Pisin Kääpiö 186cm
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sitten voi olla niin fiksu tai onnekas kuin allekirjoittanut, jolle järjestyi puolen vuoden pesti varusmiestoimikunnan kokopäivätoimisena virkailijana. Jos haluaa siistin sisätyön ja välttyä normisodankäynnin mukavilta ja ikäviltä puolilta, niin VMTK tarjoaa tähän loistavan mahdollisuuden. Homman haasteellisuus on aika pitkälti itsestä kiinni.Tai sitten voit olla myös niin tyhmä, että menet tammikuun saapumiserässä ja olet 9kk palveluksessa. Ehdit heittää kranua -30 asteen pakkasessa(intin käyneet tietävät ettei hanskoja saa käyttää tätä tehdessä) ja tetsata metsässä +30 asteen helteessä kesken pahimman itikkakauden. Parhaita kokemuksia oli myös 0 asteen keli leirillä syyssateessa.
Aloitin itse tammikuussa. Olin alokasajan loppupuolella saanut jo komennuksen Sodankylään, jossa olisi olisi odottanut Pst/sinkopuolen AUK. Siis vitunmoista ahkionvetoa umpihangessa. Tsemppasin itseäni ajattelemalla, että vielä vittumaisempaa olisi jos ammuttaisiin kovilla kohti, nythän vasta reenataan.
Huomasin ilmoitustaululla VMTK-virkailijoiden rekrytointi-ilmoituksen ja päättelin heti että se on Kääpiön hommaa ilmiselvästi. Tosin niin oli huomannut moni muukin. Kaksi paikkaa oli auki eli sihteerin ja ost-valtuutetun tehtävät, ja näihin oli yhteensä suunnilleen 30 hakijaa. Jokaista hakijaa haastatteli skappareista, sotilaskodin edustajasta ja varusmiesten yksikköedustajista koostuva VMTK. Ekan haastattelun jälkeen pudotettiin vähiten potentiaalinen aines pois. Loput pääsivät uuteen haastatteluun, jossa kysyttiin vähän aiempaa tiukempia kysymyksiä. Kolmas haastattelukierros oli jo tulossa, mutta VMTK olikin jo tuossa vaiheessa kypsä tekemään päätöksen. Olin yllätyksekseni tullut valituksi virkaan, ja kun prikaatin komentaja sittemmin leimasi päätöksen niin Sodankylän AUK-komennukselleni tuli lopullinen ja lainvoimainen este.
Minulta vapautuneen AUK-paikan sai ymmärtääkseni kaveri, joka oli alunperin todella pettynyt kun oli jäämässä rannalle aliupseerikoulusta. Lähti kuulemma intoa täynnä Lappiin. En ole sen koommin kuullut tyypistä mitään, mutta toivottavasti oli mukava reissu.