En ole koskaan osannut sanoa noihin kuulentojen salaliittoteorioihin juuta tai jaata, mutta yhtä asiaa olen pohtinut.
Apollo-11 lennon astronautti Buzz Aldrin on itse kertonut, että paluumatkalla he havaitsivat tunnistamattoman laitteen, joka seurasi heitä vuorokausien ajan. Eivät koskaan saaneet selville mikä kyseinen laite oli ja NASA salasi tämän tiedon 30-vuoden ajan. Ufo-juttuja ei juuri koskaan oteta vakavasti, eikä ole syytäkään, mutta tämän kun kertoi Aldrin itse, niin se todella oli oikeasti tunnistamaton kohde.
Mitä noihin kuviin tulee, joita NASA on myöhemmin julkaissut kuulennoista, niin ovat kyllä niin epämääräisiä, että varmaan pikemminkin lietsovat salaliittoteorioita kuin hillitsevät niitä. Voisi kysyä miksi niitä edes julkaistiin, kun laatu on mitä on.
Lavastuksesta en tiedä, mutta käsikirjoituksen NASA oli takuuvarmasti tilannut, sillä jos olisi nauhoitettu ihan vaan astronauttien spontaania puhetta kuun pinnalta niin "one giant leap for mankind" olisi ollut muodossa "voi vittu mikä rotko..."