Yritit väittää, että jos käyttöjärjestelmä on suurempi muistissa, niin se on hankalampi ohjelmoida. Jos tuo "vaikuttaa jollain tavalla" voidaan tuolla tavalla tulkita? Ei mitään järkeä... Ja jos myötäilin tuota edes jollain tavalla, niin pahoittelen epäselvää ulosantia tuossa kohtaa.
Nyt puhuttiin Safarista ja Symbianista ja jos verkon keskusteluita voi pitää yhtään luotettavina (tästä asiasta taisi olla joku digitoday tjms linkkikin) niin Symbian koodaus on lasten leikkiä afariin verrattuna. Ja totta kai dokumentaation laajuus vaikuttaa asiaan. Ihan hyvin noita Symbian ohjelmistoja tuntuu olevan koodattu.
No en minä ainakaan ole puhunut mistään Safarista, sehän on pelkkä selain! Saat toki verrata sitä koko käyttikseen :) Ei siinä toki paljon järkeä ole.
Pointti ei ollut tosiaankaan haukkua Sympparia. Itselleni tärkeä syy Nokian puhelimen käyttöön on juuri se, että haluan käyttää Navicorea ym. kivaa. Väännetään rautalangasta, kun sillä puolella taitaa olla hyvä tahto aika vähissä toisen kirjoituksia lukiessa. Väite siitä, että käyttiksen koko muistissa olisi jonkin sortin viite siitä, että onko sille vaikea kehittää vai, on aika järjetön. Annoin vaan muutaman esimerkin nimenomaan mobiilikäyttiksistä, jotka siis tässä tapauksissa olivat CE ja Symppari. Ja selvennetään vielä sen verran, että tässä tapauksessa tuo suurempi on helpompi sovelluskehittäjille ja Sympparin optimoitu paketti alkaa olla liiankin optimoitu, kun suorituskyky puhelimissa on kasvanut.
Nyt oli kyse vatvomisesta ja sinä olet aivan tasan tarkkaan vatkonut asioita vastaavasti, tämäkin viesti johon vastaan on samaa vatvomista. Aivan turhaan nostat itseäsi mihinkään jalustalle.
Jos ei löydy esimerkkejä meikäläisen kirjoituksista, niin tulkitsen sen siten, että niitä ei tosiaankaan löydy. Case closed.
Heh, minä tiedän tarkkaan firmiksen ja softan eron, se olit sinä (ja ilmeisesti Apple ellei kyse ole tästä sinun spekuloimasta pekkajalosista joille sinulla ei ole mitään näyttöä) joka väännät puhtaasta semantiikasta (normaalikäyttäjälle ei ole mitään väliä päivittääkö softan vai firmiksen jos se tapahtuu samalla tavalla). Kuten jo totesin niin semanttisesti Applen väite on oikea mutta käytännössä harhaanjohtava.
Nyt kyllä teet itsestäsi pellen. Minulla nyt vaan on selkeästi teknisempi tausta esim. sen puolesta mitä olen tehnyt duunikseni opiskeluaikana. Miksi kiistelet täällä asioista, joista et tiedä tarpeeksi? Kukaan, joka ymmärtää firmiksen ja softan eron puhelimessa ei voi tulkita tuota juttua siten, että Applen väitteen mukaan muita käyttiksiä ei voi päivittää lainkaan. Vaatii kyllä sellaista kiihkoa, että objektiivisuus on kokonaan sumentunut.
Mitä tulee pekkajaloseen, niin tein johtopäätöksen jo tämän perusteella.
"Apple points out that iPhone's features — unlike other cellphones — can be upgraded in the future through software."
Esim. tuon feature -sana on sellainen, jota minä en ikinä käyttäisi tässä asiayhteydessä. Sekottaa juuri henkilöitä, jotka eivät ole perillä firmiksen ja softan eroista, epäilen onko toimittajakaan. Ensimmäinen kommenttini tästä jutusta muuten kritisoi juuri toimittajan ammattitaidottomuutta. Applen alkuperäistä tiedotetta ei ole löytynyt, joten paha sanoa tuosta mitään. Ei tainnut olla ihan peruskuluttajalle suunnattua tietoa siis. Tekniikasta ymmärtäville mielenkiintoinen detalji, kun ymmärtää mitä tuo mahdollistaa ja tietää, että muutkin puhelinvalmistajat seuraavat perässä jossain vaiheessa.
Osaatko sanoa, että miksi sinä aloit väittämään ihan päättömyyksiä tuon jutun lukemisen jälkeen ja minulle oli heti selvää, että mistä on kyse?
Sinä olet väittänyt että mikään embedded java appletti ei pyöri kännykässä. Onko tästä todisteita? Et ole perustellut väitettäsi millään tavalla.
Nyt kyllä repesin. Embedded Java appletti, eikös ihan tavallinen appletti vaan riittäisi. Jos nyt kuitenkin palataan ihan alkuun, niin sinä aloit täällä kyselemään, että millähän tavoin tuo mahtaa vaikuttaa iPhonella surffailuun, kun ei löydy Flashia eikä Javaa. Tässä valossa sinä voisit joskus ottaa todistustaakan itsellesi, mutta kuten jo aikaisemmin totesin, ei taida osaaminen riittää tässä asiassa.
Setä on kuitenkin kiltti, setä auttaa. Seuraa muutamia taikasanoja, toivottavasti et mene enemmän sekaisin. Selaimen käyttämä Java on J2SE, katselin tuossa omalta kovolta, hakemiston koko on hieman alle 60 megaa. Nokia kyllä varmasti puristaa tuon firmikseensä, joka on selvästi alle sata megaa:) Sitten voit katsella vaikkapa speksejä kaverista nimeltä J2ME (micro edition), joka pyörii noissa puhelimissa. Ei ole paljon yhteistä ei, eikä puhelimissa olevassa J2ME:ssä edes ole Appletti -rajapintaa puhumattakaan integraatiosta selaimen ja Javan välillä.
Katsos kun minä puhun mutusta niin en esitä sitä faktana.
Ylempänä jo totesin case closed, kun ei teikäläiseltä löydy mitään esimerkkejä.
Onko väitteesi siis että flashista ei ole mitään hyötyä kännykän selaimessa?
Äläpä pistä sanoja suuhuni. Tähän asti kaikki arvioni flashista kännyissä ovat pitäneet paikkansa, kun olen nuo faktat myöhemmin tarkistanut. Mitenkäs sitä vastoin tämä epätotuus :)
Flashilla ei tee mitään? Jos olen oikein ymmärtänyt niin esim. YouTube videot vaativat Flashin. Ja niitä katselee iloisesti kännyköillä.
Kerrotko vielä, että miten surffaaminen iPhonella eroaa esim. niistä matkapuhelimista, joissa on Java? Viimeksi kun kysyin, niin takaisin tuli: "Eikös webbisivuilla ole Appletteja?"