Ihmettelyketju

• 6 479 368
  • 39 073
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kumpi ei oo yleistä, Rollarien soiminen vai baarien ohi kävely?
Tästä tuli mieleen schollin harmittelu siitä, että discoissa ei soi enää Modern Talking.

Schollillahan oli kertomansa mukaan autossaan ilmeisesti koko ajan valmiudessa täysi C-kasetillinen kyseistä yhtyettä, minkä vuoksi discossa käymiselle ei liene ollut tarvetta.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olen rekisteröitynyt, tällä samalla nimellä, kiekkopesä nimiseen keskustelufoorumiin joulukuussa 2011, tarkalleen ottaen 3006 päivää sitten. Olen kirjoittanut tasan 0 viestiä, mutta profiiliani, mikä ei sisällä mitään, on katsottu 17793 kertaa, mikä tekee lähes kuusi kertaa päivässä. Ihmettelen kovasti ja epäilen, ettei ole ihmisen tekosia.
Minä se olin...

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mitäköhän noitten Snickersin mainosmiesten päässä oikein liikkuu? Miten toi että jannu on nälkäisenä kuin Elton John ja syötyään Snickersiä muuttuu takasin jokskin helvetin lökäpöksyseksi joujou höpöttäjäksi on niinkun myyntiä edistävä asia...? Ei, ei näin pojat.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mitäköhän noitten Snickersin mainosmiesten päässä oikein liikkuu? Miten toi että jannu on nälkäisenä kuin Elton John ja syötyään Snickersiä muuttuu takasin jokskin helvetin lökäpöksyseksi joujou höpöttäjäksi on niinkun myyntiä edistävä asia...? Ei, ei näin pojat.
Mitäköhän niiden työvaatteita valmistavan firman nimenneiden ukkojen päässä on liikkunut? "-Mikähän olis hyvä nimi työvaatteelle?" "-Snickers kuulostaa tosi hyvältä eikä siitä tuu mitään muuta mieleen"

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mitäköhän niiden työvaatteita valmistavan firman nimenneiden ukkojen päässä on liikkunut? "-Mikähän olis hyvä nimi työvaatteelle?" "-Snickers kuulostaa tosi hyvältä eikä siitä tuu mitään muuta mieleen"
Mulla oli joskus Leijonan työvaatteet. Ei tullut duunit mieleen nimestä. Ei tosin ahrikan savannitkaan saati eläintarhat.

Suosikkijoukkue
J. Karjalaisen "Mennyt mies"-kappaleessa todetaan, että "Sokerijuurikas ei mua kiinnosta". Mitä? Ja miksi?

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
J. Karjalaisen "Mennyt mies"-kappaleessa todetaan, että "Sokerijuurikas ei mua kiinnosta". Mitä? Ja miksi?
Kappaleen riimi on kuin minulle kirjoitettu, ei kiinnosta minuakaan sokerijuurikas. Tässähän ihan herkistyy.

Joskus Jii sanoi että laulun tarinat tulee omista kokemuksista, olisiko Jukalla jotain vastenmielisyyttä juurikashommia kohtaan? Helsingissä syntynyt ja kasvanut, niin ei maatalon poikakaan ole.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse olen ymmärtänyt sen niin, että alter ego Markku haluaa vaan soittaa rokkia ja viettää boheemia elämää, kuten esimerkiksi biisissä mainittu Uuden-Englannin nahkamies. Sokerijuurikas viittaa tietysti maatalouteen ja "oikeisiin töihin"

Saattaa kyllä olla, että olen täysin hakoteillä, mutta parasta musiikissa on myös se, että kuuntelija voi tehdä omat tulkinnat.

Suosikkijoukkue
@Ilmari Ahde ja @Useful Idiot : loistavaa pohdintaa, kiitos näistä! Kappaleessahan on myös mm. ainakin yksi mainio meta- ja intertekstuaalinen viittaus Karjalaisen omaan, aiempaan tuotantoon: "Keihäänkärjenkin löysin ja hävitin".

Mutta tämä se on mielestäni Jukka Karjalaisen hienoin biisi:

Kuin kiireetön, auringonpaisteinen kesäpäivä maaseudun rauhassa. Kuuluu kategoriaan syvästi unenomaiset teokset.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc
Suosikkijoukkue
Perjantaina pelti ruttaantuu pääkaupunkiseudulla.
Jostain syystä oletin hetken, että alleviivaamassani kohdassa olisi joku sananmuunnos, mutta "eipä ollu, näin, ei ollu ees."

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Ihmettelen, että miksi mä vielä käyn buffet-ravintoloissa, kun sieltä lähtiessä aina vituttaa. Joko vituttaa, kun tuli syötyä liikaa tai sit vituttaa, kun ei syönyt kunnolla, vaikka maksoi siitä.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minun pitää katsastaa autoni ensi viikolla. Talvirenkaat ovat aika lopussa, mutta ei vittis uusia ostaa, joten ajattelin ensi vikolla myös vaihtaa suvikumit alle. Ei kai tänne lunta ole tulossa?

Ei kai ny sentään. Perjantaina piti hiutale tai kaksi leijua taivaalta, mutta näyttää sekin ennuste muuttuneen epävarmemmaksi. Joka tapauksessa viikonloppuna kaikki sulaa pois.

K

Kiekkokatsoja

Poliisit tarvisivat 100miljoonaa vuosittain lisärahoitusta. Näin se uutisissa totesi. Mitähän tekee hallituksemme?

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Mietin, että kun tuo sukupuoleen lokeroiminen on nykyään niin leimaavaa ja liikennemerkeissä näkyvät hahmotkin muutetaan juuri sukupuoleltaan tunnistamattomiksi, niin tapahtuuko tämä jossain vaiheessa kollektiivisesti myös WC symboleissa?

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mietin, että kun tuo sukupuoleen lokeroiminen on nykyään niin leimaavaa ja liikennemerkeissä näkyvät hahmotkin muutetaan juuri sukupuoleltaan tunnistamattomiksi, niin tapahtuuko tämä jossain vaiheessa kollektiivisesti myös WC symboleissa?

Eipä niitä oikein nytkään meinaa jokaisessa paikassa toisistaan erottaa. Kaikista pahinta on paskamakkien paikanvaihdot, eräässä urheilupainotteisessa ravintolassa tehtiin täysi remontti ja ensimmäisen kerran kun tuonne uudistettuun paikkaan eksyin niin ihan lihasmuistista kattomatta menin kuselle ja ihmettelin kusirännien vähyyttä ja naisten paikallaoloa. Olin kuulemma väärässä huussissa.

Ei tuollailla saa tehdä, sama homma kun Alko muutti hyllykarttoja. Tehny ainakin 15v tiukkaa tiedustelutyötä löytääkseni vaikka silmät kiinni ja kahden promillen kännissä paikalle mutta ei, nää perkele muutti jaloviinan paikkaa useamman hyllyn etelään.

Ei ois Kekkosen aikaan tuollaista tapahtunut.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis jotkut jätkät ostelee jotain kuvia tytöiltä miltä lie nettisivuilta. Pikkareita nyt tietty moni, mutta että kuvia ööö.

Videotkin on vähän kumma juttu. Nynnyimmät nyt tietty maksaa jopa tinderistä.

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Ihmettelen noita alle kouluikäisiä muslimityttöjä, jotka painaa tuolla leikkipuistossa huivit päässä. Mitähän synnytyssalissa mahtaa tapahtua, kun muslimityttö syntyy hiukset päässä?

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Miksi olut kusettaa? Onko järkeä juoda ja kusta se samantien pois?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy