FreezingHell kirjoitti:Onkohan täällä ketään, joka on palvellut Vekaralla panssarimiehenä? Kaveri palvelee Vekaralla ja yksikkönä on 2. panssarikomppania tjsp. Heidän komppanianpäällikkö väitti että suurin osa komppaniasta palvelee 9kk. Pitääkö tieto paikkansa vai levittääkö ylil tornareita? Jos tämä on totuus, niin onko tietoa jostain erityisistä peliliikkeistä joilla pääsisi 6kk:lla?
Ikijokeri kirjoitti:Itse palvelen kuninkaallisessa 2. kenttätykistöpatterissa. Tupamme jakaa 3 alikersanttia ja 5 alokasta. Toistaiseksi kaikki on mennyt suht hyvin. Pinkka ja punkka alkaa hiljalleen luonnistuaa ja tupakaapit on vihdoin siinä kunnossa kuin pitääkin.
Kaipa se tästä lähtee...
Mahtiankka kirjoitti:Kolmospatterissa sitä tuli hajoiltua... :)
Ikijokeri kirjoitti:Joh, tänään ekat vlv:t sitten alkoi. Oli kyllä mahtava fiilis päästä rauhassa saunaan ja suihkuun... Kunhan kukaan ei saa kuningasideaa herättää huomenna 5.45 niin kaikki on täydellistä.
Itse palvelen kuninkaallisessa 2. kenttätykistöpatterissa. Tupamme jakaa 3 alikersanttia ja 5 alokasta. Toistaiseksi kaikki on mennyt suht hyvin. Pinkka ja punkka alkaa hiljalleen luonnistuaa ja tupakaapit on vihdoin siinä kunnossa kuin pitääkin.
Armeijassa vieraantuu kyllä ulkomaailmasta aivan täydellisesti. Kertaakaan ei ollut esim. telkkaria tahi tietokonetta ikävä. Jatkoajassa toki vierailin päivittäin kännykän nettiyhteydellä.
Kaipa se tästä lähtee...
Humpauttaja kirjoitti:Missä tuvassa saanko kysyä? Onko noussut esiin vielä mitään kouluttajia?
T: II/04 kakkosessa ollut
PS. Niin, etkös vekaralla ollut?
varjo kirjoitti:Panssarijääkärit tuskin palvelevat 6kk enempää, mutta panssarimiehet palvelevat joko 9 tai 12kk riippuen sijoituksesta. Vaunun (eli CV90 tässä tapauksessa, tai mahdollisesti vain PASI) kuljettaja ja ampuja palvelevat sen 9kk ja johtaja 12kk.
Vekarallahan on nykyään 3 panssarijääkärikomppaniaa, eli saattaa olla niin että yhdessä niistä koulutetaan vaunumiehistöt muittenkin komppanioitten tarpeisiin. Tällöin tosiaan tämä yksi komppania saattaa olla heikompi rasti, jos tahtoo palvella vain 6kk.
Tai tietenkin, ehkä ovat tehneet peliratkaisun ja nostaneet kaikkien panssarijääkärien koulutusaikaa 9 kuukauteen. Silloin kyse on vieläkin heikommasta rastista.
Ikijokeri kirjoitti:Jeps, Karjalan Prikaatin 2. kenttätykistöpatterin 4. jaos, tupa nro 10. Joku II/04-gona kirjoitellut punkkani kattoon jotakin, jonka sanomaa en juuri nyt muista. Tunnustatko?
EDIT: Calderille sen verran, että noista tuttuja nimiä kaikki muut, paitsi herra Kuokkanen.
Kyllä ne vieläkin on vaan sen 6kk. Itse kotiuduin juurikin Parolan PsjK:sta tavallisena jalkamosana 6.1. Ihan hyvä nakki kunnon puolesta, kun tuli laihduttua 15 kiloa sillä reissulla.Elrith kirjoitti:Panssarijääkärit palvelivat kyllä aikoinaan Parolassa 6kk. Mutta siitä on jo parisen vuotta aikaa kun minä olen näitä juttuja ollut toteamassa...
Sama homma, kyl niis pinkoissa ja punkissa hetki kesti ennenkuin sen tajusi. Mut kokoajanhan ne alkaa tiukentamaan sitä linjaa et mikä menee läpi. Tosin mun ryhmänjohtaja sanoi että P-kauden jälk se ei enää oo niin tarkkaa.Ikijokeri kirjoitti:Itse palvelen kuninkaallisessa 2. kenttätykistöpatterissa. Tupamme jakaa 3 alikersanttia ja 5 alokasta. Toistaiseksi kaikki on mennyt suht hyvin. Pinkka ja punkka alkaa hiljalleen luonnistuaa ja tupakaapit on vihdoin siinä kunnossa kuin pitääkin.
Humpauttaja kirjoitti:En tunnusta, koska olin tuvassa nro 5. Noista nimistä itselle on tuttuja kaikki.
Alakerrassa oli kyllä enemmän tulilinjalla, kuten Calder toteaa. Siksi menin itse aina suihkuun yläkertaan. Oman ylimääräisen kuivauskaapinkin lipastin sieltä.
GO Ltn Turunen!
EDIT. Me ei muuten päästy toisena viikonloppuna kakkosesta lomille, vaan vasta kolmantena.
Ezama kirjoitti:Sijaitseeko yläkerrassa vielä tj-linjan tilat ja alakerrassa krh? Siellä joskus vaikuttaneena, muistelen vekaran hienoja aikoja.
Humpauttaja kirjoitti:Ei ainakaan kakkospatterissa. Siellä on vaan näitä normeja tykäreitä. Onko se nyt sitte tuliasemalinja nimeltään, vai mikä. Ne, jotka Vekaralla parhaillaan palvelevat kertonevat lisää, mutta muistelisin, että krh:lle on ihan oma kassu.
Mikko-86 kirjoitti:Mikkelissä sitä sitten ollaan sotilaspoliisi komppaniassa.Nyt sitä sitten ollaan ekoilla viikonloppulomilla, vois sanoa, että kyllä tuntuu viikonloppu lyhyeltä kun on niin hemmetin paljon tekemistä. Eipä vielä oo kauhean paljoa tullu vastaan ainakaan tupakkapaikoilla lätkäfaneja, pari kärppää ainakin siellä tuntuu olevan.
iso-D kirjoitti:OSiitä on siis tultava elämä, muuten hajoaa pää ja tulee lopullisia ratkaisuita.
The Original Jags kirjoitti:valtiolle ei saa antaa tuota tyydytystä.