Minäkin olin joskus siellä fakebookissa, vuosia sitten, ja sitä(kin) kautta tiedän aika paljon tämän palstan kirjoittajien nimiä ja henkilöllisyyksiä. Vaan ne pysyy minun takanani. En mistään hinnasta lähde kenenkään anonymiteettiä purkamaan. Enkä edes sanoisi kenellekään suoraan, että tiedän sinun olevan se Eero tai Markku. Jos ei ensin itse esittele itseään. Vitun paha tyylirikko tuollainen, että puhuttelee nimellä jota ei edes pitäisi tietää. Eihän se laitonta ole eikä välttämättä sääntöjen vastaista, mutta onhan se vähän hölmöä. Kertoo ihmisestä/-sistä jotain.On myös tullut vastaan nimiä. Oman nimeni vissiin aika moni tietää, kun eräs hölösuu tuli asiasta epähuomiossaan maininneeksikin, että hän tietää minusta tarpeeksi.
Yhden palstatyypin muuten löysin Facebookista, kun ajattelin vähän stalkata antamiensa tietojen perusteella. Ei ollut edes kovin vaikeaa. Yleensä ihmisen henkilöllisyys ei nyt ole merkittävä asia, mutta jos ihminen ei tahdo sitä paljastaa niin kunnioitettakoon sitä. Mutta aika mulkku täytyy ihmisen olla, jos puhuttelee yhtäkkiä nimellä, sanonpahan.
Lisäys: Toki moni tämän palstan nimimerkeistä tietää kuka olen. Monia olen kohdannut kasvotustenkin. Se on kuitenkin ollut molemminpuolinen yhteisymmärrys ja sitä kautta oma valintani. Olen päättänyt esiintyä nimelläni ja naamallani. Se, että joku muu päättää kertoa kolmannelle osapuolelle nimeni, ei ole enää minun käsissäni. Silloin se on väärin. Jos tieto, joka on henkilöllä B, yhtäkkiä siirtyykin henkilölle C, ja hän kertoo sen minulle eli henkilölle A ihan ensimmäisen käden tietona, niin onhan tässä nyt jotain mätää. En nyt suoraan osoita sormella ketään enkä mainitse nimiä tai nimimerkkejä, mutta kyllä mulla on aika vahva käsitys siitä että kuka se lörppäsuu on joka vuotaa.
Viimeksi muokattu: