Inttiin lähdössä?

  • 1 236 875
  • 3 640

M#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
NYR
Ei siellä porttien sisällä tosiaan montaa täyttä päivää tullut, koska harjoitusvapaat juoksivat tasaiseen tahtiin. Lähes joka päivä porteista ulos klo. 16 ja takaisin 24. Poislukien tietenkin leirit joita meillä kelaperseillä olikin sitten todella paljon mukaanlukien auk1 ja auk2 leirit.
 
Voiko tämä nyt enää oikeasti pitää paikkaansa? 40 päivää?

Ps: Ymmärrän, että palvelusaika oli varmasti pitempi, mutta damn.

Aboutrallaa muut päivät oli jonko urheilukomennuksella, harjoitusvapailla (11-23/24) tai lomilla. Noita täysiä päiviä kertyi juurikin se n. 40-50. Lähinnä leireillä joutui olemaan ellei sattunut peliä, jolloin sai vapaata.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juu. Pikkuveli tuossa lähti vuoden alussa inttiin ja on nyt jo toista kertaa tuplagineksessä. Äiti sitten tätä hieman ihmetteli kun minä olin kuulemma aina ollut lomilla. Kyllä se varmaan siltä tuntuu jos on reilu 160 päivää lomilla vuoden miehenä. Enkä ollut kertaakaan edes tuplagineksessä kun moni tupakaverikin oli jopa triplassa. KSE, eli kuskille suotu etu.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Nyt kun aamuja on jäljellä 139/362, niin jo nyt on aika hyvä fiilis. Ainakin tällä hetkellä. Oikeastaan koko viikon on tuntunut, että tämä loputon kasa oikeasti hupenee. Vielä kun tästä kevät lähtee kunnolla rullaamaan ja reserviin siirtyminen lähenee uhkaavasti, niin fiilis on varmasti aika huikea jopa viimeisen sadan aamun aikana. Olen vain sellainen ihminen, että osaan ajatella eteenpäin, sillä jaksaa. :) Vielä kun nämä meidän saapumiserän 9kk miehet lähtee menemään, niin hei, mehän ollaan seuraavana vuorossa.

Tsemppiä vaan kaikille 2/11 362 miehille ja tietysti muillekin!
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
117 jäljellä. Motivaatiota ei vain löydy yhtään ja jokainen lomilta paluu vituttaa astetta enemmän. Pian paukkuu sataset ja sitten onkin jo pian puolet takana. Eniten vituttaa, kun tuolla on niin "long way home". Lomat tuntuvat niin lyhyiltä, kun matkoihin kuluu aikaa ihan perkeleesti. Omassa tuvassa on kaveri, joka asuu Kajaanissa ja siinähän se menee joka ilta kotona käymään. Viikot tuntuvat pitkiltä, kun joka päivä tehdään samaa paskaa ja sitä kuulemma tehdään ihan päätyyn asti. Toivottavasti tässä tulisi paljon aurinkoisia ja lämpöisiä päiviä, niin saattaisi jopa fiilikset vähän nousta.
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Kesä tulee ja intti lähestyy. Heinäkuussa suunta kohti Upinniemeä.

Vielä ei ole iskenyt vitutusta tai muita normaalisti inttiin lähtöön liittyviä tunteita. Kai ne tässä vähitellen iskee.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Vähitellen tulee, mutta kun tulee niin varo sitä aamujunaa. Sen verran kovaa tuli meikäläisenkib päälle. Tj #64 mikael granlund.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Vähitellen tulee, mutta kun tulee niin varo sitä aamujunaa. Sen verran kovaa tuli meikäläisenkib päälle. Tj #64 mikael granlund.

TJ #63 Mike Ribeiro.

Huomenna onkin sitten 300 aamua takana, yllättävän nopeasti on aika mennyt, vaikka koko puolustusvoimien toiminta vituttaakin aika usein.

Tuleville alokkaille sen verran, että tsemppiä vaan ja hymyä huuleen, huumori on paras lääke mitä intissä voi mukana olla.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Joo,o. TJ 33 ja huomenna illalla lähtö Rovajärvelle, jossa vietetään seuraavat kaksi viikkoa. Tällä hetkellä ei ole mitenkään liian hyvä fiilis, mutta kun miettii että Rovan jälkeen onkin vain 21 aamua jäljellä, eikä juuri mitään fyysistä, niin kyllä senkin yli pystyy tsemppaamaan.

Kohtahan aletaan taas elämään sit aikaa, kun tulevat alokkaat alkavat kyselemään intistä ja tavaroista mitä pitää ottaa mukaan. :)
 

DaleDoback

Jäsen
Suosikkijoukkue
Prospects
Nyt alkaa jo helpottamaan sillä 31 aamua enää edessä. Tällä hetkellä oma yksikköni on Rovajärvellä ja minä puolestaan himassa koneella chillaamassa. Syynähän ei voi olla muu kuin huominen pääsykoe, jonka jälkeen kuitenkin pitää hypätä ekaan junaan ja ottaa suunta kohti Rolloa.

Viimeinen puristus ja se on siinä. Paskaltahan intti on maistunu viimeisen puolen vuoden ajan ja en millään käsitä miksi tuli haettua AUKkiin. Miettii, että tammikuussa olisi voinut päästä himaan muiden mukana, mutta eipä näin ollut. Johtajakausi on ollut helvetin raskas ja pitkä, koska ei tarvitse tehdä mitään. Delegoinnista on tullut erittäin läheinen juttu itselleni ja se myös näkyy päälle päin.

Uskon, että jälkeenpäin osaa arvostaa tätä vuotta, mutta tällä hetkellä en voi käsittää koko paskaa. Hyviä kavereita täältä saa, mutta tuskin niitäkään enää koskaan näkee. Ehkä muutamia voi kadulla kävellä vastaan, mutta muuten ei. Kiekkokausi meni täysin ohi. MMskabojen aikaan olin Rovajärvellä ja kaiken kaikkiaan taisin nähdä IFK:lta 10 matsia ja kaikki ne netin välityksellä. Provinssirock on kohta, mutta osuvasti osu gines vkl siihen juuri.

Niin ja olen pudonnut salkkareista kärryltä, joten ensi vuosikin on pilalla. Ei mulla muuta.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Loppu häämöttää. Enää jäljellä kotiutumiseen liittyvät testit, oppitunnit ja odotus. Huomenna takaisin kassulle, edessä tällä viikolla vielä cooper, lkt ja loppukysely, sekä tvälli että asetarkistukset palautuksia varten. Tänään jäljellä #Saku Koivu.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Loppu häämöttää. Enää jäljellä kotiutumiseen liittyvät testit, oppitunnit ja odotus. Huomenna takaisin kassulle, edessä tällä viikolla vielä cooper, lkt ja loppukysely, sekä tvälli että asetarkistukset palautuksia varten. Tänään jäljellä #Saku Koivu.
Intin parasta aikaa ainakin meillä oli juurikin nuo pari viimeistä viikkoa. Ei paljon porukkaa hajottanut, kun tiesi että loppu on aivan kulman takana. Muutaman kesken palveluksen E:n paperit saaneen kaverin kanssa on tullut juteltua intin jälkeen ja huomaa, etteivät he ole kokeneet näitä palvelusajan parempia puolia. Onneksi olkoon vaan Fernandolle homman kunnialla loppuun viemisestä ja uuden saapumiserän jatkoaikalaisille toivotan huumoria sekä avointa mieltä, koska niillä pärjää jo pitkälle. Se homma ei oikeasti ole niin vakavaa, kun ehkä annetaan uskoa eikä palvelusaikakaan ole kenelläkään ylitsepääsemättömän pitkä, joten asenne ratkaisee pitkälti sen miten seuraavat 6-12 kk kuluvat.

Nimim. "ei se näin jälkeenpäin ajateltuna ollutkaan ehkä niin perseestä"
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Intin parasta aikaa ainakin meillä oli juurikin nuo pari viimeistä viikkoa. Ei paljon porukkaa hajottanut, kun tiesi että loppu on aivan kulman takana. Muutaman kesken palveluksen E:n paperit saaneen kaverin kanssa on tullut juteltua intin jälkeen ja huomaa, etteivät he ole kokeneet näitä palvelusajan parempia puolia. Onneksi olkoon vaan Fernandolle homman kunnialla loppuun viemisestä ja uuden saapumiserän jatkoaikalaisille toivotan huumoria sekä avointa mieltä, koska niillä pärjää jo pitkälle. Se homma ei oikeasti ole niin vakavaa, kun ehkä annetaan uskoa eikä palvelusaikakaan ole kenelläkään ylitsepääsemättömän pitkä, joten asenne ratkaisee pitkälti sen miten seuraavat 6-12 kk kuluvat.

Nimim. "ei se näin jälkeenpäin ajateltuna ollutkaan ehkä niin perseestä"

Muuten allekirjoitan mutta tuosta viimeisen parin viikon parhaudesta olen vahvasti eri mieltä. Jos intissä on muutenkin turhaa odottamista ja lusmuilua niin tue ei ole kyllä mitään muuta. Maataan,käydään puuduttavan tylsillä oppitunneilla ja lasketaan materiaalia materiaalin perään. Aika ei kulu kirveelläkään.

Yleensä puolen vuoden miehet eivät ole kokeneet niitä intin parhaimpia puolia jotka ovat siinä 6kk jälkeen. Yksi hienoimmista kesistä/syksyistä mitä olen elämässäni viettänyt oli 2007 Säkylässä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Yleensä puolen vuoden miehet eivät ole kokeneet niitä intin parhaimpia puolia jotka ovat siinä 6kk jälkeen. Yksi hienoimmista kesistä/syksyistä mitä olen elämässäni viettänyt oli 2007 Säkylässä.
Tällä hetkellä ei lohduta kyllä yhtään, että "parhaat puolet" vielä edessäpäin. Kolme kuukautta Santahaminassa vielä samaan aikaan, kun 6kk:n vätykset nauttivat kesästä ja tekevät ihan mitä lystäävät. Jotenkin absurdi ajatus, että tuleva kesä voisi olla edes kilpailla esim. parin edeltävän tai todennäköisesti tulevienkaan kesien kanssa.

Kyllähän tää palvelus on jo hetken aikaa ollut hemmetisti kevyempää kuin alussa, eikä pahemmin tarvitse enää hajoilla, mutta mielummin sitä aikansa edelleen viettäisi tehden ihan mitä tahansa muuta. Hyvä juttu se intti on käydä kokemassa, mutta mun osalta alkaa olla jo aika nähty.

Edit: Ainiin. Tasan sata.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
TJ 8!

Niin vain on 354 aamua kulunut ja kohta ollaan jo reservissä. Nyt olen viimeisillä lomillani ja sunnuntaina pakataan siviilikamat mukaan, kun takaisin mennään!

Viime heinäkuussa kun Parolaan saavuin, niin pidin itsestäänselvyytenä, että olen puoli vuotta ja se olikin ainoa tavoitteeni intistä. Kun kuitenkin se 362 nakki napsahti, niin ei se loppujen lopuksi niin pahalta tuntunut, hyviä hetkiä on ollut paljon, niinkuin pari aika pahaa hajoamistakin, mutta aika kultaa nekin muistot. Kavereita olen saanut varmaan melkein 100, joista varmaan n. 30 kanssa tulen olemaan tekemisissä vielä intin jälkeenkin, eli kavereita tuolta todellakin saa.

Sen verran pitää sanoa, että nyt kun on itse ollut vuoden, niin siitä voi todellakin olla ylpeä, vaikka aikaa on mennytkin hukkaan aika paljon. Ja puolen vuoden reppanat ovat ärsyttävän ylimielistä porukkaa ainakin meillä. Vitun idiootit, ette te mitään inttiä ole käyneet ;) (ja kaikki ottaa tämän sitten huumorilla, varsinkin intin käyneet tajuavat että tuo vastakkainasettelu on ihan arkipäivää, vaikka varmaan vähintään 50% 12kk miehistä olisivat halunneet olla puoli vuotta)
 

Joghey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TJ 8!

Niin vain on 354 aamua kulunut ja kohta ollaan jo reservissä. Nyt olen viimeisillä lomillani ja sunnuntaina pakataan siviilikamat mukaan, kun takaisin mennään!

TJ 6!

Niin vain on 362 aamua pian kulunut siitä heinäkuisesta kesäpäivästä, kun palvelukseen astuttiin. Tännekin tuli jossain välissä avauduttua, kun käsky kävi kuljettajanhommiin vaikka kyseinen homma ei kiinnostanut sitten yhtään. Kyllähän aurinko rupesi myöhemmin minullekin paistamaan ja lopulta kuljettajanhommat jäivät toisarvoisiksi. Viimeiset kolme kuukautta ovat olleet intin parasta aikaa, vaikka läpivienti kuuden viikon leiriputki (johon sisältyi yhtämittainen kymmenen päivän leiri) hajotti ihan älyttömästi etukäteen. Innolla odotellaan kotiutumista, mutta tuvassakin on ollut jo puhetta siitä tulevasta tyhjyyden tunteesta kun ympärillä ei olekaan koko ajan porukkaa. Hyviä kavereita on mukaan tarttunut ja viimeisen parin viikon kasarmielämäkin on ollut hauskaa, kun läppä on lentänyt tuvassa koko ajan.

Huomenna siviilivaatteet mukaan, perjantaina ohi on 362 ja Ruisrockiin!
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
TJ 6!...


Huomenna siviilivaatteet mukaan, perjantaina ohi on 362 ja Ruisrockiin!

Heh, näitä on aina mukava lukea. Olen varmaan sanonut tämän jo aikaisemminkin, mutta intti kannattaa käydä jo pelkästään sen viimeisen aamun takia. Klamydian" Mä lähden himaan" soimaan ja passi paukkumaan ;) Viimeinen iltavahvari saattaa myös olla mielenkiintoinen tapahtuma, jos/kun paikalla on vielä palvelustaan jatkavia miehiä ja skapparilla ei ole hiekkaa esinahan alla.
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Allekirjoittaneella juna kääntyy ensi viikon perjantaina eli sitten olisi vielä puoli vuotta edessä. Tähän ketjuun tuli kirjoiteltua tammikuun alussa pari päivää ennen intin alkua joten nyt voisi ehkä päivitellä vähän mihin tie on vienyt.

Palvelus alkoi Upinniemen 4K:ssa, josta AUK:iin rannikkolinjalle. P-kausi nyt ei fyysisesti ollut todellakaan mitään rankkaa vaikka en kovinkaan rautaisessa kunnossa ollutkaan. Alokasleiri Kiikalassa talven kylmimpään aikaan oli tosin aika vittumainen kokemus. Laivasto ei missään vaiheessa pahemmin napannut ja kun en ehdottomasti AUK:a vastaan ollut niin rannikkolinjallehan se tie vei. AUK:n 7 viikkoa ovat kyllä olleet tähänastisen inttiurani rankimmat ja hajottavimmat ajat. Sitä tetsauksen määrää mitä tuolla sai kokea rannjv-alikkien piiskatessa. No viimeistään tuolta tuli ajatus, että ihan mitä tahansa muuta loppupalveluksen ajaksi paitsi rannikkojalkaväkilinjaa. AUK:iin olinkin hakenut ensisijaisesti tas-linjalle ja sinnehän allekirjoittanut myös päätyi kun viiden viikon jälkeen tehtiin alustavia AUK2-valintoja. Tas-ura jäi tosin lyhyeksi kun selvisi, että seuraavaksi tie vie meritulenjohto/merivalvonta ru-kurssille Suomenlinnaan. Ei varmaan tarvitse kertoa, että fiilikset oli aika katossa kun seuraava palveluspaikka selvisi.

Viikot Suomenlinnassa ovatkin sitten olleet inttiaikani ehdottomasti parasta antia. Hyvä porukka, loistavat puitteet ja asialliset skapparit takaavat sen, että kyllä tuolla viihtyy niin hyvin kuin vain firman hommissa voi viihtyä. Ensimmäistä kertaa tuntuu, että varusmiehiä kohdellaan ihan ihmisinä eikä vaan eläiminä joiden niskaan voi heittää paskaa ihan niin paljon kuin huvittaa. Meininki on siis ihan erilaista kuin mitä on kavereilta kuullut esimerkiksi maavoimien vastaavan laitoksen toiminnasta.

Ensi viikolla olisi sitten yhteistoimintaharjoitus ja loppuviikko huipentuu (jos näin voi sanoa) johaan. Tulossa todennäköisesti inttiurani rankin viikko, mutta eiköhän tuosta selvitä vaikka sitten ihan puhtaasti tahdon voimalla. Siitä sitten vielä pari viikkoa Suomenlinnassa, kokelaan nappulat rintaan ja takaisin Upinniemeen todennäköisesti alokkaita kouluttamaan.

Vielä loppuun onnea palveluksensa ensi viikolla päättäville ja tsemppiä sen viikon päästä aloittaville. Ei se intti nyt niin paha paikka ole, kunhan ei vaan liikaa ajattele sitä, mitä voisi siviilissä tehdä sen sijasta, että leikkii sotaa jossain pusikossa.
 

Siiklake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
4 yötä jäljellä omassa raikkaassa vuoteessani ennen Vekaranjärvelle lähtöä. Valtaosa ikäisistäni tuulettelee parhaillaan tj 1:tä, mutta osalla on vielä aamuja jäljellä. Periaatteessa lähden ihan avoimin mielin palvelusta suorittamaan, mutta riemusta ei kannata puhua. Ykkös tavoitteenani on tuo 180 päivää ja paljon olen valmis tekemään, ettei homma mene "vasempaan käteen". Kakkos tavoitteena on saada kaveri ja kolmantena vaikka välttää lääkintämiehen hommat... Saa nähdä mitä tuleman pitää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
kolmantena vaikka välttää lääkintämiehen hommat... Saa nähdä mitä tuleman pitää.

Lääkintämiehen nakki on helppo välttää vastaamalla halukkuuskyselyihin johdonmukaisesti "ei" ja viimekädessä voi vedota veri- tai neulapelkoon, eivät testaa/kysele niistä sen tarkemmin. Yleensä halukkaita ko. hommaan on kuitenkin riittävästi suhteessa koulutettavien määrään.
 

Sic

Jäsen
Ai saatana. Vuosi sitten tässäkin topikissa tuli panikoitua alkavaa palvelusta ja hyvinhän se lopulta meni. Tässä sitä huomaa kuinka nopeasti se aika lopulta meneekään kun oman eräni vuoden ajan palvelevat kotiutuvat huomenna, onnea kaikille niille jotka pääsevät nyt siviiliin! II/11 on tunnetusti se paras erä :-)
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara
Minullakin alkaa tässä neljän yön päästä. Pelottaa ja jännittää, koska olen aina ollut sellainen luonteeltani. Veikkaan etten nuku viimeisenä enkä ensimmäisenä yönä yhtään.

Parolaan menen ja haluaisin tietää mitä kannattaa ottaa mukaan, tätähän joka kerta taidetaan täällä kysyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös