Teiniporukalla tän nyt saattais vielä ymmärtää mutta kun eläkeläisvaarit...
Täällä Turussa tuollainen eläkeläisparlamentti kokoontuu vaihtelevalla kokoonpanolla ainakin länsikeskuksen Citymarketin kahvilassa, luultavasti toimipisteitä on ympäri kaupunkia. Tuo cittari tuntuu muutenkin olevan eläkeläisten suosiossa joten sikäli sen ymmärtää, että kansoittavat myös sen kahvilan. Tiheimmillään tuolla eläkeläisesiintyvyys on lounasaikaan, kuinkas muutenkaan, mutta heti aamullakin näitä elämänsä ehtoopuolella olevia siellä riittää.
Mun mielestä eläkeläisten kokoontumisajoissa ei ole mitään ihmeellistä, eihän niillä ole muuta kuin aikaa jota sitten tapetaan kanssaeläkeläisten kanssa. Kun on aamulla puoli viiden aikoihin ponkaistu ylös, niin kyllähän kahvihammasta jo kasin aikoihin kolottaa ja mukavaahan se varmaan on siinä kahvin lomassa käydä poikain kanssa eilisen uutiset läpi.
Eläkkeellä mä itsekin olen, tosin työkyvyttömyyssellaisella. Sen takia en olekaan uskaltanut lähestyä noita "oikeita" eläkeläisiä, nauraisivat vielä mut ulos koko Citymarketista. Sen mitä olen noita toisinaan yrittänyt tarkkailla, niin saattavat viettää välillä pitkänkin aikaa ilman, että kukaan sanoo yhtään mitään. Tämän olen päätellyt johtuvan siitä, että kaikki sanomisen arvoinen on varmaankin jo sanottu, ehkä useaankin kertaan.
*e*
@kalkkifredi toi esiin tärkeän pointin, eli sen, että tuollainen kahvilla istuminen luo varmasti päiviin tietynlaista rytmiä. Varmaan se olisi muutenkin saavutettavissa, mutta noinhan se hoituu suhteellisen helposti, samalla näkee kavereita eli ylläpitää sosiaalista elämää jne. Niin ja se piti vielä sanoa, että tuolla mainitsemassani kahvilassa näkyy kyllä paljon mummojakin, mutta harvemmin niiden pappojen kanssa samassa pöydässä. Eläkeläispariskunta saattaa tulla paikalle yhdessä, mutta ostokset maksettuaan kumpikin siirtyy omien kaveriensa pöytään.