Mainos

Inttiin lähdössä?

• 1 240 736
  • 3 632

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
No onko uintitestiä?

Säkylässä piti uida 200m, josta 50m selällään. Jos ei onnistunut, meni uimaopetukseen. Sitä en tiedä että uivatko opetukseen joutuneet jossain vaiheess sen 200m, vai riittikö pelkkä opetukseen osallistuminen.

edit. typo

Viimeksi muokattu:

Selänne 8#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, KalPa ja Anaheim Ducks
Säkylässä piti uida 200m, jost 50m selällään. Jos ei onnistunut, meni uimaopetukseen. Sitä en tiedä että uivatko opetukseen joutuneet jossain vaiheess sen 200m, vai riittikö pelkkä opetukseen osallistuminen.
Varmaankin sitten sama juttu Kainuun prikaatissa? Vai mitä sanovat siellä olleet palstalaiset?

En tiedä onko väärä ajatusmaailma kun en jännitä enää tuota armeijaa ollenkaan kun niin paljon olen sitä pienessä päässäni pähkäillyt. Hyvä kun saa vaan alta pois niin ei tarvii joka vuos miettiä ja laskea aikaa, että millon on lähtö edessä. Minkälainen paikka on tämä pioneeri komppania, entä jalkaväki? Onko näistä komppanioista hyvät mahdollisuudet selviytyä kuudella kuukaudella?

coyote86

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jatkoajan moderaattorikunta, RD:n mediapeli
Uimatesti Kainuun Prikaatissa

Ainakin tykistörykmentin puolella homma hoidettiin niin että alussa kysyttiin että osataanko me uida. Jos vastasi että ei osaa, pääsi polskimaan kellukkeiden kanssa kymmeneksi minuutiksi ja opettelemaan uintia, muuta ei sitten tarvinnutkaan tehdä.
Jos taasen vastasi että osaa uida, pääsi uimaan mukamas "pakollista" 200m uintia. Itse kun olin tyhmä ja kokematon miten asiat intissä hoidetaan (uinnit taisivat olla 2. viikolla), vastasin että osaan uida. Vetelin sitten uida jotain 100m ja lopetin kun ei oikein napannut, uimataidottomien ei tarvinnut tehdä mitään, niin miksi minunkaan siellä olisi pitänyt todistella mitään. Vitsi oli koko uimatesti.

Olisi siitä tietenkin pronssisen uimamerkin saanut jos olisi ne 200m uinut, mutta kyllä tämä(kin) oli SA Intin puolelta sitä tyypillistä pelleilyä. Häröt ja laiskurit päästetään helpolla ja oikeasti motivoituneille ei tarjota kunnon porkkanaa. Minusta tuo opettaa vain kaikkia jo alusta asti välttelemään nakkeja ja esittämään nollataulua, itsekin tuli näin lorvailtua koko inttiaika paria ensimmäistä viikkoa lukuunottamatta.

Kaikki kuntotestit pystyi kusemaan miten halusi, ei niitä kuninkaallisessa ykköstassissa edes tarvinnut treenata/harjoitella suoritusten jälkeen vaikka olisi juossut Cooperissa 123 metriä. Kranaatinheitinkomppania taisi tosin muodostaa poikkeuksen tykistörykmentissä, samoin kakkostassi (AUK). Ensin mainitut tosin kuuluivatkin jalkaväkeen vaikka samalla kassulla elelivätkin ja Aukki nyt on aina nihkeä paikka.

Tykistöä suosittelen lämpimästi kuitenkin kaikille, joita ei intti oikein nappaa. Ykköstassi ja töhö- ja vemppapatteri ovat erityisesti niin selkärangatonta porukkaa täynnä että hellurei. Siellä ei hiki tule. Tykkimiehet on eri miehiä!!

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Ainakin tykistörykmentin puolella...
Nämä hommat riippuvat myös aina yksiköstä. Viestikomppaniassa piti uida 200m, ja ne jotka ilmoittivat että ei pysty lähtivät uimakouluun, ja niitä uimakouluja sitten oikeasti pidettiin niin kauan että se 200m meni. Marsseiltakin lähti porukkaa kesken marssin takaisin kassulle kun alkoi uimakoulu. Siitä 200 metristä 50m piti uida selkää ja 400m uimalla sai pronssisen uimamerkin.

edit. Tuo 200m raja on käsittääkseni kiinteä, mutta yksiköstä riippuu että suoritetaanko nuo testit ja uimakoulut niin että jokainen oikeasta saa uitua sen 200m, vai hoidetaanko ne vasemmalla kädellä, että saadaan vaan papereihin merkintä että osaa uida.

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaikki kuntotestit pystyi kusemaan miten halusi, ei niitä kuninkaallisessa ykköstassissa edes tarvinnut treenata/harjoitella suoritusten jälkeen vaikka olisi juossut Cooperissa 123 metriä.
Kuten toteat, tässäkin on suuria paikkakohtaisia eroja. Meillä esimerkiksi E- ja J-kausilla kaikki tykkimiehet jotka eivät ylittäneet cooperissa tiettyä rajaa (2300m/2400m, en muista), määrättiin osallistumaan ohjattuun lenkkeilyyn iltaisin varsinaisen palveluksen päätyttyä 2-3 kertaa viikossa. Seuraavassa cooperissa sitten katsottiin oliko kehitystä tapahtunut vai ei.

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onkos täällä palstaveljillä minkäänlaisia neuvoja, tietoa, kauhutarinoita :) yms. Santahaminasta. Sinne olisi nimittäin tarkoitus mennä suorittamaan tämä velvollisuus eikä allekirjoittaneella ole oikein mitään odotuksia/minkäänlaista tietoa siitä, mikä siellä odottaa.

Kuudella kuukaudella yritän päästä, joten minkälaiset mahdollisuudet on suorittaa homma siinä ajassa? Motivaatio ei ole erikoisen kova hommaan, joten kaikki vinkit otetaan mieluusti vastaan. :)

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käsittääkseni kuudella kuukaudella on lähes mahdotonta päästä Santiksesta. Eli kannattaa alusta alkaen varautua olemaan pidempään, koska on erittäin todennäköistä, että viivyt siellä vähintään sen 9 kk.

I/10 Santahamina venailee meikäläistä.

Onko tähän jotain tiettyä syytä vai onko homma aina siellä näin? Tunnen kyllä muutamia jätkiä, jotka ovat olleet vain 6kk nimenomaan Santahaminassa ja nytkin II/09 on muutama tuttu, jotka kuudella kuukaudella selviää.

Schadowan

Jäsen
Ai, okei. Ei mulla sen tarkempaa infoa kyllä ole. Kutsunnoissa isot kihot vaan totes, että puolella vuodella pääset Vekarassa. Santiksessa puolestaan nakit on todennäköisesti 9 kk -->. Tietysti hienompi juttu jos se menee tolleen niin kuin sanoit. :)

No Sotilaspoliisit on sen 9kk sekä Vippi-kuskit. En nyt tiedä mitä komppanioita siellä on vielä, mutta ainakin kun itse olin niin kranaatinheitinkomppanja, 1jk ja joku kolmas oli vielä ja kaikki 6kk. Eli jos spolleksi joudut, niin kyllä se 9kk on minimi, jolloin kannattaa harkita aukkia, koska ei se 3kk enää paljon tunnu sen päälle. Itselle heilahti 9kk nakki, mutta olin kuskina, joten aika helppo oli oma inttiaikana, nim. 9 leiriaamua:)

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No Sotilaspoliisit on sen 9kk sekä Vippi-kuskit. En nyt tiedä mitä komppanioita siellä on vielä, mutta ainakin kun itse olin niin kranaatinheitinkomppanja, 1jk ja joku kolmas oli vielä ja kaikki 6kk. Eli jos spolleksi joudut, niin kyllä se 9kk on minimi, jolloin kannattaa harkita aukkia, koska ei se 3kk enää paljon tunnu sen päälle. Itselle heilahti 9kk nakki, mutta olin kuskina, joten aika helppo oli oma inttiaikana, nim. 9 leiriaamua:)

Saakos tämän itse päättä, että mihin komppaniaan laitetaan vai päättävätkö isot kihot kutsunnoissa mihin menee? Ja mitä muita näitä 6kk komppanioita Santahaminassa on?

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Minkälainen paikka on tämä pioneeri komppania, entä jalkaväki? Onko näistä komppanioista hyvät mahdollisuudet selviytyä kuudella kuukaudella?
Pioneereista ei ole omakohtaista kokemusta, mutta Kainuun Prikaatin jäksterinä oli varsin helppoa päästä kuudella kuukaudella, etenkin jos aloittaa kesällä. Silloin yleensä on enemmän halukkaita vuoden palvelukseen. Noin yleisenä vinkkinä kannattaa alusta asti sanoa koko ajan, ettei halua 6kk:a enempää, vaikkei olisikaan ihan varma. Kyllä sinne sitten pääsee myöhemminkin, kun vetää hommat perushyvin ja ilmoittelee mielen muutoksesta viime hetkillä. Sen sijaan, jos tietää ihan 100-varmasti, ettei AUK tai 9kk:n palvelukset kiinnosta, niin ei kannata tosissaan yrittää kuntotesteissä (älä kuitenkaan jää ihan hännän huipuksi, liika negatiivinen huomio ei ole hyväksi). Lisäksi älykkyystestissä vastaile välillä tahalleen väärin ja jätä vaikka osaan vastaamatta ja psykotestissä pistä ruksia vähän mihin sattuu. Muutenkaan ei kannata välttämättä loistaa turhan päiten erilaisissa palvelustoimenpiteissä.

Semmoista, joka osaa alusta asti hoitaa hommat oikein, on aika mahdotonta pakottaa aukkiin.

Jarzki

Jäsen
No Sotilaspoliisit on sen 9kk sekä Vippi-kuskit

Tänä päivänä ei tietääkseni ole muita 9kk miehiä kuin lääkintämiehet ja sotilaspoliisit. Kaikki kuskithan ovat nykyään automaattisesti vuoden, mutta saavat siitä palkinnoksi intissä ajetun ajokortin myös reservielämään. Tässä käsityksessä minä ainakin olen, kun siitä oli omana inttiaikanani n. vuosi sitten puhetta. Ilmeisesti I/09 saapumiserä oli ensimmäinen, jolla oli tämä systeemi käytössä. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Puolella vuodella olis tarkoitus päästä, koska Vancouverin olympialaiset ensi talvena ja kova hinku kotiutua siihen mennessä. ;) heh..

Ainakin itse mitä olen kuullut, niin pioneerikomppanioissa on yleensä halukkaita paljon AUK:n jne... Itse olin pioneerina Keuruulla, ja siellä ei meinannut kaikki halukkaat mahtua AUK:n.

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
santiksessa 6kk on:
1. ja 3. jääkärikomppania
tukikomppania

9kk: spollet, lääkintämiehet yms. II/08 myös vippikuskit ja pasikuskit oli 9kk, en tiedä miten nyt (huhupuheiden perusteella 12kk)

kuljetuskomppanian masikuskit on 12kk (voi olla että nää pasikuskit ja vippikuskitki on 12kk, en ole varma).

Jos on C-kortti, kulju on käytännössä varma nakki, jolloin ei kuudella kuukaudella pääse ku b:n papereilla. Rikosrekisteri ja ulkomaalaisuus yms. asiat saattaa auttaa palvelusajan lyhentämisessä..

Jeffrey

Jäsen
Elazi tossa jo tosiaan kirjoittelikin, mutta Santiksessa siis tosiaan 1.JK, 3.JK ja Tukikomppania 6kk ja Kulju, Auk, Spol/2.JK 9+ kk. Ja kun santikseen noin määrällisesti tulee n. 1200 körriä vuodessa joista n. 200 lähtii mussuttamaan sitä äidin uloketta tarkoittaa se sitä, että alle puolet siellä palvelee yli 6kk. Sanoisin, että 3.JK ja 1.JK 200+. Tukik. 200- Auk-Ruk ~300 ja kulju ~200.

Kannattaa kuitenkin lähteä inttiin hyvällä mielellä ja yrittää viihtyä siellä jopa mahdollisimman kautta. Kaikenmaailman lusmua on tällekkin miestenpalstalle eksynyt. Itse tosiaan palvelin 12kk ja vaikka välillä oli rankkaa, vitutti, oli siviiliin ikävä, oli kylmä ja nälkä niin silti nyt kohta vuosi sitten kotiutuneena sanoisin, että jos menisin nyt takaisin niin tekisin asiat vähintään samanlaisella temmolla kuin silloinkin. Hyviä kavereita jäänyt ja erittäin hauskoja muistoja. Jopa tiettyä haikeutta tuota aikaa kohden. Siellä tuli tehtyä ja koettua asioita ja tunteita joista normaalielämässä ei olisi tietoakaan. Ja totta se on, mitä rankempaa oli sitä paremmat muistot niistä tapahtumista jäi.

Yksi parhaimmista inttimuistoista jäi leiriltä jossa ekana iltana alettiin leiripaikkaa tekemään n. 23 aikaan illalla. Varsinaisesti ryhmitysalueesta ei voinut kutsua koska tilanne ei ollut päällä ja näin saimme suht rauhassa touhuta mitä lystättiin. Noh meidät sitten määrättiin tosi korkealta taholta leiriytymään paikkaan rinteen juurelle. Ilmeisesti ajansaatossa rinnettä pitkin oli valunut vettä ja vedenmukana kiviä. Eli maasto oli paitsi todella puista niin myös, kivistä ja soista.

Muut ryhmät pygäsi telttansa pystyyn siinä kymmenessä minuutissa siihen paikkaan jossa puita ei nyt ollu tiellä. Ja valitteli leiripaikasta lopun leiriä. Tämä oli siis Auk aikana ja meillä oli tuolloin todella energinen, vahva ja hyvähenkinen ryhmä. Katseltiin siinä hetki, että voi vittu mitä maastoa ja 7pvä pitäisi täällä olla. Siinä ensin n. 30min tutkailtiin sinällään aika pientä aluetta ja pohdittiin mihin teltta pystytetään. Löytyi sitten suht tasainen paikka joka kuitenkin oli aika puinen, kantonen ja kivinen. Siinä sitten miehissä alettiin tekemään omia hommiamme, puunkaatoa, halonhakkuuta, kantojen/kivien repimistä maasta tai jos oli liian iso kivi niin kunhan saatiin käännettyä kyljelleen, että saatiin enemmän tilaa. Tämä kaikki siis tehtiin tihkusateessa muutamalla plus asteella ja pilkkopimeässä, mitä nyt halonhakkaajalle ja puunkaatajille riitti otsalamput.

Kun sitten saatiin PJ teltan kokoinen tasainen alue aikaiseksi niin kuorimme maata märästä sammalesta jota paikassa oli todella syvälle. Tiedettiin, että on sateinen aika vuodesta joten rakensimme kunnon vesihaudat teltan ympärille. Tämä alue minkä sammaleelta riisuimme niin päällystettiin sitä hieman läheltä löytyneellä kuivahkolla hiekalla ja havuilla. Kello oli vähän yli kolme kun päästiin laittamaan kaminaa tulille. Ja koko viikko nukuttiin erittäin hyvin.

Tämä nyt ei kummonen tarina ole, mutta kuvastaa mielestäni hyvin sitä joka oli omalla kohdalla intissä sitä hienointa osaa.. Elikkä kun ryhmähenki on hyvä mukavia kavereita ympärillä ja puurretaan huonoissa olosuhteissa kimpassa yhteisen hyvän eteen pilke silmäkulmassa. Mikään ei voittanut sitä ryhmän onnistumisen iloa kun oltiin siihen paikkaan saatu niin loistava telttapaikka kasaan. Oi niitä aikoja.

Fordél

Jäsen
Kannattaa kuitenkin lähteä inttiin hyvällä mielellä ja yrittää viihtyä siellä jopa mahdollisimman kautta. Kaikenmaailman lusmua on tällekkin miestenpalstalle eksynyt. Itse tosiaan palvelin 12kk ja vaikka välillä oli rankkaa, vitutti, oli siviiliin ikävä, oli kylmä ja nälkä niin silti nyt kohta vuosi sitten kotiutuneena sanoisin, että jos menisin nyt takaisin niin tekisin asiat vähintään samanlaisella temmolla kuin silloinkin. Hyviä kavereita jäänyt ja erittäin hauskoja muistoja. Jopa tiettyä haikeutta tuota aikaa kohden. Siellä tuli tehtyä ja koettua asioita ja tunteita joista normaalielämässä ei olisi tietoakaan. Ja totta se on, mitä rankempaa oli sitä paremmat muistot niistä tapahtumista jäi.

Ehdottomasti kannattaa lähteä hyvällä ja positiivisella mielellä, mutta kyllä sitä kerkeää kuudessakin kuukaudessa palella, tuntea nälkää, kokea hienoa ryhmäfiilistä, tutustua mukaviin kavereihin ja vielä jälkikäteen tuntea haikeutta. Eikä siinä ole mitään lusmua jos haluaa vetää homman läpi kuudessa kuukaudessa. Elämässä kun on paljon muitakin asioita kuten vaikka pääsykokeet tai työnteko. Joillekin armeija sopii ja heidän kannattaa ilman muuta vetää se pidemmän kaavan kautta jos siltä tuntuu. Mitään suurta hyötyä siitä ei ole, mutta jos ei muutakaan tekemistä ole ja se kasvattaa ihmisenä niin mikäs siinä. Muille neuvoisin, että älkää kuunnelko niitä kapiaisten löpinöitä vaan pitäkää omat aivot käytössä ja miettikää mikä on teidän kannalta paras ratkaisu.

Selänne 8#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, KalPa ja Anaheim Ducks
Ainakin itse mitä olen kuullut, niin pioneerikomppanioissa on yleensä halukkaita paljon AUK:n jne... Itse olin pioneerina Keuruulla, ja siellä ei meinannut kaikki halukkaat mahtua AUK:n.

No tuo on hyvä kuulla. Ei mulle se vuoden palveluskaan mikään mahdottomuus ole. Ja eikös sitä niin sanota, että se on 362 vrk. ennen kuin toisin ilmoitetaan. Ei mulla oikein muita komppania vaihtoehtoja olekaan kuin tuo jalkaväki tai pioneeri komppania. Näiden väliltä pitäis sit valita ja esittää isoille kihoille toivomus.

Jeffrey

Jäsen
Ehdottomasti kannattaa lähteä hyvällä ja positiivisella mielellä, mutta kyllä sitä kerkeää kuudessakin kuukaudessa palella, tuntea nälkää, kokea hienoa ryhmäfiilistä, tutustua mukaviin kavereihin ja vielä jälkikäteen tuntea haikeutta. Eikä siinä ole mitään lusmua jos haluaa vetää homman läpi kuudessa kuukaudessa. Elämässä kun on paljon muitakin asioita kuten vaikka pääsykokeet tai työnteko. Joillekin armeija sopii ja heidän kannattaa ilman muuta vetää se pidemmän kaavan kautta jos siltä tuntuu. Mitään suurta hyötyä siitä ei ole, mutta jos ei muutakaan tekemistä ole ja se kasvattaa ihmisenä niin mikäs siinä. Muille neuvoisin, että älkää kuunnelko niitä kapiaisten löpinöitä vaan pitäkää omat aivot käytössä ja miettikää mikä on teidän kannalta paras ratkaisu.

Täysin totta. Näillä lusmukommenteilla tarkoitin nyt lähinnä näitä "vittu en mä uinu ku 100 metrii ku ei napannu". Voiko se nyt olla aikuiselle miehelle niin kova paikka esim. uida se 200 metriä. Intistä saa eniten irti sillä, että sen ottaa kuntoilun kannalta, koska suurin osa siellä tapahtuvaa toimintaa on pääasiassa juurikin kuntopohjan rakentamista-ylläpitämistä. Ja kyllä, 6kk miehetkin voivat kokea hienoja hetkiä ja varmasti kokevatkin. Vieläpä inttislangilla nohevat 6kk taistelijat varmasti muistelevat inttiä paremmalla mielellä kun nämä kädet taskuissa kulkevat esim. spadet.

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No tuo on hyvä kuulla. Ei mulle se vuoden palveluskaan mikään mahdottomuus ole. Ja eikös sitä niin sanota, että se on 362 vrk. ennen kuin toisin ilmoitetaan. Ei mulla oikein muita komppania vaihtoehtoja olekaan kuin tuo jalkaväki tai pioneeri komppania. Näiden väliltä pitäis sit valita ja esittää isoille kihoille toivomus.

Ja sitten jos haluaa luistaa niin "pällitestit" tahalleen huonosti.

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Aamuja!

Sinä joka yllä kyselit palvelusaikoja ja miten saisi 6kk nakin, niin ainoa tapa päästä varmasti puolella vuodella on olla B-miehenä.

Itse olen B-miehenä santahaminassa paraikaa, kirjoittamishetkellä, eikä haittaa kyllä yhtään. Ei alun jälkeen napannut tämä armeija juurikaan, eikä ranteet muutenkaan kestäneet jatkuvaa aseen tai esimerkiksi täysvarustuksen käsittelyä. Asenteestahan se on loppupeleissä kiinni miten viihtyy ja itse nyt ajattelen että käyn kun on pakko. Alunperin olin 2jk:ssa josta tulee spollet, B-miehenä 9kk nakki vaihtui puoleen vuoteen. En itse valita aamuista, mutta näitäkin tyyppejä riittää.

En usko että ensi saapumiserässä tullaan saamaan niin paljoa esimerkiksi C (eli vapautus palveluksesta) tai E (määräaikainen lykkäys) -papereita kuin tämän saapumiserän alussa. Stoppi näihin tuli kun pataljoonan komentaja vaihtui, lähes kaikki E-paperin hakijat saivat B-paperit. Sen takia nytkin meitä B-miehiä on enemmän kuin tarvetta oikeasti olisi.

Joka tapauksessa olen ainakin täältä saanut paljon kavereita ja vaikkei ehkä olla päästy tai jouduttu kokemaan näitä leiri-aamuja ynnä muita 'herkkuja' ja niiden tuomia onnistumisen ja ryhmätyön iloja, on ryhmähenki ollut hyvä. Huumorilla pääsee pitkälle, tilanteessa kuin tilanteessa.

Parasta nautintoa on kun kuulee näiltä vuoden-miehiltä kommentteja kuten "v'tun bemari säkki" jne. Kyllä ovat varmasti niin ylpeitä etteivät joudu olemaan puolta vuotta bemarisäkkeinä, vaan palvellessaan vuoden jossain Kuljetuskomppaniassa. Mielestäni enää ei edes saa reserviin/siviiliin C-korttia, vaikka sen armeijassa ajaisikin. Viimeinen saapumiserä, jolle tämä oli mahdollista taisi olla II/08. Kortin saa/sai kun oli ajolähtöjä n.40 ja ajettuja kilometrejä vähintään 2000km.

Takana leiriaamuja 3 ja kiinnioloviikonloppuja jotakuinkin 4. TJ 59. Aamuja II/09, ette kotiudu koskaan!

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Sinä joka yllä kyselit palvelusaikoja ja miten saisi 6kk nakin, niin ainoa tapa päästä varmasti puolella vuodella on olla B-miehenä.
Ja jälleen palveluspaikasta riippuen. Pari B-miestä meillä ainakin aukissa oli ja palvelivat 362 ihan normaalisti. Näin Kainuun prikaatissa I/08.

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Ja sitten jos haluaa luistaa niin "pällitestit" tahalleen huonosti.

Ei kannata. Testit on suunniteltu havaitsemaan tahallista läskiksi lyömistä ja lisäksi päätöksiä tehtäessä huomioidaan apukouluttajien ja kouluttajien mielipiteet. Omassa saapumiserässäni pistettiin paskempiin hommiin tarkoituksella jengiä, jotka yrittivät luistaa läpi perinteisillä keinoilla, jotka olivat toki sen verran perinteisiä että skapparitkin ne tunsivat.

Itse sain palikkatesteistä huipputason pisteet ja ryhmänjohtajat suosittelivat AUK:hon, mutta sanoin alusta loppuun sitkeästi, että ei pysty, koulutuspaikka odottaa. Kapteeni kätteli ja sanoi, että harmin paikka, mutta minkäs teet.

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Itse sain palikkatesteistä huipputason pisteet ja ryhmänjohtajat suosittelivat AUK:hon, mutta sanoin alusta loppuun sitkeästi, että ei pysty, koulutuspaikka odottaa. Kapteeni kätteli ja sanoi, että harmin paikka, mutta minkäs teet.

Itsekinhän sain juurikin huipputason pisteet palikkatestistä. Lieneekö ollut jopa joukko-osaston tai ehkäpä jopa koko maan ennätyspisteet. Koulutuksessa olin niin särmä, että suorituksiani käytettiin esimerkkeinä ja skapparit kuvasivat niitä videolle myöhempää käyttöä varten. Prikaatin komentaja itse yritti suostutella minua AUKiin, mutta sanoin everstille, että nouse hyvä mies ylös sieltä polviltasi ja kuivaa kyyneleesi: yhteiskunta tarvitsee minua muualla. Eversti kätteli minua ja sanoi väräjävällä äänellä, etteivät he minua olisi ansainneetkaan. Siispä palvelin 6 kuukautta korjaten polkupyöriä.

No, leikki leikkinä. Huomenna kertaamaan Vekaralle kun Mikkelistä meni varuskunta alta. Ei nappaisi. Tämän ikäistä spollejäksteriä vielä kiusaavat.

Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Kaveri just kerto, ettei kannata tahallaan näitä tehä väärin, kun teetättävät uudestaan jos huomaavat vilppiä. Tai ite persoona ei täsmää pällitestiin.

Kannattaa kannattaa. Tärkeintä on, että tekee sen huolella, koska kysyvät samoja kysymyksiä pikkasen eri muodossa niin täytyy pitää huolta, että vastaa kaikkiin samansuuntaisesti. Ei mun aikana ainakaan uusittu yhdenkään testiä vaikka moni veti tarkoituksella lekkeriksi koko testen; allekirjoittanut myös.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy