Valitettavasti jonkinlainen rytmi helpottaa suurinta osaa työssäkäyviä ihmisiä.
Pirun mukavaa se olisi nukkua silloin kun nukuttaa, herätä kun haluaa sekä juoda ja naida milloin huvittaa. Omalla kohdalla tämän tekee mahdottomaksi yksinkertaisesti varallisuuden puute sekä periaatteet kelan/työkkärin/sossun rahoilla (lue muiden kustannuksella) elämisestä.
Niin helpottaa työtä, mutta vaikeuttaa elämistä. Mä oon aina ihmetellyt kun jotkut jopa muuttaa työn perässä. Tietenkin niitä mielenkiintoisiakin paikkoja on vaikka kuinka, mutta jotkut muuttaa tylsiin tehdaskaupunkeihin yms. Joo ei se eläminen mitään herkkua ole esimerkiksi työttömänä, mutta kait elämässä se itse elämä nyt kuitenkin on tärkeämpää.
Ja jos miettii että vuodessa on 12 kuukautta ja ihminen on siitä työnantajan orjana vaikkapa 11 kuukautta, niin eikö sitä voisi jo kutsua vapaudenriistoksi? Sitähän se käytännössä on. Mä en kyllä kovinkaan pitkiksi ajoiksi suostuisi sellaiseen, varsinkaan jos se on sitä 8-16 -työtä.
Lähes kaikki suomalaiset voisivat mennä vaikka vuodeksi palmun alle, tai mistä nyt tykkäävätkään. Ei se tietenkään helppoa ole jos on jumissa siinä oravanpyörässä ja kaikki ajatukset työnantajan miellyttämisessä oman päänupin sijasta. Mua ei parikymppisenäkään kiinnostanut mitkään elämää jumittavat asiat, kuten esimerkiksi ahdistava asuntolaina. Oikeastaan aiemmin se touhu oli vieläkin pitemmällä. Joskus vajaa 10 vuotta sitten sai puhelinliittymien vaihdoistakin vaikka mitä etuja ja tavaroita kaupan päälle, mutta mä en vaihtanut kun en halunnut sitoutua kahdeksi vuodeksi yhteen ja samaan, vaikka vieläkään en ole vaihtanut sitä ensimmäistä. Se ajatus vapaudesta vaan oli niin tärkeä. Mulle on oletus vältellä oravanpyörään joutumista.
Tavaroitakaan mä en ole hirveästi halunnut keräillä, ettei ne ole liikaa rajoittamassa toimintaa. Hiacellinen kamaa on mulle maksimi. Eihän ihminen oikeasti tarvitse enempää. Mulle ei ajatuksena tuottaisi mitään ongelmaa, vaikka mä en omistaisi kuin repullisen kamaa. Mä en oikein tiedä miten muut ton jutun miettivät.
Joo se monien ihmisten turhamaisuus ja pinnallisuus, mutta etenkin se rikkaiden järjetön rahanhimo on jotain aivan käsittämätöntä. Ymmärtääkö kukaan niitä? Tietenkin koko järjestelmässä on vikaa, mutta ihmetyttää toi joidenkin ihmisten loputon ahneus. Aina vaan lisää ja lisää. Elintasojutut ei voi enää selittää sitä touhua. No joku Teemu Selänne nyt varmaan nautti sen "työstä", mutta toisaalta lopetti sekin jo.
Aina löytyy niitäkin "fiksuja", jotka tarkoituksella jäävät veroissa voitolle, systeemi kun nyt on tämä ja niitä tappiolle jääviä "hölmöjä" riittää. Asiaa voi mietiskellä niin monelta kantilta. Osittain pienoista kateuttakin on varmaan joillakin haukkujilla mukana, vaikka ne eivät välttämättä myönnä sitä edes itselleen.
Eikä maan pidä olla vain nörteimpien hikareiden omille mieltymyksille sopiva, mikä on hyvä muistaa nyt vaalien alla.
Jotkut ihmiset vissiin haluavat asettaa itsensä muiden yläpuolelle, ja jotkut taas eivät. Kumpaan muuten itse kuulutte? Mä oon reissatessakin mielummin siellä tavallisen kansan parissa ja yhtä niiden kanssa. Ja esimerkiksi parempana sählynpelaajana mä kehtaisi mennä astetta heikompaan sarjaan ja olla paras siellä.
Vähän sekavasti nyt tuli erinäisiä ajatuksia...
Mielenkiinnosta haluaisin tietää että rahoitatko elämisesi omalla varallisuudellasi vai valtion rahoilla?
No nyt sairaslomalla. Katsellaan mitä psykiatri sanoo seuraavaksi. Dipi dipi dipi, jätkä on nero.