Inttiin lähdössä?

  • 1 218 400
  • 3 574

Voppie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Calder kirjoitti:
No se on vaan sun onnes että Kuokkanen on häipynyt, sen verran tyhjää tuntu lyövän yläkerrassa sillä jampalla.

Allekirjoitan. Kuokkasesta tuli meidän erän elävä legenda, jolla ei kyllä ollut kaikki kohdallaan yläkerrassa. Usein tuntui, että muutkaan skapparit eivät oikein jaksaneet ymmärtää Kuokkasta, jonka tavaramerkiksi kehkeytyivät "telamiina-lenkit", joihin vähän heikompi kuntoisemmat kaverit aika pahasti hajoilivat. Tosin perseilijät Kuokkanen pisti asenteella järjestykseen, mutta välillä keitti vähän yli. Yhtenä huikeimpana muistona intistä on Kuokkasen "taakse poistu"-käskyt kassun takapihalla, jolloin me innokkaimmat hypittiin komeassa kaaressa lumikinosten päältä suksivaraston takana olevaan metsään. Ne ketkä tietävät paikan, muistavat varmaan, että siinä oli sellainen suht jyrkkä alamäki, johon toi mukavasti lisäväriä muutaman metrin korkuiset lumikinokset. Siellä kuopassa sitten poikien kanssa seistiin asennossa ja Kuokkasella paloi käämit lopullisesti. Oi niitä aikoja...
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
308 aamua, kaikki ketä vituttaa nostaa käden ylös nyt!
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
124aamua on enään jäljellä. Eipä ole armeijasta juuri mitään hyvää sanottavaa, aika turha paikka ainakin mun mielestä.

No onneksi pääsin helpolla kun erikoistuin sotilasmuonitukseen. :)

Lainaus vielä jaoksemme tahtihuudosta: "meillä on kiire, meillä on hoppu, meillä on P-kausi viimein loppu." ;)

-Cactus-
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
puuha-pete kirjoitti:
308 aamua, kaikki ketä vituttaa nostaa käden ylös nyt!

TJ 0, ei vituta yhtään eikä ketään!

Ai niin, hajotkaa aamuihin mortit!!

Lähdenpä tästä reservin aurinkoon..

Nimim. reservissä 6.tammikuuta alk.
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Huomenna olis siirto Mikkelistä SpolKista Vekaralle viestiin. 9 kk:n palvelus muuttuu 6 kk:ksi. Sitä en vielä uskalla sanoa pääseekö siellä yhtään helpommalla, mutta tässä vaiheessa tuntuu siltä että ihan sama mitä joutuu tekemään kunhan pääsee kuudella kuukaudella. Kertokaapa vähän tuosta Karjalan Prikaatista ja Viestistä. Onko paljon leirejä, vittumaisimmat hommat yms.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Tarkoitetaankohan tällä kuokkasella mahdollisesti sitä Timo Kahilaisen näköistä hyyppää? Tai ei kyllä voi noista aiemmista tarinoista erehtyä, etteikö sama epeli olisi kyseessä =)
 

retro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kertokaapas nyt ensi heinäkuussa armeijaan menevälle, että voiko armeija pakottaa olemaan siellä yli 6 kuukautta. Kenttätykistöön Parolaan olen menossa ja sitten ensi keväänä olisi mahdollisuus pitkään (kuukausia) lomaan etelä-amerikassa. Tämä loma tietysti menisi pieleen, jos joutuisin kykkimään jossain Sodankylän leirillä. Eli miten päästä armeijasta kuudessa kuukaudessa.
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
retro kirjoitti:
Kertokaapas nyt ensi heinäkuussa armeijaan menevälle, että voiko armeija pakottaa olemaan siellä yli 6 kuukautta. Kenttätykistöön Parolaan olen menossa ja sitten ensi keväänä olisi mahdollisuus pitkään (kuukausia) lomaan etelä-amerikassa. Tämä loma tietysti menisi pieleen, jos joutuisin kykkimään jossain Sodankylän leirillä. Eli miten päästä armeijasta kuudessa kuukaudessa.

Kyllä voi. Jokaisessa joukko-yksikössä on oma kiintiönsä jokaisen saapumiserän kohdalla siitä, kuinka monta alikessua, kokelasta, kuskia ja paljonko miehistöä koulutetaan. Suomen valtion tarve ajaa oman kiinnostuksesi edelle, voit vaikuttaa asiaan siten että kaikissa mahdollisissa haastatteluissa ilmoitat että kuljettajan koulutus ja AUK eivät kiinnosta, muttet kuitenkaan ala perseillä tarkoituksenmukaisesti. Muutkin perustelut kannattaa PV:lle latoa, mikäli haluat puolella vuodella selvitä. Pyrit olemaan sellainen keskisärmä-sotilas. :)

Toivotaan, että pääset Etelä-Amerikan reissulle!
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
uljas kirjoitti:
Tarkoitetaankohan tällä kuokkasella mahdollisesti sitä Timo Kahilaisen näköistä hyyppää? Tai ei kyllä voi noista aiemmista tarinoista erehtyä, etteikö sama epeli olisi kyseessä =)

Juurikin häntä. Nimenomaan tämä sama Kuokkanen, joka seisoi meikäläisen vieressä, kun kranaattia heitin. Aika arveluttavaa touhua. Ainakin kesällä -04 Kuokkanen veteli kakkospatterissa hyvissä voimissa.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Kun minä nuorna poikana armeijan harmaissa olin, oli Vänrikki Kuokkanen vielä I-TAS:in leivissä.
Miekkosesta riittäisi tarinoitavaa sivutolkulla =)

Eräs mieleenpainuva kokemus oli alokasaikana ammutut räkäpääammunnat. Taistelupartnerin kanssa olisi pitänyt jotain hyökkäillä ja ammuskella. Luonnollisesti oli korvatulpat korvissa ja eihän siinä mitään Kuokkasen liikkeellelähtökomentoja kuullut. Eikös tämä "kummeli-mies" tullut naamani eteen huutamaan täysillä ja ihmettelemään kun en liikkeelle lähtenyt. Oli siinä kyllä pokkaa pidellä kun katseli Kuokkasen tulipunaisena helkehtivää naamataulua lähietäisyydeltä.
 

retro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
rico kirjoitti:
Kyllä voi. Jokaisessa joukko-yksikössä on oma kiintiönsä jokaisen saapumiserän kohdalla siitä, kuinka monta alikessua, kokelasta, kuskia ja paljonko miehistöä koulutetaan.
No mitkäköhän mahdollisuudet on välttää nuo jatkokoulutukset. Eli kannattaako jo miettiä ja suunnitella matkaa vai onko mahdollisuudet niin huonot? Kaikkeni kyllä teen sen eteen, että kuudessa kuukaudessa pääsen.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
retro kirjoitti:
No mitkäköhän mahdollisuudet on välttää nuo jatkokoulutukset. Eli kannattaako jo miettiä ja suunnitella matkaa vai onko mahdollisuudet niin huonot? Kaikkeni kyllä teen sen eteen, että kuudessa kuukaudessa pääsen.

Kyllä sieltä 6kk:ssa pois pääsee. Jos rupeavat aukkiin sinua tyrkyttämään, voi myöhästyä lomilta pari päivää, tai kävellä taistelijatestin läpi kädet taskussa.
Sitten jos meinaavat kuljettapuolelle pistää, niin hommaa ylinopeussakot tms.
Eriasia sitten onkin, mitenkä järkevää kumpikaan noista tekosista on.

Myös paljon vemppaamalle päässee armeijasta 6kk pois. Yksivaihtoehto on myös käydä aseetonpalvelus, joka meinaa sitä, että olet esikunnassa munkkia syömässä, ja lehtiä lukemassa.
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Kaveri pääsi 6kk pois, kun painotti kovasti opiskelujensa alkavan tietyllä ajankohtaa, eikä voi lykätä enempää. Tässä tapauksessa pieni valkoinen valhe ei ole mitään :)


Pakko kysyä Niinisalon väeltä (erityisesti SatTr:n), oliko teillä hassunhauskaa elämysmarssia?
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
retro kirjoitti:
No mitkäköhän mahdollisuudet on välttää nuo jatkokoulutukset. Eli kannattaako jo miettiä ja suunnitella matkaa vai onko mahdollisuudet niin huonot? Kaikkeni kyllä teen sen eteen, että kuudessa kuukaudessa pääsen.

No, keskirivin keskimmäisenä miehenä, turhia särmäämättä, mutta annetut tehtävät ja nakit suorittavana, päässee 6kk:n palveluksen jälkeen pois. Ja jos jotain kyselyitä tulee, niin kannattaa alusta asti sanoa se "6kk palvelus kiitos" ja keksiä sitten vaikka opiskelupaikka yms. juttuja.

Itselleni jäi sellainen fiilis, että kunhan ei jää hirveästi mieleen hyvässä tai pahassa, niin silloin ei yritetä pakottaa AUK:hon. Tosin eipä ainakaan itsellä ATT-kuntoisuusloma+joukkueen kanssa voitetut kuntoisuuslomat aiheuttaneet ongelmia jatkokoulutuksen suhteen. Meiltä lähti eteenpäin vain ja ainoastaan ne, jotka todella halusivat, pakottamiset loppuivat siihen, kun eräs kaveri sanoi lähtevänsä siviiliin, jos AUK:hon määrätään. Tiedä sitten oliko se oikea syy.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
repe_joke kirjoitti:
Myös paljon vemppaamalle päässee armeijasta 6kk pois. Yksivaihtoehto on myös käydä aseetonpalvelus, joka meinaa sitä, että olet esikunnassa munkkia syömässä, ja lehtiä lukemassa.

Väärin, väärin. Munkit joutuu syömään sotkussa... Tosin sotkussa ainakin minä pääsin käymään niin usein ja silloin kuin huvitti.

Aseeton oli minulle vaihtoehdoista parhain vakaumukseni tähden. Välillä oli kiirekin, mutta useimmiten ei. Kirjurin leppoisaa toimistoelämää (tutuksi tulivat mm. pc-pelien legendat sj2 ja sj3, Pro Pilkki yms.), mutta toki välillä oli niin, että joutui nakkikoneeksi. Joku osatoverini olikin ansioituneesti kirjoittanut kirjurin leffalistan, josta muutaman palan tähän voisin poimia.

Tanssii nakkien kanssa
Nakit ovat ikuisia
Kultanakki
Nakki ei koskaan kuole
Nakkien viemää
Mies ja alaston nakki
......

Semmoista. Leireillä oli huoltohommia, silloin sai oikeasti tehdä jotain, eikä olla vain tekevinään.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Kalmari kirjoitti:
Kaveri pääsi 6kk pois, kun painotti kovasti opiskelujensa alkavan tietyllä ajankohtaa, eikä voi lykätä enempää. Tässä tapauksessa pieni valkoinen valhe ei ole mitään :)


Pakko kysyä Niinisalon väeltä (erityisesti SatTr:n), oliko teillä hassunhauskaa elämysmarssia?

En nyt tiedä kuinka tosissaan mua halusivat AUKkiin, mutta vetosin myös tuohon että opiskelut alkaa Elokuussa. Viimein sitten vääpeli sai kysyttyä että meneekö opiskelu puolustusvoimien edelle ja sanoin jotakuinkin miettimättä että menee ja 6kk Niinisalossa oli sitä myöden selvä. Ja tästä kaikesta on aikaa 4 vuotta (onko siitä jo niin kauan :o)
 

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
puuha-pete kirjoitti:
308 aamua, kaikki ketä vituttaa nostaa käden ylös nyt!


Säkylässä AuK:a? Mikä linja?
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
retro kirjoitti:
Kertokaapas nyt ensi heinäkuussa armeijaan menevälle, että voiko armeija pakottaa olemaan siellä yli 6 kuukautta.

Hah, et paskan vertaa! Tupa12, 10 halusi 6kk. 5 miestä AuK:n ja loput 9kk. Kai siellä noin 5% pystyy edes auttamaan palvelusaikaansa lyhyemmäksi, paska homma..

Jaa juu, Tiedustelu.
 

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
puuha-pete kirjoitti:
Hah, et paskan vertaa! Tupa12, 10 halusi 6kk. 5 miestä AuK:n ja loput 9kk. Kai siellä noin 5% pystyy edes auttamaan palvelusaikaansa lyhyemmäksi, paska homma..

Jaa juu, Tiedustelu.


Hirvipuoli. hyi hyi.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kunhan ei pinohiiri..
 

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
puuha-pete kirjoitti:
Kunhan ei pinohiiri..


Niin no joo, Pinarit ja spollet on siitä hyviä aselajeja että siellä kuri tulee olemaan kovaa. Itse en kuulu kumpaankaan. Mutta Jäkkepuolella ei sitten spollejen lisäksi muuta kovaa löydykään. Spollet voisi vaihtaa viestiin.

Ja editti vielä: Mieletäni Aukkiin kuuluu tuossa alussa hieman kovempi kuri. Ei siitä tule mitään että tulevien alokkaiden kanssa päästetään alikkeja ja koksuja joille on itselleen jäänyt se käsitys ettei kuria tarvitse pitää. Liika runtu on kyllä kanssa pahasta. Aina pitäisi olla syy miksi juoksuttaa / punnerruttaa.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Mites muute intissä tää homma toimii kun itse olen vuoden päästä menossa sinne ja mulla on aika paha astma. Niin, että vaikuttaako astma mitenkään?

Muutamat ihmiset ovat väittäneet sitä, että musta tulis b-mies astman takia.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulli kirjoitti:
Mites muute intissä tää homma toimii kun itse olen vuoden päästä menossa sinne ja mulla on aika paha astma. Niin, että vaikuttaako astma mitenkään?

Muutamat ihmiset ovat väittäneet sitä, että musta tulis b-mies astman takia.

Ilmeisesti riippuu täysin astmastasi. Itselläni oli ainakin alaisena astmaatikko, ja ihan a-mies. Jotkut taas saavat jopa vapautuksen kokonaan astman takia.
 

JAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon entiset SM-liigajoukkueet
Mulli kirjoitti:
Mites muute intissä tää homma toimii kun itse olen vuoden päästä menossa sinne ja mulla on aika paha astma. Niin, että vaikuttaako astma mitenkään?

Muutamat ihmiset ovat väittäneet sitä, että musta tulis b-mies astman takia.


No jos homeiset ja muutoin kuin armeijakäytössä asuinkelvottomat asuintilat eivät astmaasi pahenna, ei tuolla pitäisi olla juurikaan vaikutusta.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Mulli kirjoitti:
Mites muute intissä tää homma toimii kun itse olen vuoden päästä menossa sinne ja mulla on aika paha astma. Niin, että vaikuttaako astma mitenkään?

Muutamat ihmiset ovat väittäneet sitä, että musta tulis b-mies astman takia.

Kaverilla on rasitus astma ja pistettiin Tulenjohto Auk, sillä pohjalla. Kai se vähän menee tilanteen mukaan, riippuu miten asian tuot esille. Hoidat muutaman kohtauksen itselles niin B-mies on lähes varma. Tosin meillä B-miesten hommat olivat sellaisia, että onnea vaan..
Spollet tekee suurimman osan hommista tiedustelijoitten kanssa, ettei meilläkään aivan löysää ole, tosin pakko myöntää, että polleilla on kovaa. Niin, ja täytyy muistaa, että Tied on aina askeleen edellä--> toivottavasti vartiomiehet muilla virkeitä ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös