Näinpä. Lähinnä naurattaa nuo jokakesäiset paskan jauhantatuokiot. Honkanummi nolasi taas itsensä ja Vinnie - no, ei löydy sanoja.
Minä taas olen aidosti huolestunut Honkalehdon vaimon henkisestä tilasta. Hän ei kuulemma ole nähnyt Essiä ikinä näin vihaisena 30 vuoteen. Useat jumbosijat, järkyttävät taloudelliset tappiot niin ihoyn kuin EM-kisojen peräsimessä ei ole ilmeisesti riittävästi Esaa suututtaneet, mutta nyt, kun maksettiin väärälle verotilille ja toimistolla ei osattu täyttää tarpeeksi vakuuttavasti lisenssihakemusta (kun ei ollut kriteerit selvät), niin nyt sitten läikähti.
Vinnien ja Esan haastattelu aiheutti osakkeenomistajissa suurta hilpeyttä. He eivät ole uskoneet Vinnien löpinöihin enää vuosiin ja nyt näyttää, etteivät kannattajatkaan oikein usko näihin. Kun jututtaa niitä osakkeenomistajia, jotka ovat olleet Vinnien kanssa tekemisissä he toteavat, että Vinnie höpöttää kuulijakunnalleen juuri sellaista jenkkiagendaa, jonka hän itse kuvittelee vakuuttavan kuulijansa. Tähän olen aikaisemminkin viitannut, kun hän on osakkeenomistajille haukkunut Jouni Jääskeläisen pataluhaksi ja kertonut, että Jääskeläinen huijaa häntä. Kuitenkin hän koko ajan pyörii tämän kanssa ylimpinä ystävinä. Esan kanssa tekemissä olevat hämillään, kun tapaamissa Honkalehto on kertonut, että Hakametsässä tulisi jatkaa ja nyt sävel olikin toinen. Tai taisi olla enemmän Vinnien sanomaa tällä kertaa.
Vinnie olisi voinut tehdä aidon vaikutuksenkin. Hän olisi voinut sanoa eksakteja asioitakin, kuten, että hän laittoi ihoylle esim. puoli miljoonaa euroa, joita hän ei peri korkojen kera takaisin tv-rahoista (faktorisointina). Näillä puolella miljoonalla maksetaan ensisijaisesti pois ne velat, jotka ovat roikkuneet vuosikausia (tavaran- ja palveluntoimittajat). Jotkut kuvittelevat, että vain Vinnie rahoittaa tätä hommaa, unohtaen, että te fanit laitatte joka vuosi ihoyn kassaan yli miljoonan ja tämän lisäksi toimittajat ovat rahoittaneet sillä, että heidän saatavansa on maannut vuosikausia.
Ja lopuksi toteamus tuosta Ulkoilmaotteluista. Honkalehto tuo asian esille joka käänteessä ja kertoo, että nämä kaksi tapahtumaa pelastavat ihoyn talouden tai ainakin antavat ison alkusysäyksen talouden pelastamiselle. Mitä olen muiden maiden tapahtumista lukenut, niin useimmiten ulkomatsit on ajateltu lähinnä suurena palkintona faneille. Tapahtuman tarjoajat toki pyrkivät taloudellisestikin pääsevänsä kuiville, mutta tapahtumaa markkinoidaan sillä, että seura haluaa palkita faninsa tällä tapahtumalla. Ihoyssa tapahtuma nähdään talouden pelastajana. Entä ne 28 muuta tapahtumaa? Edelleen kaipaisin vastausta siihen, että meneehän Ulkoilmamatsin tuotto suoraan ihoylle. Eikä niin, että tuottoa kierrätetään Sponsvisionin kautta tai, ettei tuotto mene Vinnien velkojen lyhentämiseen.