Öhhh.. Esitit ensin asiasi siten, että iPhonelle ei muka pääsisi Exchangen sähköposteihin kiinni lainkaan. Sen jälkeen tarjosit webmailia ainoaksi vaihtoehdoksi. Älä leiki tyhmää, tai tämä keskustelu on muuten aika hedelmätöntä.
Olen ollut koko ajan siinä uskossa että iPhonella ei pääse over the air kiinni Exchangeen muutakuin webmaililla, olenko väärässä? Jos olen niin kerro yksityiskohtaisesti miten se tapahtuu (minä perustin väitteeni lukuisiin artikkeleihin iPhonesta). Jos olen väärässä niin mielellään myönnän sen.
En mitenkään "tarjonnut" webmailia, se nyt vain sattuu olemaan ainoa vaihtoehto tälläkin hetkellä monelle kännykälle lukea mailit kännykästä. Jos on siis Exchangen webmaili käytössä (tätä ei ole läheskään kaikilla).
Eli ihan rehellinen kysymys, miten luet Exchange mailisi iPhonella over the air?
EDIT: jaahas puhutaan ilmeisesti vähän eri aiheesta, kts. alempana.
Öhhh... Tuolla Flashilla ei tee mitään, jos surffailet nykyisillä nettisivuilla. Ei vaan toimi luurissa, kun puhelimen resurssit ei millään riitä vastavaan Flash-playerin pyörittämiseen. Tuon Javan tarpeellisuuden surffatessa voit varmaan kertoa sinä. Surffauksestahan tässä puhuit, huomaa se. Missä se huomattava ero on? :)
Flashilla ei tee mitään? Jos olen oikein ymmärtänyt niin esim. YouTube videot vaativat Flashin. Ja niitä katselee iloisesti kännyköillä. Eli perusteletko väitteesi miksi Flashilla ei tee mitään?
Javan tarpeellisuus? Esim. Gmail for mobile tarvitsee Javan eli jos haluat lukea kännykällä Gmailit niin tarvitset Java puhelimen.
No ensin pitäisi tietysti kysyä, että mitä helvettiä tarkoittaa kontaktien synkkaaminen Exchage-sähköpostien kanssa:) Kertoo jo jotain kirjoittajan kujalla olemisesta. No yksinkertaisesti väitit, että Exchangen kontakteja ei voi synkata iPhoneen ja minä kerroin, että voi. Melko lailla vastaavalla tavalla kuin kaikki tekevät sen tällä hetkellä.
Niin eli tarkoitat siis että iPhone lyödään kiinni koneeseen ja Outlookilla synkataan kontaktit? Ok, puhutaan siis vähän eri asiasta, olen tässä puhunut over-the-air synkkauksesta. Eli Noksuilla voi lisätä kontaktin luetteloon esim. palaverissa ja se löytyy automaattisesti Outlookista kun luet esim. himasta webmaililla duunimaileja. Ilman mitään eri synkkauksia.
Tämä selventää myös ensimmäistä kohtaasi eli puhutaan ilmeisesti over the air vs. piuhasynkkaus.
Öööhh... Ensin tyypilliseen tapaasi kyseenalaistat ilman parempaa tietoa, kun sanon, että mobiili wimaxista ei kannata haaveilla kahteen vuoteen. Nyt olet onneksi jo nähnyt valon ja epäilet viittäkin vuotta kunnollisen kattavuuden osalta.
Niin, pyysin sinulta perusteita väitteellesi. Liikaa pyydetty? Kyseenalaistus? Voihan sen niinkin tulkita kieltämättä. Lähinnä vaan halusin kuulla perusteesi väitteelle. Mutta pääasiassa olen puhunut 3G:stä joka tulee suurella todennäköisyydellä olemaan ainoa maanlaajuinen langaton (nopea) tiedonsiirtoverkko.
Wimaxin levinneisyys on todellakin jäänyt aika paikalliseksi mutta esim. Helsingissä on olemassa verkko jossa voit (teoriassa) surffata WiMaxilla Kirkkonummelta Sipooseen tai lentokentältä keskustaan ilman yhteyskatkoja. Tätä et käsittääkseni voi tehdä WLANilla (korjaa jos olen väärässä) Kuulemma 2008 on "iso" vuosi WiMaxille mutta se jää nähtäväksi.
Jaa. No minä kommentoinkin vain siihen, että totesit ilman parempaa tietämystä WLANin olevan kuoleva teknologia. Sopii siihen tapaan, jolla toimit tässä ketjussa.
Nyt vähän tarkkuutta kiitos, tämä keskustelu ei ole kovin hedelmällistä jos tarkoituksellisesti väitän minun sanoneeni jotain mitä en ole. Kävin lukemassa nuo vanhat viestit kun tuo kuullosti niin oudolta ja sieltähän paljastu että minä LAINASIN ASIANTUNTIJAN mielipidettä, en siis itse tätä keksinyt.
Eli ei ehkä kuitenkaan kannattaisi alkaa itkemään mistään keskustelutavoista vai mitä?
Symbian on myös erittäin huonosti dokumentoitu käyttöjärjestelmä, jolla kehittäminen on vaivalloista. Lisäksi sen kehitys ei ole täysin Nokian hallussa, joten kompromisseja joudutaan tekemään. Kyllähän Nokiakin kokeilee koko ajan esim. Linuxia puhelimien käyttiksen pohjana, joten OS X:n mobiiliversion teilaaminen on aika turhaa tässä vaiheessa.
Jos nettipuheita on uskominen niin Symbian koodaus on lasten leikkiä verrattuna puukotetun safarin kanssa koodaukseen. En ole koodari joten en osaa itse sanoa. Näin maallikkona voisi kuvitella että 700mb puukotetun Mac OS:n (täysin testaamaton Applen ulkopuolella) kanssa koodaus on huomattavasti hankalampaa kuin varta vasten kännyköille kehitetyn Symbianin. Uskaltaisin väittää että puukotetun Mac OS:n kanssa on jo valmiiksi jouduttu tekemään hirveä kasa kompromisseja, paljon enemmän kuin Symbianissa. Mutta edelleen, tämä siis ns. common sense pohjalta ilman koodauskokemusta.
Tiedätkö sinä kenties tästä jotain enemmän?