Ihmettelyketju

  • 6 361 170
  • 38 770

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Hyvä ehdokas!

Merkelin polittisen uran saavutukset ovat kiistattomat ja voidaan spekuloida sillä, onko Mama Merkel jopa kaikkien aikojen suosituin saksalaispoliitikko.

Mutta millä perusteella Angelalle kuuluisi Nobelin rauhanpalkinto? Riittääkö tähän Ukrainan sodan aikana tehdyt lehmänkaupat Putinin kanssa, vallankaappaus EU-tasolla vai mahdollisesti syyrialaisten "kutsuminen" Saksaan?

Mielestäni olisi huono valinta, tosin Charlie Hebdo olisi vielä huonompi.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Mutta millä perusteella Angelalle kuuluisi Nobelin rauhanpalkinto? Riittääkö tähän Ukrainan sodan aikana tehdyt lehmänkaupat Putinin kanssa, vallankaappaus EU-tasolla vai mahdollisesti syyrialaisten "kutsuminen" Saksaan?

En ymmärrä ollenkaan mitä noilla tarkoitat.
 
Toivottavasti Merkel ei vielä voita, niin hän voi kutsua koko Afrikan kaikki kärsivät ja nälkää näkevät ihmiset Eurooppaan eli useita satoja miljoonia. Se jos mikä takaisi mamalle muutamat rauhan nobelit ja ehkä jotain muutakin, kun maailman pelastaminen on jo sinänsä melkoinen keksintö.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En ymmärrä ollenkaan mitä noilla tarkoitat.

Ekalla tarkoitan Minskin "rauhansopimusta" ja kulisseissa epäilen Venäjälle jo luvatun, että Ukrainan länsi-integraatio keskeytyy. Toisella tarkoitan EU:n sanelupolitiikkaa, joka siis ei enää tule kuin muodollisesti Brysselistä vaan käytännössä Berliinistä. En toki syytä Angelaa tästä, oman kansan intressin ajaminen on tärkeä ja hyväksyttävä asia.

Mitä syyrialaisiin tulee, niin riittääkö tuo Nobelin rauhanpalkintoon. Tiedä häntä, saihan Obamakin jo Nobelin....
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
@Pavlovin Koira : sanottakoon vielä, että omia suosikkejani palkinnon saajiksi olisivat ainakin tämä saudi-arabialainen blogisti sekä Etyj.

Mutta ylivoimainen suosikkini olisi Novaja Gazeta, joka lähettäisi tarvittavan viestin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksi elokuvien nimet pitää vielä suomentaa? Juuri ensi-iltansa saava Matt Damonin tähdittämä The Martian on Suomessa nimeltään "Yksin Marsissa".
Mitä nyt on viime vuosina seurannut, niin kiitettävästi on annettu elokuvien olla vain niitä mitä alkuperäisnimeltäänkin ovat eikä ole lähdetty hakemaan jotain hienoa nimeä suomeksi.
Shawshank Redemption = Rita Hayworth, avain pakoon. Ehkä se legendaarisen näistä.

No tuohan on vielä hyvä käännös tuo Mars.

Tuo avainjuttu nyt on suomalaista elokuvahistoriaa käsittämättömän huonona. Onkohan tehty jotain dokumenttia siitä kuka sen keksi ja kuka sen hyväksyi?

Tosiaan ilahduttavasti viime aikoina on annettu olla tekeleiden niin kuin niiden pitää olla. Se kertoo siitä, että kansalaiset sivistyvät ja osaavat myös vieraampia kieliä.

Olen jo nähnyt "Yksin Marsissa", kipittäkää nyt kaikki se katsomaan, niin sitten voidaan jutella huikean hienosta elokuvasta.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
@MustatKortit olen kyllä noista väitteistäsi aika jyrkästi eri mieltä mutten jaksa alkaa asiasta sen enempää väittelemään. Yleisesti toteaisin että Nobelin rauhanpalkinnon myöntäminen poliitikoille herättää aina ristiriitaisia näkemyksiä koska heidän toimintaansa tarkastellaan niin erilaisista intresseistä käsin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
@MustatKortit olen kyllä noista väitteistäsi aika jyrkästi eri mieltä mutten jaksa alkaa asiasta sen enempää väittelemään. Yleisesti toteaisin että Nobelin rauhanpalkinnon myöntäminen poliitikoille herättää aina ristiriitaisia näkemyksiä koska heidän toimintaansa tarkastellaan niin erilaisista intresseistä käsin.

Juu, eri mieltä saa olla aina ja mikäs siinä. Sellaisen lisähuomion tähän vielä toisin lopuksi, että äsken lueskelin läpi näitä Nobel-arvioita, ja Merkeliä on nähtävästi nostettu esille juuri tämän pakolaiskriisin hoidon takia. Juuri tuo peruste taas on minun mielestäni kaikkein huonoin, pakolaiskriisin hoito on ollut kaoottista ja sen vaikutukset vielä hämärän peitossa.

Minulla on itselläni sellainen mielipide, että palkinto pitäisi antaa konkreettisemmin perustein, siksi Novaja Gazetalle palkinto, kiitos.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minulla on itselläni sellainen mielipide, että palkinto pitäisi antaa konkreettisemmin perustein, siksi Novaja Gazetalle palkinto, kiitos.

Anteeksi, että sohin teidän hiekkalaatikolle, mutta eihän tämä ole vaikea asia. Palkinto pitäisi antaa sellaiselle kuka on oikeasti jo tehnyt jotain aikojen saatossa. Merkel ei vielä sitä ole, ei hän nyt kuitenkaan mikään Kuningas ole.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Anteeksi, että sohin teidän hiekkalaatikolle, mutta eihän tämä ole vaikea asia. Palkinto pitäisi antaa sellaiselle kuka on oikeasti jo tehnyt jotain aikojen saatossa. Merkel ei vielä sitä ole, ei hän nyt kuitenkaan mikään Kuningas ole.

No siis juuri näin. Sen takia palkinto tulisi antaa Novaja Gazetalle, joka on vuosikausia ollut ainoa opposition äänitorvi Putinin Venäjällä. Mama Merkelin esittämä tervetuliaistoivotus kaikille pakolaisille Eurooppaan... on vielä hämärän peitossa, kuinka vakautta ja rauhaa edistävä kutsu on kyseessä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Täällä Turussa on jo pitkään ihmetelty erästä asiaa.
Kun elokuvissa kun jotakuta harmittaa, tai kuulee jonkun järkyttävän uutisen, on tapana pistää paikkoja tai irtaimistoa paskaksi, tai ainakin esim pyyhkäistä työpöydältä kaikki tavarat lattialle, paiskoa lautasia jne jne? Onko jollain* oikeassa elämässä tullut tällainen olo tai onko joku jopa toteuttanut sen, ja nimenomaan niin että se huone mikä sekaisin laitetaan, kuuluu ns omaan siivousalueeseen? Nimittäin, jos jo valmiiksi harmittaa, niin onhan se ihan tyhmää entisestään sotkea paikkoja jotka joutuu sitten itse siivoamaan kauheassa vitutuksessa. Tuntuu ihan vieraalta ajatukselta minulle.

*jossain aineissa tapahtuneet pimahdukset tai muut sekakäyttö-/vihanhallintaongelmat on asia erikseen, saa toki niistäkin raportoida.

Olin joskus nuorempana hieman väkivaltainen luonne, eikä siitä ikinä seurannut kenellekään mitään hyvää. vanhemmitenkaan en ole päässyt eroon äkkipikaisuudestani, mutta tosiaan nykyän tulee purettua raivoa joskus materiaan. Terapeuttista jopa. Ja siinä sitten kun siivoat paikkoja sitä miettii että mikähän järki tässäkin oli. Opettaa myös itsehillintää kun käy lekurissa paikkaamassa kättään joka meni paskaksi kun löi betoniseinään. Sitä jätkää ei muuten hevillä tyrmätä. Lisättäköön vielä että varmaan kaduttaa mennä vaihtamaan makkarin ovemme josta olen lyönyt nyrkillä läpi, sitten kun kohta muutamme. Kumpa oppisi purkamaan aggressiot nyrkkeilysäkkiin mikä roikkuu katosta, mutta ei. Sitä tulee taottua vain "positiivisessa agressa". Toivottavasti palstan lääkärit nyt eivät suosittele hullunpapereita ja koppihoitoa kuitenkaan. Inehmoille ja elikoille vakuutan olevani täysin vaaraton.
 

cornix

Jäsen
Onko jollain* oikeassa elämässä tullut tällainen olo tai onko joku jopa toteuttanut sen, ja nimenomaan niin että se huone mikä sekaisin laitetaan, kuuluu ns omaan siivousalueeseen?

Avopuoliso on äkkipikaistuksissaan paskonut kolme älyluuria seinään viimeisen 1,5 vuoden aikana. Luulisi että viimeistään parin kapulan jälkeen tajuaisi että sitä joutuu ihan itse ostamaan aina uuden tilalle...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Osaatko sanoa missä tällainen kutsu on esitetty? Näkisin sen mielelläni.

Njoo, tietysti voi saivarrella, että kirjaimellisesti tällaista ei ole annettu, mutta vähän liian tyypillistä "jatkislaista" retoriikkaa tuollainen imo. Merkel on sanonut julkisuudessa, että syyrialaiset ovat kaikki tervetulleita Eurooppaan (Saksaan) ja että Eurooppa haluaa pakolaisia auttaa.

Merkel onkin noussut turvapaikanhakijoiden symboliksi, jonka nimeä Mama Merkel on huudettu myös eteläisen Euroopan niissä maissa, joihin pakolaisia eniten tulvii, raja-alueilla ja mielenosoituksissa.

Raadollisinta tässä on mielestäni se - enkä ymmärtääkseni ole ainoa tätä epäilevä - että Merkel&Saksa syyrialaisia tervetulleiksi toivottaessaan pyrkii ohjailemaan vähemmän toivotut pakolaisryhmät muualle Eurooppaan. "Me huolehdimme syyrialaisista, ottakaa te muut nämä muualta tulevan".
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Muakin alkaa välillä vaan riepomaan asiat, ja alkaa tehdä mieli rikkoa asioita ja paiskoa tavaraa. No, jos on jotain arvokasta käsissä, niin kyllä sen heittoliikkeen saa puoliväliin pysäytettyä. Olen huomannut, että jos on vesistö lähellä, niin hyvä keino purkaa aggressiota on heitellä kiviä järveen. Yleensä kiukku laantuu jo niitä heitettäviä kiviä etsiessä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Muakin alkaa välillä vaan riepomaan asiat, ja alkaa tehdä mieli rikkoa asioita ja paiskoa tavaraa. No, jos on jotain arvokasta käsissä, niin kyllä sen heittoliikkeen saa puoliväliin pysäytettyä. Olen huomannut, että jos on vesistö lähellä, niin hyvä keino purkaa aggressiota on heitellä kiviä järveen. Yleensä kiukku laantuu jo niitä heitettäviä kiviä etsiessä.
Vanhoina hyvinä aikoina ruotsin oppikirjat lentelivät itsellä melkoista vauhtia seinää kohti. Niitä kohtaan en tuntenut sääliä. Samaa voisi tehdä oikiksen pääsykoekirjoille. Vittu mitä paskaa.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Pakko myöntää, että itsekin joutui kantapään kautta opettelemaan, että avonaista tomusokeripakettia ei kannata laskea edes hieman rivakammin liikkein pöydälle, vaikka hieman harmittaisikin. Siivotessa kuitenkin harmittaa sitten vielä kovasti paljon enemmän.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Pakko myöntää, että itsekin joutui kantapään kautta opettelemaan, että avonaista tomusokeripakettia ei kannata laskea edes hieman rivakammin liikkein pöydälle, vaikka hieman harmittaisikin. Siivotessa kuitenkin harmittaa sitten vielä kovasti paljon enemmän.

Tuohon kun vaihtaa tomusokeripaketin tilalle kanelipurkin tai vehnäjauhopussin, niin voin myös omasta puolestani vahvistaa viimeisen lauseen totuusarvon.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Siis mitä se teki...?!?!?!?

Luulisin, että tuossa on kirjoitusvirhe ja yksi kirjain jäänyt pois. Luulisin, että tuossa pitäisi lukea:

Avopuoliso on äkkipikaistuksissaan paskonut kolme älyluuria seinään viimeisen 1,5 vuoden aikana. Luulisi että viimeistään parin krapulan jälkeen tajuaisi että sitä joutuu ihan itse ostamaan aina uuden tilalle...

Just ton takia minäkin vähensin viinanjuomista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitä helvettiä jengi sekoilee? Oikeastiko joku hakkaa muijaansa ja heittelee jotain jauhopusseja seinille yksin ollessaan.

Suomessa on ihan hyvät mielenterveyspalvelut, sinne vain sitten yhteyttä ottamaan.

(Niin joo, jotain luurejakin)
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Luulisin, että tuossa on kirjoitusvirhe ja yksi kirjain jäänyt pois. Luulisin, että tuossa pitäisi lukea:



Just ton takia minäkin vähensin viinanjuomista.
Ei vittu mä putosin tolle. Veli rupes katteleen oudosti kun rupesin räkättämään yksikseni.
Mitä helvettiä jengi sekoilee? Oikeastiko joku hakkaa muijaansa ja heittelee jotain jauhopusseja seinille yksin ollessaan.

Suomessa on ihan hyvät mielenterveyspalvelut, sinne vain sitten yhteyttä ottamaan.

(Niin joo, jotain luurejakin)
No mielenterveyspalvelut on ihan okei. Paremmatkin voisi olla, mistä tulikin mieleen pitäisi taas mennä terapiaan ja uusia reseptit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös