Ihmettelyketju

  • 6 366 493
  • 38 781

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihmetyttää että Jos Repo vaati vajaan 3 tonnin lomarahoja, ja oikeudenkäynnin jälkeen oli hävinneen työnantajan kulut 140000e.. niin kannattiko tuosta 3 tonnin rahasta kiistellä?

Kyllä se näyttäis Revolle kannattavan. Tamhockeylla taas ei vissiin ollut muuta vaihtoehtoa, kun kaikilla liigan joukkueilla on ollut samanlaiset sopimukset. Se joku Tamhockeyn pomohan sanoi, että tietysti olisi sovittu oikeuden ulkopuolella raha-asiat, jos asia ei olisi koko liigaa koskeva.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä se näyttäis Revolle kannattavan. Tamhockeylla taas ei vissiin ollut muuta vaihtoehtoa, kun kaikilla liigan joukkueilla on ollut samanlaiset sopimukset. Se joku Tamhockeyn pomohan sanoi, että tietysti olisi sovittu oikeuden ulkopuolella raha-asiat, jos asia ei olisi koko liigaa koskeva.

Repo sai about 5k (+2k ja korot) rahoja ja maksaa kuluja 22k, ei tuo nyt aivan käsikirjotuksen mukaan mennyt.

Eli tuo 140ke Tapparan maksettavista koostuu 95% lakikuluista, 22k Revon kuluja ja saman verran omien päälle. Voidaan sitten porukalla arvailla paljonko Liiga noista kuluista maksaa

Nahkapäätös tuo oli, ei parempaa työnantajapuoli olisi voinut vaatia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihan perustermi kaikille jotka kävelee ja juo kaljaa.
Minun porukoissani tuolle ei ole ikinä ollut edes mitään termiä. Ehkä ainoa mistä on puhuttu että otetaan matkaevästä.
Kuka helvetti kävelee? Minä soitan taksin, jos Icellasta olen matkalla Simo Hurttaan. Ja matkaa on 50 metriä. Tai siis en soita, sanon Aulikille ja Aulikki soittaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Yleensäkin tuo käveleminen... Minä maksoin ajokortistani vuonna 1991 5850 markkaa. Tämänhetkisestä autosta pulitin 16 tonnia. Ja sitten pitäisi saatana kävellä? Mulla on postilaatikolle matkaa ulko-ovelta kymmenen metriä ja roskiskatokseen 20. Kuljen nuo matkat autolla, en missään tapauksessa kävele.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minä maksoin ajokortistani vuonna 1991 5850 markkaa.
Minä maksoin (tai en oikeastaan minä vaan vanhempani) ajokortista 4800 markkaa. Siis tuo oli se autokoulun osuus. Tuli siihen päälle jotain tutkintomaksuja tms. Ekasta autosta maksettiin (äiti osti sen) muistaakseni 36 000 mk ja auto oli punainen Fiiat Uno. Ei kummoinen peli mutta hyvin se kulki eikä jättänyt tien päälle kertaakaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä maksoin (tai en oikeastaan minä vaan vanhempani) ajokortista 4800 markkaa. Siis tuo oli se autokoulun osuus. Tuli siihen päälle jotain tutkintomaksuja tms. Ekasta autosta maksettiin (äiti osti sen) muistaakseni 36 000 mk ja auto oli punainen Fiiat Uno. Ei kummoinen peli mutta hyvin se kulki eikä jättänyt tien päälle kertaakaan.
Hain Sypistä 6000 markkaa käteistä, faijan henkivakuutusrahoja. Marssin tien yli autokoululle ja maksoin koko paskan. 150 markkaa jäi. Autokoulun kanssa samassa talossa oli pubi, jossa pitkä maksoi 15 markkaa...
 

Glove

Jäsen
Minä maksoin (tai en oikeastaan minä vaan vanhempani) ajokortista 4800 markkaa. Siis tuo oli se autokoulun osuus. Tuli siihen päälle jotain tutkintomaksuja tms. Ekasta autosta maksettiin (äiti osti sen) muistaakseni 36 000 mk ja auto oli punainen Fiiat Uno. Ei kummoinen peli mutta hyvin se kulki eikä jättänyt tien päälle kertaakaan.
Minä taas sämpläsin äidin suhteilla ja sain kuorma-autokortin henkilöautokortin hintaan. Olisko ollut jotain 3500-4000 mk. Ei siitä Ceestä ajokortissa ole juuri hyötyä ollut, kaksi kertaa olen ajanut semmoista ajoneuvoja, joka sen Ceen vaatii. Ensimmäinen autoni oli Nissan Cherry. Sille kävi hassusti reilu viikko sen jälkeen kun sen myin. Se nimittäin paloi,
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä taas sämpläsin äidin suhteilla ja sain kuorma-autokortin henkilöautokortin hintaan. Olisko ollut jotain 3500-4000 mk. Ei siitä Ceestä ajokortissa ole juuri hyötyä ollut, kaksi kertaa olen ajanut semmoista ajoneuvoja, joka sen Ceen vaatii. Ensimmäinen autoni oli Nissan Cherry. Sille kävi hassusti reilu viikko sen jälkeen kun sen myin. Se nimittäin paloi,
Minun eka autoni oli Sunny, mutta ei Nissan vaan Datsun.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mää oon ajellu varmaan 2v. ilman ajokorttia. Jotain lappuja ja lippuja pitäis kirjoittaa ja ties mitä aktiviteettia että saisin lapun takas. Kyllä toi on kyydinny tähänkin asti ihan hyvin ilmam byrokratiaa. Mujjja sillä enempi ajelee. Saa käyttää leimallakin, kun siä kai korttia voiraan penätä. Oon aatellu että olis viiminen leimaus tämä seuraava. Chrysler 300c farkku olis shortlistilla. Tosin mesetki kiehtoo. Piruuttani vaihtasin johtotähden nokalla hakaristiksi. Kännissä ja läpällä ihan.
Minä maksoin (tai en oikeastaan minä vaan vanhempani) ajokortista 4800 markkaa. Siis tuo oli se autokoulun osuus. Tuli siihen päälle jotain tutkintomaksuja tms. Ekasta autosta maksettiin (äiti osti sen) muistaakseni 36 000 mk ja auto oli punainen Fiiat Uno. Ei kummoinen peli mutta hyvin se kulki eikä jättänyt tien päälle kertaakaan.
Minä maksoin ajokortistani n.8000mk. 'loistava autokoulu ja puolituttu opettaja heitti hyvää läppää. Osasi kyllä tehdä ajatettavan olon lunkiksi, tykkäsin kovasti. Olin tohon aikaan vittupäämutsini tossun alla, niin eka auto olikin sitten kovaa kamaa. Se ämmä käytännössä pakotti mut ostaan joltain vitun Jeesusystävältääm täysin läpämädän Lada Samaran. 1300 js vm.87. Siinä olikin uusi autokoulu edessä kun oli tottunut upouusiin Opel Astraan ja Tojo Corollaan. Mutsihan sillä enemmän ajeli. Niihin vitun kokouksiinsa. Ei sillä, emmää sillä ferrarilla olis isommin pillurallia kehrannukkaan ajaan. Sitten pääsin hyväpalkkasseen duuniin ja aloin tehdä muuttoo pois kotoa. Mulla oli jo isotissinen villikissa Valkeekoskella, jossa opiskelin. Heitin ladan näsijärveen kaloille kutupaikaksi ja ostin tuunatun Peugeot 405 Mi16 pelin jota oli piristetty. Kuppipenkit ja kaikki. Ja kulki meinaan miljuunaa. Annoin sen vitun mutsinperkeeleen kerran ajaa sillä. Siiä vastaan oli tullu jotain sen hihhulipellejä jalkakäytävällä. Eikö se lyäny jarrun lattiaan ja joku pirun maatilaninsäntä on samalla sekunnilla peräkontissa. Rakas rakettini lunastukseen. VITTU. Ei oo oltuun vuosiin yhteyksissä. Ja nää jutut ei oo viä mitään sen rinnalla mitä voisin kertoo.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mää oon ajellu varmaan 2v. ilman ajokorttia. Jotain lappuja ja lippuja pitäis kirjoittaa ja ties mitä aktiviteettia että saisin lapun takas. Kyllä toi on kyydinny tähänkin asti ihan hyvin ilmam byrokratiaa. Mujjja sillä enempi ajelee. Saa käyttää leimallakin, kun siä kai korttia voiraan penätä. Oon aatellu että olis viiminen leimaus tämä seuraava. Chrysler 300c farkku olis shortlistilla. Tosin mesetki kiehtoo. Piruuttani vaihtasin johtotähden nokalla hakaristiksi. Kännissä ja läpällä ihan.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Datsuni tuo uljas ratsuni.

Nykyään puolet autokoulun ajotunneista voi suorittaa jollain vitun simulaattorilla.
Joku tovi sitten istuin bussissa nuoren naisen vieressä joka puhelimessa selvitti kaverilleen miten autokoulussa oli mennyt. Oli ajanut pari kertaa seinään, päin punaisia, pitkin jalkakäytävää ja oliko siinä kolarointikin mukana. Kaikki tämä simulaattorissa, ei se pelkästään pahaksi ole.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mää oon ajellu varmaan 2v. ilman ajokorttia. Jotain lappuja ja lippuja pitäis kirjoittaa ja ties mitä aktiviteettia että saisin lapun takas. Kyllä toi on kyydinny tähänkin asti ihan hyvin ilmam byrokratiaa. Mujjja sillä enempi ajelee. Saa käyttää leimallakin, kun siä kai korttia voiraan penätä. Oon aatellu että olis viiminen leimaus tämä seuraava. Chrysler 300c farkku olis shortlistilla. Tosin mesetki kiehtoo. Piruuttani vaihtasin johtotähden nokalla hakaristiksi. Kännissä ja läpällä ihan.

Hävitin korttini pari vuotta takaperin ja en oo kyllä sitä sen jälkeen tarvinnu. Autokaupassa sitä ois voinu tarvita koeajoa varten mutta trafin sivuilta näytetty ajo-oikeus ja passi riitti. Oli kyllä ostohousut jalassa ja saattoi höllentää proseduuria.

Ei multa ole kyllä koskaan leimalla korttia kysytty, mitä ne sillä tiedolla tekisi?

Kohta puoleen pitäis autoilla ja toivottavasti sitä ei tänäänkään kysellä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mitä tekee Antti Tuisku hiihtokisa tv studiossa. Ylen propagandaako?
Onko nyt on päivä pilalla kun on tuotu homo urheilustudioon? Viime kesänä Antti oli harjoitellut ystävänsä Kristan kanssa ja pessyt tämän pyörälenkillä. Täytyy ottaa tietenkin ottaa huomioon että toinen oli mies mutta toisaalta toinen oli huippu-urheilija.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Kuka helvetti kävelee? Minä soitan taksin, jos Icellasta olen matkalla Simo Hurttaan. Ja matkaa on 50 metriä. Tai siis en soita, sanon Aulikille ja Aulikki soittaa.
Kuulostaa rehellisesti sanottuna melko typerältä, mutta kuka minä olen moista tuomitsemaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Liverpool ottaa Watfordilta turpaan ja kunnolla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Onko nyt on päivä pilalla kun on tuotu homo urheilustudioon? Viime kesänä Antti oli harjoitellut ystävänsä Kristan kanssa ja pessyt tämän pyörälenkillä. Täytyy ottaa tietenkin ottaa huomioon että toinen oli mies mutta toisaalta toinen oli huippu-urheilija.

Bi on oltava, jos Kristaa pessyt. Mitä lie Kristan ukko ajatellut pesemisestä? Tai voihan se ollla viatonta. En minä tiedä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös