iPhone

  • 382 987
  • 1 786

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sä et ymmärrä termejä software(softa) ja firmware(firmis). Nokioissa käyttis on firmis, eli se pitää flashata huollossa sisään....

Ei pidä paikkaansa. Olen itse Nokia Software Updatella päivittänyt oman kännykkäni käyttöjärjestelmän kahteen kertaan ja saanut uusia ominaisuuksia sekä bugifixejä. Käsittääkseni joihinkin nokian malleihin tuo onnistuu ilman PC softaakin.

Omenaboy sanoo tietenkin, että iPhonessa ei ole bugeja.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ei pidä paikkaansa. Olen itse Nokia Software Updatella päivittänyt oman kännykkäni käyttöjärjestelmän kahteen kertaan ja saanut uusia ominaisuuksia sekä bugifixejä. Käsittääkseni joihinkin nokian malleihin tuo onnistuu ilman PC softaakin.

Omenaboy sanoo tietenkin, että iPhonessa ei ole bugeja.

Joo-o, Nokian software updatella päivitetään firmistä. Ilmeisesti kuitenkin viittasit tähän huoltoon viemiseen viestissäni? Hienoa, että Noksuissa on menty eteenpäin tässä asissa, vaikkakin firmiksen huono puoli on tosiian siinä, että se pitää ainakin minun tietämykseni mukaan vaihtaa kerralla kokonaan. Siinä mielessä on hyvä, että olen tähän ketjuun eksynyt, kun on tullut päivitettyä omaa tietämystä puhelimien ominaisuuksista aika lailla.

Jotta totuus ei unohdu, alunperin puhe oli siitä, että puhuuko Applen markkinointi paskaa vai ei? Kuten on käynyt jälleen ilmi, Daespoo ei tiedä mistä puhuu tässäkään asiassa. Löytyy täältä kyllä niitä kritiikittömiä omppupoikiakin (ainakin yksi).

Jos tuo Omenaboy viittasi minuun, voin kertoa, että ainoa kosketukseni Appleen on iPod. Konetta tuskin tulee ikinä, iPhone ei näillä spekseillä kiinnosta ja lastentauteja tulee olemaan varmasti. Käytän mieluummin esim. Noksua, johon saa esim. Navicorea ym. kivaa. Minun missioni tässä ketjussa on ollut se, että täällä puhuttaisiin totta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... puhuuko Applen markkinointi paskaa vai ei?..

Applen markkinointi ei eroa muiden firmojen markkinoinnista tässä suhteessa lainkaan, eli paskaa ne kaikki puhuvat jollain tasolla.

Kieltämättähän on tosiasia, että esim. noissa iPhone esittelyvideoissa, näyttää tämä käyttöliittymä pyörivän erittäin jouheasti. Olen toisaalta aivan varma, että oikeassa elämässä tuo ei noin jouheva ole. Tässäkin ketjussa on mainittu, että noita esittelyvideoita on nopeutettu, mikä kuulostaa ihan uskottavalta.

En viitannut sinuun omenaboyllani, vaan yleensä näihin apple hypettäjiin, jotka esim. tuohon applen markkinointiin suhtautuvat täysin kritiikittömästi.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Applen markkinointi ei eroa muiden firmojen markkinoinnista tässä suhteessa lainkaan, eli paskaa ne kaikki puhuvat jollain tasolla.

Kysehän oli siis ainoastaan tästä...

"Apple points out that iPhone's features — unlike other cellphones — can be upgraded in the future through software."

Ja tämä näyttää pitävän paikkansa, vaikkakin Daespoo luonnehti tätä markkinointiosaston propagandaksi ja paskan suoltamiseksi. Firmispäivitysten huono puoli taitaa tosiaan olla se, että joudut siirtämään tavaraa talteen ennen sitä kun kaikki jyrätään yli. Tähänkin löytynee käyttäjäystävällinen ratkaisu jossain vaiheessa.

Nyt takavasemmalle, menee aika lailla jankkaamiseksi tämä ketju.

edit: Ennen kuin joku viisastelee, niin kontaktit ym. eivät Noksussa luonnollisesti ole tallennettuna puhelimen ROMille, en tiedä miksi ne pitää pistää talteen ennen päivitystä.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kysehän oli siis ainoastaan tästä...

"Apple points out that iPhone's features — unlike other cellphones — can be upgraded in the future through software."

Ja tämä näyttää pitävän paikkansa...

No ei kyllä pidä paikkaansa. Minun nokialaiseeni voi päivittää firmiksen, jolloin koko käyttis voidaan päivittää. Tämä menee tietenkin vähän terminologiseksi, mutta totta helvetissä minun puhelimen "features" voidaan päivittää softalla.

Itse asensin juuri karttasoftan uuden version. Alkujaan tässä ei ollut karttasoftaa ja nyt on. Pidän tota applen lausuntoa aivan tyypillisenä markkinointi paskanjauhantana, mitä tietenkin onkin.

Kysymys kuuluukin mitä toi features tarkoittaa. Jos puhutaan tarkkaan ottaen iPhonesin featuresta ja halutaan että se tarkoittaa nimenomaan käyttöjärjestelmän tarjoamia palveluja vrt. symbian, niin sikäli se on totta, että tietääkseni nokuslan puhelimen Symbian versiota ei voi upgradeta, mutta syy siihen lienee raudassa, mitä ei kyllä applekaan voi upgradettaa softalla.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
jussi_j,

kuten jo aikaisemmin totesin, niin pitäisi löytää se Applen alkuperäinen lausunto, sillä epäilen tuon artikkelin kirjoittajan olevan alansa pekkajalonen joka käyttää vääriä termejä mm. feature. Firmwarella ja softwarella on kuitenkin vissi ero softan eduksi tietyillä alueilla, eli softaa on helpompi päivittää ja muokata. Itse ainakin markkinoinnissa ottaisin tämän esille ainakin sille kohderyhmälle joka asiasta jotain ymmärtää. Jos vielä kommentoit, niin luethan aikaisemmat viestini, ei jaksa toistaa moneen kertaan. Olen myös aikaisemmin tuolla täsmentänyt, että en puhu uusista asennettavista ohjelmista vaan nimenomaan käyttiksestä.

Ja edelleenkin, en ota kantaa siihen, että kumpi sitten loppujen lopuksi on parempi, Noksun vai Applen tapa tehdä tämä käyttis. Molemmissa on etunsa. Puutun vain siihen, että täällä puhutaan totta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jos puhutaan tarkkaan ottaen iPhonesin featuresta ja halutaan että se tarkoittaa nimenomaan käyttöjärjestelmän tarjoamia palveluja vrt. symbian, niin sikäli se on totta, että tietääkseni nokuslan puhelimen Symbian versiota ei voi upgradeta, mutta syy siihen lienee raudassa, mitä ei kyllä applekaan voi upgradettaa softalla.

No rauta on rautaa, mutta kyllähän Noksuunkin voi päivittää minkä hyvänsä käyttiksen, jos se vaan futaa raudan kanssa. Nokia nyt vaan ei näe mielekkääksi tukea kuin tiettyjä puhelimia uudella versiolla, mikä puhelimien käyttöikää mietittäessä on aika loogista.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No luonnollisestikaan kyse ei ole siitä, että surffailu ei luonnistuisi lainkaan, mutta saa saivarrella toki. Ja tuo perustuu ihan mutuun(luurin suorituskyky) sekä Adoben FAQeista lukemaani. Java taas ei tietääkseni liity yhdenkään matkapuhelimen surffauskokemukseen, joten tuon kyseleminen osoittaa tietämättömyyttä.

Miksi sinun pitää koko ajan vääristellä sanomisiani?? Tämä jo toisen kerran putkeen ja vastaavia tapauksia on useampia parin päivän sisään.

Minä pyysin sinua näyttämään viestiä missä olen sanonut "surffaus ei oikein luonnistu", missään vaiheessa en ole pyytänyt sinua näyttämään viestiä jossa olen sanonut "surffailu ei luonnistuisi lainkaan".

Nyt vähän tarkkuutta & selkärankaa kiitos.

Käsittääkseni monilla webbisivuilla on Java-appletteja eikö näin ole?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jotta totuus ei unohdu, alunperin puhe oli siitä, että puhuuko Applen markkinointi paskaa vai ei? Kuten on käynyt jälleen ilmi, Daespoo ei tiedä mistä puhuu tässäkään asiassa. Löytyy täältä kyllä niitä kritiikittömiä omppupoikiakin (ainakin yksi).

Heh, juurihan täällä on sinulle kerrottu että Nokiaan voi päivittää käyttöjärjestelmän vastaavasti.

Joten eiköhän nyt Sopuli todellakin kannattaisi poistua sinne takavasemmalle, sinulla on nyt parin päivän ajalta aika surkea track-recordi väitteinesi, puhumattakaan taktiikastasi vääristellä toisten sanomisia jatkuvasti joka ei ole kovin hedelmällistä keskustelun kannalta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Heh, juurihan täällä on sinulle kerrottu että Nokiaan voi päivittää käyttöjärjestelmän vastaavasti.

Ei voi. Softa-muotoiseen käyttikseen voi ladata vaikka 10 kilotavun kokoisen päivityksen ja ajaa sen sisään. Firmiksenä oleva käyttis pitää ladata ja korvata kokonaan muistissa. Tämä on uutta matkapuhelinalalla ja myös jossain vaiheessa tulevaisuus. Sinä et tätä tuosta artikkelista ymmärtänyt ja väitit, että Apple suoltaa paskaa.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ei voi. Softa-muotoiseen käyttikseen voi ladata vaikka 10 kilotavun kokoisen päivityksen ja ajaa sen sisään. Firmiksenä oleva käyttis pitää ladata ja korvata kokonaan muistissa. Tämä on uutta matkapuhelinalalla ja myös jossain vaiheessa tulevaisuus. Sinä et tätä tuosta artikkelista ymmärtänyt ja väitit, että Apple suoltaa paskaa.

Niin no tämäkään ei kyllä pidä paikkaansa. Nokian tiettyihin uusiin luureihin voi firmwaren päivittää itse pc suiten (maailman huonoin ohjelma) kautta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Niin no tämäkään ei kyllä pidä paikkaansa. Nokian tiettyihin uusiin luureihin voi firmwaren päivittää itse pc suiten (maailman huonoin ohjelma) kautta.

Jarska perkele, tämä on jo käyty läpi aiemmin. Ja tosiaan, kyllä sinä sen koko firmiksen silloin lataat ja fläshäät sisään, et mitään pientä päivityspakettia. Jotta tämä ketju ei kokonaan ala saamaan osaltani saamaan maanisia piirteitä, pyydän armoa, lukekaa niitä aikaisempia viestejä.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Voi herran jumala sentään, mies joka lukee AP Arenaa ilmeisen usein pitäisi olla tietoinen siitä että läheskään kaikki eivät tee sijoituspäätöksiään analyytikkojen lausuntojen perusteella. Eiköhän jenkeissä ole muutama Apple-fanboy yhtä fanaattinen uskossaan kun tässäkin ketjussa kirjoittelevat henkilöt ja ovat ostaneet Applen osakkeita joka taas nostaa hintaa.

Apple on itse arvioinut myyvänsä 10 miljoonaa iPhonea 2008 loppuun mennessä, analyytikkojen konsensusarvio lienee jossain 5-7M kappaleen paikkeilla. Jos Applen oma tavoite saavutetaan niin kurssi on perusteltu, jos jäädään alle niin kurssi on todellakin liian korkealla.

Tiedät siis iPhonen bruttokateprosentin? Vai perustuiko tuo myyntimäärän ja tuloksen vaikutus Steve Jobsin sanoihin vai jonkun muun?

Noh, nähtäväksi jää minkälaisella katteella tuota muinaishistoriapuhelintaan myyvät.

Varmaa on ainakin, että Apple-fanboyt ovat USA:ssa hemmetin varakkaita, koska ovat pumpanneet muutama kymmenen miljardia Applen markkina-arvoon sitten iPhonen julkaisun jälkeen:

http://finance.yahoo.com/q/bc?s=AAPL&t=6m

Ja nämä negatiivisia arvioita antaneet analyytikot ja heidän pankkinsa ovat siis varmasti myyneet oman Apple-positionsa ja vielä varmuuden vakuudeksi myyneet lyhyeksi ja ostaneet Nokiaa vivuttaakseen voitot.

Mitä se kertoo sinusta?

Että haluan etsiä analyytikkoa, joka olisi jossain määrin oikeassa eikä vain menisi "flown" mukana ja muuttaisi arvioitaan matkan varrella siihen suuntaan mihin on menty.

Tästä toisaalta voidaan antaa tunnustusta Per Lindbergille, joka on koko uransa dissannut Nokiaa ja hypettänyt Ericsonia Nokian kustannuksella. Taitaa miehen Nokia-target olla edelleen "sell 11 euros".

Ilmeisesti pankki ei ole noudattanut hänen neuvojaan, kun ei ole vielä konkurssiin mennyt.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Jarska perkele, tämä on jo käyty läpi aiemmin. Ja tosiaan, kyllä sinä sen koko firmiksen silloin lataat ja fläshäät sisään, et mitään pientä päivityspakettia. Jotta tämä ketju ei kokonaan ala saamaan osaltani saamaan maanisia piirteitä, pyydän armoa, lukekaa niitä aikaisempia viestejä.

Pahoittelut, kyllähän siitä näköjään tuossa oli keskustelua. Lauantai-laiskuus iski. Juuri noin se menee.

Mutta itse asiaan. Minä pidän itse todella ikävänä juuri tuota Applen "käyttäjälle ei anneta mitään päivitysmahdollisuuksia - raijatkoon laitteen huoltoon"-asennetta. Miltei kaikissa muissa puhelinmalleissa akut saa vaihdettua itse, toisissa tosiaan tämän firmiksenkin vaihdettua jne, muistikortteja saa vaihdettua isompiin jne. Firmwaren vaihto tietysti ei ole mitään triviaalia hommaa, mutta se on kuitenkin mahdollista mikäli tarve ja innostus kohtaavat.

Jääräpäisyyden huippu on kuitenkin mielestäni muistikortin puute. iPhone olisi loistava musiikkisoitin puhelimen lisäksi jos siihen saisi itse vaihdettua niin ison muistikortin kun lompakko sietää, noiden koothan nousevat jatkuvasti. Mutta ei. Ostat 4 tai 8GB:n version ja se on siinä. Toki kyllähän nuokin koot riittävät aikalaiseen biisikokoelmaan, mutta tässä kyse onkin ehkä enemmän periaatteesta.

Ja iTunesin käyttöpakko. Eih... minä ainakin tahdon että laite näkyy tietokonessa siirrettävänä massamuistina ja tiedostoja pääsee siirtelemään miten haluaa eikä ole pakotettu käyttämään tiettyä softaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sopuli, sovitaan näin että semanttisesti ottaen Applen lausunto on oikein. Se on kuitenkin vähintäänkin harhaanjohtava koska firmware updateilla saadaan täysin sama lopputulos ja ottaen huomioon iPhonen käyttiksen koon, on iPhonen software päivitykset varmaankin aika isoja.

Ja semantiikastakin voidaan keskustella, firmwaren yksi määritelmähän on SOFTWARE embedded in hardware. Nokian omilla sivuilla tämä on määritelty seuraavasti FAQissa

2. What are the benefits of updating my software (firmware)?

The benefits of updating the software (firmware) include additional functionality and improved performance.


Eli Applen lausunto on vähintäänkin harhaanjohtava kuten jo totesin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tiedät siis iPhonen bruttokateprosentin? Vai perustuiko tuo myyntimäärän ja tuloksen vaikutus Steve Jobsin sanoihin vai jonkun muun?

Ja bruttokateprosentilla oli tämän keskustelun kanssa tekemistä mitä...? En muistaakseni ole puhunut siitä kertaakaan. Pörssikursseihinhan vaikuttaa moni muukin asia kuin kateprosentit. Tämänhän sinäkin tiesit vai mitä?

Varmaa on ainakin, että Apple-fanboyt ovat USA:ssa hemmetin varakkaita, koska ovat pumpanneet muutama kymmenen miljardia Applen markkina-arvoon sitten iPhonen julkaisun jälkeen:

http://finance.yahoo.com/q/bc?s=AAPL&t=6m

Ja nämä negatiivisia arvioita antaneet analyytikot ja heidän pankkinsa ovat siis varmasti myyneet oman Apple-positionsa ja vielä varmuuden vakuudeksi myyneet lyhyeksi ja ostaneet Nokiaa vivuttaakseen voitot.

Miten oikeasti osaat olla noin yksinkertainen? Luulisi että AP Arenaa noin tiiviisti lukevana tietäisit jo perusteet sijoittamisesta ja pörssikursseista.

Että haluan etsiä analyytikkoa, joka olisi jossain määrin oikeassa eikä vain menisi "flown" mukana ja muuttaisi arvioitaan matkan varrella siihen suuntaan mihin on menty.

Eli analyytikot jotka sanovat jotain vuoden alussa lyövät positionsa kiinni koko vuodeksi eivätkä muuta kantaansa vaikka myöhemmin olisi käytettävissä huomattavasti lisää tietoa? Sitäkö sinä täällä haet?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ja iTunesin käyttöpakko. Eih... minä ainakin tahdon että laite näkyy tietokonessa siirrettävänä massamuistina ja tiedostoja pääsee siirtelemään miten haluaa eikä ole pakotettu käyttämään tiettyä softaa.

Ainakin iPodit näkyvät koneessa siirrettävänä muistina, johon voi kopioida mitä vaan. Ero iPodeissa ja muissa soittimissa on ainakin sellainen, että iPod tekee musiikista tietynlaisen tietokannan. MP3-tiedostoissa on metadataa, mm. kappaleen julkaisuvuosi, genre ym. tavaraa. Sitten voitkin tehdä itsellesi ns. smart play listejä, jotka päivittyvät itsestään. Esim. haluan kuunnella vuosien 84-87 heviä. Itsekään en niin hirvittävästi pidä iTunesin käyttöliittymästä.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Ja bruttokateprosentilla oli tämän keskustelun kanssa tekemistä mitä...? En muistaakseni ole puhunut siitä kertaakaan. Pörssikursseihinhan vaikuttaa moni muukin asia kuin kateprosentit. Tämänhän sinäkin tiesit vai mitä?

Sinä sanoit, että jos iPhone myy 10 Miljoonaa, niin nykyinen kurssitaso on kestävä.

Kurssitason kestävyyteen vaikuttaa yksinkertaistettuna vain ja ainoastaan tulos (E).

Jos siis mielestäsi kurssitaso on kestävä 10M iPhonen myynnillä, niin oletin sinun tietävän jotain ko. laitteesta saatavasta voitosta.

Mihin sitten perustit tuon mielipiteesi, että kurssitaso on kestävä 10M myydyllä iPhonella? Kiinnostaa tietää.

Miten oikeasti osaat olla noin yksinkertainen? Luulisi että AP Arenaa noin tiiviisti lukevana tietäisit jo perusteet sijoittamisesta ja pörssikursseista.

Kun tykkäät tästä henkilökohtaisesta nälvimisestä, niin sanon sitten suoraan takaisin: sinulla ei tunnu olevan muuta kuin "perusteet" tiedossasi sijoittamisesta ja pörssikursseista. Syvempi ymmärrys puuttuu täysin.


Eli analyytikot jotka sanovat jotain vuoden alussa lyövät positionsa kiinni koko vuodeksi eivätkä muuta kantaansa vaikka myöhemmin olisi käytettävissä huomattavasti lisää tietoa? Sitäkö sinä täällä haet?

Em. väitteeni ja tuo yllä oleva lainaus ovat kuin case in point.

Jos ei aukea analyytikkojen sanomisien seuranta ja miksi olisi hyvä olla oikeassa (targettien ja suositusten suhteen) ennen kuin uutta tietoa valuu markkinoille (kaikkien hyödynnettäväksi), niin unohdetaan koko juttu.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Eli Applen lausunto on vähintäänkin harhaanjohtava kuten jo totesin.

No Applen lausuntoa emme ole täällä nähneet, vaan tuon yhden pekkajalosen tulkinnan. Sinä kuitenkin ymmärsit, että Apple väittää, että muiden matkapuhelinvalmistajien käyttistä ei voi päivittää ollenkaan, mikä on jo melko absurdia :)

Kuitenkin palataan noihin eroihin. Mihin ihmeeseen iPhonen käyttis tarvitsee 700MB? Käsittääkseni Nokian firmis on puristettu kymmenesosaan tuosta. Tuo taas herättää kysymyksen, että kuinka jouhevasti iPhone toimii ja jos toimii hyvin, niin mihin helvettiin ne 700MB on käytetty? Ei niitä ainakaan muistiin ladata suurelta osin.
 
Viimeksi muokattu:

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Tähän väliin haluaisin kiittää täältä sadelleita käyttövinkkejä Noksun puhelimiin.

Olen oppinut nyt käyttämään paremmin tuota puhelintani.

Mm. nuo "nuolinäppäimen" shortcutit olivat minulle uusia tuttavuuksia. Nuoli alas = luettelo oli minulle tuttu, samoin kuin nuoli ylös = kamera. Mutta ne sivunuoli oikotiet olivat uusia.

Vaikka luin kyllä manuaalin puhelimen saatuani! En muuten olisi osannut käyttää tuota GPRS-modeemina BT:n yli...

Mutta äänettömäksi tuota en saa yhtä nappia painamalla. Virtapainikkeesta pääsee vaihtamaan profiilia, mutta täytyy vielä erikseen hyväksyä eri napilla.

Pahoittelut, että tämä nyt ei ole niin iPhone-asiaa enää, mutta täältä ketjusta vinkit saatu, niin ajattelin kiitoksetkin tänne laittaa.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mutta äänettömäksi tuota en saa yhtä nappia painamalla. Virtapainikkeesta pääsee vaihtamaan profiilia, mutta täytyy vielä erikseen hyväksyä eri napilla.

Saa.

Virtanappia kun painaa useamman kerran, profiilit vaihtuvat, ja kun oikea profiili on kohdalla, painetaan virtanappi pohjaan vähän pidemmäksi aikaa.



iPhone, räjäytyskuvia:
http://stream.ifixit.com/
http://thinksecret.com/archives/iphonetakeapart/


pudottelua:
http://www.pcworld.com/video/id,545-page,1-bid,0/video.html
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sinä sanoit, että jos iPhone myy 10 Miljoonaa, niin nykyinen kurssitaso on kestävä.

Kurssitason kestävyyteen vaikuttaa yksinkertaistettuna vain ja ainoastaan tulos (E).

Jos siis mielestäsi kurssitaso on kestävä 10M iPhonen myynnillä, niin oletin sinun tietävän jotain ko. laitteesta saatavasta voitosta.

Mihin sitten perustit tuon mielipiteesi, että kurssitaso on kestävä 10M myydyllä iPhonella? Kiinnostaa tietää.

Nyt virta päälle Rodion!

1) Minä en missään vaiheessa sanonut että kurssitaso on KESTÄVÄ 10M myynneillä, minä sanoin että se on perusteltu. Suuri ero.

2) Yksinkertaistat vitun rankasti tuloksen merkityksen pörssikurssiin.

Kun tykkäät tästä henkilökohtaisesta nälvimisestä, niin sanon sitten suoraan takaisin: sinulla ei tunnu olevan muuta kuin "perusteet" tiedossasi sijoittamisesta ja pörssikursseista. Syvempi ymmärrys puuttuu täysin.

Noh, minulla on ainakin perusteet, sinulla tuntuu olevan vain copy & paste AP Arenalta. Se että väität tuloksen olevan ainoa vaikute pörssikurssiin on täyttä skeidaa, sitä ei voi yksinkertaistaa noin. Se miten Apple myy tänä ja ensi vuonna vaikuttaa markkinaosuuksiin, logistiikkaan, jälleenmyyntiin, operaattoripolitiikkaan ja kaikkeen muuhun joka loppujen lopuksen vaikuttaa tulokseen. Kun minä puhun 07 ja 08 myynnistä niin minä en puhu Applen 07 ja 08 tuloksesta (Apple kuulemma raportoi iPhonen vaikutukset tulokseen 2 vuoden jänteellä, ei kvarteeritasolla) vaan paljon laajemmasta vaikutuksesta.

Mutta jatka vain yksinkertaistamista, se taitaa sopia sinulle.

Em. väitteeni ja tuo yllä oleva lainaus ovat kuin case in point.

Jos ei aukea analyytikkojen sanomisien seuranta ja miksi olisi hyvä olla oikeassa (targettien ja suositusten suhteen) ennen kuin uutta tietoa valuu markkinoille (kaikkien hyödynnettäväksi), niin unohdetaan koko juttu.

Se että sinä käytät todisteena Applen pörssikurssia vs. Nomuran analyytikon lausontoa kertoo ihan kaiken kuinka syvillä vesillä liikut. Käsipohja taitaa olla ainoa liikkumaväline sinulle.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No Applen lausuntoa emme ole täällä nähneet, vaan tuon yhden pekkajalosen tulkinnan. Sinä kuitenkin ymmärsit, että Apple väittää, että muiden matkapuhelinvalmistajien käyttistä ei voi päivittää ollenkaan, mikä on jo melko absurdia :)

Niin, tuolla Apple johtaa juuri harhaan ihmisiä. Ja mitä tulee pekkajalosiin niin tämä on edelleen sinun oma tulkintasi.

Mitä mieltä olet itse Applen väitteestä? Jos ei ole asiaan perehtynyt normijamppaa enemmän niin johtaako tuo väite harhaan?

Kuitenkin palataan noihin eroihin. Mihin ihmeeseen iPhonen käyttis tarvitsee 700MB? Käsittääkseni Nokian firmis on puristettu kymmenesosaan tuosta. Tuo taas herättää kysymyksen, että kuinka jouhevasti iPhone toimii ja jos toimii hyvin, niin mihin helvettiin ne 700MB on käytetty? Ei niitä ainakaan muistiin ladata suurelta osin.

Ongelma taitaakin olla juuri siinä että kyseessä on puukotettu Mac OS eikä vartavasten kännyköille suunniteltu käyttis. Windows Mobile muistaakseni liikkuu samoissa määrissä (=satoja megoja), ainakin vanhemmat versiot.

Mielestäni tuon koon on pakko vaikuttaa koodaukseen jollain tavalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös