Itseasiassa sekään ei pidä paikkaansa, sillä kiire on usein ihan olosuhteidenkin aiheuttamaa ja ihmisen omat mahdollisuudet siihen vaikuttaa lyhyellä tähtäimellä ovat aika maltilliset.
Aijaa. Itse oon kyllä pystynyt vaikuttamaan aina omiin asioihin. Jos on tuntunut olevan liian kiire joskus, sitten karsitaan asioita, tai sitten hyväksytään se kiire, eikä valiteta.
Kaikille esimerkiksi työttömäksi jättäytyminen tai lapsista eroon hankkiutuminen ei ihan kädenkäänteessä onnistu vaikka välillä niiden aiheuttama kiire hieman ahdistaisikin.
Lapsien hankkiminen on tietoinen valinta. Työpaikkoja on maailma täynnä. Työttömänäkään ei nälkään kuole.
Eihän asiat aina noin mustavalkoisia ole, mutta itse en vaan voi ymmärtää valittamista omista tietoisista valinnoista. En mä oo ikinä valittanut rahapulaa, vaikka pelasin joskus kaikki rahani ja velkarahatkin. Se oli sillon oma valinta, eikä siitä auttanut valittaa. Palkasta ulosmitattiin pitkän aikaa 1000 euroa kuukausittain. Oma valinta. Työpaikka alko tuntumaan paskalta ja teki mielii valittaa --> vaihdoin työpaikkaa ja koko alaa. Karsin hetkeksi kulut nolliin. Oma valinta.
Tää ärsyttää joitain, mut mua ärsyttää valitus. Tehkää asioille jotain, jos pitää valittaa. Elääkseen onnellisen elämän, ei täällä kellään ole mikään pakko olla helvetin kiireellinen.