iPhone

  • 382 987
  • 1 786

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Kovat on pojilla väännöt :D

iPhone vaikuttaa varsin kivannäköiseltä ja helppokäyttöiseltä peliltä, mutta alalla työskentelevänä on kyllä sanottava ettei kyseinen laite tuo mitään mullistavaa matkapuhelinmarkkinoille. Ei siinä mitään, varmasti löytää paikkansa markkinoilta, mutta korupuheet kaikenkääntävästä laitteesta voi laittaa omaan arvoonsa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Öhhh.. Esitit ensin asiasi siten, että iPhonelle ei muka pääsisi Exchangen sähköposteihin kiinni lainkaan. Sen jälkeen tarjosit webmailia ainoaksi vaihtoehdoksi. Älä leiki tyhmää, tai tämä keskustelu on muuten aika hedelmätöntä.

Olen ollut koko ajan siinä uskossa että iPhonella ei pääse over the air kiinni Exchangeen muutakuin webmaililla, olenko väärässä? Jos olen niin kerro yksityiskohtaisesti miten se tapahtuu (minä perustin väitteeni lukuisiin artikkeleihin iPhonesta). Jos olen väärässä niin mielellään myönnän sen.

En mitenkään "tarjonnut" webmailia, se nyt vain sattuu olemaan ainoa vaihtoehto tälläkin hetkellä monelle kännykälle lukea mailit kännykästä. Jos on siis Exchangen webmaili käytössä (tätä ei ole läheskään kaikilla).

Eli ihan rehellinen kysymys, miten luet Exchange mailisi iPhonella over the air?

EDIT: jaahas puhutaan ilmeisesti vähän eri aiheesta, kts. alempana.

Öhhh... Tuolla Flashilla ei tee mitään, jos surffailet nykyisillä nettisivuilla. Ei vaan toimi luurissa, kun puhelimen resurssit ei millään riitä vastavaan Flash-playerin pyörittämiseen. Tuon Javan tarpeellisuuden surffatessa voit varmaan kertoa sinä. Surffauksestahan tässä puhuit, huomaa se. Missä se huomattava ero on? :)

Flashilla ei tee mitään? Jos olen oikein ymmärtänyt niin esim. YouTube videot vaativat Flashin. Ja niitä katselee iloisesti kännyköillä. Eli perusteletko väitteesi miksi Flashilla ei tee mitään?

Javan tarpeellisuus? Esim. Gmail for mobile tarvitsee Javan eli jos haluat lukea kännykällä Gmailit niin tarvitset Java puhelimen.

No ensin pitäisi tietysti kysyä, että mitä helvettiä tarkoittaa kontaktien synkkaaminen Exchage-sähköpostien kanssa:) Kertoo jo jotain kirjoittajan kujalla olemisesta. No yksinkertaisesti väitit, että Exchangen kontakteja ei voi synkata iPhoneen ja minä kerroin, että voi. Melko lailla vastaavalla tavalla kuin kaikki tekevät sen tällä hetkellä.

Niin eli tarkoitat siis että iPhone lyödään kiinni koneeseen ja Outlookilla synkataan kontaktit? Ok, puhutaan siis vähän eri asiasta, olen tässä puhunut over-the-air synkkauksesta. Eli Noksuilla voi lisätä kontaktin luetteloon esim. palaverissa ja se löytyy automaattisesti Outlookista kun luet esim. himasta webmaililla duunimaileja. Ilman mitään eri synkkauksia.

Tämä selventää myös ensimmäistä kohtaasi eli puhutaan ilmeisesti over the air vs. piuhasynkkaus.

Öööhh... Ensin tyypilliseen tapaasi kyseenalaistat ilman parempaa tietoa, kun sanon, että mobiili wimaxista ei kannata haaveilla kahteen vuoteen. Nyt olet onneksi jo nähnyt valon ja epäilet viittäkin vuotta kunnollisen kattavuuden osalta.

Niin, pyysin sinulta perusteita väitteellesi. Liikaa pyydetty? Kyseenalaistus? Voihan sen niinkin tulkita kieltämättä. Lähinnä vaan halusin kuulla perusteesi väitteelle. Mutta pääasiassa olen puhunut 3G:stä joka tulee suurella todennäköisyydellä olemaan ainoa maanlaajuinen langaton (nopea) tiedonsiirtoverkko.

Wimaxin levinneisyys on todellakin jäänyt aika paikalliseksi mutta esim. Helsingissä on olemassa verkko jossa voit (teoriassa) surffata WiMaxilla Kirkkonummelta Sipooseen tai lentokentältä keskustaan ilman yhteyskatkoja. Tätä et käsittääkseni voi tehdä WLANilla (korjaa jos olen väärässä) Kuulemma 2008 on "iso" vuosi WiMaxille mutta se jää nähtäväksi.

Jaa. No minä kommentoinkin vain siihen, että totesit ilman parempaa tietämystä WLANin olevan kuoleva teknologia. Sopii siihen tapaan, jolla toimit tässä ketjussa.

Nyt vähän tarkkuutta kiitos, tämä keskustelu ei ole kovin hedelmällistä jos tarkoituksellisesti väitän minun sanoneeni jotain mitä en ole. Kävin lukemassa nuo vanhat viestit kun tuo kuullosti niin oudolta ja sieltähän paljastu että minä LAINASIN ASIANTUNTIJAN mielipidettä, en siis itse tätä keksinyt.

Eli ei ehkä kuitenkaan kannattaisi alkaa itkemään mistään keskustelutavoista vai mitä?

Symbian on myös erittäin huonosti dokumentoitu käyttöjärjestelmä, jolla kehittäminen on vaivalloista. Lisäksi sen kehitys ei ole täysin Nokian hallussa, joten kompromisseja joudutaan tekemään. Kyllähän Nokiakin kokeilee koko ajan esim. Linuxia puhelimien käyttiksen pohjana, joten OS X:n mobiiliversion teilaaminen on aika turhaa tässä vaiheessa.

Jos nettipuheita on uskominen niin Symbian koodaus on lasten leikkiä verrattuna puukotetun safarin kanssa koodaukseen. En ole koodari joten en osaa itse sanoa. Näin maallikkona voisi kuvitella että 700mb puukotetun Mac OS:n (täysin testaamaton Applen ulkopuolella) kanssa koodaus on huomattavasti hankalampaa kuin varta vasten kännyköille kehitetyn Symbianin. Uskaltaisin väittää että puukotetun Mac OS:n kanssa on jo valmiiksi jouduttu tekemään hirveä kasa kompromisseja, paljon enemmän kuin Symbianissa. Mutta edelleen, tämä siis ns. common sense pohjalta ilman koodauskokemusta.

Tiedätkö sinä kenties tästä jotain enemmän?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Btw, tässä erittäin mielenkiintoinen artikkeli myyntinäkökulmasta, kirjoittajana Nokian entinen johtava konsultti (2001 asti Nokialla, sen jälkeen proffana ja freelance konsulttina operaattoreille)

http://communities-dominate.blogs.com/brands/2007/06/crunching-numbe.html

Artikkeli on sitten piiiiitkä.

EDIT: ja kirjoittaja on siis suomalainen. Jotkut dissaavat artikkelin pelkästään sen perusteella mutta kaikki joita kiinnostaa kännykkämarkkinoiden taustat, kehoitan lukemaan. Erittäin yksityiskohtainen ja analyyttinen artikkeli.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
D: WiMax ja 3G ovat ainoita vakavasti otettavia teknologioita kun puhutaan maanlaajuisesta langattomasta tiedonsiirrosta.

s: Hienosti kaivettu, mutta kahden vuoden sisällä ei taida mobiili WiMaxista olla paljoakaan iloa.

Ottakaa huomioon ennen WiMAXia tuleva I-HSPA. En tiedä miten vaikuttaa mihinkin valmistajiin, mutta on kuitenkin Nokian kehittämä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ja nyt kun ollaan vauhdissa (tulee ainakin halvaksi mutta Jussin jälkeen bilettäminen ei oikein iske).

Tässä esimerkki Applen pr-osaston propagandasta:

"Apple points out that iPhone's features — unlike other cellphones — can be upgraded in the future through software."

http://www.usatoday.com/tech/columnist/edwardbaig/2007-06-26-iphone-review_N.htm

Aika paljon paskaa sieltäkin suolletaan mutta ilmeisesti se uppoaa hyvin sopuleihin.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Mikä tuossa on paskaa?

Kyllähän nuo softapäivitykset toimivat muissakin merkeissä, ja vielä parantavat eri ominaisuuksia.

Edit: Tuo todennäköisesti siis tarkoittaa bugfixejä, mutta se on vain hienommin selitetty asiakkaille.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mikä tuossa on paskaa?

Öö vaikkapa se että Noksuihin on tuotu lisäominaisuuksia softapäivityksillä?

Vai väitätkö sinä että Nokioihin EI VOI tuoda lisäominaisuuksia softapäivityksillä? Kommenttisi kuulostaa ihan siltä että väität juuri sitä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Öö vaikkapa se että Noksuihin on tuotu lisäominaisuuksia softapäivityksillä?

Vai väitätkö sinä että Nokioihin EI VOI tuoda lisäominaisuuksia softapäivityksillä? Kommenttisi kuulostaa ihan siltä että väität juuri sitä.

Nyt pitäisi oikeastaan löytää tuo alkuperäinen Applen tiedote. Sinänsä tuossa väitteessä ei ole mitään järkeä, mutta todennäköistä onkin, että tuon artikkelin kirjoittaja on oman alansa pekkajalonen eikä ymmättä mistään mitään. Yritän etsiä vähän aikaa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Mielipiteenä sen verran, että normikäyttäjän ei luulisi flash-tukea luurinsa selaimeen hirveästi tarvitsevan, kun ei noita flash-sivuja jaksa selata edes läppärillä. Sen verran turhaa settiä on.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Olen ollut koko ajan siinä uskossa että iPhonella ei pääse over the air kiinni Exchangeen muutakuin webmaililla, olenko väärässä? Jos olen niin kerro yksityiskohtaisesti miten se tapahtuu (minä perustin väitteeni lukuisiin artikkeleihin iPhonesta). Jos olen väärässä niin mielellään myönnän sen.
Nokiakin mm. tarjoaa tähän vastauksen (http://europe.nokia.com/A4156037), eli ihan vanhaa kunnon IMAPia käyttäen. Tuo on tosiaan ihan työnantajan halusta kiinni.Jos halutaan käyttää tuota ActiveSynciä, niin pitää löytyä ymmärtääkseni Exchange 2007 tai jopa ehkä 2003 jollain service packilla (ei helvetti, en minä tämmöisistä tiedä, olen tänään tarkistellut - kiitoksia mielenkiinnon herättämisestä). Ongelma tuossa on se, että vähänkin isomman firman Exchangeen ei ihan pienin perustein kosketa - esim. neljän tunnin downtime epävakaan uuden softan johdosta maksaa aivan saatanasti.

Toinen asia mitä ihmettelin on se, että mitkä Nokian puhelimet tukevat ActiveSynciä? Löysin ainoastaan E50:n spekseistä nopealla plaraamisella. Uusi komukka, monet E-sarjalaiset, kaikki N-sarjalaiset - ei tukea.

Flashilla ei tee mitään? Jos olen oikein ymmärtänyt niin esim. YouTube videot vaativat Flashin. Ja niitä katselee iloisesti kännyköillä. Eli perusteletko väitteesi miksi Flashilla ei tee mitään?

Javan tarpeellisuus? Esim. Gmail for mobile tarvitsee Javan eli jos haluat lukea kännykällä Gmailit niin tarvitset Java puhelimen.

Kyllä sillä flashilla jotain tekee, mutta se on erittäin kaukana webbiselaimen flashista. Uskon, että suurin osa ei toimi. Kiva joo, GMail tarvitsee Javan(tosin selainversiokin toimii). Miten tämä liittyy siihen, että sinä väitit, että surffailu ei oikein luonnistu, kun iPhonessa ei ole Javaa? No ei mitenkään. Nimenomaan täsmensin edellisessä viestissä, että puhuit surffauksesta ja Javan puutteesta.

Niin eli tarkoitat siis että iPhone lyödään kiinni koneeseen ja Outlookilla synkataan kontaktit? Ok, puhutaan siis vähän eri asiasta, olen tässä puhunut over-the-air synkkauksesta. Eli Noksuilla voi lisätä kontaktin luetteloon esim. palaverissa ja se löytyy automaattisesti Outlookista kun luet esim. himasta webmaililla duunimaileja. Ilman mitään eri synkkauksia.

Nyt puhut ensimmäisen kerran OTA:sta, mutta olet ymmärtänyt oikein.

Nyt vähän tarkkuutta kiitos, tämä keskustelu ei ole kovin hedelmällistä jos tarkoituksellisesti väitän minun sanoneeni jotain mitä en ole. Kävin lukemassa nuo vanhat viestit kun tuo kuullosti niin oudolta ja sieltähän paljastu että minä LAINASIN ASIANTUNTIJAN mielipidettä, en siis itse tätä keksinyt.

Kuten aikaisemmin sanoin, ymmärsit tuon artikkelin väärin. Enkä ollut edes ainoa täällä, joka on samaa mieltä.

Jos nettipuheita on uskominen niin Symbian koodaus on lasten leikkiä verrattuna puukotetun safarin kanssa koodaukseen. En ole koodari joten en osaa itse sanoa.

En tiedä, en ole koodari. Symbianin kanssa työskenteleviä tunnen kyllä paljon.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
On aivan sama, keskusteleeko vannoutuneen helluntailaisen, applelaisen vai poliisi-on-natsisika -motoristin kanssa. Tuloksen tietää jo ennalta..

Niin, itsehän viittasin tähän ketjuun, jossa raivoa tuntuu herättävän joidenkin paholaisen valtaan joutuneiden henkilöiden tyytyväisyys Apple-tuotteisiin. Vertaus helluntailaisiin todistaa osaltaan, kuinka huolestuttavina jotkut pitävät kyseistä kerettiläisyyttä. Eihän tässä nyt ole kyse kuin jokapäiväistä elämää helpottavasta elektroniikasta. Miksi ne, jotka eivät nöyrry Bill Gatesin saappaiden juuressa, pitäisi leimata hihhuleiksi. Vaikuttaa hieman, että joku olisi jossain hieman kateellinen jollekin.

Aate ja/tai fiilis on järkeä ja harkitsevaa punnitsemista tärkeämpää. Ja mikäs siinä. Saahan elämässä fiilistellä ja nauttia, mutta pistäähän se vähän hymyilyttämään, kun huomaa, että perustelut ovat hyvin usein a) tunnepitoisia ja b) älyllisesti epärehellisiä. ..

En oikein usko, että kovinkaan merkittävä osa perus-puuceen käyttäjistä olisi päätynyt Gates-worldin alamaiseksi kovin järkevän ja harkitsevan punnitsevan tuumaustuokion seurauksena. Älyllisesti epärehellisiksi heitä en kyllä moiti. Jos marketista halvalla saa, niin mikäs siinä.

Sitä en kieltämättä oikein ymmärrä, että mitä pahaa on fiilistellä ja nauttia elämässään. Tyylinsä kullakin.

Fifty-sixty mäkki-puucee-käyttäjänä ymmärrän kyllä joidenkin luottamuksen Apple-tuotteisiin. Sen herättämä raivo joidenkin muiden keskuudessa lähinnä huvittaa ja herättää epäilyksiä kateudesta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Vai väitätkö sinä että Nokioihin EI VOI tuoda lisäominaisuuksia softapäivityksillä? Kommenttisi kuulostaa ihan siltä että väität juuri sitä.

En nyt löytänyt mistään tuollaista Applen tiedotetta, mutta itse ymmärsin jokseenkin seuraavasti. En siis tarkoittanut, ettei muihin puhelimiin ei voisi asentaa uutta esim. kolmannen osapuolen softaa, vaan että puhelimen alkuperäisen softan päivittämällä saa lisää ominaisuuksia, bugifiksejä ja muuta parannusta. Tämä siis on Applen mukaan ainutlaatuista.

edit: Kai tuo siis tarkoittaa käyttöjärjestelmän päivittämistä.
 
Viimeksi muokattu:

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Sen herättämä raivo joidenkin muiden keskuudessa lähinnä huvittaa ja herättää epäilyksiä kateudesta.

En ymmärrä tässä yhteydessä kateuskorttia lainkaan. Minä voisin ihan mieluusti ostaa Macin Windowsin jälkeen, mutta koska tämä Windows toimii moitteetta ja olen Macia käyttänyt, enkä ymmärrä sen antamaa lisäarvoa tavan pulliaiselle, niin en luultavasti ole myöskään valmis maksamaan siitä yhtään enempää kuin Windowsista. Hintaan lasken myös takuun.

Miksi ihmiset, joilla on mahdollisuus valita Macin ja Windowsin väliltä, olisivat kateellisia muiden valinnoista? Osoitapa minulle Windows palsta, jolla keskustelun taso on samanlaista kuin Hopeisessa omenassa? H.O. on harrastajien palsta, merkkikäyttäjien palsta. Useimmat ihmiset eivät kuitenkaan harrasta tietokoneita tai autoja, vaan ainoastaan käyttävät niitä. Heille riittää, että ne toimivat suht mutkattomasti. He eivät etsi niistä pieniä yksityiskohtia vaan kirjoittavat Word-dokumentin tai ajavat matkan. Eikä dokumentin kirjoittaminen taida olla Macilla sen helpompaa kuin Windowsillakaan.

Kun Mac-uskovaiset joka välissä mainostavat valintojensa erinomaisuutta ja nälvivät Windows-käyttäjiä (lue H.O:ta), niin kaipa on aivan selvää, että se aiheuttaa vastareaktion. Ei ihmisillä yleensä ole tapana mainostaa käyttämäänsä tietokonetta tai autoa, jolla he ajavat. Kanssaihmisten harjoittama arkimainostaminen ärsyttää.

Vastakkainasettelu ei ole lähtöisin Windows puolelta. Siitä olen aivan varma.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
En nyt löytänyt mistään tuollaista Applen tiedotetta, mutta itse ymmärsin jokseenkin seuraavasti. En siis tarkoittanut, ettei muihin puhelimiin ei voisi asentaa uutta esim. kolmannen osapuolen softaa, vaan että puhelimen alkuperäistä softan päivittämällä saa lisää ominaisuuksia, bugifiksejä ja muuta parannusta. Tämä siis on Applen mukaan ainutlaatuista.

Kyllä Nokialaisiinkiin saa ihan Nokiankin tekemää softaa ladattua sekä alkuperäisiin softiin päivityksiä.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Kun Mac-uskovaiset joka välissä mainostavat valintojensa erinomaisuutta ja nälvivät Windows-käyttäjiä (lue H.O:ta), niin kaipa on aivan selvää, että se aiheuttaa vastareaktion. Ei ihmisillä yleensä ole tapana mainostaa käyttämäänsä tietokonetta tai autoa, jolla he ajavat. Kanssaihmisten harjoittama arkimainostaminen ärsyttää.

Vastakkainasettelu ei ole lähtöisin Windows puolelta. Siitä olen aivan varma.

En lue HO:ta. Miksi lukisin? Puhuin tästä ketjusta.

Olen myös tavannut lukuisia henkilöitä, jotka mainostavat autoa jolla ajavat. Useimmille heistä auto merkitsee kyllä muutakin kuin välinettä liikkua paikasta toiseen. En osaa heitä siitä paheksua. Motoristi- ja skootteristi-ystäväni ne vasta innokkaita ovatkin.

Olen käyttänyt puuceetä aikojen alusta saakka, ja sen rinnalla nyt Mäkkiä jotain kolmisen vuotta.

Olisipa mielenkiintoista, jos jostain löytyisi heebo, joka vuosien mäkki-elämän jälkeen tulisi todistamaan innoissaan uutta elämäänsä maikrosoft-onnelasssa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Toinen asia mitä ihmettelin on se, että mitkä Nokian puhelimet tukevat ActiveSynciä? Löysin ainoastaan E50:n spekseistä nopealla plaraamisella. Uusi komukka, monet E-sarjalaiset, kaikki N-sarjalaiset - ei tukea.

N:t, E:t ja kommarit käyttävät yleensä Nokia Business Centeriä jolla voidaan tarjota tietoturvallinen pushmaili. NBC on toki maksullinen ohjelma.

Kyllä sillä flashilla jotain tekee, mutta se on erittäin kaukana webbiselaimen flashista. Uskon, että suurin osa ei toimi. Kiva joo, GMail tarvitsee Javan(tosin selainversiokin toimii). Miten tämä liittyy siihen, että sinä väitit, että surffailu ei oikein luonnistu, kun iPhonessa ei ole Javaa? No ei mitenkään. Nimenomaan täsmensin edellisessä viestissä, että puhuit surffauksesta ja Javan puutteesta.

Missä sanoin että surffailu ei oikein onnistu? Saisinko sanatarkan lainauksen kiitos, en muista sanoneeni noin mutta voi hyvinkin olla että muistan väärin.

Uskot että suuri osa ei toimi? Perustuuko uskosi johonkin faktaan vai ihan mutuun?

Java + Flashin puute ei sinusta siis vaikuta surffaukseen ollenkaan?

Kuten aikaisemmin sanoin, ymmärsit tuon artikkelin väärin. Enkä ollut edes ainoa täällä, joka on samaa mieltä.

Se miten minä ymmärsin artikkelin on täysin irrelevanttia tässä vaiheessa. Fakta on kuitenkin se että MINÄ en väittänyt WLANin oleva kuoleva teknologia toisin kuin sinä väitit.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Niin, itsehän viittasin tähän ketjuun, jossa raivoa tuntuu herättävän joidenkin paholaisen valtaan joutuneiden henkilöiden tyytyväisyys Apple-tuotteisiin.

Niin Lapasellekkin vielä selvennykseksi että täällä nauretaan lähinnä niille jotka uskovat sokeasti järkyttävään markkinointihypeen ilman mitään kritiikkiä esim. Applen esittelyvideoille (jotka olivat muuten kuulemma sopivasti editoituja/nopeutettuja jotta näyttäisivät sulavammilta). Ei millekkään muulle.

iPhonen käyttöliittymä on todellakin ensimmäinen vakava yritys alallaan mutta se että sen kaikki väitetyt hyödyt (käytännöllisyys, yksinkertaisuus, mukavuus) niellään täysin ilman kritiikkiä on lähinnä huvittavaa. Hyvänä esimerkkinä esim. juuri tekstiviestien kirjoitus (kuinka käytännöllistä on muuten se että tekstarien kirjoittamiseen tarvitaan kaksi kättä?)

Maccia/Applea vastaan minulla ei ole yhtään mitään. Gatesin tuotteita käytän lähinnä pakosta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En nyt löytänyt mistään tuollaista Applen tiedotetta, mutta itse ymmärsin jokseenkin seuraavasti. En siis tarkoittanut, ettei muihin puhelimiin ei voisi asentaa uutta esim. kolmannen osapuolen softaa, vaan että puhelimen alkuperäisen softan päivittämällä saa lisää ominaisuuksia, bugifiksejä ja muuta parannusta. Tämä siis on Applen mukaan ainutlaatuista.

edit: Kai tuo siis tarkoittaa käyttöjärjestelmän päivittämistä.

Muttakun tuokaan ei pidä paikkaansa vaan Nokioitakin on päivitetty uusilla ominaisuuksilla ILMAN kolmannen osapuolen softia, ts. käyttispäivityksillä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En lue HO:ta. Miksi lukisin? Puhuin tästä ketjusta.

Olen myös tavannut lukuisia henkilöitä, jotka mainostavat autoa jolla ajavat. Useimmille heistä auto merkitsee kyllä muutakin kuin välinettä liikkua paikasta toiseen. En osaa heitä siitä paheksua. Motoristi- ja skootteristi-ystäväni ne vasta innokkaita ovatkin.

Olen käyttänyt puuceetä aikojen alusta saakka, ja sen rinnalla nyt Mäkkiä jotain kolmisen vuotta.

Olisipa mielenkiintoista, jos jostain löytyisi heebo, joka vuosien mäkki-elämän jälkeen tulisi todistamaan innoissaan uutta elämäänsä maikrosoft-onnelasssa.

Pointti taisikin olla siinä että ne jotka valitsevat Windowsin, eivät koe tarvetta dissata muita käyttiksiä/kilpailijoita jatkuvasti ja hehkuttaa omaa softaansa. Tässä on se ero Apple-kulttiin johon näyttää kuuluvan olennaisena kaiken muun hervoton dissaus sekä lähes uskonnollisia piirteitä saava oman tuotteen hehkutus (puhumattakaan sokea usko kaikkeen mitä Apple sanoo).
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Missä sanoin että surffailu ei oikein onnistu? Saisinko sanatarkan lainauksen kiitos, en muista sanoneeni noin mutta voi hyvinkin olla että muistan väärin.

Uskot että suuri osa ei toimi? Perustuuko uskosi johonkin faktaan vai ihan mutuun?

Java + Flashin puute ei sinusta siis vaikuta surffaukseen ollenkaan?

No luonnollisestikaan kyse ei ole siitä, että surffailu ei luonnistuisi lainkaan, mutta saa saivarrella toki. Ja tuo perustuu ihan mutuun(luurin suorituskyky) sekä Adoben FAQeista lukemaani. Java taas ei tietääkseni liity yhdenkään matkapuhelimen surffauskokemukseen, joten tuon kyseleminen osoittaa tietämättömyyttä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Muttakun tuokaan ei pidä paikkaansa vaan Nokioitakin on päivitetty uusilla ominaisuuksilla ILMAN kolmannen osapuolen softia, ts. käyttispäivityksillä.

Sä et ymmärrä termejä software(softa) ja firmware(firmis). Nokioissa käyttis on firmis, eli se pitää flashata huollossa sisään. iPhonessa tuon mukaan malli on PC:mäinen, eli raudan ja käyttiksen välissä on vain pieni osa firmistä ja sitten tulee käyttis, joka on tallennettu mediaan, jota voi muokata eli päivittää. Tuo selittää jollain tapaa sen 700MB, joka on kyllä melkoisen iso.

Tämä taas mahdollistaa kivoja juttuja, eli ei tarvitse mennä sinne huoltoon päivittämään käyttistä, vaan päivitykset voi ladata OTA ja bootata luurin (olen kai käyttänyt liikaa Windowsia, kun tämä on itsestäänselvyys:). Jotta totuus ei unohtuisi, Nokialla ja muilla on jossain vaiheessa tulossa tuki FOTAlle (firmware over the air), joka mahdollistanee samanlaisen käyttäjäkokemuksen.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
hmmmn mutta mites tähän vastataan? youtube

On NBC's "Today" show, co-host Meredith Vieira ran into problems trying to get the iPhone to work, laughing that "this is why gadgets drive me crazy."

With a team of Apple representatives hovering off-screen, Vieira was supposed to receive a call from co-host Matt Lauer in London. The iPhone _ billed by Apple as the most user-friendly smart phone ever _ displayed the incoming call, but she couldn't answer it.
 
Viimeksi muokattu:

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Sä et ymmärrä termejä software(softa) ja firmware(firmis). Nokioissa käyttis on firmis, eli se pitää flashata huollossa sisään. iPhonessa tuon mukaan malli on PC:mäinen, eli raudan ja käyttiksen välissä on vain pieni osa firmistä ja sitten tulee käyttis, joka on tallennettu mediaan, jota voi muokata eli päivittää. Tuo selittää jollain tapaa sen 700MB, joka on kyllä melkoisen iso.

Tämä taas mahdollistaa kivoja juttuja, eli ei tarvitse mennä sinne huoltoon päivittämään käyttistä, vaan päivitykset voi ladata OTA ja bootata luurin (olen kai käyttänyt liikaa Windowsia, kun tämä on itsestäänselvyys:). Jotta totuus ei unohtuisi, Nokialla ja muilla on jossain vaiheessa tulossa tuki FOTAlle (firmware over the air), joka mahdollistanee samanlaisen käyttäjäkokemuksen.

- Varmuuskopio (nimet, viestit, ym jotka ovat puhelimen muistissa) talteen tietokoneelle, tai muistikortille
- päivitys joko NSU:lla (PC) tai joissakin malleissa on jo nyt se FOTA

- varmuuskopion palautus


eli eipä ole tarvinnut huoltoon viedä kohta vuoteen, ei se vielä käyttiksen päivittämistä ihan ole, mutta kyllä se ihan kätevästi hoituu.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
- päivitys joko NSU:lla (PC) tai joissakin malleissa on jo nyt se FOTA

Tosiaan S60:n kolmosversioissa tuo FOTA on olemassa, mutta vaatii se jotain muutakin kuin pelkän client-pään tuen, mutta eiköhän tuokin ole Nokialta tulossa, kun saadaan FOTAa tukevien puhelimien määrä sellaiseksi, että on taloudellisesti kannattavaa pyörittää tuollaista palvelua edes jossain määrin.

Hiukeat kulusäästöt matkapuhelinvalmistajille tulossa jatkossa, kun saadaan tämä vielä helppokäyttöisemmäksi. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin Applella tämä toimii siten, että iTunesin kautta(luonnollista, kun synkronointi on varsin usein tehtävä toimenpide iPhonessa) pääasiassa päivitetään, OTAa voidaan toki käyttää pienemmissä jutuissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös