Ihmettelyketju

  • 6 346 759
  • 38 751

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen vähän sitä että selvisin kaupasta ainoastaan kahden olutpullon kanssa. Tosin ovat kooltaan 750ml ja 2.5L, mutta silti vain kaksi!

Joo valmistaudun tässä jouluun ja vedän pohjat jo nyt.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Jonkin verran tullut katseltua työpaikkailmoituksia ja ihmetyttää, kun monissa ilmoituksissa lisätietoja antava hlö on tavoitettavissa puhelimitse tyyliin 2 x 1 tunnin ajan koko hakuajan puitteissa. Joo, aina voi laittaa sähköpostia ja vaikka pyytää vastasoittoa tai röyhkeästi soittaa itse muunakin aikana, mutta silti.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jonkin verran tullut katseltua työpaikkailmoituksia ja ihmetyttää, kun monissa ilmoituksissa lisätietoja antava hlö on tavoitettavissa puhelimitse tyyliin 2 x 1 tunnin ajan koko hakuajan puitteissa. Joo, aina voi laittaa sähköpostia ja vaikka pyytää vastasoittoa tai röyhkeästi soittaa itse muunakin aikana, mutta silti.
En tiedä mistä alasta on kyse, mutta itse ymmärrän kyllä nuo soittoajat. Muutenhan työnhakijat voisivat soittaa ihan milloin tahansa, ja jotkut soittavat varmaan silti. Ihmisillä on nykyään niin kiire, että kaikki on pakko kalenteroida. Sillä lisätietoja antavalla henkilöllä voi olla sen miljoona muutakin hommaa rekrytointiprosessin lisäksi. Ja kun nykyisessä työelämässä tulee jatkuvasti kaikenlaisia keskeytyksiä, niin niitä ei haluta yhtään lisää. Sitten kun on soittoaika, niin lisätietoja antava henkilö on keskittynyt vain siihen. Se voi olla työnhakijallekin etu.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
En tiedä mistä alasta on kyse, mutta itse ymmärrän kyllä nuo soittoajat. Muutenhan työnhakijat voisivat soittaa ihan milloin tahansa, ja jotkut soittavat varmaan silti. Ihmisillä on nykyään niin kiire, että kaikki on pakko kalenteroida. Sillä lisätietoja antavalla henkilöllä voi olla sen miljoona muutakin hommaa rekrytointiprosessin lisäksi. Ja kun nykyisessä työelämässä tulee jatkuvasti kaikenlaisia keskeytyksiä, niin niitä ei haluta yhtään lisää. Sitten kun on soittoaika, niin lisätietoja antava henkilö on keskittynyt vain siihen. Se voi olla työnhakijallekin etu.

Kyllä toki näin, lähinnä ihmettelen että jos hakuaika on vaikkapa kuukauden luokkaa, niin sinä koko aikana niitä soittoaikoja on listattu tyyliin tasan kaksi, tunti kerrallaan. Pari sellaistakin ilmoitusta tullut vastaan, jossa viimeinen ilmoitettu soittoaika on ollut pari vkoa ennen hakuajan loppumista.

No, kuten todettua, sähköpostillakin pääsee jo alkuun, ei siinä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä toki näin, lähinnä ihmettelen että jos hakuaika on vaikkapa kuukauden luokkaa, niin sinä koko aikana niitä soittoaikoja on listattu tyyliin tasan kaksi, tunti kerrallaan. Pari sellaistakin ilmoitusta tullut vastaan, jossa viimeinen ilmoitettu soittoaika on ollut pari vkoa ennen hakuajan loppumista.

No, kuten todettua, sähköpostillakin pääsee jo alkuun, ei siinä.
Kyllä ne rekrytoijat vastaavat kysymyksiin varmasti noiden soittoaikojen ulkopuolellakin, jos pystyvät, mutta soittoajoilla halutaan keskittää ne kysymykset tiettyyn hetkeen. Rekrytoija varmasti myös arvostaa sitä, jos työnhakija soittaa nimenomaan annettuun aikaan. Sähköpostikysymyksiähän ei voi mitenkään rajoittaa, ja jokaiseen niistä on vastattava, oli kysymys ihan millainen tahansa. Noissakin voi olla rekrytoijalle jo iso työ, ja normihommatkin pitää silti hoitaa.

Suunnilleen kaikki rekrytoijat kehottavat panostamaan hakemukseen. Niiden (ja cv:n) perusteella valitaan hakijat haastatteluun. Haastattelu on sitten se tilaisuus, missä pääsee kunnolla vuorovaikutukseen rekrytoijan kanssa. Kutsu haastatteluun tarkoittaa myös sitä, että rekrytoijan mielestä hakijalla on mahdollisuus saada paikka.

Tuli ihan Duunitori-tekstiä, mutta jonkun verran on tullut tämänkin asian kanssa oltua tekemisissä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen taas lehdistöä. Joka puolella on aamusta saanut lukea, että Aarnion murhasyyttee tuomio ratkeaa tänään.

Tänään käräjäoikeus julkistaa tuomionsa, millä ei ole mitään väliä, koska oli tuomio mitä tahansa, niin jompi kumpi osapuoli valittaa. Miksi tuota noin hehkutetaan? Ihmettelen vaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Lueskelin Urheilulehden vai mikä sen nimi on juttua Jyväskylän lätkäjätkien meiningistä ihmeissäni. Vähän jäi jutusta sellainen kuva, että pelaajien ei pitäisi kovin paljon olla päättämässä. Tämä ei voi tulla yllätyksenä kenellekään. Ei tässä mikään punakaarti olla.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Lueskelin Urheilulehden vai mikä sen nimi on juttua Jyväskylän lätkäjätkien meiningistä ihmeissäni. Vähän jäi jutusta sellainen kuva, että pelaajien ei pitäisi kovin paljon olla päättämässä. Tämä ei voi tulla yllätyksenä kenellekään. Ei tässä mikään punakaarti olla.
Kieltämättä tuli vähän sellainen fiilis kuin olisi Eläinten vallankumousta lukenut.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lueskelin Urheilulehden vai mikä sen nimi on juttua Jyväskylän lätkäjätkien meiningistä ihmeissäni. Vähän jäi jutusta sellainen kuva, että pelaajien ei pitäisi kovin paljon olla päättämässä. Tämä ei voi tulla yllätyksenä kenellekään. Ei tässä mikään punakaarti olla.
Onko tämä näkyvillä missään muille kuin tilaajille?
 

MainMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko tämä näkyvillä missään muille kuin tilaajille?

Oletan että tarkoitettiin tätä juttua, joka näkyy IS:n kautta kaikelle kansalle:

 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Miksi vitussa ihminen valittaa kiireestä? Jokainen tekee omat kiireensä. Älä valita.
Totta vitussa omista valinnoista saa valittaa. Sulla on tältäkin päivältä aika montakin kriittistä viestiä Jokereiden peliesityksistä vaikka ihan itse olet joukkueesi valinnut ja laittanut telkkarin päälle. Paljon typerämpi syy se on valittaa kuin kiire.
 
Kuinkahan moni mormoonisaarnaaja jättää asian kun on päässy maistaan "kiellettyjä hetelmiä" asemamaissaan?
Kaverin puolesta kyselen kun aikanaan tapasin naarassaarnaajia.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Totta vitussa omista valinnoista saa valittaa.
Sitten pitää valittaa yksinään. Ei ketään kiinnosta kuunnella sitä valitusta, kun itse tekee oman kiireensä.


Sulla on tältäkin päivältä aika montakin kriittistä viestiä Jokereiden peliesityksistä vaikka ihan itse olet joukkueesi valinnut ja laittanut telkkarin päälle.
En mahda mitään Jokereiden esityksille. Siinä ero.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Sitten pitää valittaa yksinään. Ei ketään kiinnosta kuunnella sitä valitusta, kun itse tekee oman kiireensä.
Itseasiassa sekään ei pidä paikkaansa, sillä kiire on usein ihan olosuhteidenkin aiheuttamaa ja ihmisen omat mahdollisuudet siihen vaikuttaa lyhyellä tähtäimellä ovat aika maltilliset. Kaikille esimerkiksi työttömäksi jättäytyminen tai lapsista eroon hankkiutuminen ei ihan kädenkäänteessä onnistu vaikka välillä niiden aiheuttama kiire hieman ahdistaisikin.

En mahda mitään Jokereiden esityksille. Siinä ero.
Kyllä niin merkityksettömän asian kuin jääkiekkoseuran edesottamuksista välittäminen on nimenomaan oma valinta. Samaan aikaan maailmalla sadat ellei tuhannet seurat pelaavat paskasti mutta et sinä ota stressiä kuin tästä yhdestä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Miksi vitussa ihminen valittaa kiireestä? Jokainen tekee omat kiireensä. Älä valita.
Tämä kieltämättä naurattaa aina. Olisi hauskaa nähdä millaista näiden ihmisten elämä oikeasti on jos tosiaan koko ajan on niin kiire. Luulisi että alkaisi käymään mielenterveyden päälle.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tämä kieltämättä naurattaa aina. Olisi hauskaa nähdä millaista näiden ihmisten elämä oikeasti on jos tosiaan koko ajan on niin kiire. Luulisi että alkaisi käymään mielenterveyden päälle.
Monet tosiaan tykkäävät ottaa jotain harrasteita töiden/opiskelun lisäksi. Joillakin on työt, joku opiskelijakunnan hallitus homma ja opiskelut samaan aikaan. Sitten joillakin on kiire kun ei pääse katsomaan tarpeeksi kissavideoita.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Monet tosiaan tykkäävät ottaa jotain harrasteita töiden/opiskelun lisäksi. Joillakin on työt, joku opiskelijakunnan hallitus homma ja opiskelut samaan aikaan. Sitten joillakin on kiire kun ei pääse katsomaan tarpeeksi kissavideoita.
Niin, silloin siitä kiireestä ei pidä valittaa jos on itse vapaaehtoisesti tuohon tilanteeseen asettanut. Tai onko se silloin kiirettä jos tosiaan mielellään tuossa tilanteessa on.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itseasiassa sekään ei pidä paikkaansa, sillä kiire on usein ihan olosuhteidenkin aiheuttamaa ja ihmisen omat mahdollisuudet siihen vaikuttaa lyhyellä tähtäimellä ovat aika maltilliset.
Aijaa. Itse oon kyllä pystynyt vaikuttamaan aina omiin asioihin. Jos on tuntunut olevan liian kiire joskus, sitten karsitaan asioita, tai sitten hyväksytään se kiire, eikä valiteta.

Kaikille esimerkiksi työttömäksi jättäytyminen tai lapsista eroon hankkiutuminen ei ihan kädenkäänteessä onnistu vaikka välillä niiden aiheuttama kiire hieman ahdistaisikin.
Lapsien hankkiminen on tietoinen valinta. Työpaikkoja on maailma täynnä. Työttömänäkään ei nälkään kuole.

Eihän asiat aina noin mustavalkoisia ole, mutta itse en vaan voi ymmärtää valittamista omista tietoisista valinnoista. En mä oo ikinä valittanut rahapulaa, vaikka pelasin joskus kaikki rahani ja velkarahatkin. Se oli sillon oma valinta, eikä siitä auttanut valittaa. Palkasta ulosmitattiin pitkän aikaa 1000 euroa kuukausittain. Oma valinta. Työpaikka alko tuntumaan paskalta ja teki mielii valittaa --> vaihdoin työpaikkaa ja koko alaa. Karsin hetkeksi kulut nolliin. Oma valinta.

Tää ärsyttää joitain, mut mua ärsyttää valitus. Tehkää asioille jotain, jos pitää valittaa. Elääkseen onnellisen elämän, ei täällä kellään ole mikään pakko olla helvetin kiireellinen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Niin, silloin siitä kiireestä ei pidä valittaa jos on itse vapaaehtoisesti tuohon tilanteeseen asettanut. Tai onko se silloin kiirettä jos tosiaan mielellään tuossa tilanteessa on.
Kiire on suhteellinen asia. Jos käy jossain siivoamassa työkseen ja ei ole perhettä niin kiire ei ole oikein hyvä syy perustella miksi ei lähde jonnekin. Sitten jotkut muut hommat voivat syödä paljon aikaa kotonakin ja perhe voi viedä aikaa. Onhan se pohjimmiltaan valinta, miksi ei mennyt ojankaivajaksi kaupungille, mutta ihmisillä voi olla kiire itsestään pitkälti riippumattomistakin syistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös