Inttiin lähdössä?

  • 1 218 355
  • 3 574

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Itse sain palikkatesteistä huipputason pisteet ja ryhmänjohtajat suosittelivat AUK:hon, mutta sanoin alusta loppuun sitkeästi, että ei pysty, koulutuspaikka odottaa. Kapteeni kätteli ja sanoi, että harmin paikka, mutta minkäs teet.

Itsekinhän sain juurikin huipputason pisteet palikkatestistä. Lieneekö ollut jopa joukko-osaston tai ehkäpä jopa koko maan ennätyspisteet. Koulutuksessa olin niin särmä, että suorituksiani käytettiin esimerkkeinä ja skapparit kuvasivat niitä videolle myöhempää käyttöä varten. Prikaatin komentaja itse yritti suostutella minua AUKiin, mutta sanoin everstille, että nouse hyvä mies ylös sieltä polviltasi ja kuivaa kyyneleesi: yhteiskunta tarvitsee minua muualla. Eversti kätteli minua ja sanoi väräjävällä äänellä, etteivät he minua olisi ansainneetkaan. Siispä palvelin 6 kuukautta korjaten polkupyöriä.

No, leikki leikkinä. Huomenna kertaamaan Vekaralle kun Mikkelistä meni varuskunta alta. Ei nappaisi. Tämän ikäistä spollejäksteriä vielä kiusaavat.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Kaveri just kerto, ettei kannata tahallaan näitä tehä väärin, kun teetättävät uudestaan jos huomaavat vilppiä. Tai ite persoona ei täsmää pällitestiin.

Kannattaa kannattaa. Tärkeintä on, että tekee sen huolella, koska kysyvät samoja kysymyksiä pikkasen eri muodossa niin täytyy pitää huolta, että vastaa kaikkiin samansuuntaisesti. Ei mun aikana ainakaan uusittu yhdenkään testiä vaikka moni veti tarkoituksella lekkeriksi koko testen; allekirjoittanut myös.
 

Selänne 8#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, KalPa ja Anaheim Ducks
Vois tietysti olla, että kun kunnolla palvelee niin myös komentajat kunnioittavat sitten päätöksiä mitä nyt on tehnytkin. Itselläni nyt ei mitään perusteitakaan ole, että miks en vois vuotta olla. Koulukin loppuu just tänä keväänä niin sekään ei käy perusteeksi ja varsinkin kun menen kesällä armeijaan niin harvemmin koulut alkaa keskellä talvea.
 

Schadowan

Jäsen
Saakos tämän itse päättä, että mihin komppaniaan laitetaan vai päättävätkö isot kihot kutsunnoissa mihin menee? Ja mitä muita näitä 6kk komppanioita Santahaminassa on?

Kyllä se on päätetty jo ennen kun saarelle saavut. Toki voi tehdä valituksia, ja hyvillä perusteilla voi päästä 6kk, mutta harvemmin sekään onnistuu.
Ja kuljetuskomppaniassa tosiaan on nämä 9kk vippikuskit (ajelee kenraaleja sun muita "vip"-ihmisiä+ruoka-ajoja yms) ja sitten 12kk rekkakuskit, jotka siis saavat ajokortin mukaansa siviilielämään. Hyviä nakkeja molemmat, varsinkin jos tykkää hiplailla autoja ja sen sellasta.
 

Fordél

Jäsen
Vois tietysti olla, että kun kunnolla palvelee niin myös komentajat kunnioittavat sitten päätöksiä mitä nyt on tehnytkin. Itselläni nyt ei mitään perusteitakaan ole, että miks en vois vuotta olla. Koulukin loppuu just tänä keväänä niin sekään ei käy perusteeksi ja varsinkin kun menen kesällä armeijaan niin harvemmin koulut alkaa keskellä talvea.

Jos tuon asenteen tuot intissä kapiaiselle tiedoksi, eikä testit ole menny ihan lekkeriksi, olet taatustu sen vuoden. Kannattaa siis tarkkaan miettiä haluaako tosissaan olla sen vuoden siellä vai vaikka puoli vuotta ja lukea sen jälkeen pääsykokeisiin tai tienata rahaa jostain.
 

Selänne 8#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, KalPa ja Anaheim Ducks
Jos tuon asenteen tuot intissä kapiaiselle tiedoksi, eikä testit ole menny ihan lekkeriksi, olet taatustu sen vuoden. Kannattaa siis tarkkaan miettiä haluaako tosissaan olla sen vuoden siellä vai vaikka puoli vuotta ja lukea sen jälkeen pääsykokeisiin tai tienata rahaa jostain.
Kyllähän se tosiaan ois mukava puolella vuodella päästä, varmaankin jos oisin pari vuotta aiemmin jo lähtenyt armeijaan niin olisin halunnu vuoden olla. Nyt on kuitenkin elämäntilanne aivan erilainen, kun tyttöystävä löytyi noin 1.5 vuotta sitten ja täytyy ajatella sitä tulevaisuutta.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Kaveri just kerto, ettei kannata tahallaan näitä tehä väärin, kun teetättävät uudestaan jos huomaavat vilppiä. Tai ite persoona ei täsmää pällitestiin.
Tottahan sitä pitää vähän katsoa, miten vastaa. En kyllä omana palvelusaikana kuullut kenenkään uusimaan joutuneen, mutta nollapisteitä ei varmaan katsota hyvällä. Älykkyystestissä kannattaa joka osion ensimmäisiin kysymyksiin vastailla oikein ja sitten pikku hiljaa huonontaa osumaprosenttia. Viimeiset 10-15 kohtaa voikin pistää sitten täysin arvaamalla. Toisaalta sekään ei haittaa, jos aika loppuu, eikä ihan kaikkiin ehdi vastata. Psykotestissä kannattaa tosiaan miettiä jonkinlainen strategia. Älä vastaa kaikkiin huonointa mahdollista vaihtoehtoa. Samoja kysymyksiä kysytään moneen kertaan. Valitse jokin tai pari näistä teemoista ja vastaile näihin johdonmukaisesti "väärin". Muihin pistä sitten suunnilleen järkevän ihmisen vastauksia.

Itse sain älykkyystestistä kolmosen ja psykotestistä ykkösen (eli huonoimman mahdollisen). Uusinnoista ei todellakaan ollut puhetta, vaikka taisin pistää ruksin kohtaan "Tunnen olevani riivattu". Tietty, jos uusintavaatimus tulee, niin voi aina vastata samalla lailla toiseen kertaan. Johdonmukaisuus on päivän sana intissä.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Vois tietysti olla, että kun kunnolla palvelee niin myös komentajat kunnioittavat sitten päätöksiä mitä nyt on tehnytkin. Itselläni nyt ei mitään perusteitakaan ole, että miks en vois vuotta olla. Koulukin loppuu just tänä keväänä niin sekään ei käy perusteeksi ja varsinkin kun menen kesällä armeijaan niin harvemmin koulut alkaa keskellä talvea.

Meikäläisellä kävi juuri näin. Tai ainakin niin olen asian ymmärtänyt. Tein hommat hyvin ja olin muutenkin jämpti, mutta toin kyllä selkeästi esiin sen, etten halua vuotta palvella. Sitten kun tätä kysyttiin, niin ilmoitin luutnantille vain, että motivaatio ei yksinkertaisesti riitä. Tiesin että motivaatio on hyvin tärkeä asia ja uskon, että se auttoi osaltaan siihen puolen vuoden kakkuun.

Toki tein esim. erilaiset johtajatestit vähän puolivaloilla, enkä osoittanut erityistä halua päästä AUK:iin. En kuitenkaan perseilemällä, vaan ihan siten, että en oikeastaan keskittynyt niissä mitenkään.

Muistaakseni meillä ei edes ketään pakotettu menemään AUK:iin, vaikka siitä aina kauhujuttuja kuulee. Kyllä itse olen siinä uskossa, että kapiaiset kunnioittavat myös omia toiveita, varsinkin jos ihan oikeasti halukkaita vuoden miehiä löytyy.

Sen verran meillä ehkä homma erosi, että olimme ns. sotakomppania joten vuoden nakkeja ei kauheasti ollut AUK:n ja vaunumiesten lisäksi.
 

12961

Jäsen
Muistaakseni meillä ei edes ketään pakotettu menemään AUK:iin, vaikka siitä aina kauhujuttuja kuulee. Kyllä itse olen siinä uskossa, että kapiaiset kunnioittavat myös omia toiveita, varsinkin jos ihan oikeasti halukkaita vuoden miehiä löytyy.

Sen verran meillä ehkä homma erosi, että olimme ns. sotakomppania joten vuoden nakkeja ei kauheasti ollut AUK:n ja vaunumiesten lisäksi.

Meillä tilanne oli se, että skapparit sanoivat suoraan kesäerässä riittävän aina halukkaita AUKiin, ketään ei pakotettu. Pari oikeasti halukasta taisi jäädä uloskin. Talvella sen sijaan AUKiin pakotetaan enemmän jengiä.

Näin siis Niinisalossa KT-pattereissa. Tulenjohdossa tilanne voi olla eri.
 
Suosikkijoukkue
Oravat, Espoon Blues
sellaset "säälittävät reppanat" harvemmin pakotetaan aukkiin. johtajilla soisi kuitenkin olevan jonkun verran auktoriteettia. mä näen asian niin, että jos perseilee, niin samalla todistaa omaavansa sen verran omaa tahtoa että kaverin voi huoletta laittaa alikersantiksi purkaamaan "vuoden-nakki" vitutustaan seuraavalle saapumiserälle. tällasia katkeria tapauksia oli omina alijohtajinani, ja muiden alikessujen mukaan juuri siksi he aukkiin laitettiin vasten omaa tahtoaan.

varmoja puolen vuoden keinoja on tosin varmaan just niin monta kun on puolen vuoden miehiäkin..
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaveri just kerto, ettei kannata tahallaan näitä tehä väärin, kun teetättävät uudestaan jos huomaavat vilppiä. Tai ite persoona ei täsmää pällitestiin.

Tuo on totta, ettei liian perseelleen kannata vetää, mutta kuitenkin on mahdollista kun tekee järjellä "huonosti". Itsekkin meinasin tahalleen tehdä tuota. Jäi kuitenkin tekemättä, sen takia että ei olisi ollut kiire pois.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja kuljetuskomppaniassa tosiaan on nämä 9kk vippikuskit (ajelee kenraaleja sun muita "vip"-ihmisiä+ruoka-ajoja yms) ja sitten 12kk rekkakuskit, jotka siis saavat ajokortin mukaansa siviilielämään. .
C- ja CE-kortteja ei taida enää saada mukaan intistä siviiliin. Tai jos saa, niin sillä kortilla ei kuitenkaan pysty työkseen ajamaan mitään. (EU-säädösten takia)
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mihin perustuu tuo, että kesällä enempi halukkaita AUK:iin?
Kelit hämää? Kesällä ekoilla leireillä keskimäärin mukavampaa kuin talvella. Lisäksi jos tosiaan on sen vuoden palvelemassa niin tuolloinhan kotiutuisi myös kesällä, mitä itse ainankin olisin pitänyt parempana vaihtoehtona.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Perustunee siihen, että kesällä lähtiessä vuoden armeija-aika pilaa vain yhden opiskeluvuoden. Talvella aloitettaessa vuoden palvelus syö kaksi vuotta opiskeluista.
 

julle-jr

Jäsen
Ei varsinaisesti voida puhua AUK:iin pakottamisesta, koska sotilasvalassahan vannotaan mm. että "niin kauan kuin minussa voimia on, suoritan saamani tehtävän loppuun."

AUK-nakkihan on vain yksi tehtävä muiden joukossa ja näin ollen jokainen tietysti sinne menee jos esimies parhaaksi näkee, koska kerran valassa on vannonut noudattavansa esimiehen käskyjä ja suorittavansa saamansa tehtävät parhaansa mukaan.
 

Selänne 8#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, KalPa ja Anaheim Ducks
No parin kuukauden päästähän tuon näkee, että miten käy. Kaikki asiat pitää kuitenkin suunnitella silleen, että mahdollinen vuoden palvelus onnistuu.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Mihin perustuu tuo, että kesällä enempi halukkaita AUK:iin?
Veikkaisin että ne jotka jo kutsunnoissa tietävät haluavansa AUK:iin laitetaan kesän saapumiserään, että pääsevät opiskelemaan/töihin seuraavana syksynä. Tammikuun saapumiserään jää sitten vain niitä jotka haluavat selvitä puolella vuodella, ja näin ollen joudutaan pakottamaan enemmän porukkaa AUK:iin.

Mitään faktaa minulla ei asiasta ole, mutta tuo tuntuisesti jotenkin järkevältä.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
No, leikki leikkinä.

Halusin vain tehdä selväksi, että AUK:lta voi välttyä palvelemalla hyvin ja säilyttää kouluttajiensa rispektit ihan olemalla suoraselkäinen ja selvä tarkoituksistaan. Ei tarvitse lähteä piirtelemään kirkkoveneitä palikkatesteihin, ajella näkymättömällä mopolla tai harrastaa muitakaan niitä kevätjuhlaliikkeitä, joita vähän joka puolella suositellaan. Sivumennen sanoen voin muuten kertoa että AUK:n skippaaminen on jälkikäteen harmittanut ihan pirusti. Nuorempana se puoli vuotta olisi tuntunut todella pitkältä ajalta, mutta eihän se oikeasti olisi tuntunut missään.

Harva pystyy enää tässä vaiheessa keksimään mitään mitä skapparit eivät ole jo kymmentä kertaa nähneet ja voin kertoa, että vedätystä yrittäviä näpäytetään paljon mielummin kuin rehellisesti asiaansa ajavia.

Näitä sankareita ne olivat omassa saapumiserässänikin, jotka sinne AUK:hon pakotettiin. Yksi kaveri veti morttikauden loppukokeen ihan läskiksi ja esim. käveli rauhassa suojautumisradan läpi. AUK:hon ja sijoituspaikaksi sauna, valvomaan rättien pesua. Toinen jätkä vemppasi suurimman osan P-kaudesta selvällä movella ja yritti samaa AUK:ssakin. Päivysti sitten suurimman osan AUK:sta ihan skapparien toimistolle esittämästä erityispyynnöstä johtuen ja vietti johtajakautensa valvoen jotain lähettibemareita.
 
Viimeksi muokattu:

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä on se tapa/järjestys, jolla sijoitetaan jätkät kesälle tai tammikuulle? Eli onko sillä mitään tekemistä esim. sukunimellä? Jostain kuulin, että jos on vaikka akkosten alkupäässä, eli myös kutsuntojen alkupäässä, niin olisi paremmat mahikset päästä jo kesällä?
 

Selänne 8#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, KalPa ja Anaheim Ducks
Mikä on se tapa/järjestys, jolla sijoitetaan jätkät kesälle tai tammikuulle? Eli onko sillä mitään tekemistä esim. sukunimellä? Jostain kuulin, että jos on vaikka akkosten alkupäässä, eli myös kutsuntojen alkupäässä, niin olisi paremmat mahikset päästä jo kesällä?
No mikä käsitys mulla on näin kutsunnat käyneenä, niin siellä kyllä meni koko joukko ihan toiveiden mukaan minne ite halusi. Itsekin vaihdoin ihan äskettäin oman saapumiseräni I/10 tuohon II/09 ja hyvin onnistui vaihto. Kyllä mun mielestä kutsunnoissa kuuntelevat toiveita hyvin.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Koulukin loppuu just tänä keväänä niin sekään ei käy perusteeksi ja varsinkin kun menen kesällä armeijaan niin harvemmin koulut alkaa keskellä talvea.

Eipä tuntunut tämä olevan ainakaan pioneerikomppanjassa esto sille, että aukkiin ei voisi laittaa.

Tosiaan jos kapteeni ehdottelee aukkia ja toteaa tyyliin "ei mulla sille ole esteitä" on varmasti siellä. Samoin jos pällitestit tekee huolella. Jos haluaa ihan oikeasti selvitä 6kk ni on mielummin vähän tyhmä kuin viisas.
 

Selänne 8#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, KalPa ja Anaheim Ducks
Eipä tuntunut tämä olevan ainakaan pioneerikomppanjassa esto sille, että aukkiin ei voisi laittaa.

Tosiaan jos kapteeni ehdottelee aukkia ja toteaa tyyliin "ei mulla sille ole esteitä" on varmasti siellä. Samoin jos pällitestit tekee huolella. Jos haluaa ihan oikeasti selvitä 6kk ni on mielummin vähän tyhmä kuin viisas.
Jaaha. Pioneerikomppaniasta mitä olen kuullut kavereiden suusta niin ainakin Kainuun prikaatissa aika paljon porukkaa AUK:iin lähtee. Sinä etkös ollut Kainuun prikaatissa? Millainen paikka on?
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Sinä etkös ollut Kainuun prikaatissa? Millainen paikka on?

Vajaat 4kk palvelin ja tarkoitus olisi näillä näkymin tulla seuraavaan saapumiserään palvelemaan tuo loppuaika. Riippuen isän terveydentilasta.

Paikkana sainoisko ihan vaativa. Gineksiä on todella paljon ja erittäin haastava koulutus on edessä ainakin. Kouluttajat yhtä kusipää yliluutnanttia lukuunottamatta oli todellakin asiallisia ja jos homma toimii ni kaikilla on mukava olla. Saatiinpa tuossa ennen vappua vielä hameväen kouluttajakin, mutta itse en päässyt nauttimaan kun yhden päivän siitä riemusta. Sauvakävelyä ja joka yö vähintään 4,5h yöunet odottaa seuraavaa saapumiserää :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös