Kisapuisto
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Mulle on sinällään se ja sama paljonko joku muu syö lihaa tai käyttää sähköä, mutta en ymmärrä miksi sitä pitää väkisin sitä omaa hömppäpömppä tuputtaa muille, jonain parempana elämänä, minulle parempaa elämää on se pihvi, valot, TV:t yms. jos joku muu ei moisia halua, niin se on heidän asiansa, mutta en ymmärrä miksi minun pitää vielä veroissanikin maksaa toisten uskontoa, on minulla vapaus erota kirkostakin ja lopettaa niiden verojen maksaminen, miksi siis minulla ei ole oikeutta erota tästä ilmastouskonnosta ja lopettaa sen rahan syytäminen tähän pelleilyyn?
Sinulla ei ole sitä vaihtoehtoa, koska tuo pakottaminen tuo noille hörhöille paremman mielen, ja koska he ovat parempia ihmisiä kuin sinä tai minä, niin he ovat oikeassa.
Minä lopetan lihansyönnin sinä päivänä, kun joku todistaa että minun ryhtymiselläni kasvissyöjäksi on yhtään mitään merkitystä kokonaisuuteen. Minä rupean lajittelemaan jätteeni ihan viimosen päälle, jos joku pystyy todistamaan että sillä on yhtään mitään merkitystä kokonaisuuteen, että minä alan niin tekemään. Mutta kun sillä, mitä minä yksittäinen ihminen teen, ei ole yhtään mitään väliä kokonaisuuteen. Ei, vaikka heittelisin auton akut järjestään metsikköön, pitäisin valoja ja muita sähkölaitteita koko ajan päällä kuten myös antaisin autoni käydä tuossa pihalla 24/7 ja antaisin sähkökiukaani olla lämmin läpi vuoden ihan vaan varmuuden vuoksi. Sillä ei ole mitään vaikutusta siihen, että pelastuuko maailma vai ei.
Silläkään ei ole mitän vaikutusta, vaikka joka ikinen suomalainen niin tekisi. Ei yhtään mitään, jos maailman saastuttavimpia valtioita ei saada kuriin. Ja ei niitä saada, koska menkäähän sanomaan jollekin Kiinalle tai Intialle, että teidän kehityksenne loppuu nyt tähän ja tehtaat pannaan kiinni. Menkäähän sanomaan, että teillä ei ole oikeus saavuttaa tai edes tavoitella sitä elintasoa, mitä meillä täällä ns. sivistysvaltioissa on.
Se muuten on oikeasti huvittavaa että kun nämä aatteen ihmiset lyödään kauppaan tai jonnekkin tiskille ja sanotaan niille että "valitse nyt näistä tässä on se ilmastoa säästävä hintaan +300% tai tämä normaali tuote" niin yllättäen uskonto lentääkin ikkunasta pihalle. Se on hauska jeesustella tasan niin kauan kuin kaikki maksaa.
Samoin on huvittavaa, että nämä ko. aatteen ihmiset lentävät ympäri maailmaa erinäisissä konferensseissaan pelastamassa maailmaa ilmaston muutokselta. Korostan vielä, lentävät. Kymmeniä kertoja vuodessa. Miksei näitäkin konferensseja tehdä vaikkapa netin välityksellä? Aivan oikein, siksi ei tehdä kun on kiva kierrellä ympäri maailmaa toisten laskuun. On kiva nähdä uusia paikkoja, ja samalla leikkiä "hyvää ihmistä" ja paasata lentokoneen saastuttavuudesta, kun on juuri itse parhaimmillaan yksityiskoneella paikalle tullut.
Toisekseen huvittaa se, että nämä fanaattisimmat ko. aatteen ihmiset ovat tietenkin kasvissyöjiä (missä ei toki ole mitään pahaa, onpahan enemmän lihaa mulle) ja ne heidän luonnonmukaiset, maailmaa pelastavat idut, vesikastanjat ja luomukookosmaidot tuodaan maailman ääristä Suomeen. Ja aivan oikein, letokoneella nekin tuodaan. Miksihän näille ei kelpaa kotimaiset, lähituotetut kasvikset?
Monet näistä pahimmista ko. aatteeseen hurahtaneista ihmisistä on ihan totaalisen kujalla siitä, mikä oikeasti saastuttaa ja mikä ei ja mikä oikeasti on välttämätöntä saastuttamista ja mikä ei. Kumpikohan on pahempi asia luonnon kannalta, ostaa viikoittain näitä kaukaa lennättämällä tuotuja ruokia (olkoon ne kuinka luomuja tahansa) vai jättää normaalit jätteensä lajittelematta? Ja kummasta nämä ituhipit kuitenkin nostavat isomman älämölön?