Inttiin lähdössä?

  • 1 236 866
  • 3 640

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulli kirjoitti:
Mites muute intissä tää homma toimii kun itse olen vuoden päästä menossa sinne ja mulla on aika paha astma. Niin, että vaikuttaako astma mitenkään?

Muutamat ihmiset ovat väittäneet sitä, että musta tulis b-mies astman takia.

Mitä luultavammin susta tulee Bemari, saattaa olla jopa että C:n paperit napsahtaa jos astma on todella vakava... Ainakin huovinrinteellä kun on hieman hmm...tunkkaista se ilma noissa kasarmeissa.
 

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
puuha-pete kirjoitti:
Kaverilla on rasitus astma ja pistettiin Tulenjohto Auk, sillä pohjalla. Kai se vähän menee tilanteen mukaan, riippuu miten asian tuot esille. Hoidat muutaman kohtauksen itselles niin B-mies on lähes varma. Tosin meillä B-miesten hommat olivat sellaisia, että onnea vaan..
Spollet tekee suurimman osan hommista tiedustelijoitten kanssa, ettei meilläkään aivan löysää ole, tosin pakko myöntää, että polleilla on kovaa. Niin, ja täytyy muistaa, että Tied on aina askeleen edellä--> toivottavasti vartiomiehet muilla virkeitä ;)


Joo no tota kertaakaan ei ole meidän leiriä tiedusteltu, ollaan aina niin kaukana muista oltu. Viimeksi kun oltiin leirillä piti tulla pioneereilta hyökkäys... tämä johti siihen että pioneerit hyökkäsivät viestin kimppuun ja ja viesti oli ihan hukassa :). Oikeasti jos tiedustelijat pääsisivät asehaarani leirille niin sitten olisivat jääkärit kusseet homman todella pahoin :)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
repe_joke kirjoitti:
Myös paljon vemppaamalle päässee armeijasta 6kk pois. Yksivaihtoehto on myös käydä aseetonpalvelus, joka meinaa sitä, että olet esikunnassa munkkia syömässä, ja lehtiä lukemassa.
Riippuu siitä mistä roikkuu. Monet aseettoamat ovat esimerkiksi lääkintämiehinä, jolloin hommia on aivan normaalisti. Myös kuskin hommat eivät juuri poikkea normaalista, mitä nyt c-kortin saa 11 kk:n lusimisella sen normaalin 12:n sijaan... Itse tosin pokkuroin herroja esikunnassa aseettomana, vaikka olisin halunnut lämäriksi. Puolet alokasajasta meni keuhkokuumeessa ja siitä toipumisessa, joten kai ne ajatteli laittaa minut idioottihommaan sen enempää kyselemättä.

Käsittääkseni aseeton palvelus vaatii hyvät perustelut, eli ihan kylmiltään ei kannata kokeilla. Enkä näe järkevänä sitä, että kannattaisi pelkkien hommien helppouden vuoksi lusia 11 kk.

Aseettomien hyödyntämisessa on muuten aivan älytön aukko puolustusvoimissa. Itseni mukaan lukien tiedän monta, jotka olisivat menneet heittämällä vastuullisempiin tehtäviin kuin esikuntaan päivystäjiksi tai jollekin asevarastolle. No, eipä siinä mitään, jos ei kykyjä edes yritetä hyödyntää, kyllä minä mielummin lueskelin lämpimässä ja katsoin Stanley Cupin uusinnat päivällä kuin tetsailin karhun paskassa. Periaatteessa vain en ymmärrä, miksi aseeton jamppa ei voisi toimia esimerkiksi jonain huoltoau:na.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Genesis kirjoitti:
Joo no tota kertaakaan ei ole meidän leiriä tiedusteltu, ollaan aina niin kaukana muista oltu. Viimeksi kun oltiin leirillä piti tulla pioneereilta hyökkäys... tämä johti siihen että pioneerit hyökkäsivät viestin kimppuun ja ja viesti oli ihan hukassa :). Oikeasti jos tiedustelijat pääsisivät asehaarani leirille niin sitten olisivat jääkärit kusseet homman todella pahoin :)

No mikä perkele sitten olet? Eversti?
 

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
puuha-pete kirjoitti:
No mikä perkele sitten olet? Eversti?


En mä sentäs komentopaikalla asustele. Sanotaan ny vaikka että ihan yksi pikkuperkele sulle.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
No se on hieno homma. Tästä jatkan kohti kohta käynnistyvää humalaisten hullujen korttirinkiä!
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
puuha-pete kirjoitti:
Tästä jatkan kohti kohta käynnistyvää humalaisten hullujen korttirinkiä!

On kyllä perkeleen tyylikästä tulla Suomen puolustusvoimista viikonloppuvapaalle juomaan karjalaa, vahvasti suomalaista.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Huh, kahden viikon kinkkutuomio lusittu. Kolme viikkoa peräkkäin kasarmilla on jotain, jota en suosittele kellekään. Olisin todennäköisesti hajonnut lopullisesti, jos olisi tämän viikon joutunut olemaan vielä kiinni. No, tuli tämän rupeaman aikana hyviäkin uutisia. Selviän armeijasta puolella vuodella. Tykistön komentopaikkalinja on kohtaloni, johtuen lääkärin määräämästä tuplakuulonsuojauksesta.

Onneksi vasta maanantaina takaisin kassulle. TJ 119.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tää on niin tätä. Kyllä ennen oli toista. Silloin, kun minä kannoin koko nuorella ylpeydelläni maavoimien kurkkusalaattia, ei neljän viiden viikon kinekset olleet edes harvinaisia. Ei ainakaan meidän yksikössämme. Itse olin parhaimmillaan kolme viikonloppua peräjälkeen kiinni ja yksi alikessu neljä. Eikä kyseessä olleet mitkään rankaisutoimenpiteet, vaan sattuma tai joku sellainen. Tai sitten kirjuri, kai niitäkin on oikeasti olemassa. Ja korostaakseni maanpuolustushenkeäni paljastan vielä loppuksi sen, että jäin vapaaehtoisesti kiinni kotiutusviikonloppuna.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Muutes mitä tuo armeijaa varten tehtävä terveydentarkastus pitää sisällään?

Kusitesti siellä ainaki on?
 

Vesku

Jäsen
Mulli kirjoitti:
Muutes mitä tuo armeijaa varten tehtävä terveydentarkastus pitää sisällään?

Siis kutsuntatarkastus.

Siellä mitataan mitat, vastataan kevyeeseen "kuinka sovellut armeijaan" -kyselyyn sekä tehdään kusi- ja kuulotestit.

Näin armon keväänä 2003.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Vesku kirjoitti:
Siis kutsuntatarkastus.

Siellä mitataan mitat, vastataan kevyeeseen "kuinka sovellut armeijaan" -kyselyyn sekä tehdään kusi- ja kuulotestit.

Näin armon keväänä 2003.

Juuri näin. Eli ihan normit testailut.
 

Jeffrey

Jäsen
George kirjoitti:
Itsehän sain aikoinaan intissä kuulla ettei susta George ole mihinkään.Pääsin siis puolella vuodella. Vaikka tiesin että todennäköisesti tulen johtamaan ihmisiä intin jälkeenkin. No, nyt johdan ihmisiä ns. rakennusmestarina, ja timpurit itkee kun ne on sentään aliupseereita. Tokaisen siihen vain että sama se mulle, siinähän silti siivoat.
Niin, itse olin Parolassa tykistössä 6 kk. ( koulutuksella pojat pääsee pitkälle ei se kersantin natsoja tarvi).Elämässä etenee johtaviin asemiin ilman au tai kersantin natsoja.
- George

Etenee kyllä, mutta esim. RUK:a on hemmetisti hyötyä sillä matkalla... Kyllähän mihin tahansa tehtävään pääsee ilman koulutusta jos on tarpeeksi onnea ja taitoa, mutta kyllä koulutus antaa hyvät edellytykset sille uralle....

Veikkaisinpas, että jos esim. Nokiassa Jore Ollila hakisi jotain korkeamman tason johtajaa ja paikasta kilpailisi kaksi muutoin tasavertaista hakiaa, mutta toinen olisi 6kk jamppa ja toinen reservin upseeri niin kyllä jortsu valitsisi tuon jälkimmäisen.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Niin... Paljon on joessa vettä virrannut ja niinhän nämä armeijapäivät ovat huvenneet käsistä kuin hiekka konsanaan. Aamuja on enää 39 ja niistäkin n. 14 lomilla. 10-päiväinen loppusota olisi vielä edessä, mutta ei se kyllä näillä aamuilla jaksa enää painaa. Jonkinlaista gonahtamisen mielialaa on ollut patterissani havaittavissa viime aikoina, eikä vähiten itselläni. Ei jaksa enää esim. Siivouspalvelu usein paljoa napata.

Kohta takaisin Vekaralle... Alkaa tämä kassulle palaaminenkin vituttaa yhä vähemmän ja vähemmän. Ei ole montaa VLV:tä enää jäljellä! :)
 

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ikijokeri kirjoitti:
Niin... Paljon on joessa vettä virrannut ja niinhän nämä armeijapäivät ovat huvenneet käsistä kuin hiekka konsanaan. Aamuja on enää 39 ja niistäkin n. 14 lomilla. 10-päiväinen loppusota olisi vielä edessä, mutta ei se kyllä näillä aamuilla jaksa enää painaa. Jonkinlaista gonahtamisen mielialaa on ollut patterissani havaittavissa viime aikoina, eikä vähiten itselläni. Ei jaksa enää esim. Siivouspalvelu usein paljoa napata.

Kohta takaisin Vekaralle... Alkaa tämä kassulle palaaminenkin vituttaa yhä vähemmän ja vähemmän. Ei ole montaa VLV:tä enää jäljellä! :)


Ei enää yhtään velviä jäljellä, kaksi kertaa pitää palata vielä kasarmille, mutta eipä tuo haittaa. Ainoa asia mikä harmittaa intistä on että kessun jämiä ei tullut. Mutta jos kouluttajan kanssa on molemminpuolinen viha-suhde niin eipä niitä odottaakaan voi. Onneksi reservin aurinko paistelee kirkkaalta taivaalta sentään.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Lakaisija kirjoitti:
Huovinrinne kutsuu 10.7.

Otan siis kaiken irti jäljellä olevista lomapäivistä. Kippis.



Tänään juuri tulin kertaamasta sieltä ja hienossa kunnossa näytti paikat olevan.Oli uudet varastot ja kaikki joten olen varma,että viihdyt!;)
 
karhu kirjoitti:
Tänään juuri tulin kertaamasta sieltä ja hienossa kunnossa näytti paikat olevan.Oli uudet varastot ja kaikki joten olen varma,että viihdyt!;)

No voi helvetti. Nämä uutiset kuultuani ihmettelen, että miten enää saan aikani kulumaan, pakko päästä sinne!

Ei vaan, ihan hyvillä mielinhän mää olen sinne menossa. Toki nyt vähän vituttaakin, mutta eikös se kuulu asiaan.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Siinä pojilla kyllä hiki lentää ja tupaa saa siivota. Omat puolensa siinäkin, että menee talvella..Itsellänihän jäljellä enää rapiat 200 jäljellä. Juuri lomille ja takana PT-kisa. Jalat aivan paskana kiitos teltan, trangian, sanlan sekä kvkk:n..
Kivaa siellä on jos sen ottaa oikein, plääh mitä sepustusta..No, jatkoaikaan tulee ainakin etäisyyttä. Vitutus-ketjukin lähes kuihtunut ilman puuhista :)
 

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
karhu kirjoitti:
Tänään juuri tulin kertaamasta sieltä ja hienossa kunnossa näytti paikat olevan.Oli uudet varastot ja kaikki joten olen varma,että viihdyt!;)


Huovinrinteellä, jea right. itse nyt ollu 342 ( aika monta aamua) siellä paikassa. Puitteet voivat olla ihan jees, Mutta parannettavaa löytyy varusmiehen näkökulmasta ainakin siitä politiikasta miten voi vaikkapa kuntotaloa käyttää. Ja henkilöstöä saisi uudistaa rankalla kädellä.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Eipä ole paljon enään jäljellä ei. Itse astuin tammikuussa palvelukseen ja nyt enään 20aamua jäljellä, mihin ne 160aamua ovat kadonneet, mihin ne kun ekoissa ammunnoissa oli 25astetta pakkasta, entä ne kaikki helvetin sulkeiset siellä lumisella lippukentällä..? Aika selvästi kultaa muistot!!

Niin, itsehän olen erikoistunut kenttämuonitukseen, lepiä hommaa näin kesällä.. :) ainoo mikä vituttaa on ehkä se että joutuu aina niin saatanan aikasin heräämään harjoituksissa kun jätkillä pitää ne aamupuurot olla valmiina viim kuudeks.

Lohtajalla olin ilmatorjunnan loppusodassa, kyllä jäi mahtavat muistot sieltä ja oli mahtava pleissi. Ja muistakaa, Lohtajalta ei hiekka lopu kesken. ;)

viestin lähetti sampio
Riippuu siitä mistä roikkuu. Monet aseettoamat ovat esimerkiksi lääkintämiehinä, jolloin hommia on aivan normaalisti. Myös kuskin hommat eivät juuri poikkea normaalista, mitä nyt c-kortin saa 11 kk:n lusimisella sen normaalin 12:n sijaan...
Hetkinen, nyt kyllä putosin, c-kortinhan saa vain 9kk lusimalla, e-kortti on sitten jo 12kk. En tiedä mitään muuta 11kk:n nakkia kuin aseettoman (330pvää), jolloin c-kuskin nakki voi olla 11kk, mutta normaalisti lämäri ja c-kuski on kyllä 270pvää palveluksessa. Tämä on faktaa.

Vai ymmärsinkö pointtisi jotenkin väärin??

-Cactus-
 
Viimeksi muokattu:

Welton

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
puuha-pete kirjoitti:
Kivaa siellä on jos sen ottaa oikein

Pitää ehkä paikkansa, mutta ei välttämättä kaikkien osalta. Itse kuulun siihen joukkoon, joka änkeytyi harmaisiin avoimin mielin ilman voimakasta ennakkoon määriteltyä kyrsiintyneisyyttä. Kaikki tämä toki muuttui, kun muiden muassa nukkuminen teetti vaikeuksia ja ryytyneisyys johti siihen, että noin viiden viikon palveluksen jälkeen olin ns. valmista kauraa. Jo pian selvisi, että mahdollisimman lyhyt pesti olisi kyettävä löytämään. (Armeijan palvelukseen en toki mennyt heti 18-vuotiaaksi täytettyäni, mikä kokemukseni mukaan olisi suosiollisinta, vaan vasta 21-vuotiaana. Tämä on varmasti fakta, joka on voinut vaikuttaa palveluksen ajan kokemuksiini.)

Aikanaan hakeuduin muonituspuuhiin kuten Cactuskin, ja katson, että se oli osaltani järkevä ratkaisu loppujen lopuksi. Armeijakokemukseni ei todellakaan ollut positiivissävytteinen, mutta suosittelen, että palvelukseen astuessa kannattaa tietty avarakatseisuus säilyttää. Kyllä se oma näkökulma kyseistä toimintaa kohtaan palveluksen myötä paljastuu.

Tämän korrektimmin en ehkä kokemuksiani kykene ilmaisemaan.

- Welton
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Welton kirjoitti:
Pitää ehkä paikkansa, mutta ei välttämättä kaikkien osalta. Itse kuulun siihen joukkoon, joka änkeytyi harmaisiin avoimin mielin ilman voimakasta ennakkoon määriteltyä kyrsiintyneisyyttä.

Sama täällä, mutta kyllä se kyrsiintyminen alkoi aikanaan. Varsinkin silloin, kun tajusi nuoleskelijoiden/kalamiehen kavereiden pääsevän intin helpommalla kuin rehdisti, homman hyvin hoitavat.
No, tämäkin varmasti riippuu hyvin pitkälti palveluspaikasta yms.
 

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kalmari kirjoitti:
Sama täällä, mutta kyllä se kyrsiintyminen alkoi aikanaan. Varsinkin silloin, kun tajusi nuoleskelijoiden/kalamiehen kavereiden pääsevän intin helpommalla kuin rehdisti, homman hyvin hoitavat.
No, tämäkin varmasti riippuu hyvin pitkälti palveluspaikasta yms.


Enemmän taitaa tuo riippua niistä kapiaisista ketä joukkoa komentaa. Itsellä se onni ettei ole joukkueessa ollut yhtään ruskeakielistä noutajaa. Ja omat kokemukseni ovat, ettei se nyt aivan hirveästi lipominen auta. Sain varmasti helpoimman nakin mitä oli tarjottavissa vaikken kertaakaan nuoleskellut ketään ja tein hommat niin hyvin kuin osasin (ja se ei ollut paljoa se).
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Welton kirjoitti:
Aikanaan hakeuduin muonituspuuhiin kuten Cactuskin, ja katson, että se oli osaltani järkevä ratkaisu loppujen lopuksi. Armeijakokemukseni ei todellakaan ollut positiivissävytteinen, mutta suosittelen, että palvelukseen astuessa kannattaa tietty avarakatseisuus säilyttää. Kyllä se oma näkökulma kyseistä toimintaa kohtaan palveluksen myötä paljastuu.

Suosittelen vemppaamista aina ja kaikkialla, erityisesti metsäleirien aikaan. Aiheettoman vemppaamisen vuoksi ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, sillä vapaaehtoisestihan tuonne ei kukaan ole mennyt, eikä tuosta myöskään makseta mitään palkkaa.

Palvelustoverien keskuudessa kova vemppakone saattaa joutua kokemaan hieman vittuilua, mutta kannattaa silti ajatella, että onko 12 kylmää metsäaamua joulukuun pakkasissa ja jatkuva armoton hajotus parempi vaihtoehto kuin siedettävä kassuelämä/veksielämä, jonka suurin hajotuksen aihe (joka ei todellakaan ole suuri) on se, miten saa ajan kulumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös