Ihmettelyketju

  • 6 350 590
  • 38 754

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Silmiini osuu usein vaalimainoksia, joissa ehdokkaan puoluetta ei mainita lainkaan. Varsinkin naisille tuntuu olevan tärkeämpää tekohymy jossain jakkupuvussa ja siihen sopiva slogan: "Virpi, uudenlaista ajattelua Eduskuntaan!" tai "Marjatta. Määrätietoinen.", mutta puolueen tunnus puuttuu. Olen myös nähnyt mainoksia, joista puuttuu äänestysnumero.
Tästä samaa mieltä. Joskus voi jotain päätellä jo fontin väristä, mutta aina ei edes sitä. Jollakin naisella oli pinkki fontti vaalimainoksessaan, mutta googlauksen kautta sitten paljastuikin kepulaiseksi. Kai se pinkki viittasi sitten naiseuteen, sitähän ei esim nimestä tai naamasta näe. Toinen mikä ärsyttää on mitä noissa vaalimainoksissa/esitteissä sanotaan. Niissähän on yleensä tila melko vähissä, mutta silti monet (etenkin naiset) kokevat tärkeimmiksi esittelyiksi itsestään että on amk-tradenomi, työskentelee myyjänä kahden lapsen yksinhuoltaja-äiti ja harrastaa sauvakävelyä. Vahingossakaan eivät mainoksessa mainitse esimerkiksi NATO-kantaansa, joka itseä ainakin kiinnostaa. Tai sitten siellä on jotain ympäripyöreitä vaalilupauksia "teen parhaani suomalaisuuden työllisyyden edistämiseksi ja pyrin vähentämään syrjäytyneiden määrää." Mitään puhetta sitten että miten nämä käytännössä tehdään ei ole.

Suorastaan vituttaa että olen tällä hetkellä virallisesti kirjoilla Keski-Suomessa opiskelijakaupunkini Vaasan vaalipiirin sijaan. Keski-Suomesta ei tunnu löytyvän millään mielekästä ehdokasta, vaan kaikkien äänestäminen tuntuu melkoiselta pakkopullalta, "no äänestetään nyt tuota kun tuo on ehkä lähimpänä omia ajatuksia". Vaasasta löytyisi kuitenkin ihana, kaunis ja suorastaan jumalainen Susanna Koski. Suskista olen diggaillut viimeiset 1,5v ihan ulkonäöllisistä ja ideologisista syistä. Tein jonkun vaalikoneen Vaasan vaalipiiristä ja käsi raamatulla, vastasin rehellisesti enkä mitenkään pyrkinyt Susannaa saamaan nousemaan lottokoneesta, mutta sieltähän se Suski lopulta katiskaan ui. Keski-Suomen vaalikoneesta osui Wallinheimo, mutta vaikka minun suosikkipelaajia edellisen uransa aikana oli, niin en tiedä onko Sinkku nyt se ketä haluaisin äänestää. Kai siihen täytyy tyytyä ellen ketään parempaakaan keksi.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Vaasasta löytyisi kuitenkin ihana, kaunis ja suorastaan jumalainen Susanna Koski. Suskista olen diggaillut viimeiset 1,5v ihan ulkonäöllisistä ja ideologisista syistä.
Onko sinullekin työnantaja sanonut, että ei me saada maksaa enempää palkkaa, kun TES:n palkkakatto tulee vastaan? :D
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Suorastaan vituttaa että olen tällä hetkellä virallisesti kirjoilla Keski-Suomessa opiskelijakaupunkini Vaasan vaalipiirin sijaan. Keski-Suomesta ei tunnu löytyvän millään mielekästä ehdokasta, vaan kaikkien äänestäminen tuntuu melkoiselta pakkopullalta, "no äänestetään nyt tuota kun tuo on ehkä lähimpänä omia ajatuksia". Vaasasta löytyisi kuitenkin ihana, kaunis ja suorastaan jumalainen Susanna Koski. Suskista olen diggaillut viimeiset 1,5v ihan ulkonäöllisistä ja ideologisista syistä. Tein jonkun vaalikoneen Vaasan vaalipiiristä ja käsi raamatulla, vastasin rehellisesti enkä mitenkään pyrkinyt Susannaa saamaan nousemaan lottokoneesta, mutta sieltähän se Suski lopulta katiskaan ui. Keski-Suomen vaalikoneesta osui Wallinheimo, mutta vaikka minun suosikkipelaajia edellisen uransa aikana oli, niin en tiedä onko Sinkku nyt se ketä haluaisin äänestää. Kai siihen täytyy tyytyä ellen ketään parempaakaan keksi.
Äänestä Hakkaraisen Teukkaa tai Alatalon Mikkoa, tuota suomalaisten tunteiden tulkkia. Ai hitto mutta sehän on Tanpereen piirissä, nääs.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@JYP#44 Viittaan. Veikkaan, että Koski puhuu vastineessaan pask... anteeksi, tarinaa jossa totuutta on käytetty varsin säästeliäästi. Näin internet-aikana täyttä varmuutta asiasta ei toki tiedä kukaan.

Edit. No joo, kun luin tarkemmin Kosken vastineen, käy ilmi, että on pitänyt keksiä selitys kun on jääty kakat housussa kiinni. Ei se mitään, että Kosken selityksen jälkeen hänen kotisivujensa tarina ei pidä hänen itsensäkään mukaan paikkaansa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Äänestä Hakkaraisen Teukkaa
Tänään joku ehdokas mainosti itseään KSML:n kannessa sloganilla "leipää, muttei sirkushuveja". Teukan kohdalla tuo slogan voisi olla täysin päinvastainen. Saattaisin äänestää Teuvoa mikäli politiikka ei ihan niin paljoa kiinnostaisi. Kuitenkin eduskunnanhan tulisi olla läpileikkaus kansasta.

No joo, kun luin tarkemmin Kosken vastineen, käy ilmi, että on pitänyt keksiä selitys kun on jääty kakat housussa kiinni.
Mutta eihän noin kaunis nainen varmasti tee niin likaista asiaa kuin kakkaa :33 Tästä ilmenee että väitteesi on pakko olla invalidi. Enkä aio lukea vastauksiasi enää tähän viestiin, avaan googlen kuvahaun ja katselen Suskin kuvia kunnes menen peiton alle haaveilemaan ja itkemään jälleen itseni uneen.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myös tänään Hakametsässä pyöri pariin kertaan joku vaalimainos, josta ei mielestäni käynyt selville ehdokkaan puoluetta. Ensimmäisellä kerralla vielä Käärrrriäisen Petrrri jatkoi aivan suoraan ja samalla nuotilla jonkun auton siirtokehotusta. Luulin ensin, että siinä kerrotaan jonkun vaaliauton rekkari.

Ihmettelen myös, miten olen toista kertaa putkeen hotellissa, kun kelloja väännellään. Toivottavasti kännykän herätys ei petä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nimimerkki "Virveliä kainaloon" kirjoitti Tappara-HIFK puolivälieräketjuun viestin, jossa hän ei vähätellyt Lukkoa. Ei edes maininnut. Onko Lukkoviha jäänyt taka-alalle, kun hiipii HIFK pelko perseeseen ?

KalPalla oli siinä vaiheessa tuo epäkiekkojoukkue niin hyvin näpeissä, etten nähnyt raumalaisten veneenpohjan höyläämistä tarpeelliseksi. No, maanantain jälkeen saatankin päästä antamaan täyslaidallisen "perusteltua kritiikkiä". Lukko ilman Vahalahtea - pelkkä suupala.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä ihmettelen itseäni. Ostin sokkona kukkoa netistä hintaan 70€. Ihan oli hyviä höyheniä ja hyviä silmiä niistä pitäisi saada. Toisaalta tällainen viipale uutena maksaa yli 100€, joten ehkä ihan ok kauppa lopulta.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mä ihmettelen itseäni. Ostin sokkona kukkoa netistä hintaan 70€. Ihan oli hyviä höyheniä ja hyviä silmiä niistä pitäisi saada. Toisaalta tällainen viipale uutena maksaa yli 100€, joten ehkä ihan ok kauppa lopulta.

Parempi se on hakea itänaapurista, pari niskaa muistaakseni 25 euroa... Ja hyvälaatuisia, luulin ostaneeni yhden, mutta pussissa olikin kaksi päällekkäin ;)

Puhutaanhan nyt siis viidakkokukosta? Kukkoahan saa halvalla etelänaapurista, ja silläkin saa hetkeksi ihan kauniisti näkevät silmät.

Ps. Älä vinkkaa, t-tai n-no o-on näissä se-sertifikaatit
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Parempi se on hakea itänaapurista, pari niskaa muistaakseni 25 euroa... Ja hyvälaatuisia, luulin ostaneeni yhden, mutta pussissa olikin kaksi päällekkäin ;)

Puhutaanhan nyt siis viidakkokukosta? Kukkoahan saa halvalla etelänaapurista, ja silläkin saa hetkeksi ihan kauniisti näkevät silmät.

Ps. Älä vinkkaa, t-tai n-no o-on näissä se-sertifikaatit
Paskat sitä sertifikaattia kukaan kyselee. Viidakosta kyse, jos tuohon mainitsemaasi hintaan kukkoa jostain revit, niin meistä tulee nyt hyvät ystävykset. Halusit tai et.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Paskat sitä sertifikaattia kukaan kyselee. Viidakosta kyse, jos tuohon mainitsemaasi hintaan kukkoa jostain revit, niin meistä tulee nyt hyvät ystävykset. Halusit tai et.

No, ostin ne silloin, olisko ollut 2011, murmanskilaisesta ostoskeskuksesta. Vähän nihkeetä niitä kysellä, voin tuoda, jos menen siellä käymään.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä haluta sinun rasvainen kukko.

Mistä täällä puhutaan?
Kyllä mä sulle kukkoa voin tarjota. Tämä on nyt minun ja VK:n juttu. Joten sopii hyvin tähän ketjuun, muut voi ihmetellä.

No, ostin ne silloin, olisko ollut 2011, murmanskilaisesta ostoskeskuksesta. Vähän nihkeetä niitä kysellä, voin tuoda, jos menen siellä käymään.
Ei huolta, nyt on tuo yksi niska ja sillä aika pitkälle pärjää.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ei huolta, nyt on tuo yksi niska ja sillä aika pitkälle pärjää.

Nonniin, ja nuo niskathan ei ihan hetkessä kulu. Tuosta neljä vuotta vanhastakin vielä muutaman sitoo. Nää on näitä ojahomojen bondage-juttuja.

Ihmettelenkin jotain. Nimittäin tässä kun on Inarin suunnalla ollut, niin tuli mieleen, että siellä etelässä on kevät ja valtakunnan mediatkin hehkuttaa, että kevät tulee Suomeen. Paskat. Täällä on metri lunta ja toinen jäätä. Tänään tuli koko päivän lunta ja nyt on kymmenkunta astetta pakkasta. Ei ne etelän varikset vaan tajua.

T: Kesälomalainen
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ei ne etelän varikset vaan tajua.

T: Kesälomalainen
Ei oikeastaan tarvi kuin rannikolta poistua Reisjärvi-Nivala - akselille niin siellä on vielä talvi menossa. Sitten taas kun eksyy Vaasa-Laihia - välille niin siellä ei oo lumesta tietoakaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nää on näitä ojahomojen bondage-juttuja.

Tunnustatteko tämänkin?

Linkki vie jopa iltapulu-asteikolla suhteellisen hämmentävään uutiseen ojasta löytyneeseestä seksiapuvälineestä.

Repesin viimeistään kohdassa "Sanna ei osaa nimetä ketään paikkakuntalaista, kenen jäljiltä kapine voisi olla." ja olin samalla hyvin tyytyväinen, etten asu alle 5000 ihmisen kylässä, jossa ainakin teoriassa tiedettäisiin tai voitaisiin kuvitella kuka omistaa minkäkin dildon.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Repesin viimeistään kohdassa "Sanna ei osaa nimetä ketään paikkakuntalaista, kenen jäljiltä kapine voisi olla." ja olin samalla hyvin tyytyväinen, etten asu alle 5000 ihmisen kylässä, jossa ainakin teoriassa tiedettäisiin tai voitaisiin kuvitella kuka omistaa minkäkin dildon.
Eka ajatus itsellä oli että eiköhän se jossain "essonbaarin marttakerhossa" tiedetä juurta jaksaen...

Tuohon liittyen jokaiselle pieni pähkinä pohdittavaksi. Jos kaupungissa, jossa asustatte, on huoltoasema, joka on 6-24/24h auki, niin käykääpä joskus huvin vuoksi aamulla 8-10 maissa siellä. Hyvin suurella todennäköisyydellä siellä kokoontuu joku wanhojen jäärien kerho, joka jauhaa eilisen asiat. Mitä kukin on tehnyt ja kuka pani ketäkin. Silti, ikinä mä en ole näissä nähnyt naisia. Se, mitä mä olen ihmetellyt, on se että mikä johtaa siihen että pitää mennä jonnekin ABCn nurkille jauhamaan joka aamu pariksi kolmeksi tunniksi paskaa? Teiniporukalla tän nyt saattais vielä ymmärtää mutta kun eläkeläisvaarit...
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tunnustatteko tämänkin?

Linkki vie jopa iltapulu-asteikolla suhteellisen hämmentävään uutiseen ojasta löytyneeseestä seksiapuvälineestä.

Repesin viimeistään kohdassa "Sanna ei osaa nimetä ketään paikkakuntalaista, kenen jäljiltä kapine voisi olla." ja olin samalla hyvin tyytyväinen, etten asu alle 5000 ihmisen kylässä, jossa ainakin teoriassa tiedettäisiin tai voitaisiin kuvitella kuka omistaa minkäkin dildon.
En voi tunnustaa tätä. Jotenkin minusta tuntuu, että Sanna on nyt jättänyt vihannekset väliin. Voi olla myös, että lihakaan ei oikein ole maistunut. Mitä hän sitten syö?

Oikeastaan tähän ainoa vastaus olisi jatkouutinen tätä koko kyseistä kylää mullistaneeseen uutiseen liittyen: Jaakko avautuu: Tämä oli minun porkkanani.
 

Reilander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja sen häijyt haittalevyt
Tuosta vaalimainonnasta.

Äijänsuolla on jo muutaman viikon ajan ollut jotain karamöllien jakelijoita, vaan
kertaakaan eivät ole ojentaneet ehdokkaan mainosklappua, tahi kertoneet kuka namit tällä kertaa tarjoaa.

Tänään oli jonkun ehdokkaan mainos laitettu lasinpyyhkijän alle, mutta huomasin sen vasta ollessani liikkeellä ja kyseinen läpyskä lensi maantieojaan.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Tuohon liittyen jokaiselle pieni pähkinä pohdittavaksi. Jos kaupungissa, jossa asustatte, on huoltoasema, joka on 6-24/24h auki, niin käykääpä joskus huvin vuoksi aamulla 8-10 maissa siellä. Hyvin suurella todennäköisyydellä siellä kokoontuu joku wanhojen jäärien kerho, joka jauhaa eilisen asiat. Mitä kukin on tehnyt ja kuka pani ketäkin. Silti, ikinä mä en ole näissä nähnyt naisia. Se, mitä mä olen ihmetellyt, on se että mikä johtaa siihen että pitää mennä jonnekin ABCn nurkille jauhamaan joka aamu pariksi kolmeksi tunniksi paskaa? Teiniporukalla tän nyt saattais vielä ymmärtää mutta kun eläkeläisvaarit...

Mitäs ihmeellistä tässä on? Itsekkin menen joka päivä siinä n.klo 11-12 välillä yhteen kuppilaan, jossa istun aina samaan pöytään ja siihen pöydän ääreen kerääntyy pikkuhiljaa aina samat naamat ympärille. Siinä sitten jauhetaan paskaa tai tuijotetaan tyhjyyteen - päivästä riippuen - mutta ihan hyvä rytmissä pitävä rutiini se silti on.

Ei siinäkään mestassa naisia paljoa näy. En kyllä tiedä miksi ei, onhan siellä aina paikalla vähintään kourallinen pikkuhiljaa puheliaammiksi muuttuvia seura- ja herrasmiehiä parhaassa iässä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Teiniporukalla tän nyt saattais vielä ymmärtää mutta kun eläkeläisvaarit...

Täällä Turussa tuollainen eläkeläisparlamentti kokoontuu vaihtelevalla kokoonpanolla ainakin länsikeskuksen Citymarketin kahvilassa, luultavasti toimipisteitä on ympäri kaupunkia. Tuo cittari tuntuu muutenkin olevan eläkeläisten suosiossa joten sikäli sen ymmärtää, että kansoittavat myös sen kahvilan. Tiheimmillään tuolla eläkeläisesiintyvyys on lounasaikaan, kuinkas muutenkaan, mutta heti aamullakin näitä elämänsä ehtoopuolella olevia siellä riittää.

Mun mielestä eläkeläisten kokoontumisajoissa ei ole mitään ihmeellistä, eihän niillä ole muuta kuin aikaa jota sitten tapetaan kanssaeläkeläisten kanssa. Kun on aamulla puoli viiden aikoihin ponkaistu ylös, niin kyllähän kahvihammasta jo kasin aikoihin kolottaa ja mukavaahan se varmaan on siinä kahvin lomassa käydä poikain kanssa eilisen uutiset läpi.

Eläkkeellä mä itsekin olen, tosin työkyvyttömyyssellaisella. Sen takia en olekaan uskaltanut lähestyä noita "oikeita" eläkeläisiä, nauraisivat vielä mut ulos koko Citymarketista. Sen mitä olen noita toisinaan yrittänyt tarkkailla, niin saattavat viettää välillä pitkänkin aikaa ilman, että kukaan sanoo yhtään mitään. Tämän olen päätellyt johtuvan siitä, että kaikki sanomisen arvoinen on varmaankin jo sanottu, ehkä useaankin kertaan.

*e* @kalkkifredi toi esiin tärkeän pointin, eli sen, että tuollainen kahvilla istuminen luo varmasti päiviin tietynlaista rytmiä. Varmaan se olisi muutenkin saavutettavissa, mutta noinhan se hoituu suhteellisen helposti, samalla näkee kavereita eli ylläpitää sosiaalista elämää jne. Niin ja se piti vielä sanoa, että tuolla mainitsemassani kahvilassa näkyy kyllä paljon mummojakin, mutta harvemmin niiden pappojen kanssa samassa pöydässä. Eläkeläispariskunta saattaa tulla paikalle yhdessä, mutta ostokset maksettuaan kumpikin siirtyy omien kaveriensa pöytään.
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Nyt kyllä myönnettävä että enpä oo ennemmin itsekkäänä paskiaisena miettinyt noita kokoontumisia sen tarkemmin. Usein vaan tuntuu että taas se marttakerho kokoontuu, jauhamaan aamusta toiseen sitä itseään kahvikupposen ja hedelmäpelien äärellä.

Tai sitten siinä on vain jotain sellaista jota tämmöinen nuorijannu ei vain pysty tajuamaan kuin vasta omana wanhuuden aikanaan. Ainiin mutta silloinkin hakataan watsappia ja nettipokeria päivät pitkät. Kehitys kehittyy jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös