Ihmettelyketju

• 6 472 941
  • 39 054

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen, miten täysipainoinen juopottelu perjantaina kusee yöunet vielä sunnuntain ja maanantain väliseltäkin yöltä. Olen kyllä aina ollut suhteellisen krapulaherkkä kaveri ja jo teini-iässä pääsin nauttimaan sellaisista darroista, että sängystä pääsi ylös joskus iltakahdeksalta tinttaamisen jälkeisenä päivänä, mutta tämä unettomuus on kyllä verrattain uusi ilmiö. Viime aikoina nuo juomingit ovat ajoittuneet aika pitkälti lauantai-illoille ja siitä johtuen tämä liskodisko su-ma yönä on ihan oikeutettu, mutta että perjantaina ottaa vähän enemmän kuppia ja menee viikon ensimmäinen duunipäivä ihan puolivaloilla sen takia, jumalauta. Viime yönä tuli siis nukuttua ehkä kaksi alle puolen tunnin mittaista pätkää, molemmista säpsähdin hereille alta aikayksikön ja muuten vietin yöni kieriskellen kylmässä hiessä ja pohjattoman ahdistuksen kourissa.

Alkaa kyllä tosissaan mietityttää koko homman mielekkyys, jos yhden illan hauskanpidolla tekee kolmesta seuraavasta päivästä ihan täyttä paskaa. No, kummasti se kuppi kuitenkin taas maistuu kun duuniviikon saa alta pois. Tietty näitä voisi ennaltaehkäistä syömällä vähän paremmin siinä kaljoittelun lomassa, juomalla vettä pitkin iltaa ja lopuksi, rajoittamalla annosten määrää jne. On se nyt joka tapauksessa kumma, että joku 40 tuntia vikan bissen jälkeen on vielä olot sitä luokkaa, ettei nukkumisesta tule mitään. Ehkä pitää ottaa tasoittavat mukaan repertuaariin.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hulluilla päivillä katselin boksereita. Tosi monet oli esimerkiksi kolmen kappaleen paketeissa ja lähes kaikki missä lie sateenkaaren väreissä. Mä en ole mikään homppeli. Ei mulla siis mitään homoja vastaan ole. Olisin mäkin sellainen jos tykkäisin rassata miehiä kakkoseen, mutta en vaan tykkää. Mutta noita värikkäitä mä en ymmärrä. Jos yksi bokseri on musta niin toinen on turkoosi ja kolmas joku vitun liila. Miksi ei voi olla vaikka kolmea mustaa tai kolmea tummanpunaista. Pakkoko se on pukeutua kuin ne futarit siinä kuvassa.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hulluilla päivillä katselin boksereita. Tosi monet oli esimerkiksi kolmen kappaleen paketeissa ja lähes kaikki missä lie sateenkaaren väreissä. Mä en ole mikään homppeli. Ei mulla siis mitään homoja vastaan ole. Olisin mäkin sellainen jos tykkäisin rassata miehiä kakkoseen, mutta en vaan tykkää. Mutta noita värikkäitä mä en ymmärrä. Jos yksi bokseri on musta niin toinen on turkoosi ja kolmas joku vitun liila. Miksi ei voi olla vaikka kolmea mustaa tai kolmea tummanpunaista. Pakkoko se on pukeutua kuin ne futarit siinä kuvassa.

Voi harmi, oisitpa sanonut ja tuonut mulle yhden poromaton! :) Mä olen tasan kerran käynyt hulluilla päivillä ja sain mustelman olkavarteen ja varpaaseen vanupuikkojen ja Palmolive- saippuakopan luona. Vanupuikot 0,99€. Saman verran ku Prismassa joka päivä.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ihmettelen miten nokkela Jutta Gustafsberg on aikanaan ollut, kun on löytänyt melkoisen kultasuonen näillä tylsillä laihdutusohjelmillaan. Samalla, kun hän laittaa hieman painoa keränneet kansalaiset karistamaan silavansa, niin oma firma saa mukavaa mainosta ja muriseehan se härkä Mentulakin aina tasaiseen väliin, että onpas rumia ihmisiä. Tuo uusin häädieetti-ohjelma on jo melkoinen pohjanoteeraus, mutta varmasti kerää hyvät katsojamäärät, joten ei huonosti. Puuttui enää Bull-Mentula jylisemästä, että tosta ja tosta vois ottaa vähän pois, kun morsian oli häämekkoaan sovittelemassa.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos yksi bokseri on musta niin toinen on turkoosi ja kolmas joku vitun liila...

Mä olen täysiverinen ja vakavamielinen heteroseksuaali, mutta myönnettäköön tässä, että ostan poikkeuksetta noita törkeitä, kaikissa sateenkaaren väreissä loistavia boksereita. En kylläkään Stockmannilta vaan yleensä Dressmannilta, mutta kuitenkin. Muuten pukeudun kai hillityn tylsästi ja pääsääntöisesti hillityn tylsiin väreihin, mutta bokserien kohdalla vedän kunnolla överiksi ja niistä kelpaavat vain ne kaikkein rumimmat ja törkeimmät viritykset. Mitä asiattomammat, sen asiallisemmat.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli tuossa viikonloppuna kaiveltua CDON:in virtuaalista alelaaria ja tilattua sieltä reilulla 50 eurolla CD:itä, kirjoja ja DVD:itä. Se ei ollut yllätys, että kirjat tuli eri toimituksena, mutta ei tuossa niiden postituslogiikassa silti paljoa järkeä ole. Tänään hieman 22:00 jälkeen tuli viesti, että suurin osa muista tuotteista on lähetetty ja kaksi muuta on vielä "jälkitoimituksessa". Noh, 12 minuuttia myöhemmin tuli viesti, että toinen niistä "jälkitoimitustuotteista" oli lähetetty. Tosi fiksua postikulujen ja pakkausmateriaalien tuhlausta, jos minulta kysytään, mutta niiden lompsassa se tuntuu, ei minun.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen miten nokkela Jutta Gustafsberg on aikanaan ollut, kun on löytänyt melkoisen kultasuonen näillä tylsillä laihdutusohjelmillaan.
Joo ja kaupastakin löytyy vaikka millaista laihdutuspakettia ja netti on aivan täynnä erilaisia maksullisia ohjelmia ja dieettejä. Ykskin tuttu sanoi kokeilleensa vaikka mitä, mutta kuulemma ei ole auttanut. Rahaa vaan on mennyt hirveästi. Siis mitä helvettiä? Onko ne muka niin vaikeita. Ja miksi ihmeessä jengi lähtee mukaan sellaisiin kun ilman niitäkin laihduttaminen on äärimmäisen helppoa. Ei vaan tunge sitä pullaa suuhun. Mä en tajua.

On kyllä hyvä idea kerätä hölmöiltä rahaa.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Joo ja kaupastakin löytyy vaikka millaista laihdutuspakettia ja netti on aivan täynnä erilaisia maksullisia ohjelmia ja dieettejä. Ykskin tuttu sanoi kokeilleensa vaikka mitä, mutta kuulemma ei ole auttanut. Rahaa vaan on mennyt hirveästi. Siis mitä helvettiä? Onko ne muka niin vaikeita. Ja miksi ihmeessä jengi lähtee mukaan sellaisiin kun ilman niitäkin laihduttaminen on äärimmäisen helppoa. Ei vaan tunge sitä pullaa suuhun. Mä en tajua.

On kyllä hyvä idea kerätä hölmöiltä rahaa.
Tästä kyllä samaa mieltä. Eiköhän jokainen täysijärkinen tiedä tasan tarkkaan miten niitä kiloja saa pois jos on tarve.

Aika vitun sairasta muuten että joku Jutta Gustafsberg ja Mörkö Mentula kertovat ihmisille miltä heidän pitäisi näyttää, kun ainakin Juttaa on pajalla tuunattu enemmän kuin keskivertoista geetee-corollaa näyttelyihin ja Mentula näyttää suurinpiirtein yhtä ihmiseltä kuin sataviisikymmentäkiloinen tippaleipä. Huikeaa, kerrassaan suorastaan huikeaa. Kyllä mää ihailen näitä...

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jos kyseessä ei ole provo, niin on yksi ihmeellisimpiä tältä palstalta lukemiani väitteitä tämä NATO-ketjussa esiintynyt väite, ettei Maanpuolustuskorkeakoulun strategisella laitoksella työskentelevällä ammattihenkilöllä olisi mitään näkemystä ja "kosketuspintaa" analysoida vaikkapa Ukrainan tilanteen sotilaallista kehittymistä.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jos kyseessä ei ole provo, niin on yksi ihmeellisimpiä tältä palstalta lukemiani väitteitä tämä NATO-ketjussa esiintynyt väite, ettei Maanpuolustuskorkeakoulun strategisella laitoksella työskentelevällä ammattihenkilöllä olisi mitään näkemystä ja "kosketuspintaa" analysoida vaikkapa Ukrainan tilanteen sotilaallista kehittymistä.
Älä nyt viiti, kyllähän se ihmettely alkoi jo siinä historianopettaja vaiheessa.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Älä nyt viiti, kyllähän se ihmettely alkoi jo siinä historianopettaja vaiheessa.

Totta, mutta kehittyi siitä tähän seuraavaan väitteeseen, joka tietysti vaikuttaa jo aikamoiselta rölläykseltä.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Totta, mutta kehittyi siitä tähän seuraavaan väitteeseen, joka tietysti vaikuttaa jo aikamoiselta rölläykseltä.
Kyllä, tuolla toiminnalla aletaan olla pitäisikö itkeä vai nauraa ketjun tasolla, ei tosin voi enää edes nauraa tuolle älyttömälle jankkaamiselle.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos kyseessä ei ole provo...

On kyseessä provo tai ei, niin ihmettelen sitä, että kovin moni jaksaa aikaansa käyttää vääntääkseen päivänselvää asiaa ensin rautalangasta ja lopuksi ratakiskosta vain huomatakseen, että viesti ei mene perille. Yleensä näin käy, kun joku keskustelija on omasta erehtymättömyydestään ja erinomaisuudestaan niin varma, että väärässä oleminen ei tunnu ollenkaan mahdolliselta vaihtoehdolta. Kun mielipide on naulattu paikalleen niin siitä ei lipsuta, aivan sama kuinka naurunalaiseksi itsensä tekee väitettään puolustaessaan.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Nimimerkki "Virveliä kainaloon" kirjoitti Tappara-HIFK puolivälieräketjuun viestin, jossa hän ei vähätellyt Lukkoa. Ei edes maininnut. Onko Lukkoviha jäänyt taka-alalle, kun hiipii HIFK pelko perseeseen ?

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ihmettelen sitä että arkipäivät ovat nykyään melkein mukavempia kuin viikonloput. Viikonloppuisin lähinnä vain nukun, istun koneella ja odottelen että arki alkaisi taas. Osasyynä ehkä se, että "harrastan" nykyään osakesijoittamista, ja tekeminen on vähissä viikonloppuisin kun pörssit ovat kiinni eikä mitään tapahdu. Tulis jo maanantai-aamu klo 10.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Silmiini osuu usein vaalimainoksia, joissa ehdokkaan puoluetta ei mainita lainkaan. Varsinkin naisille tuntuu olevan tärkeämpää tekohymy jossain jakkupuvussa ja siihen sopiva slogan: "Virpi, uudenlaista ajattelua Eduskuntaan!" tai "Marjatta. Määrätietoinen.", mutta puolueen tunnus puuttuu. Olen myös nähnyt mainoksia, joista puuttuu äänestysnumero.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Radio Rock ja Nickelback. Jos kaikki toimittajat ja kriitikot nauravat ko. bändille ja kukaan kanavan kuuntelijoista ei myönnä pitävänsä orkesterista, niin miksi sitä sitten soitetaan? Soitetaan mitä halutaan? Kuka haluaa siis soittaa Nickelbackiä?

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Radio Rock ja Nickelback. Jos kaikki toimittajat ja kriitikot nauravat ko. bändille ja kukaan kanavan kuuntelijoista ei myönnä pitävänsä orkesterista, niin miksi sitä sitten soitetaan? Soitetaan mitä halutaan? Kuka haluaa siis soittaa Nickelbackiä?

Kaikki toimittajat ja kriitikot nauravat myös Cheekin musiikille eikä sitäkään kukaan myönnä kuuntelevansa, mutta silti se myy stadikan loppuun.

Sinänsä Cheek ei kyllä vertaudu Nickelbackiin millään lailla, mutta samaan aikaan se vertautuu kuitenkin. Jare ja Chad kummatkin ovat jo olemukseltaan sellaisia perusdorkia, joista kumpikaan ei omaa mitään merkityksekästä lahjakkuutta musassa, mutta siitä huolimatta kumpikin on keskinkertaisuudellaan rakentanut oman menestystarinansa ja iskenyt ihmisten tajuntaan radiosoiton kautta.

Pelkästä Nickelbackista puhuttaessa se äänekkäin haukkujien osasto on yleensä sitä samaa jengiä, joka kermaa housunsa kuunnellessaan jotain Airbournen hiilikopiointia esikuviensa tuotoksista. Sentään Nickelbackilla on oma soundinsa. Toisaalta myös kaikki toimittajat ja muut kriitikot ovat samalla lailla vastuussa oman virallisen totuutensa pakkosyötöstä siinä missä soittolistaradiotkin. Se on vaan astetta katu-uskottavampi totuus, jonka ääneen sanomisen kynnys on aina matalampi kuin Nickelbackin diggailun myöntäminen. Siinä on aika paljon samaa yleisesti hyväksyttyä mantraa kuin esimerkiksi julistuksessa Loirin musikaalisen uran paskuudesta paitsi 4+20 levy, joka oli helvetin kova.

Ei siitäkään pitkä aika ole kun Michael Monroe oli se Hanoin hörhö pirivieteri siinä hitaalla käyvän ylimielisen feikkimustalaisen vierellä. Nyt se on meijjän Maikkeli, joka tekee omilla ehdoillaan hyvää rokkia, jollaista soittamalla voi hyvin peitellä Nickelback-kusetusta keskellä Radio Rockin soittolistavapaata iltapäivää.

Nick Neim

Jäsen
Mä pidin, tai no pidän edelleenkin joistain Nickelbackin biiseistä. Eikä ainakaan mun kaveripiirissä ole mitään tuollaista dissausta mitä esimerkiksi täällä Intternetissä näkee. Enkä oikein ymmärrä, mistä tuo dissaaminen on oikein lähtösin. Toisaalta ei mulla mitään sävelkorvaakaan ole, jos ne sitten suurimman osan mielestä kuulostaa niin paskalta.

Silti ihmettelen, tuntuu, että aina joku tuota bändiä on dissaamassa.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Silmiini osuu usein vaalimainoksia, joissa ehdokkaan puoluetta ei mainita lainkaan. Varsinkin naisille tuntuu olevan tärkeämpää tekohymy jossain jakkupuvussa ja siihen sopiva slogan: "Virpi, uudenlaista ajattelua Eduskuntaan!" tai "Marjatta. Määrätietoinen.", mutta puolueen tunnus puuttuu. Olen myös nähnyt mainoksia, joista puuttuu äänestysnumero.
Tästä samaa mieltä. Joskus voi jotain päätellä jo fontin väristä, mutta aina ei edes sitä. Jollakin naisella oli pinkki fontti vaalimainoksessaan, mutta googlauksen kautta sitten paljastuikin kepulaiseksi. Kai se pinkki viittasi sitten naiseuteen, sitähän ei esim nimestä tai naamasta näe. Toinen mikä ärsyttää on mitä noissa vaalimainoksissa/esitteissä sanotaan. Niissähän on yleensä tila melko vähissä, mutta silti monet (etenkin naiset) kokevat tärkeimmiksi esittelyiksi itsestään että on amk-tradenomi, työskentelee myyjänä kahden lapsen yksinhuoltaja-äiti ja harrastaa sauvakävelyä. Vahingossakaan eivät mainoksessa mainitse esimerkiksi NATO-kantaansa, joka itseä ainakin kiinnostaa. Tai sitten siellä on jotain ympäripyöreitä vaalilupauksia "teen parhaani suomalaisuuden työllisyyden edistämiseksi ja pyrin vähentämään syrjäytyneiden määrää." Mitään puhetta sitten että miten nämä käytännössä tehdään ei ole.

Suorastaan vituttaa että olen tällä hetkellä virallisesti kirjoilla Keski-Suomessa opiskelijakaupunkini Vaasan vaalipiirin sijaan. Keski-Suomesta ei tunnu löytyvän millään mielekästä ehdokasta, vaan kaikkien äänestäminen tuntuu melkoiselta pakkopullalta, "no äänestetään nyt tuota kun tuo on ehkä lähimpänä omia ajatuksia". Vaasasta löytyisi kuitenkin ihana, kaunis ja suorastaan jumalainen Susanna Koski. Suskista olen diggaillut viimeiset 1,5v ihan ulkonäöllisistä ja ideologisista syistä. Tein jonkun vaalikoneen Vaasan vaalipiiristä ja käsi raamatulla, vastasin rehellisesti enkä mitenkään pyrkinyt Susannaa saamaan nousemaan lottokoneesta, mutta sieltähän se Suski lopulta katiskaan ui. Keski-Suomen vaalikoneesta osui Wallinheimo, mutta vaikka minun suosikkipelaajia edellisen uransa aikana oli, niin en tiedä onko Sinkku nyt se ketä haluaisin äänestää. Kai siihen täytyy tyytyä ellen ketään parempaakaan keksi.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Vaasasta löytyisi kuitenkin ihana, kaunis ja suorastaan jumalainen Susanna Koski. Suskista olen diggaillut viimeiset 1,5v ihan ulkonäöllisistä ja ideologisista syistä.
Onko sinullekin työnantaja sanonut, että ei me saada maksaa enempää palkkaa, kun TES:n palkkakatto tulee vastaan? :D

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Suorastaan vituttaa että olen tällä hetkellä virallisesti kirjoilla Keski-Suomessa opiskelijakaupunkini Vaasan vaalipiirin sijaan. Keski-Suomesta ei tunnu löytyvän millään mielekästä ehdokasta, vaan kaikkien äänestäminen tuntuu melkoiselta pakkopullalta, "no äänestetään nyt tuota kun tuo on ehkä lähimpänä omia ajatuksia". Vaasasta löytyisi kuitenkin ihana, kaunis ja suorastaan jumalainen Susanna Koski. Suskista olen diggaillut viimeiset 1,5v ihan ulkonäöllisistä ja ideologisista syistä. Tein jonkun vaalikoneen Vaasan vaalipiiristä ja käsi raamatulla, vastasin rehellisesti enkä mitenkään pyrkinyt Susannaa saamaan nousemaan lottokoneesta, mutta sieltähän se Suski lopulta katiskaan ui. Keski-Suomen vaalikoneesta osui Wallinheimo, mutta vaikka minun suosikkipelaajia edellisen uransa aikana oli, niin en tiedä onko Sinkku nyt se ketä haluaisin äänestää. Kai siihen täytyy tyytyä ellen ketään parempaakaan keksi.
Äänestä Hakkaraisen Teukkaa tai Alatalon Mikkoa, tuota suomalaisten tunteiden tulkkia. Ai hitto mutta sehän on Tanpereen piirissä, nääs.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
@JYP#44 Viittaan. Veikkaan, että Koski puhuu vastineessaan pask... anteeksi, tarinaa jossa totuutta on käytetty varsin säästeliäästi. Näin internet-aikana täyttä varmuutta asiasta ei toki tiedä kukaan.

Edit. No joo, kun luin tarkemmin Kosken vastineen, käy ilmi, että on pitänyt keksiä selitys kun on jääty kakat housussa kiinni. Ei se mitään, että Kosken selityksen jälkeen hänen kotisivujensa tarina ei pidä hänen itsensäkään mukaan paikkaansa.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äänestä Hakkaraisen Teukkaa
Tänään joku ehdokas mainosti itseään KSML:n kannessa sloganilla "leipää, muttei sirkushuveja". Teukan kohdalla tuo slogan voisi olla täysin päinvastainen. Saattaisin äänestää Teuvoa mikäli politiikka ei ihan niin paljoa kiinnostaisi. Kuitenkin eduskunnanhan tulisi olla läpileikkaus kansasta.

No joo, kun luin tarkemmin Kosken vastineen, käy ilmi, että on pitänyt keksiä selitys kun on jääty kakat housussa kiinni.
Mutta eihän noin kaunis nainen varmasti tee niin likaista asiaa kuin kakkaa :33 Tästä ilmenee että väitteesi on pakko olla invalidi. Enkä aio lukea vastauksiasi enää tähän viestiin, avaan googlen kuvahaun ja katselen Suskin kuvia kunnes menen peiton alle haaveilemaan ja itkemään jälleen itseni uneen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy