Ihmettelyketju

  • 6 391 926
  • 38 805

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei siitä Ceestä ajokortissa ole juuri hyötyä ollut, kaksi kertaa olen ajanut semmoista ajoneuvoja, joka sen Ceen vaatii.
Minullakin on C-kortti. Kävin sen myöhemmin suorittamassa ja hintaa en enää muista. Ja olen tarvinnut sitä vielä vähemmän. Kerran melkein päädyin ajamaan jotain isoa matkailuautoa johon olisi Ceen tarvinnut mutta siihenkin löytyi sitten joku varmempi kuski.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minullakin on C-kortti. Kävin sen myöhemmin suorittamassa ja hintaa en enää muista. Ja olen tarvinnut sitä vielä vähemmän. Kerran melkein päädyin ajamaan jotain isoa matkailuautoa johon olisi Ceen tarvinnut mutta siihenkin löytyi sitten joku varmempi kuski.

Ajoin lähes kaikki ajoni autokoulussa kuorkilla (Volvo FL) mutta sainpahan ainakin ajotunnit silloin kun halusin. Eka tunti meni henkilöautolla ja tunti ennen inssiä, ei kauheasti jännittänyt taskuparkkeilla.

Semmosella leikkikuorkilla on tullut ajettua paljonkin mutta ei siihen sitä ceetä oikeesti tarvitse.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Elton, Elton, laudalta lyö Velton.
Perskuta, kun olen varma että tuo tarina on jossain hyllystäni löytyvässä niteessä. Rokkikukot 2:ssa se ilmeisesti on, mutta omistan vain osan 1. Alunperin kyllä tuli tutuksi alkuperäisestä Aku Ankka-julkaisusta varmaan äidin ääneenlukemana, kun ei ollut mitään hajua, keitä Elton ja Veltto ovat.
 
K

Kiekkokatsoja

M16 anna eriksonin kokeudellinen esikoiselokuva. Yle teema

Lisäys. Ai se muuttui psykotranssista jonka näin, niin "elokuvaksi"

Paljonko se maksoi veromaksajille?

Öö. Yleisohje, jos näät pahaa, poistu siitä.
Toisaalta nyt on hyvä poistua, vaikka kuinka olisi tahtoa nähdä loput.
Näkemättä paskaa.. nii Kattokaapa alku 50min.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
K

Kiekkokatsoja

Avasin iltalehden nettisivun. "Henkirikosta siellä ja täällä." Tai sen epäilyä/mahdollisuutta.
Tai muita kuolematapahtumia.
Jopas oli ikäviä otsikoita.
Joo, ei kai pitäisi seurata uutisia. No seuraan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Avasin iltalehden nettisivun. "Henkirikosta siellä ja täällä." Tai sen epäilyä/mahdollisuutta.
Tai muita kuolematapahtumia.
Jopas oli ikäviä otsikoita.
Joo, ei kai pitäisi seurata uutisia. No seuraan.
No kyllä minustakin maailma näyttäisi aika kamalalta paikalta jos lukisin Iltalehteä. Ihan käsittämätön sivusto jos haluaa masentua maailmantilasta.
 
K

Kiekkokatsoja

No kyllä minustakin maailma näyttäisi aika kamalalta paikalta jos lukisin Iltalehteä. Ihan käsittämätön sivusto jos haluaa masentua maailmantilasta.
Jep.
No sitä samaa löytyy muistakin nettilehdistä. Tosin ehkei niin "myyväksi muokattuja" otsikoita, mutta kuitenkin.

Mitä nettilehtiä suosittelet?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Avasin iltalehden nettisivun. "Henkirikosta siellä ja täällä." Tai sen epäilyä/mahdollisuutta.
Tai muita kuolematapahtumia.
Jopas oli ikäviä otsikoita.
Joo, ei kai pitäisi seurata uutisia. No seuraan.
Kun jossain uutisoidaan henkirikoksesta, niin 50 % todennäköisyydellä kyse on uudesta kotikaupungistani Lahdesta.
 
K

Kiekkokatsoja

Suomen Kuvalehti on aika hyvä. Ei sieltä kyllä valitettavasti megasexiwaukohuartikkeleita löydy niitä etsivälle, vaan mieluumminkin laadukasta journalistista työtä.
Aku Ankka olisi hyvä, jos siinä saisi vanhoja juttuja toiveuusintana. Varsinkin julkkisten nimikäännökset ovat laadukkaita. Ja julkkisten jutut.. no samojahan ne aina on, niin niiden ei ole tarvetta olla uusia.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Aku Ankka olisi hyvä, jos siinä saisi vanhoja juttuja toiveuusintana. Varsinkin julkkisten nimikäännökset ovat laadukkaita. Ja julkkisten jutut.. no samojahan ne aina on, niin niiden ei ole tarvetta olla uusia.
Jos nyt oikein olen ymmärtänyt, niin digi-Akusta löytyy kutakuinkin kaikki Aku Ankassa julkaistut sarjat. Joten ei muuta kun toivomaan tarinaa ja sitten hakemaan se luettavaksi digi-Akusta.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Soosoo, markkinavoimat.

Kun tämän aiheen soutamiset ja huopaamiset jatkuvat joka vuosi, niin tuli tässä tyhmässä päässäni vain mieleen, että voisiko yksinkertaisesti olla vain niin, että naisten jääkiekko on tässä maassa juuri nyt siinä asemassa, missä sen ns. "kuuluu olla"

Nämä otsikot ainakin alkavat pikkuhiljaa kääntyä itseään vastaan. Alkaa jo tulemaan fiilis, että menee teennäisen tekohengityksen puolelle sen sijaan, että olisi ylpeä omasta lajista.


 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Puhuminen.

En vaan tajua. Nykyisin kaikki puhuu koko ajan. Tunteistaan, telkkariohjelmista, Veeti-Alexandrian mahataudista. Vaikenevaa ihmistä pidetään outona.

Joskus otan työkavereita kyytiin työmatkalle. Yhden tai kaksi. Jos kaksi, parempi. Ne kälkättää keskenään, eikä minun tarvitse osallistua keskusteluun. Väännän vaivihkaa autoradiota kovemmalle, mutta eihän ne tajua vihjettä. Kälätys jatkuu vaan, nostavat volyymia.

Paska mäihä, jos sattuu vaan yksi ihminen kyytiin. Silloin se papatus alkaa heti, ja kohteena olen minä. Välillä on pakko vastata jotain. Useimmiten vain nyökkäilen. Väännän musaa lujemmalle. Ei se tajua. Kerran olen sanonut, että anteeksi, haluaisin kuunnella tämän kappaleen ihan rauhassa. Siitä tuli mökötystä. Oli hiljaa kuitenkin, onneksi.

Dear Erkki, mitä teen? Miksi nämä kaikki haluaa vaan puhua, puhua, puhua? Onko pakko kuunnella? Whatever happened to the strong, silent type?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minusta on ihan luontevaa, että kaksi tai useampiakin ihmisiä voi istua puolen tunnin matkan samassa autossa ja pitää turpansa kiinni. Miksei se ole kaikille näin selvää?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Minusta on ihan luontevaa, että kaksi tai useampiakin ihmisiä voi istua puolen tunnin matkan samassa autossa ja pitää turpansa kiinni. Miksei se ole kaikille näin selvää?
Sinun pitäisi matkustaa minun kanssa, ehkä tervehdykseksi/hyvästelyksi laskettava mutina kuultaisiin. Muuten matkaa voitaisiin taittaa maisemia katsellen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minä ihmettelen niitä auton kuljettajia, jotka eivät pysty keskustelemaan muiden autossa istujien kanssa ilman, että on haettava katsekontakti keskustelukumppaniin - jopa takapenkillä istuvaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä ihmettelen niitä auton kuljettajia, jotka eivät pysty keskustelemaan muiden autossa istujien kanssa ilman, että on haettava katsekontakti keskustelukumppaniin - jopa takapenkillä istuvaan.
Minä kun kuljetan autoa, en hae katse- enkä mitään kontaktia matkustajiin. Toivon vaan että olisivat hiljaa.
 

Glove

Jäsen
Minusta on ihan luontevaa, että kaksi tai useampiakin ihmisiä voi istua puolen tunnin matkan samassa autossa ja pitää turpansa kiinni. Miksei se ole kaikille näin selvää?
Tämän vuoksi matkustankin mieluiten yksin. Toki minä kymmenen vuotta vastailin kysymykseen ”ootko isäntä vai renki?” Piti siis työn takia olla edes vähän sosiaalinen. Paras asiakas oli se paketti jonka vein Helsinkiin. Ei kysellyt mitään, ei puhunut säästä, eikä sitä haitannut kun pidin ruokatauon matkalla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tämän vuoksi matkustankin mieluiten yksin. Toki minä kymmenen vuotta vastailin kysymykseen ”ootko isäntä vai renki?” Piti siis työn takia olla edes vähän sosiaalinen. Paras asiakas oli se paketti jonka vein Helsinkiin. Ei kysellyt mitään, ei puhunut säästä, eikä sitä haitannut kun pidin ruokatauon matkalla.
Minä yritän aina olla taksissa mahdollisimman hiljaa. Kunnioitan kuskin työrauhaa. Juttelen toki, jos kuski juttelee ensin, mutta muuten se on vaan osoite ja turpa kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Paras asiakas oli se paketti jonka vein Helsinkiin. Ei kysellyt mitään, ei puhunut säästä, eikä sitä haitannut kun pidin ruokatauon matkalla.
Oliks se se Husulle osotettu paketti missä oli hirttoköysi...?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Puhuminen.

En vaan tajua. Nykyisin kaikki puhuu koko ajan. Tunteistaan, telkkariohjelmista, Veeti-Alexandrian mahataudista. Vaikenevaa ihmistä pidetään outona.

Joskus otan työkavereita kyytiin työmatkalle. Yhden tai kaksi. Jos kaksi, parempi. Ne kälkättää keskenään, eikä minun tarvitse osallistua keskusteluun. Väännän vaivihkaa autoradiota kovemmalle, mutta eihän ne tajua vihjettä. Kälätys jatkuu vaan, nostavat volyymia.

Paska mäihä, jos sattuu vaan yksi ihminen kyytiin. Silloin se papatus alkaa heti, ja kohteena olen minä. Välillä on pakko vastata jotain. Useimmiten vain nyökkäilen. Väännän musaa lujemmalle. Ei se tajua. Kerran olen sanonut, että anteeksi, haluaisin kuunnella tämän kappaleen ihan rauhassa. Siitä tuli mökötystä. Oli hiljaa kuitenkin, onneksi.

Dear Erkki, mitä teen? Miksi nämä kaikki haluaa vaan puhua, puhua, puhua? Onko pakko kuunnella? Whatever happened to the strong, silent type?
Hahhahhah tulisit varmaan hulluksi ja heittäsit mut pellolle jos hyppäisin joskus kyytiisi.

Olen luonteeltani utelias, tiedonjanoinen ja rakastan pitkiä keskusteluita ihmisten kanssa. Eiks ookin vaan jännää että meitä on niin moneksi täällä pallon päällä? Toiset tykkää puhua ja olla valokeilassa, toiset on hiljaisuudesta nauttivaa erakkotyyppiä.

Don't get me wrong, hiljaisuus on ihana asia. Joinain selkeinä öinä mä meen ulos ihan vaan ihastelemaan tähtiä ja nauttimaan yön hiljasuudesta. Siinä on jotain spesiaalia. Mutta tää mun mieli, se ei hiljene koskaan. Joka sekunti se tuottaa ajatuksia ja etsii uusia ideoita. Mietin usein ääneen, analysoin ympäristöäni ja pohdin tätä hullua maailmaa ja elämää jota me ihmiset elämme.

Mut siis kyl mäkin osaan olla hiljaa jos kauniisti pyydetään. Mä vaan tykkään mielelläni puhua ja olla äänessä. Mut mä oon sellanen ambivertti eli juurikin sillon ku on tullu sosialisoitua tarpeeks, mä meen tyyliin just katselee tähtitaivasta tai keskelle metsää rauhottumaan ja keräämään akkuja. Silleen mä yritän pitää mun vahvan sosiaalisen puolen ja toisaalta tän toisen rauhaa ja tilaa omille ajatuksille tarvitsevan puolen tasapainossa.

Mut ilman musiikkia ei kyl selvii. Musiikki on parasta terapiaa mielelle, aamen.
 

redpecka

Jäsen
@Breeze Harbour Pari asiaa tulee mieleen:

- Pulp Fiction -leffassa Travoltan ja Thurmanin hahmot pohtivat ravintolassa kuinka jännää on kun meidän pitää suoltaa katkeamatonta läpändeerusta koko ajan tunteaksemme olomme ei-epämiellyttäväksi.

- Itsekin tykkään monesti hölötellä vaikka ventovieraiden kanssa jos vaikka oikein baariin asti olen jaksanut itteni kammeta.

- Joskus on hyvä olla "yksin seassa" ja silloin ei kaipaisi seuraan "itsensäkaltaisia" ulkopuolisia hölöttäjiä.

- Kaverin tunnistaa siitä kun voidaan toisinaan olla joskus hiljaakin vaikka ollaan tuoppia maistelemassa.

Mulle uusi sana tuo ambivertti. Kuulostaa hyvältä. Kerro lisää vai menenkä wikipediaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös