee herätysajankohdan, laite herättää hitaasti voimistuvalla hempeällä melodialla lähimmän herätysaikaa edeltävän kevyen unen aikana.

MInä olen ainakin huomannut, että herätyksen soidessa, saan silmät auki oitis eli mitä ilmeisimmin olen ollut kevyessä unessa. Bonuksena ohjelma piirtää joka yöstä käyrät, joista näkee unijaksojen pituudet.

Totta vai tarua, tiedä häntä. Minulla ainakin on tehnyt sen minkä lupaa.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Päivitin vanhan 8GB:sen uuteen 3GS:ään. Kysymys kuuluu, miten nuo appstoresta ladatut ohjelmat pystyy siirtämään vanhasta uudelle? Vai onko edes mahdollista?
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Päivitin vanhan 8GB:sen uuteen 3GS:ään. Kysymys kuuluu, miten nuo appstoresta ladatut ohjelmat pystyy siirtämään vanhasta uudelle? Vai onko edes mahdollista?

iTunesilla. Kun aktivoit uuden, niin iTunes kysyy haluatko siirtää vanhan iPhonen tiedot uuteen. Tähän vastaamalla kyllä pääsee jo aika pitkälle.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
iTunesilla. Kun aktivoit uuden, niin iTunes kysyy haluatko siirtää vanhan iPhonen tiedot uuteen. Tähän vastaamalla kyllä pääsee jo aika pitkälle.

Aktivoin sen tänään eikä kysynyt moista ollenkaan. Sitä vähän odotinkin, mutta kun löin uuden laitteen kiinni tunesiin, kysyi ohjelma jotain varmuuskopioista ja siihen klikkailin kyllä. Pystyykö tuon laitteen jotenkin deaktivoimaan ja aktivoimaan sitten uudelleen?
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Aktivoin sen tänään eikä kysynyt moista ollenkaan. Sitä vähän odotinkin, mutta kun löin uuden laitteen kiinni tunesiin, kysyi ohjelma jotain varmuuskopioista ja siihen klikkailin kyllä. Pystyykö tuon laitteen jotenkin deaktivoimaan ja aktivoimaan sitten uudelleen?

Ei varmaankaan kannata kikkailla. Saat ne myös AppStoresta ladattua siiheen uuteen.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei varmaankaan kannata kikkailla. Saat ne myös AppStoresta ladattua siiheen uuteen.

Maksaako se ohjelmien lataus jos ne on jo kertaalleen ladattu saman tilin kautta? Ainakaan yhden Iphonen kohdalla softaa ei voi ladata kahteen kertaan, mutta mites tässä tapauksessa?
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Maksaako se ohjelmien lataus jos ne on jo kertaalleen ladattu saman tilin kautta? Ainakaan yhden Iphonen kohdalla softaa ei voi ladata kahteen kertaan, mutta mites tässä tapauksessa?

Ei maksa, ne voi ladata sieltä uudelleen.
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Päivitin vanhan 8GB:sen uuteen 3GS:ään. Kysymys kuuluu, miten nuo appstoresta ladatut ohjelmat pystyy siirtämään vanhasta uudelle? Vai onko edes mahdollista?

Tässä vielä Applen ohjeet tuohon siirtoon: iPhone: Tietojen siirtäminen nykyisestä iPhonesta uuteen iPhoneen

Eli itse asiassa sen aktivoinnin jälkeen sen olisi pitänyt kysyä, että palautetaanko vanha varmuuskopio tähän uuteen puhelimeen, eli ts. vähän hämäsin tuon aktivointijutun kanssa ja sen varmuuskopion palautuksen siihen pitäisi onnistua vieläkin.
 
Viimeksi muokattu:

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä vielä Applen ohjeet tuohon siirtoon: iPhone: Tietojen siirtäminen nykyisestä iPhonesta uuteen iPhoneen

Eli itse asiassa sen aktivoinnin jälkeen sen olisi pitänyt kysyä, että palautetaanko vanha varmuuskopio tähän uuteen puhelimeen, eli ts. vähän hämäsin tuon aktivointijutun kanssa ja sen varmuuskopion palautuksen siihen pitäisi onnistua vieläkin.

Sain homman onnistumaan. Itsellä käytössä macbook air ja klikkailin vaan tuosta koneen "muokkaa"-painikkeesta kohtaa "siirrä ostokset", jolloin kaikki ostetut ohjelmat kopioitiin itunesiin ja sitä kautta uuteen laitteeseen. Tuolla varmuuskopio menetelmällä ei pelittänyt, mutta kiitoksia kuitenkin neuvoista!
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Sain homman onnistumaan. Itsellä käytössä macbook air ja klikkailin vaan tuosta koneen "muokkaa"-painikkeesta kohtaa "siirrä ostokset", jolloin kaikki ostetut ohjelmat kopioitiin itunesiin ja sitä kautta uuteen laitteeseen. Tuolla varmuuskopio menetelmällä ei pelittänyt, mutta kiitoksia kuitenkin neuvoista!

Ok, pääasia, että homma on nyt ok! Itse tosiaan vaihdoin 3G:n 3GS:ään vajaa kuukausi sitten ja homma toimi kuten alunperin sinullekin ehdotin. Heti aktivioinnin jälkeen iTunes kysyi haluatko palauttaa vanhasta varmuuskopiosta jne...
 
Ajattelin olla rohkea ja hommata iPhonen. Kannattaako?

Yhtäkään omppufirman tuotetta en omista eikä käyttökokemuksiakaan liikaa ole.
 

J.Petke

Jäsen
Ajattelin olla rohkea ja hommata iPhonen. Kannattaako?

Yhtäkään omppufirman tuotetta en omista eikä käyttökokemuksiakaan liikaa ole.

Taitaa olla väärä ketju kysyä.

Kun vertailet eri puhelimia ja iPhonea niin pidä sellainen "tyrmäyssuodatin" päällä. Osa tyrmää luurin ihan vaan sen takia koska se on Apple ja kukaan muu ei voi siitä pitää kuin Applen fanipojat.

Itse en ole päivääkään katunut iPhonen ostoa. Ensimmäinen kerta ikinä ja onhan noita puhelimia jo n. 10 ollutkin.
 
Taitaa olla väärä ketju kysyä.

Kysynpä nyt kuitenkin. Itse en kuulu kumpaankaan porukkaan, fanipoikiin tai oppositioon. Tuote vaikuttaa kiinnostavalta ja vaikka en väkisin uutta puhelinta tarvitsekaan, niin kai elämässä jotain kivaakin saa olla. Seuraava kysymys, 16 vai 32 gigaa?
 

J.Petke

Jäsen
Kysynpä nyt kuitenkin. Itse en kuulu kumpaankaan porukkaan, fanipoikiin tai oppositioon. Tuote vaikuttaa kiinnostavalta ja vaikka en väkisin uutta puhelinta tarvitsekaan, niin kai elämässä jotain kivaakin saa olla. Seuraava kysymys, 16 vai 32 gigaa?

Juu, sama tilanne oli minulla hieman yli vuosi sitten. Pidempään olin puhelinta jo katsellut ja tutkinut iPhonea varsinkin. Päätin käydä sen ostamassa ja niinkuin sanoin, päivääkään ei ole kaduttanut. Itselläni on 16gt ja minun musiikille se on riittänyt vallan hyvin. Tällä hetkellä n.1300 biisiä ja muistia vapaana puolet. Toki ylimääräinen muisti ei ole koskaan huono asia.

Käytettävyyshän tuossa luurissa on loistavaa ja esim viestisysteemiä en pystyisi enää edes kuvittelemaan sillä vanhalla Nokia-tyylillä. Tietyt puutteethan tuolla luurilla toki on (moniajon puute) mutta eipä tuokaan ole minua koskaan häirinnyt. Itse kuuntelen musiikkia kuulokkeilla paljon ja onhan tuo ipod minun mielestäni paras musiikkisoitin ikinä.

Itse vielä ajoin puhelimeen jailbreakin joka lisäsi käytettävyyttä entisestään ja suosittelen tuota toimenpidettä kaikille. Ja mikäli päätyt tuohon puhelimeen niin kannattaa pistää samoin tein tilaukseen Zagg.comista invisible shield puhelimen etupuolella.

edit:kannattaa myös tutkia hieman koska uusi iPhone ollaan julkaisemassa.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Mahtaako iPhoneen löytyä samanlaista ? Edellä mainittu Remote löytyy itseltäkin ja toimii mukavasti.

Epäilenpä ettei, kun nykyään jo pelkän tv:n kaukosäätimen (joka ei ole tv:n oma) kalibroiminen toimivaksi on hankalaa. Merkit haluavat omat tavaransa olevan ainut vaihtoehto.

iPhonesta; Pitkään ihmettelin kavereiden intoa ja hehkutusta puhelinta kohtaan, kunnes työtilanne pakotti hankkimaan kyseisen puhelimen. iphonen langaton netin selaus on edellä muita puhelimia ja myös nopeampi (ainakin hetkelllä jolloin 3gs tuli). En ollut hankinan aikana mitenkään vakuuttunut muuten puhelimesta, mutta nyt kyllä pakko todeta etten ole näin toimivan, hyväakkuisen puhelimen. Appstore myös jyrää nokian vastaavan mennen tullen.

Kannattaa miettiä mihin puhelinta tarvitsee mutta kyllä apple on hyvän puhelin saanut tehtyä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Epäilenpä ettei, kun nykyään jo pelkän tv:n kaukosäätimen (joka ei ole tv:n oma) kalibroiminen toimivaksi on hankalaa. Merkit haluavat omat tavaransa olevan ainut vaihtoehto.

Tuettu laitevalikoima ei välttämättä ole kovin kummoinen tuollaisilla sovelluksilla. Periaatteessa kaupallinen potentiaali on niin pieni, että kukaan ei ala tietokantaa eri laitteista kasaamaan. Open source -puolella löytyy Nokian luureihin noita sovelluksia, joissa tuetut laitteet ovat innokkaiden ihmisten itse lisäämiä. Eipä tuo kalibrointi nyt niin haastavaa ole, toimivia yleiskaukosäätimiä löytyy kyllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös