Ilmastonmuutosta vastaan – mitä SINÄ teet?

  • 91 696
  • 1 013

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Aivan. Mikään niistä ei ole kestänyt tieteellistä ravistelua.

Kritiikki löytyy netistä. IPCC on pystynyt gestapo-menetelmillä ja vihreiden avustuksella pitämään agendansa uskottavana. Joten "kymmenen vuotta sitten keksittyyn ja kuolleena syntyneeseen lillukanvarteen" on keskittynyt yhden poliittisen liikkeen ja yhden tieteenhaaran intressit sekä tarpeeksi epärehelliset ihmiset. Tuloksena vedätetään kaikkia. Ihan Göbbelsin oppien mukaan: valehtele tarpeeksi isosti.

Police Silences Journalists ClimateGate Questions At Copenhagen - YouTube

Kysyn suoraan montako julkaisua näillä "skeptikoilla" on oikeissa tiedejulkaisuissa? Energy&Enviroment ei kelpaa, sillä julkaisu on propagandalehtinen, joka on heittänyt tieteellisyyden sivuun.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Poliittisesti korrekti toimintamalli on levinnyt tehokkaasti läpi tiedeyhteisön. Kiitos sen, että skeptikot on vainon kohteena.
 

Gwai Lo

Jäsen
Poliittisesti korrekti toimintamalli on levinnyt tehokkaasti läpi tiedeyhteisön. Kiitos sen, että skeptikot on vainon kohteena.

Aivan, tiedeyhteisö kollektiivisena toimijana on solminut salaliiton... Taitaa sen ilmastodenialistileirin takana olla muutamia melko varakkaita toimijoita, joille vanhoissa toimintamalleissa pysyminen on elinehto.

Voisit viedä WTC/foliohattu-ketjuun juttusi.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisit viedä WTC/foliohattu-ketjuun juttusi.
Ei tässä ole kyse salaliitosta. Useilla toisistaan riippumattomilla toimijoilla on tästä valheesta kiistatonta etua ja lopputulos on hyvin surullinen. Vrt vaikka 30-luvulla vallinnut suhtautuminen juutalaisiin. Ilman mitään syytä muut maat komppailivat jossain määrin saksalaisia ja eväsivät pääsyn maahan...ihminen on laumaeläin ja tyhmyys tiivistyy joukossa.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Ei tässä ole kyse salaliitosta. Useilla toisistaan riippumattomilla toimijoilla on tästä valheesta kiistatonta etua ja lopputulos on hyvin surullinen. Vrt vaikka 30-luvulla vallinnut suhtautuminen juutalaisiin. Ilman mitään syytä muut maat komppailivat jossain määrin saksalaisia ja eväsivät pääsyn maahan...ihminen on laumaeläin ja tyhmyys tiivistyy joukossa.

Eikö ole sittenkin todennäköisempää, että nämä "skeptikot" tekevät vain paskaa tiedettä, joka ei sen vuoksi kelpaa kunnon julkaisuille. Nämä "skeptikot" ovat usein ideologian sokaisemia. Usea heistä on libertaari. Ympäristöongelmat eivät sovi libertarismiin lainkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lukemalla molempien puolien juttuja tein päätökseni. Ilmasto-lestadiolaisten jutuissa on oikeasti juju kaukana. Se on sekoitus muka tiedettä, uskontoa ja politiikkaa sekä puhtaita valheita. Jos vain onnistuivat kyhäämään ilmastomallin, mikä osoittaisi missä korkeudessa CO2 vaikuttaa ilmakehän lämpötilaan ja että sen pystyisi sieltä mittamaan, niin voisin muuttaa mielipidettä. Nyt sille ei ole mitään aihetta.
 
@kahden suunnan sentteri
Ei ole tulossa kritiikkiä. Ei ole halua antautua väittelyyn, joka on yhtä hedelmällinen kuin Israelin puiminen. Sorry vaan.
Ei tässä nyt mitään väittelyä haeta, vaan kysellään näkökantojesi perusteita. Onhan se nyt vähän kummallista ottaa osaa keskusteluun suostumatta perustelemaan näkökantojaan millään lailla.

Ketjusta toiseen toistat samaa virheellistä argumenttia (kompromettointi) ja sitten vaikenet, jätät vastaamatta kysymyksiin tai kieltäydyt keskustelemasta. se on trollausta tai spämmäystä. Tätä omaa toimintaasihan sinun pitäisi Venäjän tiedottamiseen verrata.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Monen aurinkoasiantuntijan olen huomannut kirjoittaneen, että aurinko vaikuttaa maapallon lämpötilaan ja kylmää on tulossa. Onneksi CO₂-lämmittäjät tietävät paremmin. iso naurava hymiö
Oikeat aurinkoasiantuntijat ovat nyt kehittäneet paremman tavan mitata auringon aktiivisuuden trendiä ja pystyneet poistamaan eri mittaustapojen aiheuttamat epätarkkuudet. Tulos: mitään kasvavaa trendiä auringon aktiivisuudessa, mikä selittäisi ilmaston lämpenemistä, ei ole olemassa.

Lisää voi lukea IAU:n sivuilta: Corrected Sunspot History Suggests Climate Change since the Industrial Revolution not due to Natural Solar Trends | Press Releases | IAU
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jep, auringon aktiivisuus ei vaikuta lämpötilaan..lienee yksi lysti vaikka sen kääntäisi pois päältä. "Oikeita" asiantuntijoita syntyy heti, kuhan tukee ilmastolestadiolaisuutta.

Ei näytä olevan uudella ja vanhalla versiolla auringonpilkuista merkittävää eroa. Merkittävä on vain puhdasoppinen tulkinta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Monen aurinkoasiantuntijan olen huomannut kirjoittaneen, että aurinko vaikuttaa maapallon lämpötilaan ja kylmää on tulossa. Onneksi CO₂-lämmittäjät tietävät paremmin. iso naurava hymiö
Huomasitko lukiessasi nuiden aurinkoasiantuntijoiden kirjoittaneen siitä, kuinka paljon auringon aktiivisuuden vaihtelu on vaikuttanut ilmaston lämpenemiseen viimeisen sadan vuoden aikana?

Nyt on kuitenki julistettu elämälle täysin välttämätön kaasu julistettu myrkyksi. Oi näitä aikoja ja ihmisten järkeilyä.
Nääh, ei sen määrä mihinkään vaikuta. Täytä huoneesi hiilidioksidilla ja nauti.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Nautin luonnosta niin kauan kuin sitä on. Jääkausihan on tulossa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Syön hernekeittoa 1,5 lautasellista kahden sijaan.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Ihan rehellisesti vastaten, en yhtään mitään.
 

keijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, C.Coyle
Rakennan itselleni kasvihuoneen. Asustelen siellä aikani niin kehityn ihmisenä asumaan tulevaisuuden haastavassa ilmastossa.
 

sinikettu

Jäsen
Tuolta voi katsoa, että mitä sanoo sateliittidata. Ilman minkään climatelogin sumutuksia. Joten päätelmät joutuu tekemään itse.
Oletko kovankin luokan ilmastotieteilijä? Kuplassa elävä ilmastodenialisti näytät tämän ketjun mukaan ainakin olevan. Yleensä nuo eivät ihan yksiin käy.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oletko kovankin luokan ilmastotieteilijä? Kuplassa elävä ilmastodenialisti näytät tämän ketjun mukaan ainakin olevan. Yleensä nuo eivät ihan yksiin käy.
Ilmastotieteilijä on tänä päivänä synonyymi tutkimusrahojen ja tv-ajan varmistavalle valehtelulle. Koska tiede toimii lyhytjänteisellä rahoituksella, saavat tilaajat yleensä mitä haluavat. Nyt poliitikkot käyttää vaalikarjan pelotteluun lämpenemistä ja "tutkimukset" ovat taatusti sitä mistä maksetaan. Syynä maailman voimakkain motiivi eli raha. Toki valta ja TV-aikakin jotain vaikuttaa. Kun tämä koku kuolee itsestään muutaman vuoden sisällä, niin ilmasto"tukijat" voi onnitella itseään: rahaa ja mainetta tuli, kyllä kannatti kusettaa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lopetin lihan syömisen vuosia jatkuneen lusmuilun jälkeen, en omista ajokorttia enkä ole eläessäni matkustanut lentokoneella; kaksi viime mainittua eivät tosin ole alkuaan olleet tietoisia toimia ilmastonmuutosta vastaan mutta vaikuttavat asiaan kuitenkin. Lisäksi olen pyrkinyt rajoittamaan ylenmääräistä sähkön käyttöä ja ostamaan mahdollisimman vähän mitään kiinteää uutena. Tämän tietsikkani olen ostanut tarjouksesta, mutta muuten omistamani kodin elektroniikka, huonekalut, keittiövälineet ja vaatteet on lähes kaikki hankittu käytettynä tai saatu ilmaiseksi jostakin. Samaten dvd:eet ja cd - levyt hankin retrosti käytettyinä. Jos mietin mitä en tee, niin voisin olla kiinnostuneempikin siitä missä ja miten käyttämäni sähkö on tuotettu ja miten asuntoani lämmitetään. Lisäksi asun yksin joka kaiketi on ilmaston lämpenemisen näkökulmasta huono asia.

Kaiken kaikkiaan en oikeastaan tee mitään erityistä, kunhan pyrin elämään sellaista elämään joka sopii itselleni. Mistään tuon dramaattisemmasta ei tässä asiassa pitäisi olla yksilötasolla kysymys.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tämän ketjun kamaa, mutta ei kuitenkaan.

Olen ollut lapsesta saakka autopoika. Välillä olen muuta yrittänyt väittää itselleni ja muille, mutta paskat. Ulkomailla kiinnitän huomiota paikalliseen autokantaan, vanhan kuvamateriaalin sijoitan aikajanalle autojen ja niihin liittyvän materiaalin pohjalta, romaaneissa kiinnitän huomioni autoihin (kerran havaitsin Ilkka Remeksen käyttäneen samaa rekisteritunnusta kahdessa eri romaanissa kahdessa eri autossa, tällä tarkkuudella siis.) jne.

Olen väittänyt itselleni että se on se helppous ja vapaus. No, onhan se ja tähän tietysti vaikuttaa lapsuuden kodin sijainti autoriippuvaisessa osoitteessa.

Nyt olen haastanut itseni, ei ilmasto- vaan muista syistä (kiinnostus hankkia taloudellista joustamiskykyä ja parantaa fyysistä kuntoa hyötyliikunnalla) pistämään auton seisontaan elokuun ajaksi. Pakotan itseni lisäämään polkupyöräilyä ja oppimaan pärjäämistä ilman autoa.

Tähän on nyt hyvä sauma, kun olen töissä päiväkodissa jossa miehellekin on suihkumahdollisuus. Miesten sosiaalitiloina on työpaikoilla toiminut milloin entinen siivouskomero, milloin invavessa, milloin sen miesten suihkun on vallannut lattian vahauskone.

No, Suomi on missä se on. En usko hetkeäkään, että alkaisin pyöräillä talvella.

Hurskastelua ja näpertelyä on kaikki tällainen. Asun kerrostalossa ja tulen asumaankin. Se lienee tärkein ekotekoni mutta senkin syy on helppouden ihannointi. Tai lapsettomuus, joka tosin ei ole oma valinta (sain toki valita kahden syöpähoitomenetelmän väliltä, ja valitsin tehokkaammaksi tunnetun).

Muita juttuja on ruokahävikin pienentäminen (ostan usein kaupasta pois viimeisen myyntipäivän kamaa, esimerkiksi viiliä jota voi hyvinkin syödä pari viikkoa yli päiväyksen ja lihaa jonka pakastan), yleinen tavaravastaisuus.

Mutta kääntöpuolella on salibandyharrastus, jonka hiilijalanjälki / harrastetunti lienee korkeahko kuten monella sisälajilla. Siis niiden noin 10000:en vuosittaisen huonosta suunnittelusta tai laiskuudesta ja mukavuudenhalusta ajetun ylimääräisen kilometrin ohella.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Minä olen viime aikoina tehnyt:

-Vaihdoin auton saastuttavasta autosta vähän saastuttavaan kaasuautoon. Okei, en tiedä olisiko ollut ekologisempaa vaan ajaa edellinen auto loppuun. Ehdotukseni kokonaan autosta luopumisesta ei mennyt taloudessa läpi.
-Ostin pyörän, jolla pääsen lyhyet matkat.
-Siirryin käyttämään oman auton sijaan julkisia pitkällä työmatkallani ja töihin liittyvillä matkoilla.
-Lopetin lihansyönnin.
-Vaihdoin sähkön tuulisähköön.
-Olen vähentänyt lentämistä ja ulkomaanmatkailua.
-Olen yhä tarkempi kuluttaja ja vähentänyt ostamista. Ensisijainen vaihtoehto on aina käytetty. Koiran aina korjata rikki menneet. Taloudelle olen nykyään huonompi yksilö.

Ja siltikin rasitan vielä liikaa ympäristöä. Paljon tarttis vielä tehdä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Suomessa päästään nyt sitten solmimaan kilpailukykysopimus ja varmaan vielä parin vuoden sisään uusi samanlainen, jotta saadaan katettua EU:n päästötavoitteiden mukana tulevat lisäkustannukset vientipohjaisille aloille.

Nyt siis jokainen pääsee tekemään jotain ilmastonmuutosta vastaan taistellessa. Leikkaamaan tulojaan, lisäämään työaikaansa ja luopumaan saavutetuista eduista. Hyvän asian puolesta!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös