Ihmettelyketju

  • 6 349 567
  • 38 754

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ihmetyttää kuinka luonnollista joillekin tuntuu olevan työnantajalta varastaminen. Eräs kaverini totesi aikoinaan vähän kaikista tarpeista, että täytyy katsoa löytyykö töistä. Mukaan tuntui tarttuvan vähän kaikkea isompaa ja pienempää, mikä mukana vaan kulkee. Viime viikolla oli käynyt appiukkonsa kanssa sen työpaikalla hakemassa pakkauslaudoista tehtyjä polttopuita. Samalla reissulla oli mukaan tarttunut laatikkokaupalla kaikenlaista sälää. Naureskeli niitä esitellessään, että olo oli kuin olisi varkaissa ollut. Kysyin siinä, että ettekö sitten olleet?
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Ihmetyttää kuinka luonnollista joillekin tuntuu olevan työnantajalta varastaminen.

Se on jokaisen suomalaisen duunarin velvollisuus varastaa työnantajalta niin paljon kun jaksaa kantaa. Sillä on rahaa kuitenkin niin se voi ostaa uutta. Sitä paitsi ihan oikein sille ahneelle paskalle pomolle kun ei maksa duunarille tarpeeks palkkaa että vois ostaa sen sälän niin pakkohan se on pölliä siltä.

Maahanmuuttajatyöntekijä varastaessaan työnantajaltaan on sen sijaan alhaisin rikollinen mitä voi olla olemassa. Me hyvää hyvyyttämme annetaan niille töitä niin tällä laillako ne sitten meitä kiittää saatana? Linnaan joutaisivat mokomat rikolliset nii saatana! Painuisi takas sinne mistä on tulluki nii! Yrittäjillä muutenkin täällä jo vaikeaa niin pitääkö sitä vielä tilannetta pahottaa!
 

A Siente

Jäsen
Monet työntekijät kokevat sen työpaikalla olevan omaisuuden omakseen, koska heillä on oikeus sen käyttämiseen. Muutaman tutun tiedän, jotka ottavat työpaikaltaan kaikkea pientä sälää tai sellaista jonka puuttumista ei huomata.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Monet työntekijät kokevat sen työpaikalla olevan omaisuuden omakseen, koska heillä on oikeus sen käyttämiseen. Muutaman tutun tiedän, jotka ottavat työpaikaltaan kaikkea pientä sälää tai sellaista jonka puuttumista ei huomata.

Tähän vielä lisäksi se, että usein kopiokoneita käytetään aivan surutta omien henkilökohtaisten juttujen tulostamiseen. Tiedän esimerkiksi tapauksen, jossa eräs rouva tulosti tyttärensä gradun kahtenakymmenenä kopiona jaettavaksi sukulaisille.

En ihmettele, että monissa työpaikoissa tulostaminen on koodin tai lätkän takana ja tulostusmääriä seurataan.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Itsellä on tuossa työnantajalta "varastettuna" yksi riisi paperia kotiin. Pakko myöntää, että olen tulostellut siitä jonkun paperin omiakin juttuja, mutta ihan omilla sormilla ne omat tulostelut voi laskea. Tosin en ole musteelle laskenut arvoa kun työjuttuja tulostelen. Se olkoon hinta mikä tulee siitä, että voin tehdä aika ajoin töitä kotona, eikä tarvitse työpaikalle astia vaivautua.
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Omalla vakiokesätyöpaikalla on myös tuo työnantajalta "varastaminen" ollut kohtalaisen yleistä. Varastelun kohteena on niinkin kalliit tuotteet kuin pahviset kahvikupit, jotka taitaa maksaa kaupassa sen pari euroa per noin 50 kpl tuubi. Normaalia onkin aina työnjohtajan tuodessa kahvikuppeja, että niistä laitetaan aina osa säästöön oman vuoron lukittuun kaappiin. Avoimessa käytössä pöydällä olevat, varsinkin vielä muoveihin pakatut, häviävät kyllä 24h sisään jokaikinen kerta. Kyseisessä duunipaikassa palkatkin on kuitenkin suomalaisen mediaanipalkkaa kovemmat, joten en ymmärrä minkä ihmeen takia jotain noin pientä pitää varastaa. Samassa paikassa liikkuu myös legendaa eräästä työntekijästä joka vie vessapaperista lähtien kaikkea mahdollista kotiinsa.

Pakkauslavojen vientiin sieltä on lupa ilmeisesti annettu ja sitä lupaa käytetään myös aika surutta hyväksi.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mulla ei tulis mieleenkään duunista varastaa. Olen tosin aina ollut "ylitunnollinen" ihminen muutenkin (ja pitkäänhän tuli turpaan sen takia - nyt onneksi duuni jossa se jopa huomataan/sitä arvostetaan). Joskus laukusta löytyy duunipaikan kyniä, mutta nekin olen kiltisti takas vienyt.

Sen myönnän, että pari kertaa on tullut omia juttuja tulostettua. Siis palkkakuitti tai jotain muita nopeassti tarvittavia lappuja (mm. luurin huoltolähete, kun oma tulostin oli rikki). Ei kuitenkaan ole edes kuukausittaista omien juttujen tulostus.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Itse olen myös todella huono varastamaan töistä mitään. Työskentelen tällä hetkellä tehtaalla. Ainoat "varastamiset" mitä minulla on kahden vuoden työsuhteen aikana on yksi pieni jakoavain, senkin löysin siivotessani erästä ahdasta väliä, luultavasti joltain tehtaan paristakymmenestä remonttimiehestä pudonnut, on muuten varmaan vieläkin repussa jota kuskaan töissä mukana. Sitten kerran otin vähän kertakäyttöastioita koska kaveriporukka oli tulossa viettämään viikonloppua luokseni. Ja tähän kertseihin lievennyksenä todettakoon, että syön joka päivä töissä omat eväät, jotka pakkaan kotona muovirasioihin ja otan omat metalliset aterimet mukaan (siltä varalta että kertsit ovat loppu). Eli jos työntekijälle suodaan yksi kertakäyttöastiasto per päivä, niin minulla on niitä edelleen käyttämättä varmaan sata settiä.

En ole ikinä ymmärtänyt tuota työnantajalta varastamista. Sehän on oikeasti myös itseltään varastamista. Enkä kyllä ymmärrä "eipä ole minun pussista pois"-asennetta, kun esim seisotetaan tahallaan koneita, jottei tarvitsisi tehdä töitä. Sitten ulistaan kun yt-neuvottelut pukkaa päälle. Minä olen luonteeltani hyvin pihi ja se näkyy myös työpaikallani. Minä pyrin tuottamaan työnantajalleni mahdollisimman tuottavat tilit, ja välttelen firman rahojen haaskausta. Minulla on kyllä kaveriporukassa yksi sellainen kaveri, joka oikein kehuskelee mitä kaikkea tämä varastaa töistä. Kuulemma ei ole ikinä työsuhteen alkamisen jälkeen ostellut mm. lasinpesunesteitä autoon. Eikä myöskään tyttöystävän tai sukulaisten autoihin. Tuokin täytyy vetää vielä niin överiksi, kaveri laittaa suoraan sitä lasinpesunestetiivistettä ilman lantrausta, koska "eipä ole mun rahaa" ja "ei vaan jaksa alkaa lantraamaan". Ja luonnollisesti aina kun ollaan kaverin autolla ajamassa, sitä pesunestettä syötetään tuulilasille useampi kymmenen sekuntia putkeen. Ja tämän jälkeen sanotaan että hei mulla ei oo rahasta kii, saan tätä töistä niin paljon kuin haluan.

Ainoa työpaikka, josta koen varastaneeni oli varusmiespalvelus. Itse lähdin opiskelemaan suoraan intin jälkeen, ja tiesin tämän jo palvelusta suorittaessani. Tuli sitten napattua aika monet vihkot, kynät, kumit jne. Eipä siinäkään kyllä kovin hyville tuntiliksoille päästy, joten en koe tätä suurena vääryytenä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
. Eli jos työntekijälle suodaan yksi kertakäyttöastiasto per päivä, niin minulla on niitä edelleen käyttämättä varmaan sata settiä.
Mä luulen, että tämä on just se asenne, joka niihin varastamisiin ohjaa. Työhuoneessa oli kaksi nitojaa, joten toin toisen kotiin, kun ei sille toiselle mitään tapahdu. Olen hukannut tänä vuonna vain yhden kynän normaalin viiden sijasta, joten toin niitä kolme kotiin ja työnantaja on silti voitolla. Viereisen osaston Martta juo kahvia kolme kuppia päivässä ja minä vain yhden, joten otin tuosta nyt yhden paketin gevaliaa mukaani, kun kotoa oli loppu.

En minä tässä ketään ala noin kymmenen sentin arvoisien kertakäyttöastioiden pihistämisestä tuomitsemaan, mutta vähän aina naurattaa kun kaikilla on selitys ja vedenpitävä peruste olemassa työnantajalta varastamiselle. Olen itsekin muutaman kynän ottanut mukaan ihan siitä syystä, että kotona niitä on aina liian vähän ja olen liian laiska lähtemään niitä erikseen kaupasta hakemaan. Olen silloin tällöin vähän itsekäs ihminen.

Muuten oli kyllä hyvä viesti. On täysin käsittämätöntä että jengi joskus varastaa arvokastakin tavaraa työpaikaltaan, eikä näé siinä mitään väärää. En jaksa nyt googletella, mutta ei siitä ole kauaakaan kun jossain lehdessä oli käsitelty omien työntekijöiden aiheuttamaa hävikkiä yrityksissä ja summat olivat ihan käsittämättömiä. Parhaimmillaan siinä lähtee oma työpaikka alta, kun nousseet työvälinekustannukset on paikattava jotenkin. Tai ihan vaan jos jää kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tähän vielä lisäksi se, että usein kopiokoneita käytetään aivan surutta omien henkilökohtaisten juttujen tulostamiseen. Tiedän esimerkiksi tapauksen, jossa eräs rouva tulosti tyttärensä gradun kahtenakymmenenä kopiona jaettavaksi sukulaisille.

En ihmettele, että monissa työpaikoissa tulostaminen on koodin tai lätkän takana ja tulostusmääriä seurataan.

No tuo sun esimerkki nyt on jo vähän liikaa, mutta kyllä minäkin tulostan töissä lätkämatsiin lippuja ja jotain sähköposteja enkä koe sitä varastamisena. Tuon kyllä myös kotoa tarvittavaa tavaraa töihin joten oisko se sit vaihtokauppaa? :)
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tavanomaisia toimistotarvikkeita saattaa kulkeutua joskus kotiin, autoon tai missä milloinkin liikutaan, ainakin jos toimenkuva on yhtään liikkuvaa sorttia. Kyniä, muistiinpanovälineitä ja kaikkea pientä on joskus syytä ottaa mukaan vaikka asiakaskäynneille, jota kautta tavaraa jää joskus sille tielleen. Tässä ei mielestäni ole kyse varastamisesta, ainakaan silloin kun tarpeistoa otetaan mukaan suunnilleen tosiasiallisen tarpeen mukaan.

Sitten on tietysti eri, jos työntekijällä on säännöllisenä tapana ottaa kotiin lähtiessään taskuunsa kyniä ja muuta. Entisellä työpaikallani oli aikoinaan tällainen tyyppi, joka kylläkin luopui tavastaan kun asiasta ystävällisesti huomautettiin.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Tämä on hemmetin yksinkertainen asia, johon ei kovin hankalia tulkintatilanteita yleensä löydy: työnantajan kustantamia työntekovälineitä käytetään työnantajan osoittamien työtehtävien hoitoon, ei mihinkään muuhun.

Olen minäkin jonkun siviilimatkalipun työpaikalla tulostanut. Tuohon harvoin kukaan puuttuu, koska sitä taidetaan harrastaa läpi organisaation. Kiellettyä se toki on silti, ellei työnantajan lupaa siihen ole.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sanoisin, että työnantajalta varastaminen menee saituusketjuun ja suomalaiseen luonteeseen, että jos ilmaisella saa niin sitä on pakko ottaa. Ehkä sellaisen pienemuotoisen tavaroiden ottamisen ymmärtää, esim. jos kotona tarvitsee nitojaa 5-10 kertaa vuoteen niin niitit saattaa lähteä töistä mukaan sen sijaan, että asioikseen ne hakisi kaupasta. Sama juttu vaikka post it-lappujen kanssa. Lisäksi yksi perusteli kerran asiaa sillä, että hän ei töissä tuhlaa lappuja kuten muut, joten jos hän vuodessa ottaa yhden nipun niitä kotiin niin ei se eroa mitenkään siitä, että niitä liimailisi ympäri työpistettä muistilapuiksi parin päivän ajalle.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sanoisin, että työnantajalta varastaminen menee saituusketjuun ja suomalaiseen luonteeseen, että jos ilmaisella saa niin sitä on pakko ottaa. Ehkä sellaisen pienemuotoisen tavaroiden ottamisen ymmärtää, esim. jos kotona tarvitsee nitojaa 5-10 kertaa vuoteen niin niitit saattaa lähteä töistä mukaan sen sijaan, että asioikseen ne hakisi kaupasta. Sama juttu vaikka post it-lappujen kanssa. Lisäksi yksi perusteli kerran asiaa sillä, että hän ei töissä tuhlaa lappuja kuten muut, joten jos hän vuodessa ottaa yhden nipun niitä kotiin niin ei se eroa mitenkään siitä, että niitä liimailisi ympäri työpistettä muistilapuiksi parin päivän ajalle.

Käsittääkseni useimmille työpaikoille ostetaan erilaisia tavaroita käytetään tarvittaessa periaatteella, eikä loput on sinun, mitä et tarvitse työssäsi periaatteella. Elämän helpottaminen on varmaan suurin syy työpaikalta varastamiseen, mikä kuitenkin on aika huono tekosyy. Esimerkiksi nitojanniittejä ja post it-lappuja löytyy jokaisen vähänkin isomman marketin askartelu yms. osastolta ja kustannus on muutaman euron.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Naureskeli niitä esitellessään, että olo oli kuin olisi varkaissa ollut. Kysyin siinä, että ettekö sitten olleet?
Jäi kiinnostamaan, kuinka juttutuokio jatkui?
---

Parit liput olen duunissa tulostanut, kun kotona ei tulostinta ole, mutta sitäkään ei enää tartte tehdä, kun pääasiassa sähköisiä lippuja tilailen. Olisikohan lisäksi muutama klemmari ajautunut töistä kotiin, on huono omatunto ja tahdon ripille niistä.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Käsittääkseni useimmille työpaikoille ostetaan erilaisia tavaroita käytetään tarvittaessa periaatteella, eikä loput on sinun, mitä et tarvitse työssäsi periaatteella. Elämän helpottaminen on varmaan suurin syy työpaikalta varastamiseen, mikä kuitenkin on aika huono tekosyy. Esimerkiksi nitojanniittejä ja post it-lappuja löytyy jokaisen vähänkin isomman marketin askartelu yms. osastolta ja kustannus on muutaman euron.

Niin. Silti kai porukka perustelee itselleen, että niitä voi omia kotiin koska muut "tuhlaa" niitä töissä. Lisäksi noiden pölliminen lienee omalletunnolle helppoa kun ne ei maksa juuri mitään.

Vieläkö työpaikoilta häviää wc-paperit duunareiden kotikäyttöön?
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Ihmettelen kun olen tässä ennen töihin lähtöä päättänyt sivistää itseäni FOXin Aarteenmetsästäjät ohjelmalla.
Jätkät on jossain Wyatt Earpien kotimestoilla ja löytävät jatkuvalla syötöllä tavaraa jostain 1870 ja 1880-luvuilta.
Ensinnäkin ihmetyttää, miten noin ilmeisestä paikoista (keskeltä katua, Earpien pihalta, saluunan perustuksista) voi muka löytyä tänä päivänä tavaraa? Onko nämä herrat ensimmäisinä apajilla?

Ja toisekseen, miten nuo tavarat on n. 3-8cm syvyyksissä. Olisi nyt luullut, että noin pehmeään maahan hiukan syvemmällä uppoaisi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Käsittääkseni useimmille työpaikoille ostetaan erilaisia tavaroita käytetään tarvittaessa periaatteella, eikä loput on sinun, mitä et tarvitse työssäsi periaatteella. Elämän helpottaminen on varmaan suurin syy työpaikalta varastamiseen, mikä kuitenkin on aika huono tekosyy. Esimerkiksi nitojanniittejä ja post it-lappuja löytyy jokaisen vähänkin isomman marketin askartelu yms. osastolta ja kustannus on muutaman euron.

Toisaalta työnantajallekin tämä elämän helpottaminen ja sopivasti joustavien käytäntöjen salliminen epävirallisesti on todennäköisesti halvempaa ja tehokkaampaa kuin jos joka klemmaria tai tulostetta kytättäisiin. Suomalaisilla on sinänsä valitettava taipumus vertaiskyttäämiseen ja -kyräilemiseen mikä olisi omiaan heikentämään yleistä työilmapiiriä jos työpaikoilla vahdittaisiin silmä kovana ottaako kollega ylimääräisen tulosteen tai firman mainoskynän rintataskuun.

Lisäksi kuluja tulisi (ja joissain paikoissa tuleekin) kaiken maailman tulostinlaskurien asentamisesta ja siitä byrokratiasta kun joku asetetaan vahtimaan työkseen erilaista pikkusälää. Minäkin tiedän työpaikan, jossa punaisia lyijykyniä saa vapaammin käyttöön mutta vihreät ja vähän paremmat/kovemmat Faber-Castellin lyijykynät ovat ylivahtimestarin työhuoneessa lukitussa kaapissa ja jossa niitä vahditaan silmä kovana niin tarkasti, että hyvä kun ei tarvitse täyttää hakuanomusta kolmena kappaleena saadakseen vihreän lyijykynän eikä punaisen.

Tuntemattoman Sotilaan varusmestarina ollut Mäkilä on tämäntyyppisestä asenteesta hyvä esimerkki, eli Mäkilä valvoi pilkuntarkasti varusvarastoaan eikä ymmärtänyt kohtuukäsitettä kuin korkeintaan silloin kun hän antoi Hietaselle yhden ylimääräisen silakan. Mäkilä teki periaatteessa työtään ja noudatti pykäliä, mutta jos pipo on liian kireällä organisaatiossa ja mentaliteetti liian joustamaton niin se ei lisää tehokkuutta ja työntekijöiden sitoutumista.

Ihmisluonto nyt vain on sellainen, että sopiva jousto toimii molempiin suuntiin, ja jos työntekijä kokee, että hänellä on pikku luontaisetuja joita hänelle annetaan, niin työntekijä myös todennäköisesti tekee työnsä motivoituneemmin ja on tyytyväinen tästä "erikoisasemastaan" jonka ansiosta hän saa ottaa printin silloin tällöin tai vaikka sen klemmarin.

Työn ja elämän helpottaminen pikkuasioissa kuten satunnaisissa omissa tulosteissa tai muussa vastaavassa nostaa työilmapiiriä ja mahdollistaa sen, että työntekijät voivat keskittää tarmonsa varsinaisen työnsä tekemiseen sen sijaan, että heidän pitäisi täyttää jotain lyijykynänhakulomakkeita, kytätä täyttyvää ja alimitoitettua tulostuskiintiötä tai miettiä työpäivän ajan sitä, mistä saisi ostettua halvimmalla nitojan niittejä tai sitä, että pitäisikö lähteä töistä etuajassa kotiin jotta ehtii lähikirjastoon ennen kello neljää tulostamaan sen yksittäisen lomakkeen, paperin tai lipun jota tarvitsee. @Pisin Kääpiö 186cm hyvin kiteyttikin, että erilaista pikkusälää voi kulkeutua milloin mihinkin, eikä siinä ole ongelmaa jos suuressa mittakaavassa kyse on kuitenkin työnteon edistämisestä eikä kyse ole mistään systemaattisesta Rahikais-mallista.

Oma lukunsa ovat siis ison mittakaavan töistä pöllimiset ja systeemin hyväksikäytöt, ne ovat eri asia aivan samalla tavalla kuin punaisia päin kävely tyhjän kadun ylitse on eri asia kuin jos ajaa toistuvasti ylinopeutta kännissä varastamallaan autolla. Kumpikin jälkimmäisistä rikkoo tieliikennelakia ja -asetuksia, mutta mittakaava on vähän eri.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen kun olen tässä ennen töihin lähtöä päättänyt sivistää itseäni FOXin Aarteenmetsästäjät ohjelmalla.
Jätkät on jossain Wyatt Earpien kotimestoilla ja löytävät jatkuvalla syötöllä tavaraa jostain 1870 ja 1880-luvuilta.

En ole varma onko kyseessä sama ohjelma jota joskus olen sivusilmällä seurannut, mutta jos on, niin ihan hevonpaskaahan tuo koko ohjelma on. "Aarteen" löytäjä tulee housuihinsa kun löytää jonkun sata vuotta vanhan housunnapin, arvo $1. Joskus saattaa löytyä "the motherload", kun maasta kaivetaan joku vanha kolikko, arvo $4. Niin ja löytyy sitten ihan mitä tahansa, niin löydön ja historian yhdistävä aasinsilta on jo rakennettuna. Ihan tasan varmasti just tämä housunnappi on Wyatt Earpin peruja. Täällä se on käyskennellyt ja epähuomiossa nappinsa hävittänyt.

Uskomatonta historian siipien havinaa. Kaiken kruunaa se, kun löytäjä värisevällä äänellä ilmoittaa löytäneensä todellisen aarteen ja metallinpaljastin-buddy nelistää paikalle silmät viiruina ja vaahtopallo housuissa. "Oh my god... is it... it is, ROUNDNESS!!" ja maasta kaivetaan joku 30 vuotta vanha pelihallin poletti.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Eilen päivällä oli Iltasanomien etusivulla uutinen "Juuri nyt: Ampumistapaus Tsekeissä! Useita kuollut." Nyt koko uutista ei löydy minkään suomalaisen median sivuilta.

Mm. Guardianissa ja BBCllä uutinen kuitenkin on, näkyi CNNlläkin olevan juttu asiasta. Kuitenkin ampumistapaus ja yhdeksän kuollutta niin luulisi kansaa kiinnostavan. Vai johtuuko siitä että tekijä ei tällä kertaa ollut jihadisti rättipää vaan paikallinen kaheli, niin ei saa tarpeeksi raflaavaa juttua aikaan.. Mene ja tiedä..
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Eilen päivällä oli Iltasanomien etusivulla uutinen "Juuri nyt: Ampumistapaus Tsekeissä! Useita kuollut." Nyt koko uutista ei löydy minkään suomalaisen median sivuilta.

Mm. Guardianissa ja BBCllä uutinen kuitenkin on, näkyi CNNlläkin olevan juttu asiasta. Kuitenkin ampumistapaus ja yhdeksän kuollutta niin luulisi kansaa kiinnostavan. Vai johtuuko siitä että tekijä ei tällä kertaa ollut jihadisti rättipää vaan paikallinen kaheli, niin ei saa tarpeeksi raflaavaa juttua aikaan.. Mene ja tiedä..

Kun tuosta tuli ensitiedot niin n. 5min siitä selailin eurooppalaisia uutiskanavia läpi. Ei mitään. Vähän myöhemmin BBC:llä uutisten vikana juttuna maininta tuosta. Iso kontrasti verrattuna Pariisin tapahtumiin. Toisaalta tekijä tappoi itsensä niin ei jäänyt "tilanne päälle", mutta silti. Onhan tuo aika iso määrä ihmisiä arkuissa. Jos tosiaan tekijän olisi ollut ns. etninen edustaja niin olisi liveseurannat ollut välittömästi päällä. Toisaalta Pariisissa saa lähes kaikki edellä mainitut uutiskanavat alle varttiin liveraportoinnin päälle jolloin kynnyskin on alempana välittää tietoa.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eilen päivällä oli Iltasanomien etusivulla uutinen "Juuri nyt: Ampumistapaus Tsekeissä! Useita kuollut." Nyt koko uutista ei löydy minkään suomalaisen median sivuilta.

Mm. Guardianissa ja BBCllä uutinen kuitenkin on, näkyi CNNlläkin olevan juttu asiasta. Kuitenkin ampumistapaus ja yhdeksän kuollutta niin luulisi kansaa kiinnostavan. Vai johtuuko siitä että tekijä ei tällä kertaa ollut jihadisti rättipää vaan paikallinen kaheli, niin ei saa tarpeeksi raflaavaa juttua aikaan.. Mene ja tiedä..
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1424782958030.html
Tuossa se Iltasanomien juttu.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
En ole varma onko kyseessä sama ohjelma jota joskus olen sivusilmällä seurannut, mutta jos on, niin ihan hevonpaskaahan tuo koko ohjelma on.

Todennäköisesti.
Lopussa veivät "löydöksensä", jossa oli juurikin nappia, jokin muu vaatteen metallinen osa, muutama hylsy ja ammuttuja luoteja.
Kaikki muut olivat uudempia kuin Earpin ajalta, mutta ammuttu haulikon täyspanos saattaa olla tuolta ajalta.
Tämän luodin löytäessään etsijä huusi "Löysin Doc Hollidayn haulikon luodin".

Loppujen lopuksi olivat iloisia, kun voivat ajatella, että luoti on EHKÄ kuulunut Hollidaylle.
Tuo ohjelma haiskahtaa paskalle moneltakin osaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Todennäköisesti.
Lopussa veivät "löydöksensä", jossa oli juurikin nappia, jokin muu vaatteen metallinen osa, muutama hylsy ja ammuttuja luoteja.
Kaikki muut olivat uudempia kuin Earpin ajalta, mutta ammuttu haulikon täyspanos saattaa olla tuolta ajalta.
Tämän luodin löytäessään etsijä huusi "Löysin Doc Hollidayn haulikon luodin".

Loppujen lopuksi olivat iloisia, kun voivat ajatella, että luoti on EHKÄ kuulunut Hollidaylle.
Tuo ohjelma haiskahtaa paskalle moneltakin osaa.
Ehkä niitä hylsyjä on yhtä paljon kuin Jeesuksen ristinpalasia, joista olisi kaiketi saanut useammankin metsän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös