Kävin Lontoossa 31.5-4.6 ja pakko oli käydä Apple Storessa Regent Streetillä tutustumassa uuteen IPadiin, jonka myynti aloitettiin Iso-Britanniassa 28.5.2010. Kauppa oli todella täynnä laitetta hysteerisesti kokeilevia potentiaalisia ostajia, ehkä 500 asiakasta, n. 200 asiakkaan tilassa. Itse kokeilin 3g-versiota, jossa on IPhonen OS, kuten myös wifi-versiossa. Olinkohan ensimmäinen, joka on lukenut jatkoaikaa IPadilla. : ) Laite on tavallaan isokokoinen IPhone, jolla ei voi soittaa puheluita.
IPadin käyttäminen oli sujuvaa ja nettisurffaaminen tosi nopeaa ja puutteineenkin, jota tässä en ala luettelemaan, joten niitä on turha minulta tingata, googlatkaa itse, IPad teki minuunkin aikamoisen wow-tunteen. Pitkästä aikaa joku "turha vimpain" sai minullekin aikaan sen tunteen, että piru vieköön tämä on pakko ostaa, mutta maltoin mieleni ja jätin väliin, lähinnä sen takia, että Jobsin putiikki päätti, että IPad käyttää micro-sim kortteja, eikä tavallisen kokoisia sim-kortteja. Tämä on IPadin "väsynein" ominaisuus suomalaisen kannalta ja on siinä muitakin puutteita, mutta selvitelkää ne itse, en auta asiassa, koska eri henkilöillä on aina eri näkemys siitä mikä on hyvää ja mikä huonoa. Oletan myös, että IPadin tyylisiä laitteita on viimeistään keväällä 2011 myynnissä erittäin monella muulla valmistajalla, ainakin Taiwanin suunnasta, joten hätäilemällä nyt ja ostamalla IPadin ostaa ensinnäkin sen laitteen ensimmäisen version ja ei vertaile sitä ollenkaan muiden valmistajien vastaaviin laitteisiin, koska varsinaista vertailevaa laitetta ei vielä valmista kukaan muu, poislukien kiinalaiset kloonivalmistajat, joilla on jo IPed myynnissä, ainakin Kiinassa ja Japanissa.